Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2007, 14:58   #61
alharb
Provinciaal Gedeputeerde
 
alharb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2006
Berichten: 912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die alpro is toch niet te vreten ?
dat begrijp ik nu niet: wat is er gezonder dan een eenvoudig patatje, een kropje sla met basilicumazijn, en een reepje zuiver biefstuk. Het is quasi zenvoeding. Allemaal puur natuur

Jij kiest dus carément voor synthetische industrieel bereide voeding ?
Omdat voeding in een bedrijf verwerkt is, is die niet plotseling 'slecht' of 'onnatuurlijk'. Ik gruwel van het onderscheid tussen goed/slecht of natuurlijk/onnatuurlijk, deze grens is volkomen arbitrair getrokken door mensen die over het algemeen niet al te veel weten van de landbouw en voedingsindustrie.
__________________
Beschaving begint wanneer de eerste boom gerooid wordt, en eindigt wanneer de laatste valt.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 18:29   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.935
Standaard

dat "minder vlees" is een sneer aan de "politieke concurrentie" vanuit Spirit....

Laatst eens wat aandachtiger gekeken naar beelden van de verzamelde top van die...euh...partij,en vastgesteld dat daar teveel vlees gegeten wordt.....

Dat zal spirit leren ook ecologische standpunten in te nemen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 18:52   #63
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind het raar dat er niet meer reactie op gekomen is

Het is net zoals je stemt voor het blok en al de vreemdelingen uit belgie gaan vliegen, als je stemt voor groen wordt Belgie een Veggie-staat ?
Toch een beetje vreemd dat het woord 'halal' hier niet gevallen is....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 21:18   #64
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
dat "minder vlees" is een sneer aan de "politieke concurrentie" vanuit Spirit....

Laatst eens wat aandachtiger gekeken naar beelden van de verzamelde top van die...euh...partij,en vastgesteld dat daar teveel vlees gegeten wordt.....

Dat zal spirit leren ook ecologische standpunten in te nemen
een steek onder de gordel .

Als je Batman XXL bekijkt zou je ook beginnen campagnes lanceren om minder te eten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 21:58   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
een steek onder de gordel .

Als je Batman XXL bekijkt zou je ook beginnen campagnes lanceren om minder te eten.
Als ik Lambert op een stoel zie zitten met al die vetkwabben die er langs alle kanten overhangen vraag ik mij dikwijls af hoe in godsnaam die stoel dat uithoud.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 23:01   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Omdat voeding in een bedrijf verwerkt is, is die niet plotseling 'slecht' of 'onnatuurlijk'. Ik gruwel van het onderscheid tussen goed/slecht of natuurlijk/onnatuurlijk, deze grens is volkomen arbitrair getrokken door mensen die over het algemeen niet al te veel weten van de landbouw en voedingsindustrie.

Nee ik ben niet akkoord
als het machinaal en automatisch gemaakt wordt is de band met de natuur volledig weg, dus je kunt zo'n produkten niet verdedigen als 'gezond'

Feitelijk heb ik zowat alle regimes gevolgd om te vermageren, en ik dan als uitgebreide ervaringsdeskundige volgende zeggen
1° van stress vermager je fantastisch. Hoe meer stress ik heb hoe beter voor mijn kilo's

2° van eenzijdige voeding vermager ik ook fantastisch. Dus gewoon gefocuseerd vlees eten, of gefocuseerd soepdieten of gefocuseerd alle suikers weglaten helpt wel degelijk goed; Proteine dieten zijn echt fantastisch om ons obese maatschappij te doen afslanken. Dus toevallig zit er wel proteinen in vlees; Je verknalt dus met uw CO2 dilemma alle atkinsdieten.

3° de gezondste voeding die en mens kan eten is inderdaad een berg groentjes, en neem maar gerust dat woordje letterlijk, een stuk of twee fruit, en een onbewerkt lapje vlees. Zeg maar back to basics, uw voeding zoveel mogelijk zoals het in de natuur te vinden is. Onbewerkt, onbehandeld,

4° De grootste rotzooi in onze voeding is weldegelijk Suiker, daar ben ik weldegelijk wetenschappelijk onderbouwd, 200% van doordrongen. Suiker is de hoeksteen van het metabool syndroom in onze maatschappij, en als er een taks moet komen om de mensen gezonder te maken is het een SUIKERTAKS
Trouwens ik weet bij God niet waarom die suikerfabrieken nog altijd gesubsidieerd worden, die maken al jaren bakken winst, en die zitten ook al in duitste handen, en straks gaan ze met reconversiegeld die suiker nog omstoken naar bioalcohol, of nog eens ana de kassa staan. Prachtige stiel hebben die mannen. Vandaar mijn stelling: suiker is niet om te eten, je met ermee rijden.

5° De tweede grootste rotzooi is alle voedsel dat een 'combinatie van suiker en vet probeert te maken. We worden vergifigd met omega-vetzuren , type zonnebloemolie, zodat we inderdaad onze EPA/DHA volluit uit balans gekregen hebben. EN dan zogezegd compenseren met vispilletjes.
Jongens toch, we worden vergifitgd door alle synthetische olien die die gasten als eersteklas chemici verwerken in onze voeding. Die fabrieken zijn gewoon gigantische voedselexperimenten en marketingsmachines om ons die gesubsidieerde suiker en gesubsidieerde melk, met een vleugje fruit te doen opvreten terwijl we denken als we zo'n potteke eten gaan we een pijltje naar benden beleven. En wetenschappelijk bewezen. Samengevat de volle yogurt industrie is eigenlijk het modernste hersenspinsel die er bestaat. Wij moeten voor alle ziektes zowat die dingen drinken... IK heb nog geneen zijn cholesterol zien juist worden met die pruts. De coureurs reden ook niet op yoghurtjes of Danettekes zoals we stilaan weten.

6° En ja van sporten of wat beweging vermager je ook wat, niet zozeer door het sporten zelf hoor, weldegelijk door uw adrenaline in uw lichaam doen stijgen beleef je extra XTC effect.

Dus samengevat, de soyamarketing mag gerust van mij op haar gat zitten. Als je nog eens aandringt bedenk ik zelf eens een fundamentele reden waarom ik vind dat die pottekes 3euro taks zou moeten geheven worden: 0.5voor het potteke, die millieu vervuilt 0.5 voor de suiker die diabetes veroorzaakt, 0.5 voor de kunstaroma's die allergien kan veroorzaken, 0.5 voor de ongezonde vetten die erin zitten, 0.5 voor de resteramre massa die het achterlaat, 0.5 voor de onzinne reclame die ze ermee maken.
aan die prijs zou de economie automatisch teruggrijpen naar produkten die een combinatie maken van gezonde eigenschappen en gezonde voeding.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:12   #67
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Groentje
moet ik mijzelf als bron citeren ?
ik vind de analogie perfect. Je weet netzogoed als ik dat als VB in een regering zou zitten, dat ze netzomin immigranten gaan stoppen als de VLD belastingen verlagen. Gezien hier alles toch op een compromis uitdraait.
ROFL.

Je hebt hier dus een topic gestart met een felle uitspraak die een politieke partij zou gedaan hebben maar die je eigenlijk uit je mouw hebt geschud?!


Besef jij wel dat iedereen u hier blijkbaar gelooft en men op basis van uw uitspraak de betrokken partij plots anders kan gaan zien, wat een invloed kan hebben op het kiesgedrag?

Misschien geen slecht idee. Ik zal ook zo een paar topics opstarten over het VB, de VLD en de NVA.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 mei 2007 om 14:16.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 16:16   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ga van uw post de gelegenheid maken om een paradox aan te kaarten die ik nooit begrijpen zal:

Miljoenen Belgische vrouwen slikken dagelijks hormonen ... Akkoord, deze vrouwen kiezen daarvoor dus hebben controle over de situatie, anders dan ze gewoon een steak eten die volgespoten zit met hormonen.
Maar de hormonen die zij ingenomen hebben komen via het toilet in onze riolen en zo uiteindelijk in onze beken, rivieren en ons drinkwater.
Alle soorten feminiseren door dit wanbeleid met mogelijke gevolgen op lange termijn die u wel kan raden...
Geen haan die ernaar kraait, behalve een wetenschapper hier en daar natuurlijk.

En we gaan dan demonstreren tegen hormonen in het vlees in ons bord ...

Of hoe consequent de burger is en hoe goed hij nadenkt ...
Je hebt echt een punt daar, waar ik ook al jaren zit op te tobben. De vissen worden steriel in de rivier door de hormonen die we erinplassen. Maar gezien de hormonen in lichtere concentraties komen dan hetgeen wij van nature aanmaken, kun je u afvragen of het de vrouw op zichzelf is die hier teveel loopt.

ik ben ook altijd blij dat ik mijn stoelgang niet moet recycleren voor de metabolieten van mijn geneesmiddelenbehandelingen eruit te halen. En dan keurig verpakt moet deponeren bij mijn apotheker die het dan keurig op 1300° laat verbranden in open zee, eventjes voorbij de thornbank denk ik.

Daarom heb ik ook problemen met nitrieten in het water, versus de nitrieten die ze gebruiken om mijn hespje bleek te houden. Ik ben er na vijftien jaar nog altijd niet uit, of ik die dingen nu op mijn pizza mag gooien, en omgekeerd waarom 90% van belgie nu geen darmkanker krijgt van al die nitrietenhesp te vreten.

Het leven is echt moeilijk geworden, en voornamelijk de politiek die het budget zou moeten vrijmaken om zo'n vragen op te lossen, houdt zich ogenschijnlijk altijd bezig met veel belangrijkere dingen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 16:17   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Zeg groentje

het staat toch op jullie site ?
http://www.groen.be/nieuwseninformat...ersconf_id=137
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 20:09   #70
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

volledig akkoord om het voorstel van de groene jongens te aanvaarden, niet alléén minder vlees eten maar effektief de bevolking VERPLICHTEN om gezond en gevarieerd te eten, geen té grote porties, maar zéér afwisselend en gezond eten.............. want al de vegetariers die ik ken zien er écht niet goed uit.....
de problemen gaan natuurlijk niet gering zijn, den eenen zal gene vis willen eten en den anderen geene kaas...... en dan zwijgen we nog over het lekker stukje varkensvlees.....
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 21:48   #71
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat is een klein stukje vlees of enkele schelletjes varkensgebraad ofzo. Dat is voldoende per dag om te vermijden dat je tekorten krijgt aan ijzer, vetten, zink en bepaalde vitamines die je maar in weinig alternatieven (bv vis of melk) vind zoals B12.

100gram lijkt allicht weinig, maar je kan er niet zonder. Wie geen vlees eet moet compenseren met voedsel waaraan kunstmatig zaken zijn toegevoegd.
Ja, klopt. Dus heeft Groen! gelijk, want we zitten massaal over die 100 gram. Een beetje minder (dus een gemiddelde van 100 gram per dag) levert geen gezondheidsproblemen op, integendeel. Blij het eens te zijn geworden
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 08:49   #72
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
volledig akkoord om het voorstel van de groene jongens te aanvaarden, niet alléén minder vlees eten maar effektief de bevolking VERPLICHTEN om gezond en gevarieerd te eten, geen té grote porties, maar zéér afwisselend en gezond eten.............. want al de vegetariers die ik ken zien er écht niet goed uit.....
Verplichten zelfs. Mooi. En hoe gaat ge dat in de praktijk brengen? Hoe gaat ge controleren of ik de wet wel volg? Gaat gij naast me staan als ik eet? Of beter nog, gij gaat koken voor mij?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 01:24   #73
TomD
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2007
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Verplichten zelfs. Mooi. En hoe gaat ge dat in de praktijk brengen? Hoe gaat ge controleren of ik de wet wel volg? Gaat gij naast me staan als ik eet? Of beter nog, gij gaat koken voor mij?
Ze kunnen het proberen via de IT-functie van onze elektronische id-kaarten.
Tjah, De groenen toch
Als we teveel groenten eten zullen ze dan beginnen te klagen dat er teveel bemesting is en dergelijk

We kunnen toch ook nooit iets goed doen é voor die mannen
TomD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be