Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Jah-Jah is hier niet meer welkom en verliest onze nationaliteit?
Ja 72 73,47%
Neen 22 22,45%
geen mening 4 4,08%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2006, 21:26   #21
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Momenteel is dat niet meer aan de orde, Sinn Fein is als overwinnaar uit de strijd gekomen tegen het Britse imperialisme.

Ik heb geen dubbele nationaliteit.
hebt u vroeger deelgenomen aan de gewapende strijd aldaar, of aan terroristische aanslagen tegen de Engelsen en/of hun belangen?Ik vraag dat enkel om vergelijking met Abou Jahjah, vermits u de strijd der Ieren vergelijkt met die van de Hezbollah...
Trouwens, eerlijk gezegd vind ik dat de overwinning niet totaal is: er is immers nog een klein stukje Ierland onder Engels bewind...nooit van gehoord?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:33   #22
barvo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik wist niet dat steun aan een bevrijdingsbeweging ook consequenties inhoudt voor de nationaliteit.
Ik steun het Sinn Fein, ben ik nu statenloos volgens FDW? :/
Het steunen van terroristische organisaties is in België verboden en hezbollah staat op de tereurlijst van de Europese Unie. Sinn Fein staat er bij mijn weten niet op.
barvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:02   #23
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barvo Bekijk bericht
Het steunen van terroristische organisaties is in België verboden en hezbollah staat op de tereurlijst van de Europese Unie. Sinn Fein staat er bij mijn weten niet op.
Dat wil niks zeggen! Het VB staat ook niet op die lijst!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:06   #24
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

neen het vB is de grootste partij van vlaanderen en doet al 25 jaar op een democratische manier aan verkiezingen. Maar als jij aanslagen ziet dan zegt dat veel over jezelf...

niet moeilijk dat links in vlaanderen geen potten breekt met zulke fanatieke idioten aan hun kant... het VB stelt het veel beter met de realiteit aan haar zijde.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:22   #25
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

CD&V-NVA is de grootste partij. Want het is ook VB en onafhankelijken dat gij telt.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:26   #26
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Hij is aan zijn nationaliteit gekomen door een schijnhuwelijk en is hier dus niet welkom.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:52   #27
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hebt u vroeger deelgenomen aan de gewapende strijd aldaar, of aan terroristische aanslagen tegen de Engelsen en/of hun belangen?Ik vraag dat enkel om vergelijking met Abou Jahjah, vermits u de strijd der Ieren vergelijkt met die van de Hezbollah...
de hezbollah (in het midden oosten! niet het relschoppend puberuitschot dat in massa naar West-europa komt) die vecht tegen de zionistische imperialisten zijn zeker te vergelijken. Als volksnationalist gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de Palestijnse strijd en niet naar de Israelische staatsterreur die bovendien ook nog eens vet door de yankee's gesponsord wordt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 23:00   #28
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
dat ie in Libanon gaat vechten tegen de zionisten kan ik goed begrijpen. Maar dat hij aub HIER niet de grote jan komt uithangen en onze democratie ondergraven.
Vraag is of hij onze democratie "ondergraaft" of er juist gebruik van maakt om zijn mening te verkondigen en op die manier de "zwakke" punten blootlegt in onze democratie? Is "democratie" trouwens niet zoiets als "meningen mogen verkondigen"?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 23:50   #29
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Hij is aan zijn nationaliteit gekomen door een schijnhuwelijk en is hier dus niet welkom.
Ik heb nooit begrepen waarom hij zijn nationaliteit mocht behouden, aangezien het klaar en duidelijk bewezen is dat hij er geen recht op heeft. Zijn (en andermaal bewezen) leugenverhaaltje over de Hezbollah was een reden om hier asiel te verkrijgen, en zijn huwelijk was nep om aan de nationaliteit te raken. Zijn politie-controlepatrouilles waren onwettelijk en zijn optreden tijdens migrantenrellen is al meerdere malen over de hekel gehaald. Aangaande de zaken die hij in zijn boek "tussen twee werelden" aanhaalt, kun je je ook afvragen of hij geen organisatie in het leven heeft geroepen die als een militie zou verboden moeten worden. "Geef het ons goedwils, of we nemen het met andere middelen".

Zou men soms bang zijn voor de reacties uit het nochtans zo rustige allochtone milieu?

En intussen maar mensen uit voormalige Sowjetrepublieken uitwijzen die vijftig keer meer geïntegreerd zijn, maar geen deel uitmaken van een islamitische gemeenschap die steeds naar geweld grijpt om zijn doel te bereiken.

Deze regering moest zich schamen!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 00:07   #30
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
CD&V-NVA is de grootste partij.
Dat zijn twee partijen.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 01:50   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
CD&V-NVA is de grootste partij.
Het scheelt nog 0,1% in de laatste peiling.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 08:05   #32
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Van mij mag Abou-bou daar blijven, maar toch heb ik voor geen meninggestemd. Eigenlijk ga ik eerder niet akkoord met de manier waarop hij aan onze nationaliteit is geraakt (door schijnhuwelijk, wat hem toch een misdadiger maakt!). Doch het feit dat hij reeds door onze voor mij te lakse inburgeringsvoorwaarden is geraakt, doet me twijfelen of hij zijn Belgisch staatsburgerschap zou moeten verliezen.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:03   #33
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dacht dat'm verklaarde gezocht te zijn door Hesbollah?
'k versta het niet goed... áls hij idd uit libanon is gevlucht waarom keert hij dan terug?

(i) ofwel is de situatie daar ondertussen veranderd;
(ii) ofwel heeft hij gelogen en had hij dus geen recht op politiek asiel.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:04   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
CD&V-NVA is de grootste partij. Want het is ook VB en onafhankelijken dat gij telt.

CD&V-N-Va is geen partij maar een kartel, groot verschil.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:08   #35
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
CD&V-NVA is de grootste partij.
En sinds wanneer is dat één partij... tsjonge toch zoals ik eerder al zei alles verdraaien om toch maar het gelijk te halen. of moeten we nog het begrip kartel gaan uitleggen?

CDenV haalt hoop en al 21% van de stemmen het VB tussen 26% en 29%( behalve in de peling van de rode zender uiteraard).

Het VB is ook veruit de grootste fractie in het vlaamse parlement= grootste partij. Maar ja de volgende keer zeg je toch weer gewoon dat in volle de morgen stijl dat cdenv de grootste zijn en dat jij mee betaald voord e dotatie van het VB. Nog zo een fantasme dat linkiwinkies zichzelf wijsmaken...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:12   #36
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Ik heb zin om eens plat te reageren....

Die Jahjah zit gewoon ergens veilig in een zwart hol te wachten tot de bui is overgewaaid en komt dan terug naar hier om de held uit te hangen, zo simpel is dat.
Van mij mag hij terugkomen naar hier. Kan mij het schelen? Is die kerel nu zijn werklozenverlof aan het opgebruiken of hoe zit dat?

Hezbollah, vrijheidstrijders?
Die hebben wel zo'n eigen interpretatie van wat strijden voor de vrijheid van hun volk dan betekent. Ik wil hier geen partij kiezen maar toch even aanzetten tot nadenken...

Veronderstel dat u ruzie hebt met uw buur. Die ruzie loopt op en plots staan u en uw gebuur op straat tegenover elkaar. U hebt een mes en uw buur een pistool. Wat doet u dan?
Een dappere Hezbollah-strijder zou het wel weten...Die neemt de eerste de beste, onschuldige voorbijganger en plaats die een mes tegen de keel en gebruikt die voorbijganger als schild terwijl hij luidkeels roept dat uw buur de voorbijganger bedreigt.

Hezbollah? Dapper? Laat me toch niet lachen!

Soms zijn er van die mafkezen die - vanuit hun blinde Israël-haat - dergelijk verwerpelijk gedrag goedkeuren door te stellen dat de Hezbollah niet de wapens heeft van Israël. Dat is juist, maar is dit een rechtvaardiging voor het gebruik van onschuldige burgers als wapen?

Oh ja, Israël begonnen? Vergeet het snel! Die ontvoeringen waren de spreekwoordelijke druppel nadat Hezbollah al weken bezig was hun 'speelgoedraketjes' richting Israël te lanceren (dat wordt wegens 'alledaags' niet opgevoerd in het nieuws natuurlijk). Het heeft eigenlijk nog lang geduurd vooraleer Israël het recht op zelfverdediging gebruikte, als je 't mij vraagt!

Ik vind het ook steeds weer zo vervelend om Israël te horen omschrijven als de grote 'Boogy Man' van het Midden-Oosten. Je zal daar maar wonen tussen naties die niet meer willen dan je van de kaart vegen.
Mocht ik ergens vertoeven waar iedereen me naar het leven staat, ik zou alert zijn. Mag dat even? Meer nog, ik zou - denk ik toch - niet te veel aandacht besteden aan het voordeel van de twijfel, want dat toegekend voordeel zou bij de eerste de beste gelegenheid uitdraaien op een mes in mijn rug.

Israël heeft reeds enkele jaren terug het recht erkend van de Palestijnen op een eigen staat en het heeft bij mijn weten nooit het bestaansrecht van een ander Arabisch volk ontkend. Heeft gans die Arabische wereld al het bestaansrecht van Israël erkend?
Het is natuurlijk makkelijk om steevast de kant van de Arabieren te kiezen want Israël is zoveel machtiger. Hoe zou dat nu komen? Misschien omdat die Arabieren voortdurend met elkaar overhoop liggen?
Oh ja, ze hebben zich eens 'verenigd' en 't heeft lang geduurd. De grootste verwezenlijking van hun vereniging? Oorlog! Tegen wie? Ja, wat had je gedacht!

Ik erken Israël als staat en haar recht op proportionele zelfverdediging in een omgeving die haar bestaan niet erkent.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:23   #37
Bitweiser
Provinciaal Statenlid
 
Bitweiser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik heb zin om eens plat te reageren....
Wat is hier plat aan? Ik vind zelfs dat je grotendeels gelijk hebt. Wel vind ik dat Israel een gedeelde verantwoordelijkheid heeft maar zoals je zelf stelt, ze hebben het recht zich te verdedigen tegen mensen die hen constant van de kaart willen vegen.
__________________
Schild en vriend
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 11:20   #38
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik heb zin om eens plat te reageren....

Die Jahjah zit gewoon ergens veilig in een zwart hol te wachten tot de bui is overgewaaid en komt dan terug naar hier om de held uit te hangen, zo simpel is dat.
Van mij mag hij terugkomen naar hier. Kan mij het schelen? Is die kerel nu zijn werklozenverlof aan het opgebruiken of hoe zit dat?

Hezbollah, vrijheidstrijders?
Die hebben wel zo'n eigen interpretatie van wat strijden voor de vrijheid van hun volk dan betekent. Ik wil hier geen partij kiezen maar toch even aanzetten tot nadenken...

Veronderstel dat u ruzie hebt met uw buur. Die ruzie loopt op en plots staan u en uw gebuur op straat tegenover elkaar. U hebt een mes en uw buur een pistool. Wat doet u dan?
Een dappere Hezbollah-strijder zou het wel weten...Die neemt de eerste de beste, onschuldige voorbijganger en plaats die een mes tegen de keel en gebruikt die voorbijganger als schild terwijl hij luidkeels roept dat uw buur de voorbijganger bedreigt.

Hezbollah? Dapper? Laat me toch niet lachen!

Soms zijn er van die mafkezen die - vanuit hun blinde Israël-haat - dergelijk verwerpelijk gedrag goedkeuren door te stellen dat de Hezbollah niet de wapens heeft van Israël. Dat is juist, maar is dit een rechtvaardiging voor het gebruik van onschuldige burgers als wapen?

Oh ja, Israël begonnen? Vergeet het snel! Die ontvoeringen waren de spreekwoordelijke druppel nadat Hezbollah al weken bezig was hun 'speelgoedraketjes' richting Israël te lanceren (dat wordt wegens 'alledaags' niet opgevoerd in het nieuws natuurlijk). Het heeft eigenlijk nog lang geduurd vooraleer Israël het recht op zelfverdediging gebruikte, als je 't mij vraagt!

Ik vind het ook steeds weer zo vervelend om Israël te horen omschrijven als de grote 'Boogy Man' van het Midden-Oosten. Je zal daar maar wonen tussen naties die niet meer willen dan je van de kaart vegen.
Mocht ik ergens vertoeven waar iedereen me naar het leven staat, ik zou alert zijn. Mag dat even? Meer nog, ik zou - denk ik toch - niet te veel aandacht besteden aan het voordeel van de twijfel, want dat toegekend voordeel zou bij de eerste de beste gelegenheid uitdraaien op een mes in mijn rug.

Israël heeft reeds enkele jaren terug het recht erkend van de Palestijnen op een eigen staat en het heeft bij mijn weten nooit het bestaansrecht van een ander Arabisch volk ontkend. Heeft gans die Arabische wereld al het bestaansrecht van Israël erkend?
Het is natuurlijk makkelijk om steevast de kant van de Arabieren te kiezen want Israël is zoveel machtiger. Hoe zou dat nu komen? Misschien omdat die Arabieren voortdurend met elkaar overhoop liggen?
Oh ja, ze hebben zich eens 'verenigd' en 't heeft lang geduurd. De grootste verwezenlijking van hun vereniging? Oorlog! Tegen wie? Ja, wat had je gedacht!

Ik erken Israël als staat en haar recht op proportionele zelfverdediging in een omgeving die haar bestaan niet erkent.
Dat is nu eens een uiterst treffende verwoording van de pure en onaangetaste waarheid!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 11:28   #39
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Zelden zo een heldere uiteenzetting van de situatie aldaar gelezen...

Spijtig genoeg ziet de media het helemaal anders en bepalen zij grotendeels de mening van de publieke opinie inzake buitenlandse conflicten.

hier wordt de mediamanipulatie gecounterd door de tastbare realiteit Maar de vlaming heeft die bijsturing niet als het over buitenlandse conflicten gaat..

Laatst gewijzigd door ilfalco : 27 juli 2006 om 11:29.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:17   #40
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Wat is hier plat aan?
Mijn eerste alinea?
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be