Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2007, 10:16   #1
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde
 
hurycane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 800
Standaard Gordelen

Gisteren een dagje ontspanning en dus gaan gordelen. Iets wat sowieso nog een bijna alléén Vlaamse aangelegenheid is.

Bij de inschrijving stonden ze er al onze VB met hun stickers en wat gebeurde er nu ? Er waren er velen die de sticker aan namen maar er waren er ook velen die hem weigerde.

Heb op een hele dag slechts 4 t-shirtjes gezien met de Vlaamse wens en heb één maal een Vlaamse leeuw zien buitenhangen.

Op de verschillende controleposten iets gedronken en meermaals gesprekken gehoord in gebrekkig frans en gebrekking nederlands, gewoon als mensen onder elkaar.

Zelf ook regelmatig een babbeltje geslagen. Eens men wist dat dit mijn eerste keer was antwoorde men direct ja maar dit jaar is er echt wel minder volk. De link met de splitsing en angst voor werd direct gelegd al ging het woordje splitsing veelal gepaard met onozele, voze,...

Na gisteren ben ik er al weer wat meer gerust in, als men VL. echt laat kiezen voor een splitsing en men is voluit eerlijk over de inhoud ervan dan zal het nog jaren en jaren duren...
__________________
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,...
--------------------------------------------------
Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn...

Laatst gewijzigd door hurycane : 3 september 2007 om 10:17.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:19   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...41&postcount=2
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:52   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

oh, op de gordel kan men niet afgaan om een oordeel over de politieke mening van de meerderheid te vormen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:31   #4
Discus
Burger
 
Discus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Gisteren een dagje ontspanning en dus gaan gordelen. Iets wat sowieso nog een bijna alléén Vlaamse aangelegenheid is.

Bij de inschrijving stonden ze er al onze VB met hun stickers en wat gebeurde er nu ? Er waren er velen die de sticker aan namen maar er waren er ook velen die hem weigerde.

Heb op een hele dag slechts 4 t-shirtjes gezien met de Vlaamse wens en heb één maal een Vlaamse leeuw zien buitenhangen.

Op de verschillende controleposten iets gedronken en meermaals gesprekken gehoord in gebrekkig frans en gebrekking nederlands, gewoon als mensen onder elkaar.

Zelf ook regelmatig een babbeltje geslagen. Eens men wist dat dit mijn eerste keer was antwoorde men direct ja maar dit jaar is er echt wel minder volk. De link met de splitsing en angst voor werd direct gelegd al ging het woordje splitsing veelal gepaard met onozele, voze,...

Na gisteren ben ik er al weer wat meer gerust in, als men VL. echt laat kiezen voor een splitsing en men is voluit eerlijk over de inhoud ervan dan zal het nog jaren en jaren duren...

Verleden jaar 70000 dit jaar 77000 deelnemers....
Dus het is niet omdat jij het gevoel hebt dat er dit jaar minder deelnemers waren dat dit ook het geval was,wat betreft uw gevoel dat de Vlamingen niet voor een splitsing zijn zal waarschijnlijk veel afhangen van hoe uw opstelling hieromtrend is,had jij een t-shirt aan pro splitsing zou je waarschijnlijk een heel ander gevoel hebben gehad.Je ziet met andere woorden het geen je wilt zien.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:40   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Gisteren een dagje ontspanning en dus gaan gordelen. Iets wat sowieso nog een bijna alléén Vlaamse aangelegenheid is.

Bij de inschrijving stonden ze er al onze VB met hun stickers en wat gebeurde er nu ? Er waren er velen die de sticker aan namen maar er waren er ook velen die hem weigerde.

Heb op een hele dag slechts 4 t-shirtjes gezien met de Vlaamse wens en heb één maal een Vlaamse leeuw zien buitenhangen.

Op de verschillende controleposten iets gedronken en meermaals gesprekken gehoord in gebrekkig frans en gebrekking nederlands, gewoon als mensen onder elkaar.

Zelf ook regelmatig een babbeltje geslagen. Eens men wist dat dit mijn eerste keer was antwoorde men direct ja maar dit jaar is er echt wel minder volk. De link met de splitsing en angst voor werd direct gelegd al ging het woordje splitsing veelal gepaard met onozele, voze,...

Na gisteren ben ik er al weer wat meer gerust in, als men VL. echt laat kiezen voor een splitsing en men is voluit eerlijk over de inhoud ervan dan zal het nog jaren en jaren duren...
met de verkeerde mensen op stap geweest
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 22:22   #6
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde
 
hurycane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
met de verkeerde mensen op stap geweest
Nope want ons vader en zijn broer bvb. hebben de sticker wel aangenomen en opgeplakt...
__________________
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,...
--------------------------------------------------
Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 22:26   #7
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde
 
hurycane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Verleden jaar 70000 dit jaar 77000 deelnemers....
Dus het is niet omdat jij het gevoel hebt dat er dit jaar minder deelnemers waren dat dit ook het geval was,wat betreft uw gevoel dat de Vlamingen niet voor een splitsing zijn zal waarschijnlijk veel afhangen van hoe uw opstelling hieromtrend is,had jij een t-shirt aan pro splitsing zou je waarschijnlijk een heel ander gevoel hebben gehad.Je ziet met andere woorden het geen je wilt zien.
Leren lezen, het was niet ik die dit heb gezegd maar andere die de gordel al meermaals gereden hebben.

En ik heb slechts 4 personen gezien met een t-shirt pro splitsing en heb geen handgeklap gehoord, wel boe geroep (waaronder natuurlijk van mezelf !).

En geen nood, de t-shirts tegen een splitsing worden momenteel al volop gedrukt en ik zal er zeker eentje aandoen volgend jaar !
__________________
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,...
--------------------------------------------------
Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 22:27   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ge gaat die link nog veel kunnen herhalen de komende weken
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 22:33   #9
Luc Bekaert
Gouverneur
 
Luc Bekaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Gisteren een dagje ontspanning en dus gaan gordelen. Iets wat sowieso nog een bijna alléén Vlaamse aangelegenheid is.

Bij de inschrijving stonden ze er al onze VB met hun stickers en wat gebeurde er nu ? Er waren er velen die de sticker aan namen maar er waren er ook velen die hem weigerde.

Heb op een hele dag slechts 4 t-shirtjes gezien met de Vlaamse wens en heb één maal een Vlaamse leeuw zien buitenhangen.

Op de verschillende controleposten iets gedronken en meermaals gesprekken gehoord in gebrekkig frans en gebrekking nederlands, gewoon als mensen onder elkaar.

Zelf ook regelmatig een babbeltje geslagen. Eens men wist dat dit mijn eerste keer was antwoorde men direct ja maar dit jaar is er echt wel minder volk. De link met de splitsing en angst voor werd direct gelegd al ging het woordje splitsing veelal gepaard met onozele, voze,...

Na gisteren ben ik er al weer wat meer gerust in, als men VL. echt laat kiezen voor een splitsing en men is voluit eerlijk over de inhoud ervan dan zal het nog jaren en jaren duren...
Niet dat ik onvoorwaardelijk in internetpolls geloof , maar op de site van de standaard vanmorgen :
De Gordel

Door de moeizame regeringsonderhandelingen is het politieke gehalte van de 27ste Gordel sterkt gestegen.
Neemt u deel om aan sport te doen of om het Vlaamse karakter van de rand rond Brussel te onderstrepen?
Vlaams karakter 62,61%

Sport 37,39%


[Aantal stemmen : 1396]
__________________
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 23:02   #10
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
En geen nood, de t-shirts tegen een splitsing worden momenteel al volop gedrukt en ik zal er zeker eentje aandoen volgend jaar !
Want jij bent tegen gerechtelijke uitspraken?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 3 september 2007 om 23:06.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 23:15   #11
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,...
--------------------------------------------------
Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn...
we zouden die VBers beter eens allemaal een schup en een gritsel geven, dat ze leren wat wérken is en zich eens nuttig maken.
die hebben nu toch al lang genoeg op onze kosten zitten knoeien hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 23:31   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Op de verschillende controleposten iets gedronken en meermaals gesprekken gehoord in gebrekkig frans en gebrekking nederlands, gewoon als mensen onder elkaar.
Ja, en? Ik ben ook samen gaan gordelen met Franstalige. Maakt mij dat tot een goede Belg en een minder-goede Vlaming?
We waren het dan wel volstrekt oneens wat er met België moet gebeuren, maar we waren het eens dat er iets moest gedaan worden aan die wildgroei van decadente villa's in de Vlaamse Rand. Men vergeet hier blijkbaar dat De Gordel een dubbel doel had: houd de Rand Vlaams én groen. Het zijn immers voor een groot deel Franstalige Brusselaars die zich komen nestelen in deze gemeenten.

Maar als jij daar een Belgisch-nationalistische vreugdekreet wil aan koppelen, dan doe je maar...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 01:05   #13
Figy
Schepen
 
Figy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
we zouden die VBers beter eens allemaal een schup en een gritsel geven, dat ze leren wat wérken is en zich eens nuttig maken.
die hebben nu toch al lang genoeg op onze kosten zitten knoeien hé.
Je verwart langdurig werklozen met VB'ers. "Langdurig werklozen" vind je in elke partij. Figuurlijk binnen de partij en letterlijk erbuiten. Trouwens als je het woord "knoeien" gebruikt is dat woord veel toepasselijker voor andere partijen dan het VB vind je ook niet? Zeker als je de laatste maanden het nieuws hebt gevolgd en niet op de maan hebt gezeten.

Laatst gewijzigd door Figy : 4 september 2007 om 01:12.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 01:17   #14
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Moest ik op de Gordel zijn, ik zou ook zo geen t-shirt aantrekken hoor. Die Franstaligen zijn zeker nu tot alles in staat, opgehitst als ze waren door het FDF, notre Front Des Fascistes
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 01:30   #15
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid
 
Bert Bubber's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Locatie: land van maas&kempen
Berichten: 683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Moest ik op de Gordel zijn, ik zou ook zo geen t-shirt aantrekken hoor. Die Franstaligen zijn zeker nu tot alles in staat, opgehitst als ze waren door het FDF, notre Front Des Fascistes
Bange blanke man, dit belooft voor de onderhandelingen.
Je weet maar nooit met die franstaligen....
__________________
Bert Bubber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:11   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Gordelen is voor fietshelmmongooltjes.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:09   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Moest ik op de Gordel zijn, ik zou ook zo geen t-shirt aantrekken hoor. Die Franstaligen zijn zeker nu tot alles in staat, opgehitst als ze waren door het FDF, notre Front Des Fascistes
Op die manier erken je in feite wel dat de Rand 'van hen' is en berust je al in de nederlaag.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:23   #18
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Je verwart langdurig werklozen met VB'ers. "Langdurig werklozen" vind je in elke partij.
neenee, ik heb het wel degelijk over VB'ers en niet over langdurig werklozen.
langdurig werklozen brengen onze samenleving veel minder schade toe dan VB'ers en ze kosten ons een pak minder de man.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:44   #19
Marinette
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: Brussel
Berichten: 29
Standaard

Brussel, de rand en de realiteit

Het tweetalige statuut van Brussel is niet langer houdbaar, argumenteerde Walter Zinzen gisteren op deze pagina's. Mark Demesmaeker dient hem vandaag van repliek: ,,Meertaligheid ja, maar Nederlandstaligen moeten in alle omstandigheden kunnen rekenen op het Nederlands.''

WALTER Zinzen verwijst in zijn bijdrage ,,Brussel, de rand en de mythes'' in De Standaard van gisteren naar de radicale afwijzing van de Brusselse uitbreidingsplannen van Pascal Smet (SP.A) door de Vlaams-nationalisten. Vervolgens verwijt hij me dat ik naast de feiten kijk'.
Het is alvast duidelijk dat Walter Zinzen zelf een erg beperkt blikveld heeft. Niet alleen de Vlaams-nationalisten wijzen de uitbreiding van Brussel af, ook de CD&V, Spirit, de VLD en de SP.A, de partij van Pascal Smet zelf, lieten weten dat de uitbreiding van Brussel geen optie is. Toch vreemd dat Walter Zinzen dat niet heeft gezien. Want, of men het nu leuk vindt of niet, er blijkt een grote eensgezindheid uit over alle Vlaamse partijgrenzen heen. Zo wereldvreemd zal het ingenomen N-VA-standpunt dan toch wel niet zijn. We waren wel de eersten om te reageren, maar dat terzijde.
Maar waarover gaat het hier eigenlijk? Zijn de Vlamingen dan echt kortzichtig en onredelijk als ze weigeren om de Franstalige eis in te willigen om Brussel uit te breiden? Zeker niet. Het vastleggen van de taalgrens in 1963 was een breed gedragen Vlaamse eis om de verfransing van een hele regio te stoppen. In ruil werden faciliteiten toegestaan die - het woord zegt het zelf - aan Franstaligen de kans moesten bieden om zich gemakkelijker te integreren in het officieel eentalig Nederlandse gebied waar ze voortaan zouden wonen.
Vandaag stellen we echter vast dat er onder de Franstaligen nog steeds een mentaliteit heerst die het eentalige karakter van Vlaanderen niet erkent. De faciliteiten schoten hun doel voorbij: ze zorgden niet voor de inburgering van Franstaligen in deze Vlaamse gemeenten, maar werden een motor van verdere verfransing.
Dat zegt - helaas - niet alleen iets over de onwil van een omvangrijke groep Franstaligen, maar ook over de onverschilligheid van de opeenvolgende regeringen om het Nederlandstalig karakter van de Rand te beschermen en te verstevigen. De huidige Vlaamse regering is de eerste regering die stap voor stap gaat naar een maximale uitoefening van haar bevoegdheden, ook in de faciliteitengemeenten. Tot spijt van wie het benijdt.
Dat wij vasthouden aan het officieel eentalig karakter van Vlaanderen - faciliteitengemeenten inbegrepen - en het tweetalige karakter van Brussel, is geen ontkenning van het feit dat er in Brussel meer dan 200 talen worden gesproken. Maar die feitelijke meertaligheid van Brussel kan voor de overheid geen vrijgeleide zijn om de grondwettelijk gewaarborgde dienstverlening in de officiële talen niet na te komen. Dat is nochtans wat vandaag wel gebeurt.
De vraag is dan ook niet of het wenselijk is dat bijvoorbeeld Brusselse brandweermannen, politieagenten of hulpverleners ook een mondje Spaans, Engels, Portugees spreken. De vraag is of het aanvaardbaar is dat ze géén Nederlands spreken. Niemand zal betwisten dat het een extra troef is als je als overheid kan beschikken over personeel dat meertalig is. Maar die troefkaart kun je alleen uitspelen als de basisregels worden gerespecteerd. Wat wil zeggen dat Nederlandstaligen in alle omstandigheden een beroep moeten kunnen doen op een vlotte Nederlandstalige dienstverlening in hun hoofdstad.
Gewezen journalist Walter Zinzen is een veelbereisd en veelbelezen man die zonder enige twijfel meerdere talen vlot verstaat en spreekt. Maar niet alle Vlamingen die in Brussel wonen en werken hebben evenveel kansen of talenten in het leven gekregen. Bijgevolg is het niet alleen vanuit juridisch, maar ook vanuit sociaal oogpunt de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat alle burgers in hun eigen, officiële landstaal terecht kunnen bij alle openbare diensten in Brussel.
Vandaag zijn er dagelijks Vlamingen die in Brussel een beroep doen op overheidsdiensten en daar niet in hun eigen taal kunnen worden geholpen. Als je de weg vraagt, is zoiets hooguit vervelend Als je met een noodsituatie wordt geconfronteerd, kan het levensbedreigend zijn. Of wat heb je er aan als de spoedarts wel Spaans en Engels, maar geen Nederlands begrijpt?
Het geloof van Zinzen dat het percentage Nederlandstaligen - en dus ook hun invloed - via een uitbreiding van Brussel kan worden versterkt, is bijzonder naïef. Wie de geschiedenis van de Brusselse gemeenten kent, weet dat de overgang naar een officieel tweetalig regime telkens weer zorgde voor een snelle verfransing. De Franstaligen zijn daarover bovendien erg duidelijk: het uitbreiden van Brussel heeft voor hen alles te maken met geopolitiek denken. De uitbreiding moet in eerste instantie dienen om een corridor te installeren die ook geografisch vorm moet geven aan de grote Communauté Wallonie-Bruxelles waar men al jaren van droomt.
Mark Demesmaeker (De auteur is Vlaams volksvertegenwoordiger voor N-VA.)
Marinette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:54   #20
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marinette Bekijk bericht
de Brusselse uitbreidingsplannen van Pascal Smet (SP.A)
Over Anschluss-eisen en andere nazi-voorstellen onderhandelt men niet. Hooguit kan men een paar granaten als antwoord sturen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be