Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2008, 11:25   #161
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je begrijpt me verkeerd : ik geloof u voor geen meter. je liegt erop los.
Waarom wil jij andere dingen horen dan mijn ogen en oren hebben waargenomen? En als jij vindt dat ik lieg, tja, dan houdt de discussie op hé.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 10:01   #162
ManManMan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 augustus 2005
Locatie: West-Vlaanderen (met hoofdletters)
Berichten: 29
Standaard

Politiek is geen exacte wetenschap en het allemaal een kwestie van imago, een vluchtig moment van perceptie. Gevoel versus kennis, geloven versus weten. It is all in the mind.

Ik beken: mijn "vlamingschap" is heel miniem en ik wantrouw fanatiekelingen en extreme flaminganten die liefst van al hun eigen (rechtse) republiek willen stichten. Niet dat mijn plannen al klaar liggen om in dit geval zo snel mogelijk te emigreren uit vrees voor fascisme, maar toch blijf ik op mijn hoede voor al die vendel zwaaiende en vlaamsche leeuw kelende fundamentalisten. Een soort die hier blijkbaar goed vertegenwoordigd is.

Ik beken: ook ik heb me indertijd laten manipuleren door de marketingcampagne van CD&V-NVA en als principiële vrij-kiezer had ik nu eens voor de verandering gestemd op het kartel, ondanks het feit dat ik elk kartel een onding vind, een foef om stemmen te ronselen. Een stem met de nodige twijfels in het kieshokje; de belofte van "goed bestuur" en "politieke moed" klonken ijl en roken naar gebakken lucht. Maar ja, het was wel tijd voor verandering. Maar die eerste TV beelden van de kiesuitslag, de overwinning met de op tafel dansende Leterme en De Wever, omringd door al die vlaamse leeuwenvlaggen staan nog op mijn netvlies gebrand: Oei, dit loopt slecht af want voor een communitaire dialoog zijn ze zeker al verbrand.

Mijn perceptie is nog altijd dat dit kartel van een CD&V, die toch een brede maatschappij visie heeft, met een NVA, die bijna uitsluitend een vlaams-nationalistische programma in haar vlaams vendel heen en weer zwaait, de oorzaak is van het gebrek aan een bestuur. NVA heeft CD&V gechanteerd. Leterme wilde of kon, als architect van zijn kartel, niet inzien dat dit steeds falikant moest aflopen. Te loyaal, te rancuneus, te ego-centristisch, te koppig, maar vooral te weinig staatsman. Nu is het kartel eindelijk ontkoppeld, ondanks Leterme. En De Wever en consoorten kunnen nu weer doen wat ze zo graag doen: als echte flaminganten met hun leeuwevlaggen zwaaien, de martelaar spelen in de oppositie en stemmen ronselen bij de rechtse vlamingen. De terugkeer naar de het regionaal nationalisme: het Europa van de volkstammen, fraai perspectief.

Maar ik denk dat nu het kartel opgerold is, dat nu het eindelijk zal lukken tot een communautair akkoord te komen.
ManManMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 10:05   #163
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ManManMan Bekijk bericht
Politiek is geen exacte wetenschap en het allemaal een kwestie van imago, een vluchtig moment van perceptie. Gevoel versus kennis, geloven versus weten. It is all in the mind.

Ik beken: mijn "vlamingschap" is heel miniem en ik wantrouw fanatiekelingen en extreme flaminganten die liefst van al hun eigen (rechtse) republiek willen stichten. Niet dat mijn plannen al klaar liggen om in dit geval zo snel mogelijk te emigreren uit vrees voor fascisme, maar toch blijf ik op mijn hoede voor al die vendel zwaaiende en vlaamsche leeuw kelende fundamentalisten. Een soort die hier blijkbaar goed vertegenwoordigd is.

Ik beken: ook ik heb me indertijd laten manipuleren door de marketingcampagne van CD&V-NVA en als principiële vrij-kiezer had ik nu eens voor de verandering gestemd op het kartel, ondanks het feit dat ik elk kartel een onding vind, een foef om stemmen te ronselen. Een stem met de nodige twijfels in het kieshokje; de belofte van "goed bestuur" en "politieke moed" klonken ijl en roken naar gebakken lucht. Maar ja, het was wel tijd voor verandering. Maar die eerste TV beelden van de kiesuitslag, de overwinning met de op tafel dansende Leterme en De Wever, omringd door al die vlaamse leeuwenvlaggen staan nog op mijn netvlies gebrand: Oei, dit loopt slecht af want voor een communitaire dialoog zijn ze zeker al verbrand.

Mijn perceptie is nog altijd dat dit kartel van een CD&V, die toch een brede maatschappij visie heeft, met een NVA, die bijna uitsluitend een vlaams-nationalistische programma in haar vlaams vendel heen en weer zwaait, de oorzaak is van het gebrek aan een bestuur. NVA heeft CD&V gechanteerd. Leterme wilde of kon, als architect van zijn kartel, niet inzien dat dit steeds falikant moest aflopen. Te loyaal, te rancuneus, te ego-centristisch, te koppig, maar vooral te weinig staatsman. Nu is het kartel eindelijk ontkoppeld, ondanks Leterme. En De Wever en consoorten kunnen nu weer doen wat ze zo graag doen: als echte flaminganten met hun leeuwevlaggen zwaaien, de martelaar spelen in de oppositie en stemmen ronselen bij de rechtse vlamingen. De terugkeer naar de het regionaal nationalisme: het Europa van de volkstammen, fraai perspectief.

Maar ik denk dat nu het kartel opgerold is, dat nu het eindelijk zal lukken tot een communautair akkoord te komen.
er zal idd een (mini-mini) communautair akkoord gesloten worden. wel 1 die niets verhelpt, ma goed.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 11:23   #164
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zal idd een (mini-mini) communautair akkoord gesloten worden. wel 1 die niets verhelpt, ma goed.
zelfs geen akkoord, maar een zoveelste show voor iets wat eigenlijk al besloten was vóór 2007.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 15:57   #165
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ik kom nog even terug op bemerkingen die tot nu toe niet echt becommentarieerd zijn geweest:

(i) 700 of 900 aanwezigen? 566 of 700 of 566 op 900 is toch wel groot verschil
(ii) is er altijd maar zo weinig volk? of is het nu uitzonderlijk weinig?
(ii) quid met de %? waar komt het percentage van ong 83% vandaan en hoe dat te verzoenen met 29% van de CD&V jongeren motie?
't blijft precies stil... ik ben nochtans nieuwsgierig.. hoe werden de vragen geformuleerd?

ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat er mensen zijn die 'ja' stemmen op de vraag of men op de dialoog moet ingaan, maar tegelijk vinden dat men uit de regering moet stappen...

'k denk dat dat voor heel wat n-vaers ook geen probleem zou zijn geweest ten andere...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:16   #166
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u vergeet nog enkele kunstgrepen te melden


... het congres werd ingedeeld in 3 deelgroepen (verdeel het protest, de protesterenden zijn toch geen professionals zoals de partijtop)
... de stemming werd zo lang mogelijk uitgesteld zodat een aantal protesterenden al weg waren (terwijl de bussen protagonisten uiteraard nog voltallig aanwezig waren
... er werd bij handopsteking geteld ... de jongeren hielden daarbij protest affiches omhoog toen de tegenstemmen geteld werden ... de congresvoorzitter van dienst (Wouter Beke) stond toen in paniek te roepen dat deze stemmen zeker niet geteld mochten worden, en dat alleen de stemkaarten mochten geteld worden !!!

ik denk dat het kantje boortje was, en dat komt helemaal niet tot uitdrukking in die 20-80% ...
met alles akkoord behalve van wouter beke, eerlijk is eerlijk, dat was gewoon als grapje bedoeld van hem. en kantje boordje, ik weet het niet, er liepen veel oude krokodillen. mochten alle leden er geweest zijn had het wss wel anders uitgedraaid...
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:16   #167
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Verdeeld in 3 groepen, je kon toch een keuze maken, en veel verschil maakte dat niet uit.
Kantje boord, een beetje ernstig blijven hé.
Je kon niet kiezen welke groep, jong cd&v werd netjes verdeeld in drie en werd nergens gehoord. op een gegeven moment zat heel onze rij zelfs met de hand in de lucht, Peeters heeft nog zitten lachen met mij.
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 10 oktober 2008 om 23:18.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:23   #168
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Beke zei dat alleen de stemkaarten geteld werden, nogal wiedes hé met de inschrijvingen.
Beke zei letterlijk: "En aan jong CD&V: stopborden tellen dus niet mee als stem, enkel de officiele kaarten worden meegeteld (nerveus lachje)"

Ze hebben snel geteld omdat een hele hoop zijn kaart nog moest uithalen, en niet meegeteld werd. Al is dit niet op dramatische schaal gebeurd ofzo zoals hier beweerd wordt
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:25   #169
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Pers was massaal aanwezig.
Wat is er eigenlijk mis met inschrijven? Moet je al doen bij een feestje van een vrouwenbeweging.
En aan de ingang stonden echt geen buitenwippers hoor, sommigen konden zelfs eenvoudig het spreekgestoelte bereiken.
enkel de VRT was daar naar mijn weten.
er stonden politiemannen,maar de vvb is via de zijkant binnengekomen, je kent toch het efficient politieapparaat hier in belgie :d
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:27   #170
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Jongeren konden het congres toespreken, info uitdelen, ook anderen voerden het woord.
Jongere, nl. Bert De Brabandere. Hij kreeg 3 minuten. Thyssen kreeg bijna een uur.
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 21:45   #171
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Waarom wil jij andere dingen horen dan mijn ogen en oren hebben waargenomen? En als jij vindt dat ik lieg, tja, dan houdt de discussie op hé.
http://freedomvl.blogspot.com/2008/1...emocratie.html

Dit heb �*k met MIJN ogen en oren waargenomen.

"CD&V een democratie?"
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 18 oktober 2008 om 21:55.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:05   #172
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Je kon niet kiezen welke groep, jong cd&v werd netjes verdeeld in drie en werd nergens gehoord. op een gegeven moment zat heel onze rij zelfs met de hand in de lucht, Peeters heeft nog zitten lachen met mij.
Dus de chefs van Uw partij hebben U vierkant zitten uitlachen ... welke conclusie trek je daar uit ?

Ga je lid blijven van die propaganda/applausmachine of zeg je consequent adieu tegen die postjespakkers ?

'k vraag 't me maar af.


mvg. sint ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:10   #173
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus de chefs van Uw partij hebben U vierkant zitten uitlachen ... welke conclusie trek je daar uit ?

Ga je lid blijven van die propaganda/applausmachine of zeg je consequent adieu tegen die postjespakkers ?

'k vraag 't me maar af.


mvg. sint ignacius
Ik vroeg me net hetzelfde af...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:11   #174
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus de chefs van Uw partij hebben U vierkant zitten uitlachen ... welke conclusie trek je daar uit ?

Ga je lid blijven van die propaganda/applausmachine of zeg je consequent adieu tegen die postjespakkers ?

'k vraag 't me maar af.


mvg. sint ignacius
Waarschijnlijk zullen ze in samenspraak met de partijbonzen van binnenuit de partij veranderen, na ernstig overleg weliswaar.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:11   #175
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarschijnlijk zullen ze in samenspraak met de partijbonzen van binnenuit de partij veranderen, na ernstig overleg weliswaar.
Dat zouden ze inderdaad nog geloven, ook
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 23:16   #176
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dus de chefs van Uw partij hebben U vierkant zitten uitlachen ... welke conclusie trek je daar uit ?

Ga je lid blijven van die propaganda/applausmachine of zeg je consequent adieu tegen die postjespakkers ?

'k vraag 't me maar af.


mvg. sint ignacius
nja, ik zou nu uit de cd&v stappen mocht ik lid zijn ervan, maar net zoals de gehele JONG CD&V afdeling vond ik dit optreden uiterst wansmakelijk. Ik blijf dus voorlopig in de jongerenafdeling
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 06:29   #177
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
nja, ik zou nu uit de cd&v stappen mocht ik lid zijn ervan, maar net zoals de gehele JONG CD&V afdeling vond ik dit optreden uiterst wansmakelijk. Ik blijf dus voorlopig in de jongerenafdeling
Weet U,

Zo te zien heeft U alle troeven in huis opdat er een mooie carrière openbloeien zou voor U bij de christen-democraten.

Ik klikte maar zag de échte waarheid niet. Er zijn talloze, zeer verscheiden en nog echtere waarheden.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 oktober 2008 om 06:33.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 08:34   #178
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
nja, ik zou nu uit de cd&v stappen mocht ik lid zijn ervan, maar net zoals de gehele JONG CD&V afdeling vond ik dit optreden uiterst wansmakelijk. Ik blijf dus voorlopig in de jongerenafdeling
Je kan toch geen lid zijn van jong-CD&V zonder lid te zijn van CD&V?
(Bij N-VA is dat toch onmogelijk...)
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 14:39   #179
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Je kan toch geen lid zijn van jong-CD&V zonder lid te zijn van CD&V?
(Bij N-VA is dat toch onmogelijk...)
Ja, maar naar buiten toe kun je je profileren als JONG CD&V'er en aangezien een standpunt inzake regeringsdeelname tégen de regering Leterme is, voel ik me daar wel nog goed bij.
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 14:40   #180
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Zo te zien heeft U alle troeven in huis opdat er een mooie carrière openbloeien zou voor U bij de christen-democraten.
Is dit spottend bedoelt, want ik snap u nu echt niet meer. Een beetje meer uitleg aub.


Citaat:
Ik klikte maar zag de échte waarheid niet. Er zijn talloze, zeer verscheiden en nog echtere waarheden.
Wat is dan dé waarheid volgens u?
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be