Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2017, 14:16   #681
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zeggen dat muziek des duivels is is niet hetzelfde als zeggen dat het niet goed voor je is. Het impliceert dat mensen die naar muziek luisteren des duivels zijn of door de duivel bezeten worden. In feite gaat het dus om de ontmenselijking van de medemens, en in die zin om samenlevingsondermijnende activiteiten. Vrije meningsuiting vereist respect voor je andersdenkende medemens. Respect voor de duivel? Nee, dat is niet de boodschap hier. Door de duivel erbij te betrekken wordt alle dialoog en respect onderuit gehaald. We kunnen dus spreken van hate speech.
Wat een onzin. Wat mij betreft, mag iedereen stellen dat dit of dat "des duivels" is. Dat houdt nu eenmaal geen waardeoordeel in over de waarde van de persoon die een andere mening op nahoudt. Het is een mening als een andere.

Getuigen van Jehova geloven ook dat drank "des duivels" is. Zij geloven dat trouwens ook over moderne muziek, waar ze de hand van de duivel in herkennen.

Alleen: het komt hier van de moslims, dus worden de registers weer eens opengetrokken. Iedereen mag in onze samenleving blijkbaar alles zeggen (liefst: veel spotten tegen de Kerk, het christendom, tegen de heilige huisje van nu en vroeger...), maar moslims mogen blijkbaar geen eigen mening hebben of die uiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 14:45   #682
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Weten jullie inmiddels al over welk leven jullie het wél hebben?

Hey,

Jan,

hoe vaak

dient de vraag te worden herhaald

alvorens

jullie

ze

de moeite van het beantwoorden

waard

achten?




Twaalf keer?

Driehonderd keer?

Acht miljard keer?




Ge moogt het ook altijd per privé-mail laten weten.




Vriendelijke groet,


"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 15:43   #683
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat een onzin. Wat mij betreft, mag iedereen stellen dat dit of dat "des duivels" is. Dat houdt nu eenmaal geen waardeoordeel in over de waarde van de persoon die een andere mening op nahoudt. Het is een mening als een andere.

Getuigen van Jehova geloven ook dat drank "des duivels" is. Zij geloven dat trouwens ook over moderne muziek, waar ze de hand van de duivel in herkennen.

Alleen: het komt hier van de moslims, dus worden de registers weer eens opengetrokken. Iedereen mag in onze samenleving blijkbaar alles zeggen (liefst: veel spotten tegen de Kerk, het christendom, tegen de heilige huisje van nu en vroeger...), maar moslims mogen blijkbaar geen eigen mening hebben of die uiten.
Ja hallo...dus ouders die stellen dat lesbisch zijn des duivels is doen niets verkeerd volgens u. Tegen het uitdrijven van die duivel heeft u dus ook geen moreel oordeel?
Ik kan u uitleggen waarom er tegenover u geen registers worden open getrokken. Uw visie over uw geloof is erg traditioneel en fundamenteel, wat onder moslims vaker voorkomt dan onder christenen.

Omdat onder christenen de fundamentele opus dei richting een zeer kleine sekte is binnen gelovigen.
Uw beperkt leden aantal maakt u te klein om echt aandacht aan te besteden, maar u heeft een punt, misschien moeten we dit evengoed als naar traditionele en fundamentele moslims doen.
U bent beiden even gevaarlijk voor de vrijheid van anderen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 15:55   #684
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus u heeft dat stuk niet gelezen?
In een andere thread was zijn ontwijkend antwoord op een fragment in het OT: 'ik ben geen jood'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 22:41   #685
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hallo...dus ouders die stellen dat lesbisch zijn des duivels is doen niets verkeerd volgens u. Tegen het uitdrijven van die duivel heeft u dus ook geen moreel oordeel?
Ik kan u uitleggen waarom er tegenover u geen registers worden open getrokken. Uw visie over uw geloof is erg traditioneel en fundamenteel, wat onder moslims vaker voorkomt dan onder christenen.

Omdat onder christenen de fundamentele opus dei richting een zeer kleine sekte is binnen gelovigen.
Uw beperkt leden aantal maakt u te klein om echt aandacht aan te besteden, maar u heeft een punt, misschien moeten we dit evengoed als naar traditionele en fundamentele moslims doen.
U bent beiden even gevaarlijk voor de vrijheid van anderen.
Echt? En waar zit precies het gevaar? Grijp ik als christen naar geweld?

Indien niet, wat valt u zo moeilijk om te aanvaarden dat democratie nu eenmaal inhoudt dat niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. Ook niet over zaken die u als "fundamentele pijlers" beschouwt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 22:52   #686
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt? En waar zit precies het gevaar? Grijp ik als christen naar geweld?

Indien niet, wat valt u zo moeilijk om te aanvaarden dat democratie nu eenmaal inhoudt dat niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. Ook niet over zaken die u als "fundamentele pijlers" beschouwt.
Als katholiek naar geweld grijpen. Zoals Jean d'Arc.
Het is legitiem.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 22:54   #687
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Als katholiek naar geweld grijpen. Zoals Jean d'Arc.
Het is legitiem.
Begin dan maar met uzelf.

Verwacht van mij evenwel geen applaus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 22:55   #688
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt? En waar zit precies het gevaar? Grijp ik als christen naar geweld?

Indien niet, wat valt u zo moeilijk om te aanvaarden dat democratie nu eenmaal inhoudt dat niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. Ook niet over zaken die u als "fundamentele pijlers" beschouwt.
Kunt u eens antwoorden op de gestelde vraag? U ondervraagt zowat ieder forumlid maar ik heb een vraag gesteld in verband met duivelsuitdrijving, kunt u daar antwoord op geven?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 22:58   #689
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u eens antwoorden op de gestelde vraag? U ondervraagt zowat ieder forumlid maar ik heb een vraag gesteld in verband met duivelsuitdrijving, kunt u daar antwoord op geven?
U beschuldigt mij ervan "gevaarlijk" te zijn.

Dus moet u mij maar eerst eens concreet duiden waar het gevaar bij mij ligt. Met harde feiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 23:00   #690
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beschuldigt mij ervan "gevaarlijk" te zijn.

Dus moet u mij maar eerst eens concreet duiden waar het gevaar bij mij ligt. Met harde feiten.
Graag een antwoord op de gestelde vraag. Kunt u die beleefdheid niet opbrengen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 23:03   #691
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Graag een antwoord op de gestelde vraag. Kunt u die beleefdheid niet opbrengen?
Mensen als gevaarlijk omschrijven en daarvoor geen bewijzen op tafel liggen, is nu iet bepaald een uiting van grote beleefdheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 00:26   #692
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
In een andere thread was zijn ontwijkend antwoord op een fragment in het OT: 'ik ben geen jood'.
Interessant. Hij verwerpt dus de Bijbel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 00:27   #693
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Enkel God doorgrondt de harten, beste. Niet wij oordelen over het lot van andere mensen.
Bron?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 03:56   #694
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bron?
Jij. TC Matic.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 06:37   #695
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Jij. TC Matic.
Heh heh.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 15:57   #696
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zeggen dat muziek des duivels is is niet hetzelfde als zeggen dat het niet goed voor je is. Het impliceert dat mensen die naar muziek luisteren des duivels zijn of door de duivel bezeten worden. In feite gaat het dus om de ontmenselijking van de medemens, en in die zin om samenlevingsondermijnende activiteiten. Vrije meningsuiting vereist respect voor je andersdenkende medemens. Respect voor de duivel? Nee, dat is niet de boodschap hier. Door de duivel erbij te betrekken wordt alle dialoog en respect onderuit gehaald. We kunnen dus spreken van hate speech.
Kinderen indoctrineren dat ze bang moeten zijn voor de duivel hoort in geen moderne maatschappij thuis. Ik beschouw het kindermishandeling.

Laatst gewijzigd door kwantum : 4 december 2017 om 15:58.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:35   #697
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Kinderen indoctrineren dat ze bang moeten zijn voor de duivel hoort in geen moderne maatschappij thuis. Ik beschouw het kindermishandeling.
En daar heeft u groot gelijk in. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die duivelsuitdrijving goed keuren. Ook dat is mishandeling.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:38   #698
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mensen als gevaarlijk omschrijven en daarvoor geen bewijzen op tafel liggen, is nu iet bepaald een uiting van grote beleefdheid.
U heeft dus niet de beleefdheid gestelde vragen te beantwoorden, knipt en plakt ondertussen in andermans reacties om de discussie te verdraaien en stelt dan steeds weer zaken die nooit zijn beweerd.

Waarom ik uw gedachtengoed als gevaarlijk zie werd toegelicht en meerdere keren, ben geen papegaai.

Laatst gewijzigd door alice : 4 december 2017 om 16:38.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 21:37   #699
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zeggen dat muziek des duivels is is niet hetzelfde als zeggen dat het niet goed voor je is. Het impliceert dat mensen die naar muziek luisteren des duivels zijn of door de duivel bezeten worden. In feite gaat het dus om de ontmenselijking van de medemens, en in die zin om samenlevingsondermijnende activiteiten. Vrije meningsuiting vereist respect voor je andersdenkende medemens. Respect voor de duivel? Nee, dat is niet de boodschap hier. Door de duivel erbij te betrekken wordt alle dialoog en respect onderuit gehaald. We kunnen dus spreken van hate speech.
In welke wet staat dat geschreven?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 16:21   #700
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mensen als gevaarlijk omschrijven en daarvoor geen bewijzen op tafel liggen, is nu iet bepaald een uiting van grote beleefdheid.
U tergt , die techniek gebruikt u vaak wanneer u in ene discussie geen poot meer hebt om op te staan. Want ik legde al verschillende keren het verschil uit tussen uw persoon, uw gedachtengoed en op welk moment ik het "er over" zou vinden, wanneer u uw doelstellingen formuleert.
Want daar bent u duidelijk over, over niets anders en vragen stellen aan u is verloren moeite zoals steeds wordt opgemerkt door verschillende forummers maar soit.

U denkt vanuit uw geloof dat abortus en homoseksualiteit zonde is en dit dus verboden moet worden. Zoals God gebiedt en dat daaronder mensen zijn die dit als dictatuur op hun nu bestaande vrijheden zien, kan u niet boeien. Die weten niet waarover ze praten, zijn emotioneel, kunnen niet begrijpend lezen.
Uw arrogantie kent geen grenzen, dat is een feit.

Speelt u nu wat op de vrouw, u bent zo voorspelbaar als discussiepartner!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be