Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Jah-Jah is hier niet meer welkom en verliest onze nationaliteit?
Ja 72 73,47%
Neen 22 22,45%
geen mening 4 4,08%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2006, 15:06   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Vlaams Belang wil niet dat Abou Jahjah nog terugkeert naar België

Vlaams Belang wil niet dat Abou Jahjah nog terugkeert naar België

Abou Jahjah momenteel in Libanon.Vlaams Belang-kopman Filip Dewinter wil niet dat Dyab Abou Jahjah, de bezieler van de Arabisch Europese Liga die nu in Libanon "hulp biedt aan het verzet", nog kan terugkeren naar ons land. "Nadat hij verteld heeft op televisie en in kranten dat hij zich openlijk schaart aan de zijde van een islamitische fundamentalistische terreurorganisatie, is er geen weg terug. Abou Jahjah kan en mag nooit meer een voet in ons land zetten", zegt Dewinter.

De topman van het Vlaams Belang deed de uitspraak tijdens een interview met het Nederlandse nieuws- en actualiteitenprogramma TweeVandaag dat vrijdagavond om 18.25 uur zal worden uitgezonden op Nederland 2. Dyab Abou Jahjah heeft de dubbele Belgisch-Libanese nationaliteit. Als het van het Vlaams Belang afhangt, verliest Abou Jahjah zijn Belgische nationaliteit omdat hij in Libanon mee strijdt met het verzet. "Ik zie hem liever daar aan het werk dan hier. In Libanon hoort hij thuis. Opgeruimd staat netjes. Ik hoop dat hij daar blijft, hij heeft in elk geval nog veel werk want het land moet weer helemaal opgebouwd worden", aldus Dewinter.
bron HLN

jahjah nationaliteit afnemen?

Dat men voor mijn part heel dat systeem van dubbele nationaliteit afschaft.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 26 juli 2006 om 15:07.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:11   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Als het VB iets wil kan het beter het tegenovergestelde vragen....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:12   #3
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Hij zal wel niet op de frontlijn staan... Waarschijnlijk gaat hij nu van de ene hoerentent naar de andere...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:30   #4
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Als Philippe Dewinter nog eens in Brugge is zullen we van de kans gebruik maken om hem niet meer naar Antwerpen te laten terugkeren.

Geef Antwerpen terug aan de Antwerpenaren, stuur Dewinter terug naar Brugge!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:33   #5
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik wist niet dat steun aan een bevrijdingsbeweging ook consequenties inhoudt voor de nationaliteit.
Ik steun het Sinn Fein, ben ik nu statenloos volgens FDW? :/
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:49   #6
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

'k dacht dat die oorspronkelijk vluchteling was om dan via een toch wel kort huwelijk de belgische nationaliteit te verkrijgen.. weet iemand hoe het juist zit?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:14   #7
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik wist niet dat steun aan een bevrijdingsbeweging ook consequenties inhoudt voor de nationaliteit.
Ik steun het Sinn Fein, ben ik nu statenloos volgens FDW? :/
gaat u ook mee vechten tegen de Engelsen, en bommen leggen, en protestante Ieren omverknallen?En heeft u een dubbele nationaliteit? Zoja , welke?

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 26 juli 2006 om 16:15.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:17   #8
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik wist niet dat steun aan een bevrijdingsbeweging ook consequenties inhoudt voor de nationaliteit.
Ik steun het Sinn Fein, ben ik nu statenloos volgens FDW? :/
Neen natuurlijk niet,maar hier komen verklaren dat de Vbers maar moeten verhuizen als de situatie hun niet aanstaat in Belgie en dan op zij website schrijven dat Arabische landen alleen voor de Arabieren zijn is een beetje hypocriet nietwaar.
Daarbij nog het feit dat 40% in zijn thuisland Christenen zijn moet toch een beetje aanzetten tot denken nietwaar!
Aanstokker hebben we hier trouwens al genoeg.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:19   #9
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
'k dacht dat die oorspronkelijk vluchteling was om dan via een toch wel kort huwelijk de belgische nationaliteit te verkrijgen.. weet iemand hoe het juist zit?
ik dacht dat hij hier aangekomen was als student, getrouwd is met een Belgische, daardoor de Belgische nationaliteit verkregen, daarna gescheiden is, en vervolgens beroeps-oproerkraaier geworden is, tot zijn vertrek naar Libanon, waar hij zijn makkers v/d Hezbollah wil helpen de Israëlieten te vernietigen, en in de zee te drijven....Als ik iets vergeten ben?...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:50   #10
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik dacht dat hij hier aangekomen was als student, getrouwd is met een Belgische, daardoor de Belgische nationaliteit verkregen, daarna gescheiden is, en vervolgens beroeps-oproerkraaier geworden is, tot zijn vertrek naar Libanon, waar hij zijn makkers v/d Hezbollah wil helpen de Israëlieten te vernietigen, en in de zee te drijven....Als ik iets vergeten ben?...

en hopelijk die 72 maagden gaan vervoegen


Moest die drol terugkomen,oppakken en back home,wegens medewerking met moordenaars en terroristen


Maar dien is allang terug in Koksijde bad zen tamme kloten aan het bruinen,met een speciaal statuut van die andere miskleun Dewael

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 juli 2006 om 16:53.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:54   #11
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik dacht dat hij hier aangekomen was als student, getrouwd is met een Belgische, daardoor de Belgische nationaliteit verkregen, daarna gescheiden is, en vervolgens beroeps-oproerkraaier geworden is, tot zijn vertrek naar Libanon, waar hij zijn makkers v/d Hezbollah wil helpen de Israëlieten te vernietigen, en in de zee te drijven....Als ik iets vergeten ben?...
Reden genoeg om die gediplomeerde terrorist buiten de deur te houden.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:01   #12
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
gaat u ook mee vechten tegen de Engelsen, en bommen leggen, en protestante Ieren omverknallen?En heeft u een dubbele nationaliteit? Zoja , welke?
Momenteel is dat niet meer aan de orde, Sinn Fein is als overwinnaar uit de strijd gekomen tegen het Britse imperialisme.

Ik heb geen dubbele nationaliteit.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:03   #13
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Neen natuurlijk niet,maar hier komen verklaren dat de Vbers maar moeten verhuizen als de situatie hun niet aanstaat in Belgie en dan op zij website schrijven dat Arabische landen alleen voor de Arabieren zijn is een beetje hypocriet nietwaar.
Daarbij nog het feit dat 40% in zijn thuisland Christenen zijn moet toch een beetje aanzetten tot denken nietwaar!
Aanstokker hebben we hier trouwens al genoeg.
Het aantonen dat VB'ers anachronistisch zijn heeft weinig te maken met religieuze achterhoede-gevechten.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:53   #14
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Hij had nooit Belg mogen worden zelfs, dat'm mer bij de Hesbollah blijft, em zit er goed
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 18:56   #15
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
'k dacht dat die oorspronkelijk vluchteling was om dan via een toch wel kort huwelijk de belgische nationaliteit te verkrijgen.. weet iemand hoe het juist zit?
Dacht dat'm verklaarde gezocht te zijn door Hesbollah?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:33   #16
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Vlaams Belang wil niet dat Abou Jahjah nog terugkeert naar België

Abou Jahjah momenteel in Libanon.Vlaams Belang-kopman Filip Dewinter wil niet dat Dyab Abou Jahjah, de bezieler van de Arabisch Europese Liga die nu in Libanon "hulp biedt aan het verzet", nog kan terugkeren naar ons land. "Nadat hij verteld heeft op televisie en in kranten dat hij zich openlijk schaart aan de zijde van een islamitische fundamentalistische terreurorganisatie, is er geen weg terug. Abou Jahjah kan en mag nooit meer een voet in ons land zetten", zegt Dewinter.

De topman van het Vlaams Belang deed de uitspraak tijdens een interview met het Nederlandse nieuws- en actualiteitenprogramma TweeVandaag dat vrijdagavond om 18.25 uur zal worden uitgezonden op Nederland 2. Dyab Abou Jahjah heeft de dubbele Belgisch-Libanese nationaliteit. Als het van het Vlaams Belang afhangt, verliest Abou Jahjah zijn Belgische nationaliteit omdat hij in Libanon mee strijdt met het verzet. "Ik zie hem liever daar aan het werk dan hier. In Libanon hoort hij thuis. Opgeruimd staat netjes. Ik hoop dat hij daar blijft, hij heeft in elk geval nog veel werk want het land moet weer helemaal opgebouwd worden", aldus Dewinter.
bron HLN

jahjah nationaliteit afnemen?

Dat men voor mijn part heel dat systeem van dubbele nationaliteit afschaft.
Jahjah is nooit welkom geweest. 8)
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:35   #17
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het aantonen dat VB'ers anachronistisch zijn ...
hear hear... de communist trekt zijn bek open
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:22   #18
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het aantonen dat VB'ers anachronistisch zijn heeft weinig te maken met religieuze achterhoede-gevechten.
lijkt me een beetje uit het verband gerukt,gezien zijn hier stevige pleidooien tegen nationalisme,en zijn ginder stevige pleidooien voor nationalisme.
Met andere woorden leidt hij er zelf niet aan?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:30   #19
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

dat ie in Libanon gaat vechten tegen de zionisten kan ik goed begrijpen. Maar dat hij aub HIER niet de grote jan komt uithangen en onze democratie ondergraven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:51   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als Philippe Dewinter nog eens in Brugge is zullen we van de kans gebruik maken om hem niet meer naar Antwerpen te laten terugkeren.

Geef Antwerpen terug aan de Antwerpenaren, stuur Dewinter terug naar Brugge!
D�*t zal op weerstand van Lucien Decoorne en Ruben Cottenjé stuiten, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be