Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2017, 18:47   #541
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
9/11 was voor de gekende warmongers dan ook een mooie gelegenheid, om het M-O op z'n kop te zetten...:

General Wesley Clark: Wars Were Planned - Seven Countries In Five Years

https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw&app=desktop

...en daar draagt Europa nu de 'vruchten' van.
2 vliegen in één klap.
Finishing off in Iran? Damn
Het ding is, NK kan een grote gamechanger worden.

Als het maar in het MO. Ik hoop dat NK maar spierballen rolt, maar ik weet niet hoor.... Ik maak me echt zorgen voor de toekomst.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 18:48   #542
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je grootvaders zouden het niet zo fijn gevonden hebben dat je nu aan de kant van de neo-nazi's staat in Oekraïne.

Als Stalin en Mao zo slecht waren, waarom worden ze, in tegenstelling tot Hitler, nog zo vereerd in de landen waarover ze regeerden?
Die neo-nazi bullshit is ondertussen al ferm afgezaagd, tommetje.
De echte fascisten zijn uiteraard te vinden langs de kant van DNR en LNR waar nu een door rusland gecreerde Militaire dictatuur aan het bewind is, die volkomen bestaat uit huurlingen en criminelen die blind naar de pijpen van Moskou (en hun geld) dansen.

De oekrainers verdedigen slechts hun eigen land, inclusief Crimea dus, en willen het terugnemen van de veroveraars, niets meer, niets minder.
De dag dat zij Russisch grondgebied binnenvallen heb je een punt. Tot fdie dag zou ik maar heel stilletjes zijn, beste vriend.

En Mao en Stalin worden nog vereerd omdat China en Rusland nooit hun geschiedenis verwerkt hebben, ze KENNEN in veel gevallen hun eigen geschiedenis niet eens en ALS ze ze kennen, ONTKENNEN ze ze vaak omdat ze de realiteit niet aankunnen.

Zo heb ik zelf ervaren dat de kennis van de 2de wereldoorlog van Russen en Oekraieners ontstellend zwak is. 1 rus dacht zelfs dat de belgen aan de kant van Duitsland stonden in WOII. Mijn vrouw had nooit gehoord van de Lend Lease Act, de Afrika-campagne, de strijd van de geallieerden in Griekenland, Italie en de landing in Normandie. En dat voor een academica die zelf doceerde in Kiev.

De chinese studenten die ik soms spreek hebben zonder uitzondering nooit gehoord van de misdaden van Mao, de culturele revolutie of de Lange Mars.
Ze hebben zelf nooit gehoord van wat op Tienanmen is gebeurd in 1989.

Dat is namelijk een kenmerk van totalitaire regimes zoals rusland of china : door propaganda en selectief onderwijs hangt het regime een beeld op van de realiteit dat vals is, idealisering van een bloederig verleden en massamoordenaars als Stalin en Mao is daar een vast onderdeel van.

De Duitsers zijn ten minste in het reine aan het komen met hun verleden, zij tonen hoe het kan en hoe het moet. Rusland en China hebben nog decennia (of eeuwen?) mentale evolutie nodig om zoiets te kunnen blijkbaar.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 18:50   #543
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Bush dacht met zijn uitspraak "we have prevaled" dat de zaak opgelost was. Men dacht te doen hetgeen Amerika in Duitsland na WOII deed: alles van de grond af opbouwen. Daar werd dus Paul Bremmer voor aangesteld. Al de Sunni-Irakezen (onderwijzers, generaals(!)...) verloren hun job hetgeen resulteerde in de oprichting van IS.
Obama had de troepen niet mogen terugtrekken tot daar stabiliteit bereikt was.
Grondtroepen hebben daar jaren onderhandeld met de bevolking en vertrouwensbanden opgebouwd. Wat schiet daar nu nog van over? Niets.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 19:18   #544
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Diego Raga
Inderdaad
Que ?? Dus volgens jou liégt Putin daarover ? In het bijzijn van een zaal vol Joodse toehoorders ?
Ik heb je al gewezen op enkele ongerijmdheden in je posts, maar dit schuurt wel redelijk tegen het abstracte aan.
Weet je wat ? De volgende keer dat je naar Moskou reist, moet je ‘m daar maar ’s over aanspreken, hij zal je geschiedkundige correctie daarover graag ter harte nemen.
Citaat:
Rusland nam terug wat Polen had afgenomen tijdens de Russische burgeroorlog. In die gebieden woonden ook amper Polen, wel Wit-Russen en Oekraïners. (wetende wat we nu weten, had hij beter die Oekraïners laten blijven onderdrukken door de Polen). Duitsland nam heel Polen, ook gebieden (Warschau bijvoorbeeld) waar geen Duitsers woonden.
Is het niet redelijker om te veronderstellen dat Duitsland doorging, omdat die wilde voorkomen dat de Russen anders zouden oprukken tot aan de Duitse grens ?
Citaat:
Omdat de Sovjet-Unie niet van plan was om West-Europa aan te vallen.
Door de afspraak die Stalin had met Churchill en de westerse allies om Duitsland te omsingelen, schond eerstgenoemde het Pact dat ie met Hitler had afgesloten:

http://altrechts.com/polen-begon-de-...rlog-deel-1-2/
http://altrechts.com/polen-begon-de-...ereldoorlog-2/

Om die fatale militaire insluiting te voorkomen moést ie wel tegelijk oprukken naar het oosten en het westen.
Citaat:
Hitler wilde altijd al het "Judeo-bolsjevisme" uitroeien.
Idd, en gelijk had ie. Een bloedige en niets ontziende anti-Russisch/Europese ideologie – als ’n zionistisch verlengstuk - die geen plaats verdiend(e) op deze wereld.
Mocht Duitsland daar destijds niet tegen opgerukt zijn, had wsl binnen enkele jaren heel Europa onder de bolsjewieke knoet gelegen.
Citaat:
Gekken die onnozele uitspraken doen vind je overal. Ook bij niet-Joodse Europese blanken.
Als blanken zo’n ‘onnozele uitspraken’ (zouden) doen over anderen, hebben ze ’n proces aan hun kltn.
Dat is het immense verschil wat ik je duidelijk probeer maken, maar blijkbaar lukt dat niet zo goed.
Citaat:
(tussen haakjes, Hitler z'n theorieën klopten langs geen kanten, hij keek op naar de donkerbruine Indiërs, maar blanke joden en Slaven waren zogezegd Untermenschen, gewoon zever in pakskes. En ja, ashkenazi Joden zijn blank, blanker zelfs dan de gemiddelde Belg). Hitler is daar een mooi voorbeeld van.
Ik snap trouwens die obsessie niet met "blank". Omdat je toevallig een wit vel hebt (net als de meeste Joden en Russen trouwens...) heb je reden om fier te zijn en je superieur te voelen?
Als je, zoals de racistische uitspraken in de link die ik meegaf, door die cultuurmarxistische gekken met oproepen tot geweld geviseerd wordt – net omd�*t je blank bent – dan is dat een raciale bedreiging, Tomm, niet voor het feit dat ik me ‘superieur’ zou voelen, omdat ik toevallig blank ben.
Citaat:
Ik ben tegen massamigratie omdat dat de rechten van onze werknemers uitholt. Ik vind ook dat de Europese cultuur en tradities in ere gehouden moeten worden. Maar met huidskleur of genen heeft dit niets te zien. Ik heb geen probleem met een goed geïntegreerde Marokkaan, Congolees of Turk.
Ik heb daar ook geen moeite mee, zolang ze zich aanpassen aan onze cultuur en ons niet de hunne met geweld willen opdringen.
Probleem is dat het schoentje daar nogal eens wringt en wie daar kritiek op heeft, door de poco’s linea recta wordt weggezet als xenofoob, racist en nazi, behalve als anderen dat over blanken zeggen, d�*n is het ineens geen xenofobie of racisme meer.
Ik kots op die hypocriete mentaliteit.
Citaat:
Degene die collaboreerden met de nazi's, en meehielpen met de pogroms, hadden uiteraard wel te vrezen. Terecht. Ik vind overigens dat de "zwartzakken" hier niet genoeg gestraft werden. Alle nazi's die de Russen tegenkwamen (de SS'ers maakten het hen gemakkelijk door hun tatouages) werden stante pede geëxecuteerd.
"Snorremans" had het zeer slecht voor met de Slavische bevolking van die landen. Zoals je hierboven kunt lezen wilde hij er slaven van maken voor het Duitse Herrenvolk dat deze landen zou koloniseren.
Snorremans had, net zoals iedere leider in die tijd en daarvoor, geen ‘last’ van racisme, gewoon omdat dat begrip toen nog niet bestond, kijk de hele bekende wereldgeschiedenis er maar op na.
Slavernij en onderdrukking van andere volkeren is steeds een onderdeel geweest, in het doen en laten van de meeste culturen en beschavingen.
Door steeds maar blijven hameren op de slechte bedoelingen van Hitler, maken de intenties van Stalin of andere recentere communistische gekken er daarom niet minder slecht om, hoor.
Citaat:
Overal in Rusland en veel andere landen zie je portretten van Stalin. Omdat hij van de Sovjet-Unie een supermacht heeft gemaakt.
Ja, en als ik zie wat voor technologische hoogstandjes Duitsland destijds allemaal uitgevonden en toegepast heeft én daarbij de oorlog zou gewonnen hebben, dan stond Snorremans z’n standbeeld nu over heel de wereld te blinken, dito voor z’n portret.
Citaat:
Nergens nog zie je portretten van Hitler, die gek is beland op het stort van de geschiedenis. Behalve enkele marginale betreurenswaardige gekken is er niemand die hem nog vereert.
Slechte vergelijking, Tomm. Je weet toch dat in de nasleep van WO-2 in het westen alle zaken van het nazisme vernietigd werden en het bij wet Verboten is gesteld, om enige verwijzing naar Hitler of het nazisme in ’t openbaar uit te dragen, zelfs als je DNA die gelijkenis vertoont:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170214_02730141

Conclusie; mocht Rusland na de oorlog dezelfde verbodsmaatregelen hebben getroffen mbt Stalin, dan werd die nu ook nog slechts vereerd door ’n handvol outcasts, idem voor Mao en Zotte Pol uit Cambodja.
Citaat:
Mijn beide grootvaders hebben tegen Hitler gevochten. Jammer alleen dat de Russen hem niet levend hebben kunnen pakken. Ze zouden hem laten boeten voor elk van de 25 miljoen Sovjet-burgers die hij vermoord heeft.
Mja, degenen die fysiek-mentaal het zwaarste hebben afgezien, dragen ook de meeste wrok in zich, da’s evident.
Ik denk dat er anders ook wel wat Duitse, Poolse of Finse soldaten waren, die wisten wat ze zouden doen met Jozef Dzjoegasjvili, als ze die levend in handen hadden gekregen.
Citaat:
Ja, en uw helden als Trump zullen daar niets aan veranderen.
Vergeet het, Trump is nooit m’n held geweest, buiten het lichtpuntje dat ie vorig jaar gaf ivm een audit van de FED, maar heeft z’n kak daarover al lang ingetrokken.
Voor de rest beschouw ik ‘m als de zoveelste puppet van de Deep Powers, je weet wel, dezelfde krachten die WO-1&2 , allerhande revoluties en economische crisissen (financieel) hebben ondersteund/veroorzaakt en daar dik en vet aan verdiend hebben, in de vorm van geld, oorlog en politieke macht.
Vandaag zijn die DP (zichtbaar) actief in het M-O, dus niks nieuws onder de zon.
Citaat:
Ook de grootste tegenstanders van Stalin geven toe dat hij de Sovjet-Unie transformeerde in een industriële supermacht.
Tegenstanders van het N-Koreaans Broske zullen dat ook beweren over hem en z’n vader, al staat die adoratie steeds los van het onmetelijke leed en bloed dat daarvoor vergoten is.
Citaat:
Moest je nu eens afkomen met geloofwaardige sites..
Tomm, als je zelfs een site als truetorahjews als ongeloofwaardig bestempelt, tjah, dan houdt het hier op, eh.
Geen énkele website die ik reeds meegaf zal voor jou geloofwaardig zijn, als die niet overeenkomt met de versteende opinie die jij huldigt, d�*t heb ik ondertussen al wel begrepen.
Zolang er geen belastende kritiek is op de kuiperijen en misdaden van de Joodse FED-banksters, de zionisten, de bolsjewieken, de commies en Stalin&co, is alles ok voor jou, maar o wee als die ’n spatje modder aan hun broek krijgen gesmeerd, dan is ’t allemaal westers antisemitisme annex nazi-propaganda.

Voor ’n historicus mis je mi toch wel de nodige afstand en integriteit, om de gestelde zaken enigszins neutraal te beschouwen.
Citaat:
Zeker na andere grote massamoordenaars als Churchill.
De Bulldog zal daar zeker niet aan ontbreken, al maken ’n paar miljoen slachtoffers meer of minder op dat lijstje niet meer zoveel uit, quoi.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 20:11   #545
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

dubbel
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 april 2017 om 20:14.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 20:24   #546
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tomm, als je zelfs een site als truetorahjews als ongeloofwaardig bestempelt, tjah, dan houdt het hier op, eh.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 20:50   #547
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt, ik ben ook niet voor massa immigratie.
Wel studeerden er heel wat Arabieren en anderen in de Sovjet-Unie. Onder meer Mubarak, Modi uit Indië en talloze anderen hebben in de Sovjet-Unie gestudeerd.
Ik zou hier hetzelfde doen, laat ze hier studeren, kennis op doen, maar daarna moeten ze terug naar hun land, tenzij ze met een Belgische trouwen.
Exact. Maar ook daarin moet je weer selectief zijn, natuurlijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 21:47   #548
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ah, Panda, nu je hier toch weer komt trollen bent, kan je mss nog even hier 'n reply op geven, want ge kuist altijd weer je schup af als 't warm onder de bokkepootjes wordt:

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=23

__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 23:07   #549
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

parcifal

Citaat:
Die neo-nazi bullshit is ondertussen al ferm afgezaagd, tommetje.
De echte fascisten zijn uiteraard te vinden langs de kant van DNR en LNR waar nu een door rusland gecreerde Militaire dictatuur aan het bewind is, die volkomen bestaat uit huurlingen en criminelen die blind naar de pijpen van Moskou (en hun geld) dansen.
Het regime in Kiev is illegaal aan de macht gekomen, een soort monsterverbond tussen neonazi milities als rechtse sector en Azov, en corrupte oligarchen. Donbas kwam in opstand, en het regime in Kiev is er niet in geslaagd hen te onderwerpen.

Citaat:
De oekrainers verdedigen slechts hun eigen land, inclusief Crimea dus, en willen het terugnemen van de veroveraars, niets meer, niets minder.
De Krim inwoners hebben overduidelijk voor Rusland gekozen, maar ja wat zij willen doet er voor het regime helemaal niet toe. Ook de inwoners van Donbas, Odessa en Kharkov haten dit regime, maar vermits ze pro-Russisch zijn hebben ze geen rechten in het "nieuwe" Oekraïne.
Nu goed, Saakashvili is al weg, want de corrupte kliek vond hem een te grote bemoeial, de economie is een enorme ramp, niemand gelooft er nog in. Dat terwijl andere ex-Sovjet landen in de wachtrij staan om lid te worden van de Euraziatische unie, en buurland Moldavië een pro-Russische president verkoos. Oekraïne wordt het relaas van een voorspelde ondergang.


Citaat:
De dag dat zij Russisch grondgebied binnenvallen heb je een punt. Tot fdie dag zou ik maar heel stilletjes zijn, beste vriend.
De dag dat ze de opinie van de Oost-Oekraïners zullen respecteren heb jij een punt...


Citaat:
En Mao en Stalin worden nog vereerd omdat China en Rusland nooit hun geschiedenis verwerkt hebben, ze KENNEN in veel gevallen hun eigen geschiedenis niet eens en ALS ze ze kennen, ONTKENNEN ze ze vaak omdat ze de realiteit niet aankunnen.
Ze "kennen" de westerse leugens niet. Ze kennen de geschiedenis van hun eigen land. Volgens de westerse propaganda werden ze uitgemoord, maar zelf hebben ze geen familieleden die uitgemoord geweest zijn.

Citaat:
Zo heb ik zelf ervaren dat de kennis van de 2de wereldoorlog van Russen en Oekraieners ontstellend zwak is. 1 rus dacht zelfs dat de belgen aan de kant van Duitsland stonden in WOII. Mijn vrouw had nooit gehoord van de Lend Lease Act, de Afrika-campagne, de strijd van de geallieerden in Griekenland, Italie en de landing in Normandie. En dat voor een academica die zelf doceerde in Kiev.
Ze kennen het belangrijkste stuk van WOII: de nederlaag van de nazi's tegen de Sovjet-Unie. Dat deel kennen veel mensen hier dan weer niet.


Citaat:
De chinese studenten die ik soms spreek hebben zonder uitzondering nooit gehoord van de misdaden van Mao, de culturele revolutie of de Lange Mars.
Ze hebben zelf nooit gehoord van wat op Tienanmen is gebeurd in 1989.
Ze hebben daar wel van gehoord, en ze weten ook welke leugens hier verspreid worden. Als Aziaten wensen ze geen conflict, dus spreken ze over deze zaken niet. Iedereen in China kent "de lange mars". De "culturele revolutie" ligt moeilijk, maar iedereen kent dit wel.

Citaat:
Dat is namelijk een kenmerk van totalitaire regimes zoals rusland of china : door propaganda en selectief onderwijs hangt het regime een beeld op van de realiteit dat vals is, idealisering van een bloederig verleden en massamoordenaars als Stalin en Mao is daar een vast onderdeel van.
Mensen hebben familie en persoonlijke ervaring. Hier kent men Mao en Stalin enkel door anti-communistische propaganda.


Citaat:
De Duitsers zijn ten minste in het reine aan het komen met hun verleden, zij tonen hoe het kan en hoe het moet. Rusland en China hebben nog decennia (of eeuwen?) mentale evolutie nodig om zoiets te kunnen blijkbaar.
En wat dan met de West-Oekraïners, die Bandra vereren? Of de Engelsen die Churchill nog steeds als een held zien?
Mao En Stalin hebben enorm veel bereikt in hun leven, hun nalatenschap zal blijven. Het Westen, en hun leugens, worden steeds minder relevant.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 23:07   #550
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

parcifal

Citaat:
Die neo-nazi bullshit is ondertussen al ferm afgezaagd, tommetje.
De echte fascisten zijn uiteraard te vinden langs de kant van DNR en LNR waar nu een door rusland gecreerde Militaire dictatuur aan het bewind is, die volkomen bestaat uit huurlingen en criminelen die blind naar de pijpen van Moskou (en hun geld) dansen.
Het regime in Kiev is illegaal aan de macht gekomen, een soort monsterverbond tussen neonazi milities als rechtse sector en Azov, en corrupte oligarchen. Donbas kwam in opstand, en het regime in Kiev is er niet in geslaagd hen te onderwerpen.

Citaat:
De oekrainers verdedigen slechts hun eigen land, inclusief Crimea dus, en willen het terugnemen van de veroveraars, niets meer, niets minder.
De Krim inwoners hebben overduidelijk voor Rusland gekozen, maar ja wat zij willen doet er voor het regime helemaal niet toe. Ook de inwoners van Donbas, Odessa en Kharkov haten dit regime, maar vermits ze pro-Russisch zijn hebben ze geen rechten in het "nieuwe" Oekraïne.
Nu goed, Saakashvili is al weg, want de corrupte kliek vond hem een te grote bemoeial, de economie is een enorme ramp, niemand gelooft er nog in. Dat terwijl andere ex-Sovjet landen in de wachtrij staan om lid te worden van de Euraziatische unie, en buurland Moldavië een pro-Russische president verkoos. Oekraïne wordt het relaas van een voorspelde ondergang.


Citaat:
De dag dat zij Russisch grondgebied binnenvallen heb je een punt. Tot fdie dag zou ik maar heel stilletjes zijn, beste vriend.
De dag dat ze de opinie van de Oost-Oekraïners zullen respecteren heb jij een punt...


Citaat:
En Mao en Stalin worden nog vereerd omdat China en Rusland nooit hun geschiedenis verwerkt hebben, ze KENNEN in veel gevallen hun eigen geschiedenis niet eens en ALS ze ze kennen, ONTKENNEN ze ze vaak omdat ze de realiteit niet aankunnen.
Ze "kennen" de westerse leugens niet. Ze kennen de geschiedenis van hun eigen land. Volgens de westerse propaganda werden ze uitgemoord, maar zelf hebben ze geen familieleden die uitgemoord geweest zijn.

Citaat:
Zo heb ik zelf ervaren dat de kennis van de 2de wereldoorlog van Russen en Oekraieners ontstellend zwak is. 1 rus dacht zelfs dat de belgen aan de kant van Duitsland stonden in WOII. Mijn vrouw had nooit gehoord van de Lend Lease Act, de Afrika-campagne, de strijd van de geallieerden in Griekenland, Italie en de landing in Normandie. En dat voor een academica die zelf doceerde in Kiev.
Ze kennen het belangrijkste stuk van WOII: de nederlaag van de nazi's tegen de Sovjet-Unie. Dat deel kennen veel mensen hier dan weer niet.


Citaat:
De chinese studenten die ik soms spreek hebben zonder uitzondering nooit gehoord van de misdaden van Mao, de culturele revolutie of de Lange Mars.
Ze hebben zelf nooit gehoord van wat op Tienanmen is gebeurd in 1989.
Ze hebben daar wel van gehoord, en ze weten ook welke leugens hier verspreid worden. Als Aziaten wensen ze geen conflict, dus spreken ze over deze zaken niet. Iedereen in China kent "de lange mars". De "culturele revolutie" ligt moeilijk, maar iedereen kent dit wel.

Citaat:
Dat is namelijk een kenmerk van totalitaire regimes zoals rusland of china : door propaganda en selectief onderwijs hangt het regime een beeld op van de realiteit dat vals is, idealisering van een bloederig verleden en massamoordenaars als Stalin en Mao is daar een vast onderdeel van.
Mensen hebben familie en persoonlijke ervaring. Hier kent men Mao en Stalin enkel door anti-communistische propaganda.


Citaat:
De Duitsers zijn ten minste in het reine aan het komen met hun verleden, zij tonen hoe het kan en hoe het moet. Rusland en China hebben nog decennia (of eeuwen?) mentale evolutie nodig om zoiets te kunnen blijkbaar.
En wat dan met de West-Oekraïners, die Bandera vereren? Of de Engelsen die Churchill nog steeds als een held zien?
Mao En Stalin hebben enorm veel bereikt in hun leven, hun nalatenschap zal blijven. Het Westen, en hun leugens, worden steeds minder relevant.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 23:42   #551
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Diego Raga


Citaat:
Ik heb je al gewezen op enkele ongerijmdheden in je posts, maar dit schuurt wel redelijk tegen het abstracte aan.
Weet je wat ? De volgende keer dat je naar Moskou reist, moet je ‘m daar maar ’s over aanspreken, hij zal je geschiedkundige correctie daarover graag ter harte nemen.
Jammer genoeg ken ik Poetin slechts uit de media net als jij.

Citaat:
Is het niet redelijker om te veronderstellen dat Duitsland doorging, omdat die wilde voorkomen dat de Russen anders zouden oprukken tot aan de Duitse grens ?
Dus je geeft toe dat ze de Russen toen al niet vertrouwden?


Citaat:
Om die fatale militaire insluiting te voorkomen moést ie wel tegelijk oprukken naar het oosten en het westen.
Hitler had al lang op voorhand aangekondigd dat hij de Sovjet-Unie zou binnenvallen.

Citaat:
Idd, en gelijk had ie. Een bloedige en niets ontziende anti-Russisch/Europese ideologie – als ’n zionistisch verlengstuk - die geen plaats verdiend(e) op deze wereld.
Dankzij deze ideologie werden vele miljoenen lijfeigenen bevrijd en werd Rusland een industriële supermacht.
Wat heeft de ideologie van Hitler bereikt? 50 miljoen doden, en de totale vernietiging van Duitsland.

Citaat:
Mocht Duitsland daar destijds niet tegen opgerukt zijn, had wsl binnen enkele jaren heel Europa onder de bolsjewieke knoet gelegen.
Dat zou goed geweest zijn, maar de realiteit is dat dankzij de Duitse inval en schending van het verdrag de Sovjets uiteindelijk controle kregen over de helft van Europa.


Citaat:
Als blanken zo’n ‘onnozele uitspraken’ (zouden) doen over anderen, hebben ze ’n proces aan hun kltn.
Dat is het immense verschil wat ik je duidelijk probeer maken, maar blijkbaar lukt dat niet zo goed.
Racisme is altijd dom, ongeacht wie racistische uitspraken doet.

Citaat:
Als je, zoals de racistische uitspraken in de link die ik meegaf, door die cultuurmarxistische gekken met oproepen tot geweld geviseerd wordt – net omd�*t je blank bent – dan is dat een raciale bedreiging, Tomm, niet voor het feit dat ik me ‘superieur’ zou voelen, omdat ik toevallig blank ben.
niemand bedreigt blanken omdat ze blank zijn.


Citaat:
Ik heb daar ook geen moeite mee, zolang ze zich aanpassen aan onze cultuur en ons niet de hunne met geweld willen opdringen.
daar ben ik het mee eens. Maar dat klopt niet met uw Hitler adoratie.

Citaat:
Probleem is dat het schoentje daar nogal eens wringt en wie daar kritiek op heeft, door de poco’s linea recta wordt weggezet als xenofoob, racist en nazi, behalve als anderen dat over blanken zeggen, d�*n is het ineens geen xenofobie of racisme meer.
Ik kots op die hypocriete mentaliteit.
Marokkanen en Joden zijn OOK blank, dat is het grappige aan heel deze zaak.
Ik vertoef dikwijls in Kenia, en toen de Africa cup op tv was vroegen Kenianen zich af waarom blanken meespeelden in de Africa cup... Marokko speelde toen.


Citaat:
Snorremans had, net zoals iedere leider in die tijd en daarvoor, geen ‘last’ van racisme, gewoon omdat dat begrip toen nog niet bestond, kijk de hele bekende wereldgeschiedenis er maar op na.
Dat bestond toen wel, snorremans was daar een zeer goed voorbeeld van.


S
Citaat:
lavernij en onderdrukking van andere volkeren is steeds een onderdeel geweest, in het doen en laten van de meeste culturen en beschavingen.
Door steeds maar blijven hameren op de slechte bedoelingen van Hitler, maken de intenties van Stalin of andere recentere communistische gekken er daarom niet minder slecht om, hoor.
Stalin wilde enkel de elite uitschakelen, maar was oor gelijkheid der volkeren. Hitler wilde andere volkeren ombrengen of in slavernij laten eindigen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 13:04   #552
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Diego Raga
Jammer genoeg ken ik Poetin slechts uit de media net als jij.
Maar je beweert wel dat ‘m liegt of verkeerd zit, wanneer ie publiekelijk beweert dat 80-85% van de Russische overheid destijds uit Joden bestond, terwijl jij beweert dat het er hoogstens 20% waren..:
https://www.youtube.com/watch?v=j6p1zxKnDeM

Jammer voor jou en ook deze Jood moet dan volgens jou wel liegen:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...342999,00.html

En hier staan ze dan vermeld met naam en toenaam, mbt hun functies in de verschillende Sovjetbesturen:
http://www.heretical.com/miscellx/bolshies.html

En wat ze zoal geflikt hebben met de etnische Russen:
https://holodomorinfo.com/

En wat de etnische oorsprong betreft van de oprichters/fraudeurs van de FED:
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1289

En de meeste voorzitters daarvan:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorzi...Reserve_System

Maar hey, blijf dit allemaal gerust ontkennen hoor, er zullen ongetwijfeld nog meer historici zijn die hun geloof in de Grote Leugen ten allen prijze willen handhaven.
Kwestie van hun fake wereldbeeld en ‘goede faam’ niet al te zeer te verstoren, quoi.
Citaat:
Dus je geeft toe dat ze de Russen toen al niet vertrouwden?
Hitler had al lang op voorhand aangekondigd dat hij de Sovjet-Unie zou binnenvallen.
Dankzij deze ideologie werden vele miljoenen lijfeigenen bevrijd en werd Rusland een industriële supermacht.
Wat heeft de ideologie van Hitler bereikt? 50 miljoen doden, en de totale vernietiging van Duitsland.
Dat zou goed geweest zijn, maar de realiteit is dat dankzij de Duitse inval en schending van het verdrag de Sovjets uiteindelijk controle kregen over de helft van Europa.
daar ben ik het mee eens. Maar dat klopt niet met uw Hitler adoratie.
Dat bestond toen wel, snorremans was daar een zeer goed voorbeeld van.
Stalin wilde enkel de elite uitschakelen, maar was oor gelijkheid der volkeren. Hitler wilde andere volkeren ombrengen of in slavernij laten eindigen.
Ja, Snorremans was de duivel en Stalin de aartsengel in persoon, dat weten we ondertussen al, echter, bovenstaande links en déze artikels met datum, plaats en toenaam spreken je mening tegen en nog geen beetje:

http://altrechts.com/polen-begon-de-...rlog-deel-1-2/
http://altrechts.com/polen-begon-de-...ereldoorlog-2/

Al zullen alle gegeven links en artikelen voor jou ntl antisemitische-nazistische propaganda blijven, zelfs al smeert een anti-zionistische & waarheidslievende Jood dat right in your face, zoals deze bv schrijft in z’n recente boek uit 2015:

“GERARD MENUHIN could no longer bear the lies being perpetrated against Germany and risked all, to unmask what he called the “biggest lie in history” and the mightiest fraudulent criminal enterprise in mankind’s history — the Holocaust industry.
In this, his latest book in English, Gerard Menuhin breaks through every taboo barrier.
He writes: “The Holocaust is the biggest lie in history. Germany has no blame for the Second World War.” He also makes a case for Adolf Hitler being the only statesman in the modern era who could have liberated the enslaved people of planet Earth from the clutches of organized world Zionism.

http://nationalvanguard.org/2015/12/...y-of-the-jews/
http://www.kulturkampf2.info/2015a/138.html
https://www.youtube.com/results?sear...uhin+interview
http://barnesreview.org/product/tell...ame-the-devil/

Ik hoop dat je de Engelse taal voldoende onder de knie hebt, om de magnitude van zijn verklaring tot je te laten doordringen, al is hij bijlange na niet de enige Jood die daarvoor bereid is, de banvloek uit z’n gemeenschap te torsen.
Respect dus.

O ja, en wat dat ‘officiële’ getal van 6 miljoen Holocaust-Joden betreft, de ‘onbetwistbare’ heiligheid daarvan wordt al sinds 1915 gebezigd in de zionistische MSM, 17 jaar dus vóór Snorremans aan de macht kwam, maar stel je daar voor�*l geen vragen bij, want voor je ’t weet wordt je door de poco’s afgedaan als een nazistische anti-semiet en zeg nu eerlijk, een grotere schandvlek/dooddoener dan dat is er op heel de wereld niet te vinden, quoi:
https://www.youtube.com/watch?v=y8I4tmPN2T0

Shalom iedereen, en laat de forumtrollen (nee, niet jij Tomm) nu maar driehoekjes drukken.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 13:59   #553
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

"alles eine lüge - die echten kriegsursachen von 1939"
Generalmajor a.D. Gerd Schultze-Rhonhof spricht in München über die Kriegsursachen 1939

YT 53:47 (!) Als je de moeite neemt...
https://www.youtube.com/watch?v=3ptV0AxE_mo
"Der krieg mit fiele väter"
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 14:21   #554
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Gemeende dank hiervoor, Orfeus, ben momenteel die video aan ’t bekijken en die bevestigd een en ander, over wat ik in deze draad al aangaf.
Ik heb ook (te) lang geloofd in de ‘officiele’ Grote Leugen, maar wie werkelijk de waarheid zoekt, die zal ze vinden.

Nu nog de dots verbinden naar het heden, om te zien dat dezelfde machinaties die WO-1&2 veroorzaakt hebben, ook vandaag nog meer dan ooit opgeld maken.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 06:58   #555
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
“GERARD MENUHIN could no longer bear the lies being perpetrated against Germany and risked all, to unmask what he called the “biggest lie in history” and the mightiest fraudulent criminal enterprise in mankind’s history — the Holocaust industry.
In this, his latest book in English, Gerard Menuhin breaks through every taboo barrier.
He writes: “The Holocaust is the biggest lie in history. Germany has no blame for the Second World War.” He also makes a case for Adolf Hitler being the only statesman in the modern era who could have liberated the enslaved people of planet Earth from the clutches of organized world Zionism.

http://nationalvanguard.org/2015/12/...y-of-the-jews/
http://www.kulturkampf2.info/2015a/138.html
https://www.youtube.com/results?sear...uhin+interview
http://barnesreview.org/product/tell...ame-the-devil/
Btw, voor wie zich interesseert in het betreffende boek:

PDF download - Tell the Truth & Shame the Devil - englisch UND deutsch

https://telltruthshamedevil.blogspot...ame-devil.html
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 07:05   #556
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ze "kennen" de westerse leugens niet. Ze kennen de geschiedenis van hun eigen land. Volgens de westerse propaganda werden ze uitgemoord, maar zelf hebben ze geen familieleden die uitgemoord geweest zijn.


Zijn de culturele revolutie en de gulag dan westerse verzinsels?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 11:18   #557
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Diego Raga

Citaat:
Maar je beweert wel dat ‘m liegt of verkeerd zit, wanneer ie publiekelijk beweert dat 80-85% van de Russische overheid destijds uit Joden bestond, terwijl jij beweert dat het er hoogstens 20% waren..:
https://www.youtube.com/watch?v=j6p1zxKnDeM
Putin had het over een bepaalde regering die maar enkele maanden aan de macht bleef. Over het algemeen gezien waren de Joden maar in minderheid in de communistische partij, en vanaf de jaren 30 een kleine minderheid.

n the eve of the February Revolution in 1917, of about 23,000 members of the Bolshevik party 364 (about 1.6%) were known to be ethnic Jews.[14] According to the 1922 Bolshevik party census, there were 19,564 Jewish Bolsheviks, comprising 5.21% of the total, and in the 1920s of the 417 members of the Central Executive Committee, the party Central Committee, the Presidium of the Executive of the Soviets of the USSR and the Russian Republic, the People's Commissars, 6% were ethnic Jews.[19] https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Bolshevism


Citaat:
En de meeste voorzitters daarvan:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorzi...Reserve_System
Er zitten wel veel Joden in, maar niet uitsluitend zoals U beweert.
Powell, Landon zijn bvb. geen Joden.


Citaat:
Maar hey, blijf dit allemaal gerust ontkennen hoor, er zullen ongetwijfeld nog meer historici zijn die hun geloof in de Grote Leugen ten allen prijze willen handhaven.
Kwestie van hun fake wereldbeeld en ‘goede faam’ niet al te zeer te verstoren, quoi.
Ik geloof niet in vergezochte complot theorieën.
Overigens wist je dat Pollard 30 jaar in een Amerikaanse gevangenis heeft gezeten wegens spionage voor Israël?

Citaat:
Ja, Snorremans was de duivel en Stalin de aartsengel in persoon, dat weten we ondertussen al, echter, bovenstaande links en déze artikels met datum, plaats en toenaam spreken je mening tegen en nog geen beetje:
Stalin was geen aartsengel, maar geen monster als Hitler die de hele Slavische en Joodse bevolking wilde uitroeien. Stalin vergaste niet opzettelijk kinderen.

Een flagrante leugen. Duitsland viel Polen binnen, niet omgekeerd.

Citaat:
Al zullen alle gegeven links en artikelen voor jou ntl antisemitische-nazistische propaganda blijven, zelfs al smeert een anti-zionistische & waarheidslievende Jood dat right in your face, z jaar in de gevangenis hgeeoals deze bv schrijft in z’n recente boek uit 2015:
Moest je nu eens afkomen met academische, wetenschappelijke studies, geen belegen, uiterst-rechtse websites...


Citaat:
“GERARD MENUHIN could no longer bear the lies being perpetrated against Germany and risked all, to unmask what he called the “biggest lie in history” and the mightiest fraudulent criminal enterprise in mankind’s history — the Holocaust industry.
In this, his latest book in English, Gerard Menuhin breaks through every taboo barrier.
He writes: “The Holocaust is the biggest lie in history. Germany has no blame for the Second World War.” He also makes a case for Adolf Hitler being the only statesman in the modern era who could have liberated the enslaved people of planet Earth from the clutches of organized world Zionism.
Menuhin is een zeer controversieel figuur, en het is niet omdat hij Jood is dat alles wat hij zegt de waarheid is. De Holocaust werd door duizenden historici onderzocht, en de overgrote meerderheid ontkent deze niet. Daarvoor zijn er teveel getuigen, teveel archieven (de nazi's waar zeer punctueel, zelfs de prijs van het gas werd nauwkeurig opgeschreven), enzovoort.
Heel Joodse bevolkingen van onder meer Belarus, West-Rusland, Polen, etc. verdwenen gewoon. Maar ook in België en in Nederland werden Joden gezocht en gedeporteerd daar zijn talloze getuigen van. De meeste kwamen niet meer terug. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust
Mijn enige kritiek op de" Holocaust industrie" (wel vreselijk dat dit goede boek nu misbruikt wordt door neonazi's, nu kan Netanyahu weer zeggen "het zijn allemaal antisemieten die Israël bekritiseren") is dat Israël dit gebruikt om de eigen misdaden te vergoelijken, en dat de genocide tegen etnische Russen, etnische Polen, zigeuners, communisten, homo's, enzovoort niet op dezelfde manier herinnerd wordt.
De Holocaust is niet exclusief, het past in een breder kader van massamoord op "Untermenschen" door een misdadig racistisch regime.

Ik heb Auschwitz en veel andere kampen bezocht. Die kampen werden ontdekt door de Russen, niet de Amerikanen. Ik heb ook familie die verdwenen is in concentratiekampen dus het is persoonlijk. Een van m'n grootvaders belandde in een kamp maar net voor de bevrijding dus heeft enorm geluk gehad. Nadien is hij wel neergestort toen hij geëvacueerd werd maar ook dat overleefde hij. De rest van z'n leven kon hij over weinig anders spreken dan wat hij in dat kamp gezien heeft. Mensen werden doodgeslagen voor z'n ogen. Z'n haat tegen nazi's en Duitsers in het algemeen heeft hij z'n hele leven behouden.



Citaat:
Ik hoop dat je de Engelse taal voldoende onder de knie hebt, om de magnitude van zijn verklaring tot je te laten doordringen, al is hij bijlange na niet de enige Jood die daarvoor bereid is, de banvloek uit z’n gemeenschap te torsen.
Respect dus.
Gekken en verraders heb je overal. Je hebt ook Palestijnen die de Israëlische bezetting steunen. En Joden die actief meehielpen met de Holocaust, meestal om hun eigen vel te sparen.

Citaat:
O ja, en wat dat ‘officiële’ getal van 6 miljoen Holocaust-Joden betreft, de ‘onbetwistbare’ heiligheid daarvan wordt al sinds 1915 gebezigd in de zionistische MSM, 17 jaar dus vóór Snorremans aan de macht kwam, maar stel je daar voor�*l geen vragen bij, want voor je ’t weet wordt je door de poco’s afgedaan als een nazistische anti-semiet en zeg nu eerlijk, een grotere schandvlek/dooddoener dan dat is er op heel de wereld niet te vinden, quoi:
https://www.youtube.com/watch?v=y8I4tmPN2T0
Weeral gekke complottheorieën die door geen enkele historicus ernstig genomen worden.


Citaat:
Shalom iedereen, en laat de forumtrollen (nee, niet jij Tomm) nu maar driehoekjes drukken.
Holocaust ontkenners moet men niet censureren vind ik, dan kunnen ze het slachtoffer gaan uithangen. Hun beweringen moeten belachelijk gemaakt worden en ontkracht worden, gemakkelijk want het is dikke zever.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 11:33   #558
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Zijn de culturele revolutie en de gulag dan westerse verzinsels?
Nee, wel uit context genomen en zwaar overdreven.
De "gulag" bestaat trouwens nog steeds, dat is gewoon de afkorting voor het Russische gevangenissysteem. Hard, dat zeker, en onder Stalin nog veel harder, maar het waren andere tijden. De "slachtoffers" waren ook zeer divers, Baltische collaborateurs, Duitse krijgsgevangenen, politieke opposanten, opstandige radicale imams, weg gezuiverde officieren, maar ook gewone criminelen.



De culturele revolutie is een periode in de Chinese geschiedenis waar de Chinezen, ook de communisten, met gemengde gevoelens aan terug denken.
Ook de misdaden van Stalin werden reeds door z'n communistische opvolgers zelf aan de kaak gesteld. Oorlogsmisdadigers als Churchill worden in het Westen echter nog steeds kritiekloos vereerd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 11:58   #559
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, wel uit context genomen en zwaar overdreven.
De "gulag" bestaat trouwens nog steeds, dat is gewoon de afkorting voor het Russische gevangenissysteem. Hard, dat zeker, en onder Stalin nog veel harder, maar het waren andere tijden. De "slachtoffers" waren ook zeer divers, Baltische collaborateurs, Duitse krijgsgevangenen, politieke opposanten, opstandige radicale imams, weg gezuiverde officieren, maar ook gewone criminelen.



De culturele revolutie is een periode in de Chinese geschiedenis waar de Chinezen, ook de communisten, met gemengde gevoelens aan terug denken.
Ook de misdaden van Stalin werden reeds door z'n communistische opvolgers zelf aan de kaak gesteld. Oorlogsmisdadigers als Churchill worden in het Westen echter nog steeds kritiekloos vereerd.
Ja, de gulag was zeker hard. Je kon er omkomen van ontbering. En je hoefde niets eens een echte misdaad te hebben gepleegd.

Het klopt dat Chroestsjov het beeld van Stalin wat bijstelde. Zo verloor de stad Stalingrad ook haar naam en werd het Wolgograd. Maar ik heb toch de indruk dat anno 2017 er weer heel wat vergeven en vergeten is en Stalin opnieuw mag bewierookt worden.

Over de strapatsen van Churchill ben ik het eens. De man had zeker zijn verdiensten maar zijn rol in de afzetting van Mossadeq was beschamend. Je ziet, ik zit hem niet kritiekloos te vereren
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 18:09   #560
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

@Tomm

Heb hier iets gevonden over de hongersnood in Oekraïne Tomm; zijn dat ook verzinsels ?...
Citaat:
Nevadovskaya was a valuable eyewitness to the catastrophe. Her memories of the early 1930s haunted her for the rest of her life.

In another account, a secret communication produced by the OGPU on 31 March 1933, we hear of a woman arrested in what is now the city of Taraz between 11-16 February 1933 because she had resorted to cannibalism – cooking the corpse of a 6-7 years old child for food.
Destijdse officiële documenten en artikel in deze link :
http://euromaidanpress.com/2015/02/0...ide/#arvlbdata

Holodomor = Oekraïens voor "dood door opgelegde hongersnood".

Als ik te kiezen had tussen gaskamer en een geplande hongersnood zou ik het wel weten.
Vind dit laatste gruwelijker !
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 19 april 2017 om 18:14.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be