Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2016, 12:06   #1
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.923
Standaard Een kaars en een bril voor wie nog steeds niet zienen wil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat weet ik zeker. En ik maar roepen en tieren en in opstand komen.
Mensen zien mij als de extremist. Als een halve gare die overdrijft en vatbaar is voor extreem rechtse propaganda.
Ben boos, verdrietig en verontwaardigd tegelijkertijd.
Eurosceptic, ik begrijp volledig je frustratie. Hier zijn enkele principes waar ik me probeer aan te houden:

Het beste middel om niet als extremist afgeschilderd te worden is door heel selectief om te springen met je argumenten. Je gesprekspartners zijn geïndoctrineerd door de media. Je moet argumenten gebruiken die passen binnen hun eigen starre politieke correctheid en die gebruiken als koevoet om hun pantser open te breken:

Wat je niet zegt is minstens even belangrijk als wat je wel zegt!
  • Probeer het niet te hebben over de zogenaamde "asielzoekers" en "vluchtelingen" en al hun wangedrag. Iemand die daar nu nog geen oog voor heeft is stekeblind en zelf een extremist. Laat je niet vangen in welles-nietes spelletjes over heropvoedingscursuskes en bordjes met "Niet kakken in 't zwembad!"
  • Probeer het niet te hebben over "De Moslims". Die komen in verschillende maten en gewichten. Je tegenstanders zullen je met plezier rond de oren slaan met voorbeelden van "toffe" Moslims. Enkel als statistisch percentage kan je het hebben over Moslims (zie verder).
  • Probeer het niet te hebben over "De Islam". Ook daar zijn verschillende strekkingen en belevingen van. Je geeft je tegenstanders de gelegenheid om je de oren van de kop te zagen over het Suikerfeest of Islamitische architectuur.

Probeer je te beperken tot de volgende zaken:
  1. Het ranzige oorlogs- en verkrachtingsdiscours van de Koran & de Hadith.
  2. Feit: België evolueert naar een Moslim meerderheid.
  3. Feit: Er is in heel de wereld geen enkel land te vinden waar een Moslim meerderheid samengaat met een vrijheid van meningsuiting, democratie en fysieke veiligheid van vrouwen zoals we die kennen in België.
  4. Dus: met een stijgend aandeel Moslims in onze maatschapij daalt de vrijheid van meningsuiting, democratie en fysieke veiligheid van vrouwen.


1. De Koran & de Hadith zijn de gebruiksaanwijzing voor de gruwel in het Kalifaat.

Elke keer dat het IS zich weer eens een keer van zijn meest barbaarse kant laat zien in het nieuws, ligt daar een Koran- of Hadith vers aan ten grondslag.
Dat legt het IS ook zelf met handen en voeten uit in de originele video's. Wanneer fragmentjes van die video's onze nieuwsuitzendingen bereiken is die informatie allang "verloren" gegaan in de policor filter.

Een goeie inleiding tot welk soort gedrag er wordt verheerlijkt in de Koran & Hadith vind je hier:
http://www.thereligionofpeace.com

Zo wordt bijvoorbeeld het gevangen houden van vrouwen als seksslavin aangemoedigd door hun geliefde Profeet:
http://www.answering-islam.org/Silas/femalecaptives.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Ma_malakat_aymanukum

Zo roept de Hadith bijvoorbeeld op tot de volledige uitroeiing van het Joodse volk:
http://www.muslimaccess.com/sunnah/h...uslim/041.html

Koevoet: elke vrijdag komen duizenden Moslims bijeen in België om hun Heilige Boeken en hun Profeet te verheerlijken. 's Mans ideeën zijn 1000x extremer dan alles wat ooit in het partijprogramma van het Vlaams Blok heeft gestaan. Indien men de wetten die de veroordeling van het Blok hebben mogelijk gemaakt, consequent zou toepassen, dan kan men meteen alle moskeeën in België sluiten.

2. België evolueert naar een Moslim meerderheid.

Sinds 2013 is zowel in Brussel als in Antwerpen meer dan de helft van de scholieren in het basisonderwijs Moslim.

Nu vind ik daar wel geen duidelijke link meer van.
Oproep aan de forumleden: Heeft er iemand een link naar "neutrale" zwart-op-witte informatie daarover? Of heb ik het bovenstaande gedroomd?

Hier wat context:

http://www.theapricity.com/forum/sho...wijs-is-moslim

http://www.diver-city.be/2011/06/bij...-antwerps.html

http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/9939/

http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/10511/

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=be

Dit percentage zal blijven stijgen dmv de "natuurlijke" immigratie vanuit moslimlanden. Daar komt nog eens de moslimtsunami bovenop die Angela Merkel in de Schengenzone heeft ontketend. 1.1 miljoen vorig jaar. En voor dit jaar zijn we goed op weg om dat aantal te evenaren/overtreffen. Voornamelijk mannen die binnen enkele jaren aan gezinshereniging gaan doen. Dus x4 of zo!


3. en 4. Moslim meerderheid: adieu democratie, vrije meningsuiting en gendergelijkheid!

Blijkbaar zijn er in de Moslimwereld maar 2 mogelijkheden: ofwel een bijzonder autoritair seculier regime (Irak onder Saddam, Egypte onder Al-Sisi, ...) ofwel een Islamitische horrordictatuur (het kalifaat in Syrië, Saoedi-Arabië, Iran, ...). Turkije onder Erdogan bevindt zich in een overgang van het eerste naar het laatste.

Koevoet: laat je gesprekspartners maar zelf nadenken in welk land met een Moslim meerderheid ze hun kinderen willen laten opgroeien.

Wordt vervolgd ...

Ik heb nog het één en ander te zeggen over "extremisme", "gematigdheid", "links" en "rechts" maar dat zal voor een volgende keer zijn.

Graag hoor ik van de andere forumleden welke argumenten jullie in de strijd gooien!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 12:21   #2
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Graag hoor ik van de andere forumleden welke argumenten jullie in de strijd gooien!
Geen; ik vind dat je alles opgenoemd hebt.
Enige remedie : islam verbieden zoals onder Franco bv.
Het enige waar die mensen zich goed bij voelen is autoriteit en of geweld : ze zijn er mee geïndoctrineerd.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 13:10   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Link leggen tussen rechtssysteem in moslim landen en gedrag van moslims in België. Stokslagen voor verkrachte vrouwen in SA (ze had maar een familielid dienen bij te hebben) ... En die mogen dan hier hun ideologie verspreiden.

Moslims die hier een scheiding tussen kerk en staat verlangen om ongestoord een ideologie te verkondigen die tegen vrouwenrechten, kinderrechten ... in gaat ondertussen dat ze in hun eigen landen helemaal geen scheiding tussen kerk en staat hebben en dat daar wel normaal vinden. Het duidt erop dat men de principes van onze staat niet respecteert, maar enkel als een wapen gebruikt. Dit is een argument voor de overheid die scheiding dan ook niet ten volle te respecteren en zich inderdaad in te laten met religieuze praktijken als die tegen de mensenrechten ingaan (en dat is een hele reeks die links jammer genoeg niet wil zien).

Verband tussen moslim agressie en agressief koloniaal gedrag van Europese landen in midden oosten niet negeren. Niet doen dus alsof wij zo onschuldig zijn. Dat is hypocriet en staat een lange termijn oplossing in de weg.

Een paar tips.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 januari 2016 om 13:13.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 13:48   #4
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.923
Standaard

Johan, goed argument. Onze principes worden als wapen tegen ons gebruikt.

Hier heb ik het echter moeilijk mee:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Verband tussen moslim agressie en agressief koloniaal gedrag van Europese landen in midden oosten niet negeren. Niet doen dus alsof wij zo onschuldig zijn. Dat is hypocriet en staat een lange termijn oplossing in de weg.
De Profeet Mohammed handelde toch niet uit wrok tegen Europese kolonisatoren? Het Sykes-Picotverdrag is nog maar een eeuw oud. De Islam bestaat al 14 eeuwen.

En zouden volgens jouw logica de Congolezen dan niet minstens even agressief moeten zijn jegens ons? Elke Congolees die ik tot nu toe ontmoette was de vriendelijkheid zelve.

En die Pakistaanse missionarissen in La Paz waarover je laatst sprak: wat hebben de Bolivianen nu in 's hemelsnaam misdaan aan Pakistan, dat elke chola zo nodig in een burqa dient gehesen te worden?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 13:54   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Johan, goed argument. Onze principes worden als wapen tegen ons gebruikt.

Hier heb ik het echter moeilijk mee:


De Profeet Mohammed handelde toch niet uit wrok tegen Europese kolonisatoren? Het Sykes-Picotverdrag is nog maar een eeuw oud. De Islam bestaat al 14 eeuwen.

En zouden volgens jouw logica de Congolezen dan niet minstens even agressief moeten zijn jegens ons? Elke Congolees die ik tot nu toe ontmoette was de vriendelijkheid zelve.

En die Pakistaanse missionarissen in La Paz waarover je laatst sprak: wat hebben de Bolivianen nu in 's hemelsnaam misdaan aan Pakistan, dat elke chola zo nodig in een burqa dient gehesen te worden?
Ik beweer niet dat Islam geen expansionistisch gedachtengoed is. Die vluchtelingen komen echter ook niet uit de lucht gevallen. Dat gaat over zaken die nu gaande zijn in het midden oosten.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 14:26   #6
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

vanderzapig ; ik denk dat er geen argumenten meer zijn ,het politiek gekronkel gaat zorgen voor een Europees nieuw Syrië beetje bij beetje op dit continent ,, of te wel laten wij het gebeuren als burgers massaal of te wel gaan we over tot burgeroorlog .... op een bepaald moment zal iets de emmer moeten doen overlopen....toch ? het is zo klaar of pompwater.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 15:42   #7
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik beweer niet dat Islam geen expansionistisch gedachtengoed is. Die vluchtelingen komen echter ook niet uit de lucht gevallen. Dat gaat over zaken die nu gaande zijn in het midden oosten.
Jij stelt je de vraag: "Welke idioot heeft de lont in het kruitvat gegooid?" (antwoord: "Bush. Bush. Bush. Bush heeft het gedaan!").

Dit is volgens mij de verkeerde vraag. Een kruitvat is gewoon een explosie die er vroeg of laat toch komt. Er zijn genoeg idioten die met vuur willen spelen:
http://www.independent.co.uk/voices/...-a6803191.html

Dus of ze nu Bush of bin Salman heten maakt niks uit: ontploffen zál het.

Er zijn ook genoeg regio's die in het recente & minder recente verleden onrecht zijn aangedaan door toedoen van buitenaf en waar dat geen kettingreactie van bloedvergieten tot op de dag van vandaag heeft teweeggebracht.

In 1973 kwam door toedoen van de USA Pinochet aan de macht in Chili, en het land probeert met vallen en opstaan dat verleden achter zich te laten. Er boren zich echter geen Chileense vliegtuigkapers in Amerikaanse wolkenkrabbers.

Of wat te denken van het territoriumverlies van Bolivië?



Het land verloor haar toegang tot de zee & havenstad Antofagasta. Daardoor is Bolivië misschien wel ten eeuwigen dage tot de bedelstaf veroordeeld, terwijl Chili zich economisch kan ontwikkelen. Het zou niet onlogisch zijn dat een op wraak belust heroveringsleger zich stampvoetend zou verzamelen aan de voet van de Licancabur vulkaan. De Laguna Verde blijkt echter nog steeds een oase van rust te zijn:


De juiste vraag is daarom volgens mij: Waarom is het Midden-Oosten überhaupt een kruitvat.

En het antwoord is volgens mij: ooit was er eens een schizofreen wiens stemmetjes in zijn hoofd hem opdroegen om iedereen te doden die zich niet wou bekeren tot zijn eigen, zelf uitgevonden, privé godsdienstje. Aangezien er toen nog geen gesloten instellingen bestonden, kon dit aanleiding geven tot een spiraal van geweld & indoctrinatie die tot op de dag van vandaag nog voortwoekert: de Islam.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 15:49   #8
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je moet argumenten gebruiken die passen binnen hun eigen starre politieke correctheid en die gebruiken als koevoet om hun pantser open te breken:
Slechts 1 welgekozen vraag is voldoende om poco's ea cultuurnihilisten met de bek vol tanden te laten staan, nl:

Geen mij 1 eigenschap van de islam waar niet-moslims hun voordeel mee kunnen doen en/of waarvan we kunnen zeggen dat we dat écht goed kunnen gebruiken in onze samenleving, 1-tje maar.

De oorverdovende stilte die dan volgt is dan steeds mooi om horen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 16:37   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Slechts 1 welgekozen vraag is voldoende om poco's ea cultuurnihilisten met de bek vol tanden te laten staan, nl:

Geen mij 1 eigenschap van de islam waar niet-moslims hun voordeel mee kunnen doen en/of waarvan we kunnen zeggen dat we dat écht goed kunnen gebruiken in onze samenleving, 1-tje maar.

De oorverdovende stilte die dan volgt is dan steeds mooi om horen.
Het antwoord is ten dele te vinden in het antwoord op die andere vraag. Wat maakt dat ook sommige jonge autochtone Europeanen zich aangetrokken voelen tot de Islam? Ik wil geen vooroordelen, noch simplisme. Ik wil inzicht en kennis Dat is wat ons hieruit kan redden.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 16:40   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Jij stelt je de vraag: "Welke idioot heeft de lont in het kruitvat gegooid?" (antwoord: "Bush. Bush. Bush. Bush heeft het gedaan!").

Dit is volgens mij de verkeerde vraag. Een kruitvat is gewoon een explosie die er vroeg of laat toch komt. Er zijn genoeg idioten die met vuur willen spelen:
http://www.independent.co.uk/voices/...-a6803191.html

Dus of ze nu Bush of bin Salman heten maakt niks uit: ontploffen zál het.

Er zijn ook genoeg regio's die in het recente & minder recente verleden onrecht zijn aangedaan door toedoen van buitenaf en waar dat geen kettingreactie van bloedvergieten tot op de dag van vandaag heeft teweeggebracht.

In 1973 kwam door toedoen van de USA Pinochet aan de macht in Chili, en het land probeert met vallen en opstaan dat verleden achter zich te laten. Er boren zich echter geen Chileense vliegtuigkapers in Amerikaanse wolkenkrabbers.

Of wat te denken van het territoriumverlies van Bolivië?



Het land verloor haar toegang tot de zee & havenstad Antofagasta. Daardoor is Bolivië misschien wel ten eeuwigen dage tot de bedelstaf veroordeeld, terwijl Chili zich economisch kan ontwikkelen. Het zou niet onlogisch zijn dat een op wraak belust heroveringsleger zich stampvoetend zou verzamelen aan de voet van de Licancabur vulkaan. De Laguna Verde blijkt echter nog steeds een oase van rust te zijn:


De juiste vraag is daarom volgens mij: Waarom is het Midden-Oosten überhaupt een kruitvat.

En het antwoord is volgens mij: ooit was er eens een schizofreen wiens stemmetjes in zijn hoofd hem opdroegen om iedereen te doden die zich niet wou bekeren tot zijn eigen, zelf uitgevonden, privé godsdienstje. Aangezien er toen nog geen gesloten instellingen bestonden, kon dit aanleiding geven tot een spiraal van geweld & indoctrinatie die tot op de dag van vandaag nog voortwoekert: de Islam.
Ook dat is te simplistisch.

Laten we ook niet de christelijke vetoveringsdrang afdoen als een akkefietje dat geen slachtoffers gemaakt heet. Het probleem is ten dele iets dat inherent is aan alle abrahamische religies.... Ten dele zei ik.

Toch. Loskoppelen van deze problematiek van geopolitiek is niet erg snugger.

Ben Bella werd gevraagd tijdens de Franse bezetting van Algerije waarom hij kinderwagens vol explosieven stopte. Zijn antwoord iets in de zin van "geef me uw Rafales en ik geef u mijn kinderwagens".
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 januari 2016 om 16:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 17:18   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Weg met de islam!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 17:20   #12
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Slechts 1 welgekozen vraag is voldoende om poco's ea cultuurnihilisten met de bek vol tanden te laten staan, nl:

Geen mij 1 eigenschap van de islam waar niet-moslims hun voordeel mee kunnen doen en/of waarvan we kunnen zeggen dat we dat écht goed kunnen gebruiken in onze samenleving, 1-tje maar.

De oorverdovende stilte die dan volgt is dan steeds mooi om horen.
Touché! Die ga ik zeker onthouden!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 17:24   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat maakt dat ook sommige jonge autochtone Europeanen zich aangetrokken voelen tot de Islam?
Interessante vraag. Ik ken het antwoord niet, maar ik vermoed dat je dezelfde waaier aan redenen zult terugvinden als bij Scientology en de Getuigen van Jehova.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 17:39   #14
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het antwoord is ten dele te vinden in het antwoord op die andere vraag. Wat maakt dat ook sommige jonge autochtone Europeanen zich aangetrokken voelen tot de Islam? Ik wil geen vooroordelen, noch simplisme. Ik wil inzicht en kennis Dat is wat ons hieruit kan redden.
Ik was in jaren ’80 werkzaam in ’t Antwerps nachtleven en kan min of meer beamen wat een ex-moslim daarover te zeggen heeft:

“’t Pall. : vertel eens over jezelf. Hoe wordt een Vlaamse jongen een moslim?

Velle : “Ik had nogal wat moslimvrienden en interesseerde mij in de geopolitiek van het Midden-Oosten. Ik las daar veel over en ik kreeg steeds meer een afkeer van de Amerikanen, van het Westen. Je moet weten dat ik op school niet veel vrienden had. Alles stond in het teken van punten halen. Ik werd dan ook bekeken als een seut. Andere jongens gingen naar fuiven. Ik deed daar niet aan mee. Ik raakte geïsoleerd.
Via die moslimvrienden ontdekte ik het broederschap, het broederschap dat ik eigenlijk miste. Want zo zijn moslims wel: het zijn broeders. Als de ene lijdt, lijdt de andere mee. Als de ene in de shit zit, wordt hij geholpen. Dat is iets wat ik nog altijd zo positief vind aan de islam. Er werd door die moslimvrienden naar mij geluisterd. En zo begin je de koran eens open te slaan en naar een lezing te gaan. Daar hoor je dat de islam oplossingen aanreikt.”


http://www.gazetvanhove.be/2015/08/2...n-in-ons-land/

De Marokkaanse, Iraakse en Iraanse moslims die ik destijds kende, vertelden me regelmatig dat ze me ‘als één van hen’ beschouwden en toegegeven, als er ’n paar zatte pipo’s lastig deden of ambras maakten waren zij de eersten om erin te vliegen, zelfs al waren dat ook moslims (uit Brussel of Charleroi).

Het verwonderd me dus niet dat er jonge mannen en vrouwen van hier de islam toetreden, zeker als die negatieve ervaringen hebben met hun eigen volk, ik begrijp dat ergens wel.
Het is dus een louter psychologische kwestie, een poging tot ontsnappen uit hun huidige mentale lijden en dat kunnen ze doen zonder enige voorbereiding van wat dan ook, een kort zinnetje uitspreken is genoeg.
Dat ze zich daarmee al hun voorgaande individuele keuzes en oordelen sterk dienen in te perken, is een andere kwestie ntl.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 20:18   #15
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Laten we ook niet de christelijke vetoveringsdrang afdoen als een akkefietje dat geen slachtoffers gemaakt heet.
Ga 250 jaar terug in de tijd en je vindt in Europa een maatschappij met een mentaliteit vergelijkbaar met een gemiddeld hedendaags moslimland.

Ga 500 jaar terug en je vindt in Europa maatschappijen vergelijkbaar met het IS kalifaat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anabap...and_in_Munster

De Conquistadores in Latijns-Amerika voerden een regelrechte "Christelijke" jihad.

We hebben die barbarij echter al lang achter ons gelaten. (WOI & II hebben veel barbarij in Europa veroorzaakt maar dat was niet in naam van het Christendom.)

Sommige kwatongen proberen met veel fantasie de stompzinnige invasie van Irak in 2003 in verband te brengen met het Christelijk geloof van George W Bush. Hij ging daar echter niet om zieltjes te winnen. Hij ging daar om olie op de wereldmarkt te brengen.

Het heeft geen zin om het geweld dat vanuit de Islam uitgaat te blijven vergoeilijken dmv een guilt trip doorheen de Europese geschiedenis.

Ik heb jou een aantal redenen opgesomd waarom Bolivië en Chili, net als de landen in het Midden-Oosten, redenen hebben om wraakgevoelens te koesteren. In tegenstelling tot de landen in het Midden-Oosten leidt dit echter niet tot geweld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ben Bella werd gevraagd tijdens de Franse bezetting van Algerije waarom hij kinderwagens vol explosieven stopte. Zijn antwoord iets in de zin van "geef me uw Rafales en ik geef u mijn kinderwagens".
Moslimterreur vergoeilijken in het kader van een onafhankelijkheidsstrijd. Is aannemelijk, maar ondertussen is Algerije reeds lang onafhankelijk.

Ooit heb ik Bolivië bezocht en het klassieke toeristische circuit gevolgd. Ten zuiden van Uyuni waande ik me in Algerije (hoewel ik in dat laatste land nooit geweest ben). Woestijn. Door de wind gesculpteerde rotsen. Zoutcaravanen met lama's aan een verre einder. Wat ik niet gezien heb zijn processies van kinderwagens vol explosieven die richting Chili trokken.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 21:20   #16
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik beweer niet dat Islam geen expansionistisch gedachtengoed is. Die vluchtelingen komen echter ook niet uit de lucht gevallen. Dat gaat over zaken die nu gaande zijn in het midden oosten.
En al die Marokkanen en Tunesiers die massaal naarcDuitsland trekken, ook omdat we zo gemeen zijn. Ik wijger zomaar mea culpa te slagen. We zijn te soft, daarom komen ze hierheen (net gezien in Brandpunt reportage, Marokkanen die het zelf uitleggen)
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be