Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2006, 22:49   #41
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Er klopt maar één ding in gans uw redenering en dat is :linkse rat.
Schelden is makkelijker dan een zinnig antwoord geven.8)
Vorige maand gingen vijf VB-parlementsleden (met Verstrepen) op onze kosten naar de viering van het Vlaamse huis (Brakke grond) in Amsterdam. Lekker luiwamessen in een viersterrenhotel. Op geen enkel ogenblijk waren ze op de viering en de academische zitting aanwezig. De Walletjes zullen ze wel gezien hebben...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 23:21   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Schelden is makkelijker dan een zinnig antwoord geven.8)
Vorige maand gingen vijf VB-parlementsleden (met Verstrepen) op onze kosten naar de viering van het Vlaamse huis (Brakke grond) in Amsterdam. Lekker luiwamessen in een viersterrenhotel. Op geen enkel ogenblijk waren ze op de viering en de academische zitting aanwezig. De Walletjes zullen ze wel gezien hebben...

Blijkbaar was jij daarbij aangezien dat je dat zo goed weet.
Weet jouw vrouw dat?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 07:34   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Tja iemand moet de weg kennen he...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:21   #44
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Het Waalse Front National is ook niet vertegenwoordigd...
Maar het Waalse Front National is niet "de grootste democratische partij van Vlaanderen", dus daar hoeft het VB geen klaagzang over aan te heffen.
__________________
Links - verenig u

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 28 juli 2006 om 08:35.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:32   #45
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Brugge Veilig en Leefbaar
Schelden is makkelijker dan een zinnig antwoord geven.8)
Vorige maand gingen vijf VB-parlementsleden (met Verstrepen) op onze kosten naar de viering van het Vlaamse huis (Brakke grond) in Amsterdam. Lekker luiwamessen in een viersterrenhotel. Op geen enkel ogenblijk waren ze op de viering en de academische zitting aanwezig. De Walletjes zullen ze wel gezien hebben...



Blijkbaar was jij daarbij aangezien dat je dat zo goed weet.
Weet jouw vrouw dat?
Blijkbaar was jij daarbij aangezien dat je dat zo goed weet.
Weet jouw vrouw dat?
Het heeft in de kranten gestaan, maar uiteraard niet op de VB-website, dus de VB-fanclub is niet op de hoogte...
__________________
Links - verenig u

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 28 juli 2006 om 08:34.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:58   #46
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Het heeft in de kranten gestaan, maar uiteraard niet op de VB-website, dus de VB-fanclub is niet op de hoogte...
Er staat zoveel in de kranten... geef eens een link aub...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:22   #47
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

REACTIE OP M'N MAIL:

Citaat:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht. Dit werd doorgestuurd naar onze collega's
van de senaatsfractie. U mag dus binnenkort een antwoordje van hen
verwachten.
Met vriendelijke groeten,
Alice De Coster
Vlaams Belang - Infodienst
Breng eens een bezoekje aan onze webstek : www.vlaamsbelang.org
Om onze wekelijkse elektronische nieuwsbrief gratis te ontvangen volstaat
een berichtje naar [email protected]
----- Original Message -----
To: <[email protected]>
Sent: Thursday, July 27, 2006 6:28 PM
Subject: Delegatie van verkiezingswaarnemers naar Congo

Geacht Vlaams Belang,
Toen ik op De Standaard Online zag dat bij de Belgische delegatie verkiezingswaarnemers geen VB-leden bijzaten, trok ik mijn wenkbrauwen toch even op. Ik vroeg me hoe dit kwam, want als iedere partij ongeveer tien% van zijn Parlementsleden zou sturen, zouden er ook zeker 3 VB'ers bijzitten.
De eerste, meest logische verklaring was dat VB niet is uitgenodigd hiervoor, vanwege het cordon sanitair enzo. Maar dan zou daar logischer wijze toch een verwijzing naar worden gemaakt op jullie site. VB stelt immers dikwijls dat zij de grootste democratische partij zijn in Vlaanderen. Het zou dus niet meer dan normaal zijn dan dat VB mee wordt uitgenodigd voor een delegatie die in Congo mee gaat controleren of de verkiezingen daar democratisch verlopen. Dat VB echter niets over zei op hun website, deed me nogmaals de wenkbrauwen fronsen. Het is immers dé manier om nog eens aan te tonen dat de andere politici (met PS op kop, die de grootste delegatie sturen) VB weer eens uitsluiten uit de politiek.
Dan blijft er voor mij maar een logische verklaring: VB wil niet mee op
deze reis. Wat ik raar vind, want VB stelt zich toch dikwijls voor als voorvechters van de democratie en vrije meningsuiting. Ook geeft het goede verloop van de verkiezingen (onder toezicht van duizenden waarnemers)
Congo een kleine kans op stabiliteit. Stabiliteit zal het aantal Congolese vluchtelingen doen dalen, en in België dus ook het aantal Congolese asielzoekers. Wat kan VB hier op tegen hebben?
Natuurlijk is dit allemaal giswerk, maar ik kan tot geen andere conclusie
komen. Misschien kunnen jullie me hier uit helpen?
Dank bij voorbaat,
mvg,
Twanne*
*Ik heb mijn echte naam vervangen door Twanne en mijn e-mail adres verwijderd
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill

Laatst gewijzigd door Twanne : 28 juli 2006 om 10:22.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:31   #48
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
REACTIE OP M'N MAIL:



*Ik heb mijn echte naam vervangen door Twanne en mijn e-mail adres verwijderd
afwachten dan maar!

http://www.brusselsjournal.com/node/1224
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:32   #49
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Er staat zoveel in de kranten... geef eens een link aub...
Meer nog, ik geef een citaat uit het blogforum van Jurgen Verstrepen (en voor het geval dat je het niet moest weten, DS is de afkorting van De Standaard - een kwaliteitskrant die het VB wilt behandelen als elke andere partij, dus geen "links rioolkrantje"):

Citaat:
[gepost op 15 juni 2006:]
Hallo Jurgen, wat schrijft Bart Brinckman vandaag in DS:
"Lekker
De commissie Cultuur
van het Vlaams Parlement
trok vorige week,
naar aanleiding van 25
jaar Brakke Grond, op
werkbezoek naar de
Vlaamse stek bij de Amsterdamse
grachten. Het
parlement betaalde het
tweedaags bezoek.
Vlaams Belang, de
Groot-Nederlandse gedachte
getrouw, stuurde
de grootste groep parlementsleden,
een vijfkoppige
delegatie. Het kwintet
werd gesignaleerd in
het chique Parkhotel en
bij de lunch in brasserie
Harkema, aangeboden
(en dus betaald) door de
Brakke Grond. Maar op
de academische zitting
was er geen Belanger te
bespeuren, evenmin als
tijdens de optredens op
het plein."
Toch niet zo netjes hé, enkel de lusten en niet de lasten.
Zo, dat heeft BB weer eens lekker kunnen duiden.
Zal wel zo zijn, maar het valt weeral op dat BB dit buiten de context haalt en geen antwoord zoekt bij(of tenminste een van)de deelnemers van het VB.
een andere bezoeker van Jurgens site voegt eraan toe:
Citaat:
Maar op de academische zitting was er geen VB-er te bespeuren, evenmin tijdens de optredens op het plein..." Dat de Brakke Grond vlakbij de walletjes staat, zal er toch niks mee te maken hebben?
Kortom, voor het VB werd het een toeristisch uitstapje en een nachtje stappen op kosten van de belastingbetaler.
De VLD en N-VA zijn ten minste eerlijk en jagen het parlement niet op kosten, er ging niemand van hen mee.

Geplaatst door: Tuur | donderdag 15 juni 2006 om 14:02
Zo weet je meteen waar "Brugge Veilig en Leefbaar" zijn mosterd gehaald heeft.
__________________
Links - verenig u

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 28 juli 2006 om 10:34.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:35   #50
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
België stuurt 36 waarnemers naar de verkiezingen in Congo, parlementsleden, senatoren en ambtenaren. Elke partij is vertegenwoordigd, buiten een: het Vlaams Belang. Is dit omdat ze niet zijn uitgenodigd vanwege het cordon sanitair of is dit omdat ze niet willen gaan?
Het eerste geval zou een schande zijn. Dat omwille van binnenlandse politieke redenen een politieke partij wordt uitgesloten van zo'n missie. Maar in dat geval zou VB zichzelf uiteraard weer in de slachtoffer rol plaatsen en er veel lawaai over maken, want hoe kan het dat de grootste democratische partij van Vlaanderen niet wordt uitgenodigd om waarnemers mee te sturen naar de eerste democratische verkiezingen in Congo ooit? Op hun website is hier echter nergens iets over te vinden.
Dus dan blijft logisch gezien alleen de tweede verklaring over: VB wil niet deelnemen aan die delegatie. Maar waarom niet? Op zich verbaast het me niet: De Standaard brengt elke verkiezingen rapport uit over de parlementsleden met punten voor hun inzet, objectief meetbare zaken worden genomen: aanwezigheid, interpellaties... VB-parlementsleden buizen steevast. Nuja, de meeste parlementsleden buizen, maar waar andere partijen nog gemiddeld drie, vier en vijf scoren, haalt VB met moeite 1/10.
Maar dan nog verbaast de afwezigheid van VB me: deze verkiezing geven een kans aan Congo om verder te stabiliseren, meer vrede te kennen. Een kleine kans, dat is waar, maar niettemin een kans. Minder oorlog in Congo betekent ook minder vluchtelingen, vluchtelingen die in eerste instantie naar België zullen proberen te komen. Van een partij die zo gekant is tegen illegalen, zou men dan toch verwachten dat zij alles op alles zetten om het aantal illegalen in dit land te doen verminderen? Ik ga hier niet speculeren over zaken waar ik geen aanwijzingen voor vind, dus misschien dat er iemand anders wil proberen?
Waarschijnlijk ga ik hier afgeschoten worden als een linkse rat en is dit allemaal zever. Maar met een beetje logisch nadenken, weet u dat de afwezigheid van VB op die missie niets met het cordon sanitaire te maken heeft maar eerder met hun eigen onwil.

De lijst met Belgische afgevaardigden:
1. Dhoore Luc (AWEPA)
2. Standaert Julie (AWEPA)
3. Thijs Erika (CD&V)
4. de Bethune Sabine (CD&V)
5. Claes Dirk (CD&V)
6. Viseur Jean Jacques (CDH)
7. Durant Isabelle (Ecolo)
8. Boutmans Eddy (Groen)
9. Destexhe Alain (MR)
10. Monfils Philippe (MR)
11. Gustin Luc (MR)
12. Roelants du Vivier François (MR)
13. Caudron Jan (N-VA)
14. Galand Pierre (PS)
15. Ghenne Véronique (PS)
16. Kapompole Joëlle (PS)
17. Belhouari Talbia (PS)
18. Dierickx Hilde (VLD)
19. Noreilde Stefaan (VLD)
20. Lijnen Nele (VLD/Vivant)
21. Marinower Claude (VLD)
22. Casaer Dylan (SP.A)
23. Vandenberghe Lionel (SP.A/Spirit)
24. Detiège Maya (SP.A)
25. Talhaoui Fauzaya (SP.A/Spirit)
26. Rondeux Nathalie (Buitenlandse Zaken)
27. Devriese Robert (Buitenlandse Zaken)
28. Fourman Michel (Buitenlandse Zaken)
29. Van Durme Marie Louise (Kamer)
30. Nys Louis (Senaat)
31. Vander Maelen Dirk (SP.A)
32. Maene Jean-Claude (PS)
34. Verherstraeten Servais (CD&V)
35. Dedecker Jean-Marie (VLD)
36. Laloy Marie-Josée (PS)
37. Beke Wouter (CD&V)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF26072006_037
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=1

ps: het kan altijd dat VB nog moet reageren, maar op zo'n vlakken zijn ze in het verleden nooit traag gebleken, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk...
Heb met het VB niets van doen, maar als je nu echt denkt dat door zogenaamde democratische verkiezingen ginder minder van die zogezegde vluchtelingen naar hier gaan komen dan droomt u luid op. Zij die dan ginder vinden dat de verkiezing niet democratisch waren of zijn en hun boegbeeld niet is verkozen, wel dan komen die naar hier is een straatje zonder einde. De blanke man is nu toch altijd de gever en als het niet voldoende is, dan wel de rascist.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 28 juli 2006 om 10:35.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:40   #51
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Heb met het VB niets van doen, maar als je nu echt denkt dat door zogenaamde democratische verkiezingen ginder minder van die zogezegde vluchtelingen naar hier gaan komen dan droomt u luid op. Zij die dan ginder vinden dat de verkiezing niet democratisch waren of zijn en hun boegbeeld niet is verkozen, wel dan komen die naar hier is een straatje zonder einde. De blanke man is nu toch altijd de gever en als het niet voldoende is, dan wel de rascist.
Oorlog (ook burgeroorlog) veroorzaakt vluchtelingen stromen, ontevredenheid onder de bevolking veroorzaakt burgeroorlog en spanningen, inspraak via democratie haalt spanningen weg. Natuurlijk is het in de realiteit iets genuanceerder, maar de redenering klopt wel.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:09   #52
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Heb met het VB niets van doen, maar als je nu echt denkt dat door zogenaamde democratische verkiezingen ginder minder van die zogezegde vluchtelingen naar hier gaan komen dan droomt u luid op. Zij die dan ginder vinden dat de verkiezing niet democratisch waren of zijn en hun boegbeeld niet is verkozen, wel dan komen die naar hier is een straatje zonder einde. De blanke man is nu toch altijd de gever en als het niet voldoende is, dan wel de rascist.
Dat is een oproep om niks te doen !

Vluchtelingenstromen beheersen is een proces van lange termijn waarin verkiezingen een onderdeel zijn, evenals economische ontwikkeling, onderwijs, huisvesting en goede gezondheidszorg.

Op al deze domeinen moet er vooruitgang geboekt worden en het is niet uitgesloten dat dit een processie van Echternach wordt.

Maar niets doen en hopen dat door onze grenzen hermetisch af te sluiten het probleem zich vanzelf wel zal oplossen is struisvogelpolitiek.

We hebben nu eenmaal een fenomenale welvaart en dat trekt onvermijdelijk als een magneet mensen aan die het minder goed hebben en hopen om hier hun miserabel lot te kunnen verbeteren.

De enige optie die we hebben is massal te investeren in die landen zodat op termijn ze zelf in hun noden kunnen voorzien en aan hun bevolking een meer dan aanvaardbaar levenspeil kunnen aanbieden.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:43   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne
België stuurt 36 waarnemers naar de verkiezingen in Congo, parlementsleden, senatoren en ambtenaren. Elke partij is vertegenwoordigd, buiten een: het Vlaams Belang. Is dit omdat ze niet zijn uitgenodigd vanwege het cordon sanitair of is dit omdat ze niet willen gaan?


Maar met een beetje logisch nadenken, weet u dat de afwezigheid van VB op die missie niets met het cordon sanitaire te maken heeft maar eerder met hun eigen onwil.
De vraag werd gesteld, de conclusies getrokken en het antwoord gegeven.
Wat wil je nog meer?
Bevestiging?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 13:34   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Een tv-opname van de namiddag geeft geen 100% betrouwbare en duidelijke weergave, dus of dat zo objectief is weet ik ook niet...

Als u het hemelsbrede verschil daar vaststelt met de scores in DS dan zal u op zijn minst met recht en reden beginnen twijfelen aan die 'objectivititeit' van DS.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 22:15   #55
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je trekt nogal rap de conclusie dat er maar 2 mogelijkheden zijn. Zelf zou ik niet deelnemen aan die missie omdat ze volstrekt hypocriet is. Een land dat nog niet in de buurt komt van een democratie en waar verkiezingen een grap zijn, hoeft op een ander niet gaan kijken of zij wel volgens de regeltjes spelen.
Daar zit iets in. Ik ben blij dat u het B.U.B.-standpunt ook begrijpt.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 juli 2006 om 22:15.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:14   #56
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Ik heb een reactie gekregen van de fractieleiden van VB voor de Senaat:

Citaat:
[FONT=Courier New]Geachte heer,

Onze informatiedienst vroeg mij uw mailtje te beantwoorden, wat omwille van vakantie met enige vertraging gebeurt, waarvoor onze verontschuldigingen.

De zaak zit als volgt in elkaar. De hele zaak omtrent het zenden van verkiezingswaarnemers wordt georganiseerd door AWEPA, dat is een niet-gouvernementele organisatie. Zij nodigt dus zelf uit wie ze wil en doet daarvoor inderdaad in aanzienlijke mate een beroep op parlementsleden. De samenstelling van deze ruime delegatie gebeurt echter in "schijfjes", om het zo te zeggen.
Aan de senaat en de kamer werd inderdaad gevraagd om resp. drie senatoren en kamerleden af te vaardigen. Voor de verdeling van deze drie mandaten in de senaat (en in de kamer) wordt het evenredigheidssysteem gebruikt. De drie grootste fracties qua ledenaantal mochten dus telkens één senator afvaardigen. Aangezien het Vlaams Belang momenteel in de Senaat qua grootte slechts op de zesde plaats komt, vielen wij voor wat de senaatsdelegatie betreft ruimschoots uit de boot. In de kamer zal het niet anders geweest zijn. Verder heeft AWEPA blijkbaar ook geen beroep gedaan/willen doen op parlementsleden van het Vlaams Belang voor de verdere aanvulling van de ruime delegatie.
Het is dus niet correct te stellen dat het VB niemand wenste af te vaardigen naar de verkiezingen in Congo; wij kregen er gewoon de kans niet toe.

Wat het niet-vermelden op de webstek betreft: het cordon sanitaire heeft duizend-en-één gezichten zodat daar niet altijd en tot vervelens toe melding van wordt gemaakt. Een vergissing in dit geval?

Hopend dat deze uitleg volstaat verblijf ik,

met vriendelijke groeten,

Peter Lemmens
Fractiesecretaris VB senaatsfractie[/FONT]
Het leek me op het eerste zicht een goede uitleg, maar ik had even later toch enige bedenkingen. Daarom heb ik teruggemaild:

Citaat:
Geachte heer Lemmens,
ik heb met veel interesse uw reactie gelezen, maar er is toch iets dat me niet duidelijk is: had het Vlaams Belang dan zichzelf niet kunnen aanbieden om mee te gaan? Dat VB niet is uitgenodigd vanwege het Cordon Sanitair lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien AWEPA een Europese organisatie is en geen Belgische.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat AWEPA alleen eigen leden mee uitnodigd en dat geen VB-parlementslid zich heeft aangesloten bij AWEPA, maar waarom zijn ze er dan geen lid van? Want AWEPA heeft blijkbaar het doel om democratie en stabiliteit in Afrika te bevorderen. Toch zaken waar VB niet kan tegen zijn?
Toch bedankt voor uw antwoord
mvg, Twanne
(heb in realiteit wél mijn echte naam gebruikt)
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:40   #57
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard zij zijn toch al zwart?

Waarom zou het VB de democratie gaan verdedigen: zijn de Congolezen al niet zwart?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:41   #58
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

en nieuwe reactie:

Citaat:
Geachte Twanne,

Het is mij niet bekend hoeveel senatoren en kamerleden van het Vlaams Belang lid zijn van AWEPA; wel is mij het lidmaatschap van minstens één Vlaams Belang-senator hiervan bekend

Ik kan u verder meedelen dat de bureauleden van het Vlaams Belang in het Bureau van de senaat hebben geprotesteerd tegen het feit dat de "salamitactiek" werd gebruikt om het Vlaams Belang uit te sluiten van deelname aan deze missie en zij ervoor gepleit hebben om de verdeling van de aan het federale parlement toegewezen mandaten voor kamer én senaat samen als basis te nemen om een meer democratische vertegenwoordiging te krijgen (met het Vlaams Belang erbij). Dit werd echter weggewuifd.

Voor het overige vinden wij het ongepast dat parlementsleden zich per sé zouden gaan opdringen in dergelijke aangelegenheden indien zij niet gevraagd worden.

Ik wijs er u tenslotte op dat u de vraag waarom er geen Vlaams Belang-volksvertegenwoordigers door AWEPA werden gevraagd best aan deze instelling zelf kan stellen.

Met vriendelijke groeten,

Peter Lemmens
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill

Laatst gewijzigd door Twanne : 8 augustus 2006 om 13:43.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:44   #59
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
en nieuwe reactie:
uwen echten naam nog wissen Twanne.

ja wadde zeg... ik spreek en hij doet het nog ook....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 8 augustus 2006 om 13:45.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:46   #60
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
uwen echten naam nog wissen Twanne.
is al gebeurd, was een foutje. Zolang jij me maar niet komt opzoeken en vermoorden ben ik tevreden als je hem niet verder verteld.
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be