Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2008, 14:43   #1
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard BUB en haar bondgenoten

Sinds kort heeft de BUB een vernieuwde site, met ook een rubriekje 'Bondgenoten'. Een mens zou zich echter kunnen afvragen op welke gronden die 'bondgenoten' geselecteerd worden. Eén zo'n bondgenoot die vermeld wordt, is de site www.ilovebelgians.be. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe deze door de ongetwijfeld strenge screening van het BUB-hoofdkwartier is geraakt...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 19:34   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Sinds kort heeft de BUB een vernieuwde site, met ook een rubriekje 'Bondgenoten'. Een mens zou zich echter kunnen afvragen op welke gronden die 'bondgenoten' geselecteerd worden. Eén zo'n bondgenoot die vermeld wordt, is de site www.ilovebelgians.be. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe deze door de ongetwijfeld strenge screening van het BUB-hoofdkwartier is geraakt...
De BUB is net zo goedkoop als de Waalse ingezakte industrie waar hun ideologie vandaan komt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 19:44   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Sinds kort heeft de BUB een vernieuwde site, met ook een rubriekje 'Bondgenoten'. Een mens zou zich echter kunnen afvragen op welke gronden die 'bondgenoten' geselecteerd worden. Eén zo'n bondgenoot die vermeld wordt, is de site www.ilovebelgians.be. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe deze door de ongetwijfeld strenge screening van het BUB-hoofdkwartier is geraakt...
Met alle respect, maar nieuws over de 'partij' BUB hoort wat mij betreft stilaan eerder thuis in K&K.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:23   #4
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

schitterende site wel! zo'n uitgebouwde beweging die 'ilovebelgians'
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 20:25   #5
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Ben ik de enige die het meteen opviel dat Olivier Maingain niet op hun lijstje met vijanden staat, maar Van Cauwenberghe (Waals autonomist) weer wel?

Alhoewel... het grootste mysterie is waarom Degrelle ook op dat lijstje staat...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 22:23   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ben ik de enige die het meteen opviel dat Olivier Maingain niet op hun lijstje met vijanden staat, maar Van Cauwenberghe (Waals autonomist) weer wel?
Helemaal niet zo verwonderlijk, aangezien www.bruxsel.org ook op hun lijstje met bondgenoten staat. Een organisatie die zich als een fervent verdediger van het Brussels gewest opstelt en dus de facto federalistisch georiënteerd is. Geen probleem echter voor de BUB, aangezien Hans hier een tijdje terug al erkende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Het enige gewest dat in de huidige institutionele constellatie een goede zaak is, is het Brussels gewest.
Waarmee hij nogmaals niet mis liet verstaan wat de ware bedoelingen van de BUB zijn: de Franco-Brusselse elite dienen en niets anders. Het FDF is dus helemaal geen vijand van de BUB; integendeel, het zijn de facto gelijkgestemde geesten, die via een zo groot en sterk mogelijk Brussels gewest de Belgische kolonisatiepolitiek over Vlaanderen en Wallonië willen bestendigen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 22:36   #7
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Wat te denken van www.1830.be ?
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:37   #8
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

volgens mij is hans het geld uit de clubkas (een partijkas kan je het niet noemen, er zit geen volk bij de partij niewaar!) aan het spenderen met het opzetten van fake websites!

Goebbels kan er niet aan tippen! (en ik doel hier enkel op het propaganda-genie zonder enige link naar de nazi-gerelateerd gedoe, effe ter info).
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:53   #9
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Ik dacht eerst dat IloveBelgians een homosite was. Blijkbaar iets te rap over geweest.
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 01:34   #10
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De BUB is net zo goedkoop als de Waalse ingezakte industrie waar hun ideologie vandaan komt.
Ik vind dat een zware belediging aan het adres van het Waalse volk.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 10:18   #11
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Goebbels kan er niet aan tippen! (en ik doel hier enkel op het propaganda-genie zonder enige link naar de nazi-gerelateerd gedoe, effe ter info).
Ik had er nog niet aan gedacht, maar je zou je inderdaad de vraag kunnen stellen of deze sites er niet bewust bij gezet zijn, om de indruk te wekken dat de 'Belgische beweging' net iets ruimer en massaler is dan veel mensen -kwaadwilligen, uiteraard- zouden denken.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 17:30   #12
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Helemaal niet zo verwonderlijk,
Ik heb gezegd dat het me opviel, niet dat het me verbaasde
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 17:37   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Waarmee hij nogmaals niet mis liet verstaan wat de ware bedoelingen van de BUB zijn: de Franco-Brusselse elite dienen en niets anders. Het FDF is dus helemaal geen vijand van de BUB; integendeel, het zijn de facto gelijkgestemde geesten, die via een zo groot en sterk mogelijk Brussels gewest de Belgische kolonisatiepolitiek over Vlaanderen en Wallonië willen bestendigen.
Gij hebt altijd zo'n gigantisch hoog NWO karakter in uw posts, he.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 17:40   #14
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Ik had er nog niet aan gedacht, maar je zou je inderdaad de vraag kunnen stellen of deze sites er niet bewust bij gezet zijn, om de indruk te wekken dat de 'Belgische beweging' net iets ruimer en massaler is dan veel mensen -kwaadwilligen, uiteraard- zouden denken.
kwaadwilligen? Slechte Belgen, zal je bedoelen!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 18:37   #15
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ben ik de enige die het meteen opviel dat Olivier Maingain niet op hun lijstje met vijanden staat, maar Van Cauwenberghe (Waals autonomist) weer wel?

Alhoewel... het grootste mysterie is waarom Degrelle ook op dat lijstje staat...
Degrelle heeft contact gehad met Koen Dillen.

Je weet toch dat iedereen die contact heeft met de familie Dillen automatisch in de Belgische ban wordt geslagen.

Inderdaad, zelfs Belgische iconen zoals Degrelle.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be