Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2017, 17:55   #21
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Racisme kan volgens een bepaald (groot) deel van het politieke spectrum maar van één kant komen: van blank naar iets anders. Blanken kunnen nooit het slachtoffer zijn van racisme of discriminatie en zijn ze dat wel dan moeten ze dit stilzwijgend slikken en ondergaan.
Omdat we bewust of onbewust uitgaan van het gegeven dat blanken doorgaans "beter" zijn. Beter geschoold, beter opgevoed, financieel welstellender en ga zo maar door. In ongeveer elk van de 50 naties die ik doorkruist heb ziet men zwarten als tweederangsburgers, en dat is een reputatie die zwarten ZELF hebben opgebouwd.

Wereldwijd weet men doorgaans heel goed dat blanken bijna alles hebben uitgevonden. Niet - blanken voelen zich geïntimideerd door alles wat we verwezenlijkt hebben. In mindere mate Aziaten en Latinos maar zwarten zitten doorgaans met een enorm complex. En moslims spelen altijd de kaart van het racisme omdat ze geleerd hebben dat ze zo elke discussie kunnen saboteren.

We worden al decennia emotioneel gechanteerd met "jij bent een racist" omdat hele bevolkingsgroepen dan weten dat ze krijgen wat ze willen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 17:57   #22
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De meerderheid van de Vlamingen hebben altijd op partijen gestemd die hun belangen niet verdedigen, partijen die België en hun eigen profitariaat en gegraai in stand houden. De doorsnee Vlaming is in wezen een domme, lamme goedzak die zich makkelijk van alles laat wijsmaken. In die zin krijgt die meerderheid wel wat ze verdienen.
En denk je nu echt dat de franstaligen iets anders zijn??? De franstaligen worden alleen maar door hun politiekers en door hun media opgehitst en aangemoedigd om te protesteren... Enfin toch te protesteren tegen wat de leidende classe wil...
En de Vlamingen die worden met alle mogelijke middelen en drogredenen mak gehouden door de zogenaamde 'Vlaamse' leiders en 'Vlaamse' media...

Oké, de Vlamingen laten zich dubbel en dik belazeren... Maar de francofonie eveneens of denk je nu dat er ook maar enige eer te halen valt met het handje omhoog te staan bedelen????

De Vlamingen worden de afgrond ingereden... de franstaligen gaan hen voor of zullen hen volgen... Hun einddoel, zal zoals de rest van heel Europa hetzelfde zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 17:57   #23
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De manier waarop de Belgische mama heeft gereageerd (via sms) is pijnlijk. Ze was beter een persoonlijk gesprek aangegaan met de ouders. Maar in sé moet ik eerlijk zeggen dat ik haar begrijp. Deze argwaan/vrees/afkeer gaat trouwens evenzeer uit van de moslimgemeenschap als het om hun kinderen gaat (en dan vooral hun dochters). Ik ken persoonlijk een Marokkaanse vrouw die thuis is buitengegooid omdat ze wilde trouwen met een autochtone niet-moslim en een Turkse man die hetzelfde is overkomen omdat hij een niet-moslim meisje verkoos boven de partij die zijn ouders voor hem hadden uitgezocht. Nu, vele jaren later, zijn ze nog steeds niet welkom bij de allochtone ouders, ondanks het feit dat er in beide gevallen al kleinkinderen zijn. Maar de pers werkt in deze zaken met twee maten en twee gewichten. Als moslimouders niet willen dat hun kind een relatie aangaat met een niet -moslim, dan valt dat onder godsdienstvrijheid. In het omgekeerde geval heet dat racisme.
De moeder van het meisje heeft het wat verkeerd aangepakt en zeker nu in het FB tijdperk, ze had het op zijn Wim Sonnevelds moeten doen.

Citaat:
Ik weet het nog goed. Ze was veertien. Toen komt ze thuis met een knul van achttien. Oh, ik zag het zo: een gluiperd van het zuiverste water. Ene Harrie. Ik droom nog wel eens van 'm als ik zwaar getafeld heb
Maar ja, wat doe je in de moderne opvoeding? Je zegt niet tegen je eigen dochtertje: "Meid, ga uit m'n ogen met dat stuk verdriet!" maar je haalt de kwal binnen of het Sinterklaas is
Die Harrie. Hij was er altijd. En hij moest ook altijd mee-eten. En dan was-ie zo gedienstig, weet je wel, zo glijerig. Hij kon alles zo lekker aangeven. Het zout en de jus en de aardappels... Baaah! Ik dacht als dat mijn schoonzoon moet worden, dan verhang ik me op een mooie zondagmorgen in het Amsterdamse Bos
Maar goed, in het begin heb je nog enige invloed, want dan gaat zo'n meid aan je vragen: "Pa, hoe vind je Harrie?" En ik, heel link, ik begon Harrie te prijzen. Ik prees hem regelrecht het graf in. Dat-ie zo gedienstig was en dat-ie alles zo lekker kon aangeven... En zo zaagde ik indirect de poten onder zijn stoel vandaan. Binnen de maand had ik hem plat. Dag, Harrie
https://muzikum.eu/nl/123-301-34228/...songtekst.html

Laatst gewijzigd door alberto : 23 juli 2017 om 18:03.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 18:04   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En denk je nu echt dat de franstaligen iets anders zijn??? De franstaligen worden alleen maar door hun politiekers en door hun media opgehitst en aangemoedigd om te protesteren... Enfin toch te protesteren tegen wat de leidende classe wil...
En de Vlamingen die worden met alle mogelijke middelen en drogredenen mak gehouden door de zogenaamde 'Vlaamse' leiders en 'Vlaamse' media...

Oké, de Vlamingen laten zich dubbel en dik belazeren... Maar de francofonie eveneens of denk je nu dat er ook maar enige eer te halen valt met het handje omhoog te staan bedelen????

De Vlamingen worden de afgrond ingereden... de franstaligen gaan hen voor of zullen hen volgen... Hun einddoel, zal zoals de rest van heel Europa hetzelfde zijn...

Ik ben grotendeels akkoord met wat je hier neerzet maar de Vlaming moet zich maar niet laten belazeren door steeds op CD&V, SPA OVLD en Groen te blijven stemmen. De doorsnee Vlaming is in wezen een bang beïnvloedbaar wezen dat weinig inzicht en vechtlust in zich geeft. En de zuilen die graaien rustig verder en de Walen die blijven profiteren. Mocht men elke Vlaming eerst het geld dat naar de Walen gaat geven en een eindje erna terug afnemen dan zou het misschien veranderen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 18:19   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben grotendeels akkoord met wat je hier neerzet maar de Vlaming moet zich maar niet laten belazeren door steeds op CD&V, SPA OVLD en Groen te blijven stemmen. De doorsnee Vlaming is in wezen een bang beïnvloedbaar wezen dat weinig inzicht en vechtlust in zich geeft. En de zuilen die graaien rustig verder en de Walen die blijven profiteren. Mocht men elke Vlaming eerst het geld dat naar de Walen gaat geven en een eindje erna terug afnemen dan zou het misschien veranderen.
Welke toestand is er gezonder dan de uitgaven in evenwicht met de inkomsten???
Hewel, ze proberen ons wijs te maken dat dat niet klopt...
Oké, ik kan dat aannemen wanneer je investeringen aangaat die later zullen opbrengen; maar geld lenen om gaten te vullen???
En toch hebben wij een hele pocomedia die ons van het tegendeel wil overtuigen en dat met dikwijls heel goed klinkende nepredeneringen waar de meeste mensen met de ogen toe in duiken...

Kun je het dan die mensen kwaad nemen dat ze niet meer weten waar het noorden zit???

Kijk hoeveel energie ze aan Vlaamse kant besteden om steeds maar weer WOII en de gevaren ervan op te roepen... Tegen La Belgique zijn en voor een onafhankelijk Vlaanderen staat gelijk aan nazi-Duitsland... en natuurlijk hebben de mensen bang en geloven ze zulke grove leugens...

En geen kwaad woord over de overkant want dat is regelrecht racisme... Maar dat de overkant ons in ons gezicht bespot en spuwt, nazistische eigenschappen hooghoudt zoals het opeisen van Vlaamse gronden en het voorrecht om altijd en overal alleen frans te mogen spreken...
Geen Vlaamse officiële kat die daarover valt...

Nep, bedrog, aftroggelen en zoveel andere negatieve eigenschappen is alles dat de klok slaat en waarom???

Hewel het water vloeit altijd naar de zee en aan de top staan ze klaar om hun zakken te blijven vullen en de bevolking, zowel Vlaming als Waal, verder uit te zuigen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 18:56   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Nu is het tegenover een Marokkaan, maar je zou verschieten hoeveel ouders andere groepen van mensen minderwaardig vinden. Arbeiders of andere laagverdieners, minder vermogenden, groenen, nationalisten ...
Ik heb de indruk dat het modewoord nu "marginaal" is.

Laakbaar maar ... een sociologische realiteit.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 19:12   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu is het tegenover een Marokkaan, maar je zou verschieten hoeveel ouders andere groepen van mensen minderwaardig vinden. Arbeiders of andere laagverdieners, minder vermogenden, groenen, nationalisten ...
Ik heb de indruk dat het modewoord nu "marginaal" is.

Laakbaar maar ... een sociologische realiteit.
Je vergeet hoe er neergekeken wordt op rijken en bedrijfsleiders, "dieven", "bedriegers", "het ging nooit gelukt zijn zonder het geld van z'n papa", enz

Als er eens een zware Mercedes staat te wachten tot er een opening komt dan laat ik die toch regelmatig door, het zijn ook mensen hé.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 21:18   #28
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De moeder van het meisje heeft het wat verkeerd aangepakt en zeker nu in het FB tijdperk, ze had het op zijn Wim Sonnevelds moeten doen.



https://muzikum.eu/nl/123-301-34228/...songtekst.html
Bij mij was het ook mijn vader die het laatste woord over een partner had of dwars lag. Moeders alleen kunnen veel moeilijker hun wil doordrijven...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 22:31   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.814
Standaard

Yep, als vader zit ik hier inderdaad meer achter dan m'n vrouw al werk ik meer preventief en m'n vrouw pas op het moment dat ze iemand mee thuis neemt.

Ik heb haar gewoon goed ingepeperd dat ze moet opletten met moslims en andere reli-zotten met de nodige argumenten, vooral omdat ze actief ongelovig is denk ik dat het wel goed komt maar je bent nooit zeker.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 05:51   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Die moeder heeft overschot van gelijk dat ze haar dochter beschermt tegen islamitisch uitschot. Is dat racisme of puur realisme?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 07:03   #31
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik begrijp niet waarom er daar zo'n heisa wordt over gemaakt. Hoeveel Turkse vaders denk je zien hun dochter graag huwen met een Marokkaan?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 07:09   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom er daar zo'n heisa wordt over gemaakt. Hoeveel Turkse vaders denk je zien hun dochter graag huwen met een Marokkaan?
Zoals reeds gezegd: racisme kan alleen maar van een blanke naar een anders gekleurde gaan. Al de rest is geen racisme volgens bepaalde geplogenheden.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 24 juli 2017 om 07:09.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 07:36   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Er is nog hoop. Als je de reacties leest is, naar schatting, 95% het eens met de moeder in kwestie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 08:04   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

het gaat hier over twee kinderen van 12 jaar, niet?


mijn zoon was voor het eerst 'getrouwd' op zijn 5 jaar, groot feest in de laatste kleuterklas!
later op t jaar kozen ze allebei (of mss eerder hun ongevoelige ouders) voor een andere lagere school...
het prille huwelijk overleefde deze keuze jammer genoeg niet.

en dat was dan nog een uni-cultureel huwelijk ... zo'n multi cultureel huwelijk heeft uiteraard nog veel grotere klippen te overwinnen.

maar moeten we daar echt hysterisch over doen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 08:14   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bij mij was het ook mijn vader die het laatste woord over een partner had of dwars lag. Moeders alleen kunnen veel moeilijker hun wil doordrijven...
Bij u had uw vader ook het eerste woord....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 10:33   #36
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Het bericht wordt nu aan de lopende band op Facebook gedeeld door verontwaardigde linkiewinkies die zo veel mogelijk multiculturaliteit in Europa willen.

We weten allemaal dat minstens de helft van de Vlamingen zijn dochter niet met een Marokkaan of gelijk welke islamiet wil zien, maar NIEMAND durft het aan om er op Facebook voor uit te komen.

Dat geeft perfect weer dat mensen massaal angst hebben om voor racist uitgemaakt te worden. Cultureel rechtsgezinden worden gediscrimineerd
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 11:42   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Het bericht wordt nu aan de lopende band op Facebook gedeeld door verontwaardigde linkiewinkies die zo veel mogelijk multiculturaliteit in Europa willen.

We weten allemaal dat minstens de helft van de Vlamingen zijn dochter niet met een Marokkaan of gelijk welke islamiet wil zien, maar NIEMAND durft het aan om er op Facebook voor uit te komen.

Dat geeft perfect weer dat mensen massaal angst hebben om voor racist uitgemaakt te worden. Cultureel rechtsgezinden worden gediscrimineerd
Ik zie mezelf dan nog als links, oud links om het een naam te geven. Maar op Facebook waag ik me niet want je wordt direct aanzien als racist, en het enige wat ik doe is moslims op dezelfde manier behandelen als de katholieken vroeger. Vroegah werd ik aanzien als linkse rakker, nu als rechtse fascist.

Links is gemuteerd in een globalistisch, godsdienst vriendelijk gedrocht die enkel safe spaces wil en over niets meer durft te discuteren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 14:43   #38
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik zie mezelf dan nog als links, oud links om het een naam te geven. Maar op Facebook waag ik me niet want je wordt direct aanzien als racist, en het enige wat ik doe is moslims op dezelfde manier behandelen als de katholieken vroeger. Vroegah werd ik aanzien als linkse rakker, nu als rechtse fascist.

Links is gemuteerd in een globalistisch, godsdienst vriendelijk gedrocht die enkel safe spaces wil en over niets meer durft te discuteren.
Je kan over honderden actuele politieke topics discussiëren op Facebook. Bijvoorbeeld op de profielpagina van Theo Francken die al zijn posts openbaar zet. Ik zou me graag willen mengen maar 1 like of 1 comment en je politieke voorkeur is voor je hele sociale kring gekend. Het kan veel schade aanrichten.

Ik vind discriminatie op basis van iemands afkomst/cultuur/religie gewoon een logisch gevolg van de recente geschiedenis. Ik zou ook niet snel een eigendom verhuren aan moslims, of ze in mijn eigen zaak aannemen als personeel.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 15:08   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu is het tegenover een Marokkaan, maar je zou verschieten hoeveel ouders andere groepen van mensen minderwaardig vinden. Arbeiders of andere laagverdieners, minder vermogenden, groenen, nationalisten ...
Ik heb de indruk dat het modewoord nu "marginaal" is.

Laakbaar maar ... een sociologische realiteit.
Ik wou even bijstellen:
zeer laakbaar.
Vooral omdat het tegenover zo'n kleine is.

Even zeer laakbaar als, mocht het voorkomen, een echtgenote van een dokter zo'n sms'je zou sturen naar een vriendje van haar dochtertje, als en omdat dat vriendje een arbeiderszoon is, of de zoon van een alleenstaande moeder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2017, 17:36   #40
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat weet ik niet..mijn dochter ging gewoon om met jongens van Marokkaanse afkomst uit haar klas in de basisschool, nooit een probleem van gemaakt en met sommigen is ze nu nog bevriend.
Maar later, op de middelbare school gaf het wel problemen, en daar hebben we gewoon zelf iets aan gedaan.
Probleem was opgelost, nooit meer last gehad.
Aan de commentaren te lezen die de lezers achteraf konden toevoegen aan het artikel (in HLN of Nieuwsblad) is het duidelijk dat het gros ervan de moeder volledig gelijk geeft en het zelfs haar plicht noemt om voor haar dochter het beste te willen. Wat erg is, is dat onze media dat zomaar loslaten op de menigte als wat het inderdaad racisme! Aan de stijl en de inhoud en de woordkeuze van de brief vermoed ik dat de moslim-mama een beetje hulp heeft gekregen van Unia of zo voor het in de krant terecht kwam...
We hebben al te veel jaren gezeik moeten slikken over het wonderlijk goede dat de multicul voor ons betekent. Wanneer durft men eigenlijk ook in de media de werkelijkheid weergeven en durven onze (en de andere) politiekers het nodige beslissen om aan die pest een einde te stellen!
Niet alle maar door het kaf van het koren te scheiden moeten er een flink pak van die ongenode gasten er uit om onze maatschappij te redden. En stoppen met om het even wie van om het even waar massaal te laten binnenstromen.
Straks is het niet meer nodig vanwege te laat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be