Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2023, 19:10   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard Een kus van de Voorzitter van de voetbalbond.

Het is voorpaginanieuws: een kus op de mond na een gewonnen finale.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/f...-kus~b41338f7/

Het is hoogst ongepast, maar is dat niet veel te opgeklopt. Het is niet dat hij haar wou verkrachten, er stonden honderden journalisten met camera’s op te kijken. Ze waren allemaal overge-exiteerd en die voorzitter ook en dan doet hij iets waar hij achteraf spijt van heeft.
Gevolg: massahysterie.


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 augustus 2023 om 19:15.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 19:52   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Ik vind het behoorlijk onbetamelijk. Vooral omdat Rubiales blijkbaar heel losse handjes heeft.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 19:53   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.064
Standaard

Eddy Demarez werd voor veel minder gestraft
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 20:11   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vind het behoorlijk onbetamelijk. Vooral omdat Rubiales blijkbaar heel losse handjes heeft.
Van wat Rubiales vroeger uitgespookt heeft weet ik niks, en dat komt nu plots naar boven? Waarom deed men daar dan vroeger niks aan.

Ik bekijk enkel wat er bij die viering gebeurd is. Ze waren daar op het podium allemaal aan het dansen en springen en kussen. En uiteraard is op de mond kussen (in de meeste landen) ongepast, maar denk je nu écht dat daar sexuele bedoelingen achterzaten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 20:19   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van wat Rubiales vroeger uitgespookt heeft weet ik niks, en dat komt nu plots naar boven? Waarom deed men daar dan vroeger niks aan.

Ik bekijk enkel wat er bij die viering gebeurd is. Ze waren daar op het podium allemaal aan het dansen en springen en kussen. En uiteraard is op de mond kussen (in de meeste landen) ongepast, maar denk je nu écht dat daar sexuele bedoelingen achterzaten?
een kus op de mond is nooit een ongewild "accidentje", en is hier gewoon profiteren vd omstandigheden.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 21:02   #6
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van wat Rubiales vroeger uitgespookt heeft weet ik niks, en dat komt nu plots naar boven? Waarom deed men daar dan vroeger niks aan.

Ik bekijk enkel wat er bij die viering gebeurd is. Ze waren daar op het podium allemaal aan het dansen en springen en kussen. En uiteraard is op de mond kussen (in de meeste landen) ongepast, maar denk je nu écht dat daar sexuele bedoelingen achterzaten?
Wat grensoverschrijdend gedrag is, wordt bepaald door hoe het slachtoffer het gedrag ervaart en niet door de bedoeling van de dader. Dit is hoogst betwistbaar maar het is nu eenmaal hoe de zaken er momenteel voorstaan. Vind jij het leuk als iemand jouw hoofd met twee handen vastneemt en vol op de mond kust?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 26 augustus 2023 om 21:04.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 21:23   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat grensoverschrijdend gedrag is, wordt bepaald door hoe het slachtoffer het gedrag ervaart en niet door de bedoeling van de dader. Dit is hoogst betwistbaar maar het is nu eenmaal hoe de zaken er momenteel voorstaan. Vind jij het leuk als iemand jouw hoofd met twee handen vastneemt en vol op de mond kust?
Al dat kusgedoe (of niet) is soms erg vervelend/verwarrend. Ik kom uit een familie en regio waar kussen of ander lichamelijk contact zoals omhelzingen erg ongebruikelijk is. Maar ik heb ook familieleden uit een andere regio die kussen en omhelzen ?* volonté (niet op de mond uiteraard). Ik weet soms ook niet wat ik moet…

En bij dit geval, even tevoor was die speelster de voorzitter aan het omhelzen en van de grond aan het tillen. De man was misschien even van zijn melk toen hij over de schreef ging…
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 21:27   #8
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat grensoverschrijdend gedrag is, wordt bepaald door hoe het slachtoffer het gedrag ervaart en niet door de bedoeling van de dader. Dit is hoogst betwistbaar maar het is nu eenmaal hoe de zaken er momenteel voorstaan. Vind jij het leuk als iemand jouw hoofd met twee handen vastneemt en vol op de mond kust?
Wat mij betreft is dit iets tussen dader en (vermeend?) slachtoffer. Zij leek eerst toch niet bepaald geschokt?

Soit, intussen wil de FIFA Rubiales schorsen, fijn dat ze intussen notoir vrouwvriendelijke landen als Afghanistan, Saoudi-Arabië en dergelijke, ook ongestoord lid laten zijn van hun clubje.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 21:47   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Soit, intussen wil de FIFA Rubiales schorsen, fijn dat ze intussen notoir vrouwvriendelijke landen als Afghanistan, Saoudi-Arabië en dergelijke, ook ongestoord lid laten zijn van hun clubje.
Daar hebben ze geen probleem mee.
Ook had de hypocriete FIFA er geen kritiek op dat een vrouwelijke scheidsrechter publiekelijk vernedert werd door een sjeik.

En maar spotjes maken dat voetbal er voor iedereen is, dat kunnen ze wel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 augustus 2023 om 21:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 22:18   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al dat kusgedoe (of niet) is soms erg vervelend/verwarrend. Ik kom uit een familie en regio waar kussen of ander lichamelijk contact zoals omhelzingen erg ongebruikelijk is. Maar ik heb ook familieleden uit een andere regio die kussen en omhelzen ?* volonté (niet op de mond uiteraard). Ik weet soms ook niet wat ik moet…

En bij dit geval, even tevoor was die speelster de voorzitter aan het omhelzen en van de grond aan het tillen. De man was misschien even van zijn melk toen hij over de schreef ging…
Wat een gezeik toch allemaal tegenwoordig. Ik herinner me vroeger een Tante die me steevast op mijn mond kuste als ze op bezoek kwam. Ik vond dat ook beetje vies ( ze was niet bepaald de knapste) maar geen haar op ons hoofd zou er aan gedacht hebben dat mens daarvoor te veroordelen. En met zo een prul had ik al niet bij mij pa of ma moeten komen zeuren.

Het lijkt me toch mensen tegenwoordig zeer lange tenen hebben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 22:20   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vind jij het leuk als iemand jouw hoofd met twee handen vastneemt en vol op de mond kust?
Natuurlijk wel maar valt te zien wie

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2023 om 22:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 22:20   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al dat kusgedoe (of niet) is soms erg vervelend/verwarrend. Ik kom uit een familie en regio waar kussen of ander lichamelijk contact zoals omhelzingen erg ongebruikelijk is. Maar ik heb ook familieleden uit een andere regio die kussen en omhelzen ?* volonté (niet op de mond uiteraard). Ik weet soms ook niet wat ik moet…

En bij dit geval, even tevoor was die speelster de voorzitter aan het omhelzen en van de grond aan het tillen. De man was misschien even van zijn melk toen hij over de schreef ging…

Bij ons is dat ook zo wij zijn ijskoude kille noorderlingen en er wordt dus niet zomaar geleberd. En omhelzen dat is al helemaal nichterig gedoe.

Ja Helga die wil dan wel dus dan zeg ik dat dat ze mag he of niet.

Maar kom die Spanjaard dat is ne zuiderling, daar lebberen de venten mekaar zelf af. Ik zou eerlijk en oprecht willen zeggen , die spanjaard heeft dat echt niet verkeerd bedoelt een actie in het enthousiasme van het moment. Ja hij had eerst een metoo verlof moeten aanvragen in drievoud dat door 3 getuigen met hun eigen bloed laten tekenen en dat hij dat madammeke proficiat mogen wensen.

Daarmee dat ik ook madammekes geen proficait meer wens.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 22:22   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk wel maar valt te zien wie
Vwala.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 07:59   #14
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij ons is dat ook zo wij zijn ijskoude kille noorderlingen en er wordt dus niet zomaar geleberd. En omhelzen dat is al helemaal nichterig gedoe.

Ja Helga die wil dan wel dus dan zeg ik dat dat ze mag he of niet.

Maar kom die Spanjaard dat is ne zuiderling, daar lebberen de venten mekaar zelf af. Ik zou eerlijk en oprecht willen zeggen , die spanjaard heeft dat echt niet verkeerd bedoelt een actie in het enthousiasme van het moment. Ja hij had eerst een metoo verlof moeten aanvragen in drievoud dat door 3 getuigen met hun eigen bloed laten tekenen en dat hij dat madammeke proficiat mogen wensen.

Daarmee dat ik ook madammekes geen proficait meer wens.
Het lijkt me alleszins opgeblazen. In feite zouden gemeende excuses van de man moeten volstaan, maar in deze tijd: ik had het al meteen in het snotje: die kerel redt het niet, het schavot werd direct aangevoerd voor hem.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 08:12   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vind het behoorlijk onbetamelijk. Vooral omdat Rubiales blijkbaar heel losse handjes heeft.
Och wel… de man was emotioneel en gelukkig omdat die meisjes zo goed gevoetbald hadden. “Sfeer was koet…” en in zulk een vlaag van gelukzaligheid wordt een zoentje op het mondje wel eens gegeven. Het is daar toch Zuid-Europa nietwaar… Als het betrokken meisje verontwaardigd was had ze die man ook op een flinke mep kunnen trakteren (stel je voor zeg… ).
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 08:39   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Zie je nu waarom momenteel een aanzienlijk deel van de wereld ,en mijn grootvaders generatie,gelijk had met die STRIKTE scheiding in het dagelijks leven tussen mannekes en meiskes behoudens bepaalde privé-aangelegenheden?


Het is al enkele jaren aanhoudend,zulke pseudo-verontwaardigingsmachinerie die constant opstart voor zaken die een logisch gevolg zijn nochtans van de babyboomers-wetgeving waar alles op de schop moest...maar waar ,disclosure,"mannekes en meiskes" nog steeds bestaan en verschillen....

We zien nu waarom....het loopt constant verkeerd terwijl er eigenlijk niks gebeurd is worden mensen verbrand,carrieres verwoest,vergeten wat mensen gepresteerd hebben,teamwerking openbaar om zeep geholpen in plaats van eens binneskamers ferm door te spreken zoals in een "menage" ....

bon...


Ik stel eenvoudig op straat al vast dat de tegenbeweging,in de vorm van onze "nieuwe Belgen" al bezig is....
En ,nog eens,het is niks "exotisch",het is het NORMAAL dat hier gewoon 1 a 2 generaties even genegeerd werd en terugkeert...

o ja....bij ons zijn mensen van allerlei culturele/etnische afkomst op de werkvloer ,maar geen vrouwen meer door omstandigheden...

en tiens....alle "organisatieproblemen" van vroeger zijn weg, WEG!

op de burelen daarentegen...

Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2023 om 08:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 08:45   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zie je nu waarom momenteel een aanzienlijk deel van de wereld ,en mijn grootvaders generatie,gelijk had met die STRIKTE scheiding in het dagelijks leven tussen mannekes en meiskes behoudens bepaalde privé-aangelegenheden?


Het is al enkele jaren aanhoudend,zulke pseudo-verontwaardigingsmachinerie die constant opstart voor zaken die een logisch gevolg zijn nochtans van de babyboomers-wetgeving waar alles op de schop moet...maar waar ,disclosure,"mannekes en meiskes" nog steeds bestaan en verschillen....

We zien nu waarom....het loopt constant verkeerd terwijl er eigenlijk niks gebeurd is worden mensen verbrand,carrieres verwoest,vergeten wat mensen gepresteerd hebben,teamwerking om zeep geholpen ....

bon...


Ik stel eenvoudig op straat al vast dat de tegenbeweging,in de vorm van onze "nieuwe Belgen" al bezig is....
En ,nog eens,het is niks "exotisch",het is het NORMAAL dat hier gewoon 1 a 2 generaties even genegeerd werd..

o ja....bij ons zijn mensen van allerlei culturele/etnische afkomst op de werkvloer ,maar geen vrouwen meer door omstandigheden...

en tiens....alle "organisatieproblemen" van vroeger zijn weg? WEG?

op de burelen daarentegen...
Zeker, zeker… Meisjesvoetbal??? Moet kunne so seg ik… maaarrr… met boerka!!!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 08:47   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeker, zeker… Meisjesvoetbal??? Moet kunne so seg ik… maaarrr… met boerka!!!

héhéhéhé ,maar voetbal IS een vrouwensport toch?
Door allerlei omstandigheden vooral gespeeld door mannen......Tsja ,kan ik ook niks aan doen......

Voetbal in Boerka...dat begint al op een schaakspel te lijken...het wordt bijna ...."intellektueel"
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 09:11   #19
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Zoals die Dame in de VS. Haar koffie was wat te heet in McDo. Rechtszaak van gemaakt en gewonnen.

Dit is een hellend vlak.

"Ze keek wat vies." Off with her head. En het gebeurde. In bepaalde speciale snowflake kringen was dit ook gangbaar. Lui met teveel privileges zonder checks and balances.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 09:19   #20
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

De zaak is opgeklopt, maar wat hij deed was wel ongepast.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be