Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 22:17   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hmm, ik denk dat het tijd wordt om de legerplicht terug in te voeren en jongens wat meer respect en discipline bij te brengen. En uiteraard kunnen ze ook al hun frustraties kwijt in het leger
De legerplicht, dé universele oplossing voor zowat alle problemen in de maatschappij blijkbaar.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 22:25   #22
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik heb al veel foute gedachten gehad.
daarom breng ik ze nog niet tot uitvoer.

Wat als dochterlief héél kwaad is op het vriendje dat het net heeft uitgemaakt, in een heel onbezonnen bui tegen een vriendin liegt dat hij haar eigenlijk verkracht heeft, dit aan de oren komt van de papa, en hij het exvriendje vermoord?

Of ook: iedereen heeft recht om de gelegenheid te krijgen beschuldigingen trachten te weerleggen en zich te verdedigen.
Iedereen heeft ook het recht verzachtende omstandigheden aan te brengen.

Als je de verkrachter van je dochter vermoord, is het gerechtvaardigt dat rekening gehouden wordt met de context van die moord (verzachtende omstandigheden dus).
Die verkrachter heeft daar ook recht op. Als je dochter nu al vier dates lang uren aan een stuk geile verhalen zit te vertellen aan een man, en die man slaat opeens door en verkracht je dochter, dan had die daar het recht niet toe, maar zijn er evengoed verzachtende omstandigheden in dit geval.

Hoe dan ook moet iedereen het recht krijgen:
a) beschuldigingen te weerleggen als ze fout zijn
b) contextuele factoren aan te brengen als ze juist zijn.

Daar is ons rechtssysteem op gebaseerd.
Straatrecht maakt het rechtssysteem volledig ongedaan.
Applaus
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 22:27   #23
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De legerplicht, dé universele oplossing voor zowat alle problemen in de maatschappij blijkbaar.
Ja, nu je het zegt.. inderdaad
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 22:27   #24
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik heb al veel foute gedachten gehad.
daarom breng ik ze nog niet tot uitvoer.

Wat als dochterlief héél kwaad is op het vriendje dat het net heeft uitgemaakt, in een heel onbezonnen bui tegen een vriendin liegt dat hij haar eigenlijk verkracht heeft, dit aan de oren komt van de papa, en hij het exvriendje vermoord?

Of ook: iedereen heeft recht om de gelegenheid te krijgen beschuldigingen trachten te weerleggen en zich te verdedigen.
Iedereen heeft ook het recht verzachtende omstandigheden aan te brengen.

Als je de verkrachter van je dochter vermoord, is het gerechtvaardigt dat rekening gehouden wordt met de context van die moord (verzachtende omstandigheden dus).
Die verkrachter heeft daar ook recht op. Als je dochter nu al vier dates lang uren aan een stuk geile verhalen zit te vertellen aan een man, en die man slaat opeens door en verkracht je dochter, dan had die daar het recht niet toe, maar zijn er evengoed verzachtende omstandigheden in dit geval.

Hoe dan ook moet iedereen het recht krijgen:
a) beschuldigingen te weerleggen als ze fout zijn
b) contextuele factoren aan te brengen als ze juist zijn.

Daar is ons rechtssysteem op gebaseerd.
Straatrecht maakt het rechtssysteem volledig ongedaan.
Ben akkoord.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 12:32   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Vlaams Belang kopstuk Filip Dewinter heeft op hun veiligheidscongress gezegd dat "een verkrachter niet op mededogen van de rechter moet rekenen wanneer de vader van het slachtoffer zijn edele delen heeft verwijderd". Van de laatste drie woorden ben ik niet zeker, maar daar kwam het wel op neer.
Zoiets heet straatrecht: hij doet mij iets aan, ik straf hem zelf. In een rechtstaat heeft de staat in theorie het monopolie van geweld en mag ze dat afdwingen. Maar voor Filip Dewinter is dat principe niet algemeen geldend blijkbaar. Ik vraag me dan wel alleen af hoelang het zal duren voor we zulke scenario's krijgen:



http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF08082006_004

Want wie gaat nog zeggen welke reactie gerechtvaardigd is? De rechters niet, want zij mogen voor de verkrachter dan geen mededogen hebben...
tja, met zo'n letterlijk citaat dat er geen blijkt te zijn kan je natuurlijk alle kanten uit ...(kom eens terug met de juiste versie aub)

in dit geval zijn er me dunkt twee rechtzaken
-1 tegen de verkrachter ... die idd niet op verzachtende omstandigheden kan rekenen, me dunkt
-2 tegen de zich revancherende vader ... die zich idd waarschijnlijk wel op verzachtende omstandigheden kan beroepen vanwege de verkrachting van z'n dochter

dit is normale bestaande juridische gang van zaken ...
zegt FDW meer ? ... ik weet het niet, ik lees het er niet in, jij misschien wel ? ... vraag het 'm zelf eens anders
alleen die misleidende titel 'straatrecht' ... waar komt die vandaan ? is die van DS, van jou, of van FDW ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 augustus 2006 om 12:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:24   #26
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Ik herinner me nog die foto's van toen De Winter daar eens goed tekeer ging in de Balkan, Kroatië dacht ik. Wat zou hij zeggen als die familie zich eens komt wreken?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:26   #27
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Al eens gezien wat voor gaga-gevallen ze soms uit het leger krijgen? Ik ken iemand ie in het leger zit en die zei toch dat sommigen daar meer dan één vijs kwijt zijn?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:26   #28
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Al eens gezien wat voor gaga-gevallen ze soms uit het leger krijgen? Ik ken iemand ie in het leger zit en die zei toch dat sommigen daar meer dan één vijs kwijt zijn!
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:26   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik herinner me nog die foto's van toen De Winter daar eens goed tekeer ging in de Balkan, Kroatië dacht ik. Wat zou hij zeggen als die familie zich eens komt wreken?
deze is nog beter dan dat letterlijk citaat dat er geen is ...
een foto die er geen is ...

wie heeft vrienden nodig met zo'n vijanden ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:35   #30
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  fdwaanval1.jpg
Bekeken: 71
Grootte:  76,7 KB
ID: 11607En dit?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 13:51   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
plaats mij daar eens wat gegevens bij jong ... voor t zelfde geld is het Dewinter die de gasten die zijn auto molesteerde een burgerarrestatie bezorgt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:00   #32
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Ik heb gewoon op google ingetikt bij afbeeldingen en kreeg die foto.

Ik herkende ze wel, want ik heb die foto al eerder gezien, jaren geleden al.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 9 augustus 2006 om 14:01.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:10   #33
Special K
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 augustus 2006
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

in dit geval zijn er me dunkt twee rechtzaken
-1 tegen de verkrachter ... die idd niet op verzachtende omstandigheden kan rekenen, me dunkt
-2 tegen de zich revancherende vader ... die zich idd waarschijnlijk wel op verzachtende omstandigheden kan beroepen vanwege de verkrachting van z'n dochter

dit is normale bestaande juridische gang van zaken ...
zegt FDW meer ? ... ik weet het niet, ik lees het er niet in, jij misschien wel
Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken. De normale, gang van zaken is dat die vader de politie belt, het gerecht z'n werk laat doen, en de verkrachter de bak in draait.
Als hij dat niet doet, vliegt hij zelf ook de gevangenis is (terecht trouwens) en daar is niemand mee geholpen. Iedereen bekijkt het vanuit het standpunt van de vader die haast de familie-eer gaat verdedigen (tiens, als een "ander volk" dat doet, dan schreeuwt het VB moord en brand, straks moeten we volgens het VB nog handen gaan afhakken). Ik bekijk het even vanuit een iets verder standpunt, namelijk vanuit dat van de mensen rond hem en de maatschappij als geheel. Als ik de dochter zou zijn, ik zou persoonlijk niet willen dat m',n vader voor een paar jaar de gevangenis indraait omdat ik verkracht ben. Dat kan voor het hele gezin (niet alleen financieel) zware gevolgen hebben. Alsof een verkrachting nog niet genoeg was.
Vervolgens kom je door dit soort idee in een soort neerwaartse spiraal terecht: als we het nu goedkeuren als we het doen voor een verkrachting (wat FdW weldegelijk doet: de verkrachter mag niet verschieten als hij wat edele delen mist), dan is de volgende stap: ik heb geen dochter, maar mijn winkel is voor mij evenveel waard, ik wil dus ook de inbreker van m'n winkel opsporen en in elkaar slaan. Of mijn auto was mijn leven, ik ga de dief daarvan wel even aanpakken. De vraag is: als je hiermee begint, waar trek je dan de grens? Het probleem is dat er geen grens is, en dat iedereen z'n eigen grenzen gaat trekken. En die grenzen gaan steeds lager liggen.

Laatst gewijzigd door Special K : 9 augustus 2006 om 14:11.
Special K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:14   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken. De normale, gang van zaken is dat die vader de politie belt, het gerecht z'n werk laat doen, en de verkrachter de bak in draait.
Als hij dat niet doet, vliegt hij zelf ook de gevangenis is (terecht trouwens) en daar is niemand mee geholpen. Iedereen bekijkt het vanuit het standpunt van de vader die haast de familie-eer gaat verdedigen (tiens, als een "ander volk" dat doet, dan schreeuwt het VB moord en brand, straks moeten we volgens het VB nog handen gaan afhakken). Ik bekijk het even vanuit een iets verder standpunt, namelijk vanuit dat van de mensen rond hem en de maatschappij als geheel. Als ik de dochter zou zijn, ik zou persoonlijk niet willen dat m',n vader voor een paar jaar de gevangenis indraait omdat ik verkracht ben. Dat kan voor het hele gezin (niet alleen financieel) zware gevolgen hebben. Alsof een verkrachting nog niet genoeg was.
Vervolgens kom je door dit soort idee in een soort neerwaartse spiraal terecht: als we het nu goedkeuren als we het doen voor een verkrachting (wat FdW weldegelijk doet: de verkrachter mag niet verschieten als hij wat edele delen mist), dan is de volgende stap: ik heb geen dochter, maar mijn winkel is voor mij evenveel waard, ik wil dus ook de inbreker van m'n winkel opsporen en in elkaar slaan. Of mijn auto was mijn leven, ik ga de dief daarvan wel even aanpakken. De vraag is: als je hiermee begint, waar trek je dan de grens? Het probleem is dat er geen grens is, en dat iedereen z'n eigen grenzen gaat trekken. En die grenzen gaan steeds lager liggen.
maar jonge toch, heb jij mij horen pleiten voor 'recht in eigen hand' ?! heb ik ergens die daad goedgekeurd ?! ik beschreef de rechtsgang achteraf ... en dat is trouwens ook het enige wat ik in de tekst lees ... ik lees nergens een FDW die pleit voor 'straatrecht' ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:27   #35
Special K
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 augustus 2006
Berichten: 5
Standaard

hij pleit er niet voor, maar hij begrijpt het, keurt het niet af en promoot het zelfs haast...gevaarlijk voor een man die burgemeester wil worden
Special K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 14:31   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk bericht
hij pleit er niet voor, maar hij begrijpt het, keurt het niet af en promoot het zelfs haast...gevaarlijk voor een man die burgemeester wil worden
pffttt ... ik kan mij veel gevaarlijkere dingen voorstellen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 20:28   #37
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Vlaams Belang kopstuk Filip Dewinter heeft op hun veiligheidscongress gezegd dat "een verkrachter niet op mededogen van de rechter moet rekenen wanneer de vader van het slachtoffer zijn edele delen heeft verwijderd". Van de laatste drie woorden ben ik niet zeker, maar daar kwam het wel op neer.
Zoiets heet straatrecht: hij doet mij iets aan, ik straf hem zelf. In een rechtstaat heeft de staat in theorie het monopolie van geweld en mag ze dat afdwingen. Maar voor Filip Dewinter is dat principe niet algemeen geldend blijkbaar. Ik vraag me dan wel alleen af hoelang het zal duren voor we zulke scenario's krijgen:



http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF08082006_004

Want wie gaat nog zeggen welke reactie gerechtvaardigd is? De rechters niet, want zij mogen voor de verkrachter dan geen mededogen hebben...
U gaat er verkeerdelijk van uit dat wij in een rechtsstaat leven. Ik en - ik ben zeker verre van de enige niet - heb helemaal dat gevoel niet.

We hebben hier ministers die verklaren dat zogenaamde 'kleine' criminaliteit niet wordt vervolgd, een wet lejeune waar een overgrote meerderheid van de bevolking tegen is (stemmenkampioen - zelfs bij de groen! kiezers was er een meerderheid tegen(!!)), een overheid die stelselmatig gevaarlijke criminelen na een minimale straf terug loslaat in de samenleving, een overheid die criminaliteitscijfers (net zoals werkloosheidscijfers trouwens) steevast manipuleert enz.

Ik zie maar twee manieren om het overheidsbeleid mbt justitie te omschrijven.

De eerste is dat men zich zoveel mogelijk focust op wat geld opbrengt en zo weinig mogelijk kosten wil maken. Typevoorbeeld: draconische snelheids- en parkeersboetes (brengt veel $$$ op) langs de ene kant, zo weinig mogelijk gevangenen (kosten veel $$$) aan de andere kant.

Dat is nog de 'minst erge' verklaring.

De andere mogelijke verklaring is dat we een overheid hebben waarin criminele milieus diep geinfiltreerd zijn. Dat de PS bijvoorbeeld de spijtoptantenwet heeft gekelderd doet zeker in die richting denken.

Het is enkel door het (bewust?) falen van de overheid dat meer en meer mensen het recht in eigen handen willen nemen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 augustus 2006 om 20:29.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 20:31   #38
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet de normale gang van zaken. De normale, gang van zaken is dat die vader de politie belt, het gerecht z'n werk laat doen, en de verkrachter de bak in draait..

De realiteit is echter dat die verkrachter grosso modo - en zeker als hij minderjarig en allochtoon is - binnen de kortste keren weer uit die gevangenis is, als hij al veroordeeld wordt.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 augustus 2006 om 20:32.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 20:35   #39
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik herinner me nog die foto's van toen De Winter daar eens goed tekeer ging in de Balkan, Kroatië dacht ik. Wat zou hij zeggen als die familie zich eens komt wreken?

Heh ik heb al veel 'verhalen' rond die foto gelezen maar de Balkan had ik nog niet gehoord.

Wat ik objectief kan waarnemen op deze foto is dat Dewinter en een andere man een man tegen de grond houden, niet minder maar ook niet meer.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 augustus 2006 om 20:36.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 21:20   #40
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik herinner me nog die foto's van toen De Winter daar eens goed tekeer ging in de Balkan, Kroatië dacht ik. Wat zou hij zeggen als die familie zich eens komt wreken?
Dewinter en co waren daar spullen (dekens en dergelijke) gaan brengen voor de Kroaten te steunen midden in de oorlog (niet alleen zij trouwens, ook organisaties als Voorpost en NSV! heeft spullen naar daar gebracht). Ze hebben voor een tank geposeerd en die foto is in een bepaald Kroatisch blad beland. Wat een fascisten toch!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Een foto van een vechtpartij zonder enige context erbij. Die kerel op de grond kan evengoed op Dewinter zijn gevlogen om daarna pas te beseffen dat hij in de minderheid was.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 10 augustus 2006 om 21:22.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be