Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2009, 13:14   #21
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Tja, rokers gaan vroeger dood. Netto gezien is het blijkbaar voordelig (ook voor het pensioenfonds trouwens ).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 09:52   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Tja, rokers gaan vroeger dood. Netto gezien is het blijkbaar voordelig (ook voor het pensioenfonds trouwens ).
In de tijd dat ze leven kosten ze véél meer aan ziektes.
Trouwens het voortijdig wegvallen van werkkrachten kost extra...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 17:20   #23
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In de tijd dat ze leven kosten ze véél meer aan ziektes.
Trouwens het voortijdig wegvallen van werkkrachten kost extra...
Neenee, de cijfers zijn voor het totaal: netto kost een (gemiddelde) roker in zijn leven gewoon minder aan de maatschappij.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 23:40   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In de tijd dat ze leven kosten ze véél meer aan ziektes.
Trouwens het voortijdig wegvallen van werkkrachten kost extra...
Karel Van Miert heeft nooit gerookt.
Nooit gedronken ook.
Altijd gezond gegeten ...heb ik van horen zeggen van familie van hem.

En toch?

Weet je, het leven geeft geen zekerheden.
Ook niet voor de niet rokers onder ons.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 20:44   #25
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Karel Van Miert heeft nooit gerookt.
Nooit gedronken ook.
Altijd gezond gegeten ...heb ik van horen zeggen van familie van hem.

En toch?

Weet je, het leven geeft geen zekerheden.
Ook niet voor de niet rokers onder ons.
We gaan toch niet weer de persoonlijke statistiektoer op hé?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 20:57   #26
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Nooit van ze leve.

Jamais.

Nie.

Never.

De Belgische staat vedient meer dan genoeg aan de mensen waar ze nu paria's van probeert te maken.

Wij rokers hebben ook rechten. En een van die rechten is van niet in de godverdomse kou en in de regen buiten te moeten staan om een sigaretje te roken als je in je bezweet hemd uit een warm cafe komt.

Cafe's zonder rook stinken naar zweet, urine en oud bier. Geef mij dan maar de instant gezelligheid van een rokerige kroeg.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:00   #27
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Een gemiddelde roker doet veel meer op in de horeca. Heb ik empirisch vastgesteld door mijn ervaringsdeskundigheid in het nachtleven. Rokers zijn over het algemeen de mensen die op cafe het geld laten rollen. De anti-roker-kwezels zijn zij die een ganse avond met dezelfde godverdomse cola in hun pollen staan rond te kijken.

En wie denkt er aan het recht van de cafebaas, die zelf rookt, om tijdens zijn 16-uur shift een sigaretje te kunnen roken in zijn EIGEN GODVERDOMSE CAFE ????
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:59   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Allemaal non-agrumenten Dajjal.

Het feit dat rokers ook vaak nog eens goeie zuipers zijn is geen goed argument om roken toe te laten.

Ten tweede is geld plakken op volksgezondheid (rokers gaan eerder dood en kosten dus minder) ethisch helemaal van de pot gerukt. Dat kan iedereen die eens met kanker heeft gesuggeld u vertellen. Op dat moment beseft ge pas hoeveel uw gezondheid waard is: onbetaalbaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:55   #29
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Ben geen roker, maar deze nieuwe wetgeving zorgt er nu wel voor dat ik in de winter 's avonds na het werken mijn soepje en sandwich in mijn stamcafé can vergeten, en een kwartiertje door de vrieskou kan gaan wandelen voor een bicky te gaan eten die 1,5€ duurder is.

Als ze roken afschaffen in de cafés ben ik ook gekloot, dan kan ik elke avond in de vrieskou gaan staan omdat mijn maten hun sigaretten niet binnen mogen opruimen (en aangezien er geen pintjes buiten mogen in de winter ga ik halve avonden dorst hebben )

Als ze een totaal rookverbod inzetten.... dan is het nog erger, dan moet ik al verhuizen naar de boskes 10m verder (want, ben nu eerlijk, een algemeen verbod zal roken gewoon terug in de criminaliteit duwen, en wie weet wie er dan de meeste winst op gaat maken..)

En ja, ik weet het, ik heb ook de keuze voor zielig alleen in mijn caféke te blijven zitten terwijl iedereen buiten staat....

Laatst gewijzigd door Zoom : 28 juni 2009 om 22:55.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 23:06   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Ben geen roker, maar deze nieuwe wetgeving zorgt er nu wel voor dat ik in de winter 's avonds na het werken mijn soepje en sandwich in mijn stamcafé can vergeten, en een kwartiertje door de vrieskou kan gaan wandelen voor een bicky te gaan eten die 1,5€ duurder is.

Als ze roken afschaffen in de cafés ben ik ook gekloot, dan kan ik elke avond in de vrieskou gaan staan omdat mijn maten hun sigaretten niet binnen mogen opruimen (en aangezien er geen pintjes buiten mogen in de winter ga ik halve avonden dorst hebben )

Als ze een totaal rookverbod inzetten.... dan is het nog erger, dan moet ik al verhuizen naar de boskes 10m verder (want, ben nu eerlijk, een algemeen verbod zal roken gewoon terug in de criminaliteit duwen, en wie weet wie er dan de meeste winst op gaat maken..)

En ja, ik weet het, ik heb ook de keuze voor zielig alleen in mijn caféke te blijven zitten terwijl iedereen buiten staat....
Vorige week met een groepje gaan eten.
Daar waren ook twee zware rokers bij die om de haverklap buiten gingen roken.
Een van de deelnemers, trouwens zelf een roker, verweet ze asociaal te zijn.
Stel u voor dat kaarters om beurt een sigaretje gaan roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 08:33   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vorige week met een groepje gaan eten.
Daar waren ook twee zware rokers bij die om de haverklap buiten gingen roken.
Een van de deelnemers, trouwens zelf een roker, verweet ze asociaal te zijn.
Stel u voor dat kaarters om beurt een sigaretje gaan roken.
Als je, in aangenaam of onaangenaam gezelschap, er niet in lukt om een maaltijd af te ronden zonder tussen elke gang te moeten gaan roken, dan is er iets heel anders mis; dat hoort besproken te worden in een draad met een heel ander onderwerp.

Kunt gij u dat voorstellen:
vooraleer ge toekomt, tussen het parkeren van de auto en het binnengaan in het restaurant: een sigaretje;
na de aperitief: naar buiten voor wat rook;
na de soep: weer naar buiten (bweuk tussen de soep en de patatten, om de smaak van de wijn seffens goed te pakken te krijgen)
na de frietjes en de steak: nog eens naar buiten
na de ijskreem: nog eens
na de koffie: alweer
na de poeskaffee: nog ne keer, alhoewel, dat is al op terugweg naar de parkeerplaats.

Ik vraag me af of zulke mensen ook gaan roken tussen voorspel en het eigenlijke spel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 09:17   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je, in aangenaam of onaangenaam gezelschap, er niet in lukt om een maaltijd af te ronden zonder tussen elke gang te moeten gaan roken, dan is er iets heel anders mis; dat hoort besproken te worden in een draad met een heel ander onderwerp.

Kunt gij u dat voorstellen:
vooraleer ge toekomt, tussen het parkeren van de auto en het binnengaan in het restaurant: een sigaretje;
na de aperitief: naar buiten voor wat rook;
na de soep: weer naar buiten (bweuk tussen de soep en de patatten, om de smaak van de wijn seffens goed te pakken te krijgen)
na de frietjes en de steak: nog eens naar buiten
na de ijskreem: nog eens
na de koffie: alweer
na de poeskaffee: nog ne keer, alhoewel, dat is al op terugweg naar de parkeerplaats.

Ik vraag me af of zulke mensen ook gaan roken tussen voorspel en het eigenlijke spel.
Misschien kunt u zich eens voorstellen dat het voor een roker ...3 �* 4 uur zitten keuvelen over niets belangrijks zonder een sigaret te smoren redelijk op zijn zenuwen kan werken?


En als het op uw zenuwen werkt dat een roker buiten gaat gaan smoren, ligt er niks in uw weg om er 5 minuten bij te gaan staan.

Ik ken al aardig wat rokers die vroeger minstens 1 keer per week op restaurant gingen, nu nooit meer gaan omwille van die zever altijd.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 09:51   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Misschien kunt u zich eens voorstellen dat het voor een roker ...3 �* 4 uur zitten keuvelen over niets belangrijks zonder een sigaret te smoren redelijk op zijn zenuwen kan werken?
Een maaltijd van 3 �* 4 uren, dat is al het betere werk.
Dat houdt mijn achterwerk gewoonweg niet uit. Of er dan een roker mij vergezelt of niet, ik ga "efkens in den hof gaan kijken".

[quote=Mambo;4202705]Zolang keuvelen over niets belangrijk .... ik durf het bijna niet zeggen, maar .. dat is inderdaad erger dan iemand die één sigaretje rookt in een goed verlucht lokaal waar niet gegeten wordt ... foltering afijn, maar dat is tabaksrook ook voor de gevoelige bewuste-niet-roker


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En als het op uw zenuwen werkt dat een roker buiten gaat gaan smoren, ligt er niks in uw weg om er 5 minuten bij te gaan staan.
Ik heb veel eer in deze draad al gezegd dat ik veel vrienden heb die roken, en die ik graag even vergezel als ze buiten gaan smoren. Na een uur in een ietwat lawaaierig kaffee (zelfs een praatkaffee), ... enz. zie hoger wat betreft mijn gat.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken al aardig wat rokers die vroeger minstens 1 keer per week op restaurant gingen, nu nooit meer gaan omwille van die zever altijd.
Geloof ik niet.
Denkt gij nu dat ik daar in ga trappen? Het komfort van een maaltijd op restaurant, gene zever van inkopen, koken, afruimen, afwassen .... mankeren voor één sigaretje tussen de soep en de patatten buiten gaan nemen?
Met heel Antwerpen jong, met 100 Chinezen, maar niet men den deze.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 10:24   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Neenee, de cijfers zijn voor het totaal: netto kost een (gemiddelde) roker in zijn leven gewoon minder aan de maatschappij.
Absurd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 10:38   #35
Erwinvds
Gouverneur
 
Erwinvds's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geloof ik niet.
Denkt gij nu dat ik daar in ga trappen? Het komfort van een maaltijd op restaurant, gene zever van inkopen, koken, afruimen, afwassen .... mankeren voor één sigaretje tussen de soep en de patatten buiten gaan nemen?
Met heel Antwerpen jong, met 100 Chinezen, maar niet men den deze.
Ik ben dan die uitzondering wss. Ben niet meer op restaurant geweest sind het rookverbod.
En ik ken er nog enkele zo.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 10:45   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Roken moet niet alleen overal verboden zijn, maar ook altijd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 12:36   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Ik ben dan die uitzondering wss. Ben niet meer op restaurant geweest sind het rookverbod.
En ik ken er nog enkele zo.
Best kut voor u, want tis soms erg aangenaam
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 13:03   #38
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Liefst voor direct.
dan uiteraard ook een verbod op Diesel en Benzinemotoren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 13:06   #39
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Misschien kunt u zich eens voorstellen dat het voor een roker ...3 �* 4 uur zitten keuvelen over niets belangrijks zonder een sigaret te smoren redelijk op zijn zenuwen kan werken?


En als het op uw zenuwen werkt dat een roker buiten gaat gaan smoren, ligt er niks in uw weg om er 5 minuten bij te gaan staan.

Ik ken al aardig wat rokers die vroeger minstens 1 keer per week op restaurant gingen, nu nooit meer gaan omwille van die zever altijd.
Als ge niet zonder sigaret kunt op zo'n korte tijd, zou ik toch maar zwaar vragen beginnen stellen over uw levensstijl en uw gezondheid hoor.
Probeer eens te stoppen met roken
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 09:43   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dan uiteraard ook een verbod op Diesel en Benzinemotoren.
Waarom niet? Die roken ook. En niet van de minste.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be