Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2014, 20:16   #61
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dus Vlaamse onafhankelijkheid is ok, Catalaanse en Ierse niet?
Ik steun geen van de drie. Je deductievermogen is ondermaats, maar je imitatie is schattig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat is geen definitie. Verder plak je een stukje Wikipedia over een substroming.


Je bent hopeloos zwakzinnig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Erken je dat conservatieven geen blauwdruk hebben voor de samenleving en liberalen wel, of niet?
Ik erken dat jij enkel kunt discussiëren door te liegen en te draaien met drogredenen. Je bent al door de mand gevallen bij De Duistere Duikboot. Doe eens een boek open, en val me pas weer lastig als je een elementair basisbesef van politiek en geschiedenis hebt opgedaan.

Laatst gewijzigd door Tóraí : 16 maart 2014 om 20:19.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 20:19   #62
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht


Je bent hopeloos zwakzinnig.

Ik erken dat jij enkel kunt discussiëren door te liegen en te draaien met drogredenen. Je bent al door de mand gevallen bij De Duistere Duikboot.

Waar precies ben ik door de mand gevallen, grapjas?

Citaat:
Doe eens een boek open, en val me pas weer lastig als je een elementair basisbesef van politiek en geschiedenis hebt opgedaan.
Zegt de man die vragen ontwijkt en wikipediastukjes plakt.

mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 20:20   #63
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Hier haak ik dus definitief af. Eens zien of dit forum óók een ignore list heeft.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 21:06   #64
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dus Vlaamse onafhankelijkheid is ok, Catalaanse en Ierse niet? Ik kan aan je gekruip afleiden dat consequentie niet jouw vaardigheid is.
2
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 21:08   #65
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Hier haak ik dus definitief af. Eens zien of dit forum óók een ignore list heeft.
Ik steun de onafhankelijkheid voor de volgende "regio's":

Vlaanderen
Wallonië
Ierland
Schotland
Wales
Engeland
Sardinië
Veneto
Corsica
Catalonië
Baskenland
Quebec
Palestina
Man
Bretagne
Zuid-Tirol
Valencia
Occitanië
Galicië

Problem?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2014, 21:33   #66
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het aan u ligt. In de 19de eeuw trad de rede steeds meer op de voorgrond, waar voorheen de bijbel nogal letterlijk werd genomen. Het was in deze tijdsgeest dat het nationalisme opkwam. Door de rede werd men zich bewust van de notie 'natie', waar voordien identiteit werd gevormd door loyauteit aan een heer of vorst. De soevereiniteitsbesef van het individu en van de natie gaan hand in hand vanaf de Franse revolutie en doorheen de 19de eeuw. Denk maar aan Rousseau, Mazzini, Napoleon, Garibaldi, enz.. Dat alles wil niet zeggen dat het geloof opeens verdween, dus dat de rede en het geloof elkaar zouden uitsluiten.
Ik denk dat je het nationalisme hier verwart met het republikeins patriottisme, dat lang voor de 19de eeuw al een antwoord bood op de 'droit divin'. De 'res publica' als politieke gemeenschap was de blauwdruk van de latere 'natie'. De Franse Revolutie is daar trouwens een mooi voorbeeld van: het natiebegrip van de revolutionairen wortelde nog sterk in de (abstracte) natuurrechtelijke traditie, met weinig oog voor culturele verschillen of overeenkomsten. Niet toevallig zou Frankrijk later, nadat de idee had postgevat dat de natie vooral een cultuurgemeenschap diende te zijn, uitgroeien tot het voorbeeld bij uitstek van een top-down gevormde natie.

Was het republikeins patriottisme sterk liberaal gekleurd, dan geldt dat in veel mindere mate voor het nationalisme dat er de erfgenaam van was. De idee van de natie als een culturele gemeenschap kende met name in de Duitse contreien en onder de elites van Oost-Europese volkeren een steile opgang eind 18de, begin 19de eeuw. Men begon in het verleden te graven en allerlei – meer en minder geslaagde – verbanden te zoeken tussen heden en verleden (en soms ook toekomst). Dit cultuurnationalisme verbond zich zowel met liberale stromingen als uiterst reactionaire. Bij sommige romantici, zoals Novalis, stond het nationalisme zelfs niet haaks op de goddelijke monarchie.

Kortom, je negeert de anti-liberale strekkingen binnen het nationalisme om dan te betogen dat het nationalisme een liberaal verschijnsel was...

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 16 maart 2014 om 21:38.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 09:31   #67
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Zuid-tirol hoort gewoon bij Oostenrijk ....en veneto komaan zeg....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 09:34   #68
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

@mvd: aan zijn avatar had je al kunnen zien dat hij niet meteen voor afscheiding van het koninkrijk is.....hij houdt dus van bezettingen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 11:15   #69
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik steun de onafhankelijkheid voor de volgende "regio's":

Problem?
Vrijheideerst. Je scheen mij een perfect legitieme en consequente visie te hebben. Vandaar ook mijn opmerking dat je Vlaams-nationalisme in je keuze voor N-VA redelijk is. Hecht niet te veel waarde aan de dwalingen van mvd.

Ik heb dus een andere opinie, maar helemaal geen problemen. Alsnog, ik ben zelf voorstander van gedecentraliseerde staten waar de regio's autonomie hebben. Denk aan de Baskisch-Karlistische nadruk op de Fueros. Dat betekent echter toch zeker niet dat wij problemen zouden moeten hebben, slechts omwille van een opinieverschil?
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 11:21   #70
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@mvd: aan zijn avatar had je al kunnen zien dat hij niet meteen voor afscheiding van het koninkrijk is.....hij houdt dus van bezettingen.
Mijn avatar is de Royal Oak, een symbool uit de Engelse Burgeroorlog. Toen streed ook het autonome Confederale Ierland aan de zijde van de Koning tegen Cromwell. Die confederatie was de eerste vorm van Iers zelfbestuur vóór de Ierse Vrijstaat.

Laat het dan ook geweten zijn dat ik géén sympathie heb voor de verdere onderdrukking van Ierland door de Whigs, noch voor de radicaal-protestantse Ulster Unionists.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 11:21   #71
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Zuid-tirol hoort gewoon bij Oostenrijk ....en veneto komaan zeg....
Dat hoort dus helemaal NIET bij Oostenrijk. De FPÖ is daarvoor, zeker? Dus moet VB-partijslaaf Il Falco dat ook zijn...

En wat met Veneto?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 13:32   #72
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dat hoort dus helemaal NIET bij Oostenrijk. De FPÖ is daarvoor, zeker? Dus moet VB-partijslaaf Il Falco dat ook zijn...

En wat met Veneto?
Waarom hoort Zuid-Tirol volgens jou niet bij Oostenrijk?
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 13:34   #73
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Waarom hoort Zuid-Tirol volgens jou niet bij Oostenrijk?
Omdat het een eigen staat moet krijgen.

Het is niet zoals VL en NL
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 13:57   #74
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Omdat het een eigen staat moet krijgen.

Het is niet zoals VL en NL
Ik begrijp je argumentatie niet helemaal. Het lijkt mij evident dat Zuid-Tirol na een eventuele afscheiding van Italië een confederatie vormt met Oostenrijk. Zuid-Tirol was voor de Italiaanse annexatie in 1919 6 eeuwen onderdeel van (voorlopers van) Oostenrijk; daarvoor maakte het gebied deel uit van Beieren. Nog steeds voelt een belangrijk deel van de Duits-en Ladinischtalige bevolking zich Oostenrijker. Bovendien wordt een vereniging tussen Oostenrijk en Zuid-Tirol waarschijnlijk door meer landen erkend dan wanneer Zuid-Tirol als een onafhankelijke staat verder gaat. Geen onbesproken bron, maar voor een impressie: http://www.suedtiroler-freiheitskamp...ask=view&id=38
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 15:38   #75
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

haha partijslaaf ik ben in jaren op geen politiek forum geweest of met politiek bezig geweest terwijl jij hier in elke topic de grote (media)panda ligt te verdedigen....

Ik ben een ideologische kiezer geen windhaan zoals zovelen.

Waaronder de kiezers voor jouw MediaPanda. De enige reden waarom jouw panda zo populair geworden is omdat hij net als Dedecker een huurling is geworden van de linkse media. Een columnist van de morgen en de standaard ... meer moet ik niet zeggen he.

Zelfs opgevoerd door humo , woestijnvis etc.

En het VB heeft zelf zijn graf gegraven door Dewever " credentials( rechtse en vlaamse geloofwaardigheid die hij na kartel met de tsjeven en het laten van JMD kwijt was" te geven en terwijl die halve tsjeef het VB voortdurend aanviel was de enige reactie van het VB wauwelen over forza flandria en zeggen dat ze eigenlijk hetzelfde waren. Valkeniers en FDW zeiden eigenlijk stem n-va want dat is een VB stem zonder cordon.

Dit werd hen ingefluisterd door industrielen uit de vlaamse beweging. Als ik al tot een kamp behoorde was dat van Vanhecke . Al ben ik afgehaakt toen hij uit rancune begon te handelen en nu al helemaal bij vreemde stemkeuzes in de EU.

Jij ziet de splinter in andermans oog maar niet in de balk in je eigen oog.
Ik ben nooit een partijslaaf geweest maar ik heb misschien wel oogkleppen op gehad .... ik ben die ergens verloren. Het heeft er alle schijn naar dat jij ze hebt opgeraapt.


Terug OT ik ga geregeld op vakantie in Zuid Tirol. Meestal in de buurt van Bozen/Bolzano maar dan hoger bvb in Deutschnoffende ( in de zomer de mooiste plaats op aarde)en als je dat stukje dat sinds de 14de eeuw altijd bij oostenrijk gehoord heeft en dat cultureel en taalkundig gewoon oostenrijk is( hoe Mussolini en later andere italiaanse premiers ook met migratie uit zuid italie geprobeerd hebben dat weg te vagen) .

En venetie dat is gewoon italie. Ook al hebben ze hun eigen dialect. Zij spreken overigens gewoon italiaans en de meesten voelen zich ook italiaan zelfs die van de lega nord als het er op aankomt.

Overigens vind ik een herstel van de nederlanden zowel economisch als taalkundig en cultureel het beste. Maar dat krijg je door de jarenlange belgische en katholieke indoctrinatie t onze taalgenoten niet verkocht.

En wat spanje betreft daar hebben de basken en Catalanen autonomie waar wij enkel van kunnen dromen. De basken en Catalanen probeerde men echter ook hun identiteit te ontnemen dus is onafhankelijkheid wel aan de orde zeker in geval baskenland.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 16:19   #76
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Overigens vind ik een herstel van de nederlanden zowel economisch als taalkundig en cultureel het beste. Maar dat krijg je door de jarenlange belgische en katholieke indoctrinatie t onze taalgenoten niet verkocht.
De Roomse Kerk heeft nochtans het liberaal-katholicisme van Lamennais en de Belgische Revolutie afgekeurd. Het probleem is natuurlijk dat veel Zuid-Nederlandse clerici, gecorrumpeerd door Napoleon, dat Frans-Imperialistisch gedrocht van het liberaal-katholicisme wel genegen waren. Willem I heeft een grote fout begaan door het Napoleontische kerkmodel (en staatsmodel!) te volgen. Je reikt de revolutionairen een hand aan, en ze rukken de hele arm eraf.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 17:43   #77
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik begrijp je argumentatie niet helemaal. Het lijkt mij evident dat Zuid-Tirol na een eventuele afscheiding van Italië een confederatie vormt met Oostenrijk. Zuid-Tirol was voor de Italiaanse annexatie in 1919 6 eeuwen onderdeel van (voorlopers van) Oostenrijk; daarvoor maakte het gebied deel uit van Beieren. Nog steeds voelt een belangrijk deel van de Duits-en Ladinischtalige bevolking zich Oostenrijker. Bovendien wordt een vereniging tussen Oostenrijk en Zuid-Tirol waarschijnlijk door meer landen erkend dan wanneer Zuid-Tirol als een onafhankelijke staat verder gaat. Geen onbesproken bron, maar voor een impressie: http://www.suedtiroler-freiheitskamp...ask=view&id=38
Beide sentimenten leven sterk daar, dat geef ik toe. Maar toch steun ik een onafhankelijke Zuid-Tirolese staat.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 17 maart 2014 om 17:43.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 17:49   #78
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
haha partijslaaf ik ben in jaren op geen politiek forum geweest of met politiek bezig geweest terwijl jij hier in elke topic de grote (media)panda ligt te verdedigen....

Ik ben een ideologische kiezer geen windhaan zoals zovelen.

Waaronder de kiezers voor jouw MediaPanda. De enige reden waarom jouw panda zo populair geworden is omdat hij net als Dedecker een huurling is geworden van de linkse media. Een columnist van de morgen en de standaard ... meer moet ik niet zeggen he.

Zelfs opgevoerd door humo , woestijnvis etc.

En het VB heeft zelf zijn graf gegraven door Dewever " credentials( rechtse en vlaamse geloofwaardigheid die hij na kartel met de tsjeven en het laten van JMD kwijt was" te geven en terwijl die halve tsjeef het VB voortdurend aanviel was de enige reactie van het VB wauwelen over forza flandria en zeggen dat ze eigenlijk hetzelfde waren. Valkeniers en FDW zeiden eigenlijk stem n-va want dat is een VB stem zonder cordon.

Dit werd hen ingefluisterd door industrielen uit de vlaamse beweging. Als ik al tot een kamp behoorde was dat van Vanhecke . Al ben ik afgehaakt toen hij uit rancune begon te handelen en nu al helemaal bij vreemde stemkeuzes in de EU.

Jij ziet de splinter in andermans oog maar niet in de balk in je eigen oog.
Ik ben nooit een partijslaaf geweest maar ik heb misschien wel oogkleppen op gehad .... ik ben die ergens verloren. Het heeft er alle schijn naar dat jij ze hebt opgeraapt.


Terug OT ik ga geregeld op vakantie in Zuid Tirol. Meestal in de buurt van Bozen/Bolzano maar dan hoger bvb in Deutschnoffende ( in de zomer de mooiste plaats op aarde)en als je dat stukje dat sinds de 14de eeuw altijd bij oostenrijk gehoord heeft en dat cultureel en taalkundig gewoon oostenrijk is( hoe Mussolini en later andere italiaanse premiers ook met migratie uit zuid italie geprobeerd hebben dat weg te vagen) .

En venetie dat is gewoon italie. Ook al hebben ze hun eigen dialect. Zij spreken overigens gewoon italiaans en de meesten voelen zich ook italiaan zelfs die van de lega nord als het er op aankomt.

Overigens vind ik een herstel van de nederlanden zowel economisch als taalkundig en cultureel het beste. Maar dat krijg je door de jarenlange belgische en katholieke indoctrinatie t onze taalgenoten niet verkocht.

En wat spanje betreft daar hebben de basken en Catalanen autonomie waar wij enkel van kunnen dromen. De basken en Catalanen probeerde men echter ook hun identiteit te ontnemen dus is onafhankelijkheid wel aan de orde zeker in geval baskenland.
En weeral anti N-VA gelul. Wat heeft dat hier nu in godsnaam mee te maken?

Binnenkort een raadpleging in Veneto. 65% zou al voor zijn, eens zien...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:14   #79
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik wil hier nog aan toevoegen dat de media Dewever zelf gecontacteerd heeft ivm de pandastunt. Dewever de mascotte van de linkse media....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 18:36   #80
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk dat je het nationalisme hier verwart met het republikeins patriottisme, dat lang voor de 19de eeuw al een antwoord bood op de 'droit divin'. De 'res publica' als politieke gemeenschap was de blauwdruk van de latere 'natie'. De Franse Revolutie is daar trouwens een mooi voorbeeld van: het natiebegrip van de revolutionairen wortelde nog sterk in de (abstracte) natuurrechtelijke traditie, met weinig oog voor culturele verschillen of overeenkomsten. Niet toevallig zou Frankrijk later, nadat de idee had postgevat dat de natie vooral een cultuurgemeenschap diende te zijn, uitgroeien tot het voorbeeld bij uitstek van een top-down gevormde natie.
Dat vind je ter plekke uit eh? Het nationalisme, niet het 'republikeins patriottisme' vind zijn oorsprong in de Franse revolutie en was een liberaal verschijnsel. Hoe kinderachtig dat je dat blijft ontkennen. Wanneer manifesteert dat nationalisme, dat de opvolger is van uw 'republikeins patriottisme' zich dan wel?


Citaat:
Was het republikeins patriottisme sterk liberaal gekleurd, dan geldt dat in veel mindere mate voor het nationalisme dat er de erfgenaam van was. De idee van de natie als een culturele gemeenschap kende met name in de Duitse contreien en onder de elites van Oost-Europese volkeren een steile opgang eind 18de, begin 19de eeuw. Men begon in het verleden te graven en allerlei – meer en minder geslaagde – verbanden te zoeken tussen heden en verleden (en soms ook toekomst). Dit cultuurnationalisme verbond zich zowel met liberale stromingen als uiterst reactionaire. Bij sommige romantici, zoals Novalis, stond het nationalisme zelfs niet haaks op de goddelijke monarchie.

Kortom, je negeert de anti-liberale strekkingen binnen het nationalisme om dan te betogen dat het nationalisme een liberaal verschijnsel was...
Wat jij hier lijkt te beschrijven is dat in Frankrijk het 'civiel nationalisme' ingang vond, en in Duitsland eerder het cultuurnationalisme of etnisch nationalisme (zie bv Fichte). Maar ook dat nationalisme ontstond vanuit Franse liberale impuls (Napoleon). De nationalistische ideeën breidden zich uit over Europa hand in hand met de Franse veroveringen, maar heeft uiteraard verschillende vormen aangenomen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be