Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2008, 07:07   #1
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard Open brief aan VB'er Bert Schoofs wegens holocaust-schuldcomplex

Beste,

Reeds in 2006 bereikte me via allerlei nieuwskanalen en mondelinge opmerkingen het bericht omtrent incidenten tussen 2 groepen vreemdelingen, met name jongeren van Turkse en Joodse origine. Als mijn geheugen me niet in de steek laat was hierover een heftige discussie ontstaan in de Beringse gemeenteraad.

Er werd dan blijkbaar door het Vlaams Belang een herdenkingsmonument voor de Joodse gemeenschap gevraagd voor deze gebeurtenissen. Het deed me destijds al de wenkbrauwen fronsen, maar vond het niet de moeite om hierover iets te zeggen. Nu is de discussie blijkbaar weer open en vraagt het Vlaams Belang een heus monument voor de slachtoffers van de holocaust. Ik veroorloof het me om even terug te duiken in mijn eigen verleden.

In 1982 werden wij als militanten van het Vlaams Blok de toegang verhinderd tot één of ander zaaltje in Beringen, door het zogenaamde 'Anti-Fascistisch Front' en plaatselijke linkse politici. Na een stevige vechtpartij geraakten we uiteindelijk binnen, maar daarna niet meer buiten. De rijkswacht moest ons ontzetten.

Een jaar of twee later moesten onze militanten van Jongeren Aktief samen met militanten van het plaatselijke Vlaams Blok bestuur Limburg letterlijk vechten voor hun leven in het Limburgse Genk. Op een of andere activiteit van het Vlaams Blok werden we toen letterlijk door vreemdelingen van straat geschopt. Ik denk zelfs dat hier ook uw collega Jan Mortelmans bij aanwezig was.

Een jaartje later, bij een herdenking van het Sint-Maartensfonds op het kerkhof van het Limburgse Lommel, ongeveer het zelfde scenario. Hier hadden extreem-linkse groepen én de Joodse gemeenschap opgeroepen tot het verhinderen van deze activiteit, met alle gevolgen van dien.

Ik kan zo nog wel even doorgaan maar dit is niet de bedoeling. Ik weet niet waar U toen was en of U van onze geschiedenis op de hoogte bent. Feit is dat niemand voor ons toen een herdenkingsmonument heeft gevraagd, en geloof me, we kregen meer als enkele stenen op ons hoofd.

Nu is een herdenkingsmonument voor voetvolk en militantjes in het mooie Limburg natuurlijk niet nodig. Wat wel beter zou zijn is dat Uw fractie i.p.v. een holocaust monument, die reeds verspreid staan over gans Vlaanderen en Europa, een monument zou aanvragen voor de vreselijke terreur tegen onze eigen geestesgenoten tijdens de Tweede Wereldoorlog. Of wat dacht u van een monument voor de repressieslachtoffers van Limburg die verkracht, mishandeld en vermoord waren! U kan misschien een straatnaam aanvragen voor Lode Sleurs, Frans Ketels, André Peymen, of waarom geen Burgemeester Arien Straat.

U zou door schaamte moeten worden overvallen dat wanneer U wéét dat er in deze on-staat België nooit amnestie is verleend aan onze eigen mensen, Uw fractie het nodig vindt om een Holocaust gedenksteen aan te brengen. Dit is verraad in zijn puurste vorm!

Ik schaam me in ieder geval als militant in jullie plaats en zal het niet nalaten dit ook kenbaar te maken. Graag had ik hierover nog een reactie, zodat, wanneer ik over onjuiste informatie zou beschikken, dat alsnog kan worden rechtgezet. Op de webstek van het Vlaams Belang Beringen vind ik er alleszins niets over terug.



Jan De Beule
Gemeenteraadslid Vlaams Belang Hamme


Bron: http://www.n-sa.be

De politieke correctheid lijkt steeds beter haar weg te vinden in het VB. Men gaat nu zelfs al holocaust-monumentjes eisen, alsof er nog niet genoeg herdenkingen en consoorten van dat soort zijn.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 12:02   #2
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht

De politieke correctheid lijkt steeds beter haar weg te vinden in het VB. Men gaat nu zelfs al holocaust-monumentjes eisen, alsof er nog niet genoeg herdenkingen en consoorten van dat soort zijn.
Het gedenken van één van de grootste genocides is niet enkel het voorrecht van de PC-klasse.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 18:19   #3
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Het gedenken van één van de grootste genocides is niet enkel het voorrecht van de PC-klasse.
Wat is het verschil tussen u en de PC-klasse?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 22:19   #4
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

heel veel mensen wachten nog steeds op het eerste museum hier in West-Europa voor de Palestijnse en Libanese slachtoffers die Israël gemaakt heeft de voorbije decenia.

ik was vorige week in Berlijn, voor een holocaust museum met enkel duplicaten van foto's en brieven waren er een 4 tal veiligheidsmensen, en detector van hetzelfde type als op de luchthaven voor je jas en dergelijke.

doe eens iets nuttigs met belastinggeld..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 22:44   #5
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
heel veel mensen wachten nog steeds op het eerste museum hier in West-Europa voor de Palestijnse en Libanese slachtoffers die Israël gemaakt heeft de voorbije decenia.

ik was vorige week in Berlijn, voor een holocaust museum met enkel duplicaten van foto's en brieven waren er een 4 tal veiligheidsmensen, en detector van hetzelfde type als op de luchthaven voor je jas en dergelijke.

doe eens iets nuttigs met belastinggeld..
Aanvullend:

“Kunnen de gebeurtenissen van de Tweede Wereldoorlog de ontstaansfilosofie zijn van dit regime dat zo wreed en misdadig is? Zestig miljoen personen zijn gedood in Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog. Om welke reden zou één enkel deel van die slachtoffers de aandacht moeten trekken? Waarom zouden de Europeanen, 60 jaar later, schadevergoedingen moeten blijven betalen aan een kleine groep? Politieke en economische schadevergoedingen?

Welke aandeel heeft de generatie van vandaag, in Italië of in Duitsland, gehad in de gebeurtenissen van de Tweede Wereldoorlog?

Het lijkt erop dat men vandaag in Europa niet mag praten over de Holocaust. Ik hoop dat sommige Europese volkeren zich zullen bevrijden van de zionisten en zo vrij zullen zijn om de zwarte doos van de Holocaust te openen.

Er zijn genoeg vragen zonder antwoord. […] Waar is dat gebeurd, in Palestina of ergens anders? Wie heeft de misdaden begaan? De Palestijnen of iemand anders? Waarom moeten de Palestijnen ervoor betalen? Men heeft gezegd dat de joden geen vaderland en land hadden en dat ze zich een land wilden geven. Waarom het land van de Palestijnen? Als men die redenering over de historische wortels aanvaardt, zou men alle huidige politieke grenzen van de wereld moeten overhoop halen.

Wat is dit geheim dat het zionistische regime toelaat om kwesties zoals de mensenrechten, de vrijheid, het volkenrecht niet te eerbiedigen? Wat dit regime doet, is vernederend voor de hele mensheid. Waarom kennen sommige Europese regeringen een feilloze steun toe aan dit regime? Met welke opdracht? Die kwesties zijn ernstig.

Misschien is het ogenblik gekomen waarop in Europa intellectuelen en gecultiveerde mensen een antwoord daarop proberen te geven. U weet waarschijnlijk dat in een park in Duitsland een Holocaust-symbool werd opgericht. Men heeft er jonge Duitsers naartoe laten komen en hun gezegd: daar is de misdaad die jullie voorouders hebben begaan; jullie moeten jullie vernederd voelen tegenover de zionisten en betalen voor de fouten van jullie voorouders. Wat is het dat dit land zijn eigen jeugd en kinderen zo behandeld? Zouden de regeringen tegenover de jonge generaties niet moeten spreken over wat hun fierheid uitmaakt?”

Bron: Vox NR


http://nsalternatief.wordpress.com/2...inejad-in-rome
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 13:11   #6
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen u en de PC-klasse?

Leest u eens rustig mijn replies op diverse topics. Ik voel me zwaar beledigd dat u nog maar zou denken dat ik PC ben
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 13:43   #7
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Leest u eens rustig mijn replies op diverse topics. Ik voel me zwaar beledigd dat u nog maar zou denken dat ik PC ben
Die replies van 13 in een dozijn?

U zult het vast niet betreuren dat de grootste "poco" van uw partij, Roeland Raes, zojuist is veroordeeld.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 13:48   #8
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Voor wie er nog twijfels over had dat "Félicien Bwanatongo" heimwee heeft naar (gelukkig)vervlogen tijden en dat "nieuw solidaristisch alternatief" gewoon de nieuwe naam is van een oud en rot vies ding.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:02   #9
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voor wie er nog twijfels over had dat "Félicien Bwanatongo" heimwee heeft naar (gelukkig)vervlogen tijden en dat "nieuw solidaristisch alternatief" gewoon de nieuwe naam is van een oud en rot vies ding.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:09   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Het gedenken van één van de grootste genocides is niet enkel het voorrecht van de PC-klasse.
Het bedenken, plannen en uitvoeren van de grootste geplande genocide ooit is wel het zeer twijfelachtige "voorrecht" van de nazis.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:12   #11
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Die replies van 13 in een dozijn?

U zult het vast niet betreuren dat de grootste "poco" van uw partij, Roeland Raes, zojuist is veroordeeld.
Je beledigt de fascistische negationist Raes door hem "politiek correct" te noemen.
Enfin, dat zegt dan ook weeral iets over degene die 't schreef.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:25   #12
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het bedenken, plannen en uitvoeren van de grootste geplande genocide ooit is wel het zeer twijfelachtige "voorrecht" van de nazis.
Ah ja??? De grootste genocides van de 20ste eeuw zijn dacht ik toch het "voorrecht" van joods-bolsjewistische en andere communistische regimes. De uitvinding van de concentratiekampen hebben we te danken aan de Britse imperialisten. De "totale oorlog" is dan weer een erfenis van de Franse Revolutie.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 13 december 2008 om 14:26.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:27   #13
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je beledigt de fascistische negationist Raes door hem "politiek correct" te noemen.
Enfin, dat zegt dan ook weeral iets over degene die 't schreef.
En jij snapt ook al niets van ironie...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:28   #14
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde
 
Struik500's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ah ja??? De grootste genocides van de 20ste eeuw zijn dacht ik toch het "voorrecht" van joods-bolsjewistische en andere communistische regimes. De uitvinding van de concentratiekampen hebben we te danken aan de Britse imperialisten. De "totale oorlog" is dan weer een erfenis van de Franse Revolutie.
Wat heeft de Franse Revolutie hiermee te maken?

Laatst gewijzigd door Struik500 : 13 december 2008 om 14:28.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:29   #15
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Wat heeft de Franse Revolutie hiermee te maken?
Levée en masse...

Ga allemaal naar krantenfora als je niet kunt volgen.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 13 december 2008 om 14:30.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 14:57   #16
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde
 
Struik500's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 865
Standaard

Ik vraag uit nieuwsgierigheid wat u ermee bedoelt, dan krijgen we dit.......
U bent niet de juiste persoon om in het vervolg vragen aan te stellen.

Laatst gewijzigd door Struik500 : 13 december 2008 om 14:58.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 15:29   #17
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ah ja??? De grootste genocides van de 20ste eeuw zijn dacht ik toch het "voorrecht" van joods-bolsjewistische en andere communistische regimes. De uitvinding van de concentratiekampen hebben we te danken aan de Britse imperialisten. De "totale oorlog" is dan weer een erfenis van de Franse Revolutie.
& het geweld gaat nog steeds door, dus de "holocaust" veroordelen enkel en alleen omdat het een geweldadig vermoorden van mensen iis zou je inderdaad hypocriet kunnen noemen. Wat jij niet snapt is dat er een fundamenteel verschil is : nl. de technologische perfectie van het "vernietigen" .. er is een verschil tussen "vermoorden" en "vernietigen". Het geweld van de franse revolutie en van de bolsjewisten (en nog andere, vele andere...) ging over het doden van "vijanden". In de "Holocaust" werden geen vijanden gedood, maart mensen louter en alleen omdat ze bestaan.

De morele verwerpelijkheid van deze daad is bovendien duidelijk door de absolute geheimhouding die men poogde op te leggen en de onhandige pogingen om dat te verdoezelen.

Sedertdien kent men nog talijke originele vondsten ivm met vervolging en "vernietiging" zoals je buren een kopje kleiner maken met machete's, je buren uit hun huizen verjagen geruggesteund door diverse legers...
en ja : de staat Israël is één van die "systemen" die deze misdaden nog uitvoert ... hun tegenstanders doen overigens flink mee & het zijn "onze jongens" die daar nu clusterbommen opruimen en door deze aktiviteit de dood vinden.

Ik word letterlijk ziek van de behoefte om allerlei misdaden tegen de mensheid te vergoelijken met de opsomming van andere misdaden tegen de mensheid
en de bedrijvers van die misdaden dan willen ophemelen als "vergeten helden".

zieken, grijsaards, vrouwen en kinderen waren diegenen die recht van de spoorwaggons de gaskamers werden ingedreven - deze misdaad willen omschrijven als een "louter incident" in de geschiedenis is inderdaad misdadig...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 16:17   #18
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Die replies van 13 in een dozijn?

U zult het vast niet betreuren dat de grootste "poco" van uw partij, Roeland Raes, zojuist is veroordeeld.

Het veroordelen van een persoon omwille van zijn opinie is altijd een spijtige zaak.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 08:59   #19
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voor wie er nog twijfels over had dat "Félicien Bwanatongo" heimwee heeft naar (gelukkig)vervlogen tijden en dat "nieuw solidaristisch alternatief" gewoon de nieuwe naam is van een oud en rot vies ding.
Wat een inhoudelijk sterke bijdrage alweer!
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 09:00   #20
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht

Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be