Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2011, 22:58   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard Nummerplaatscanner: mijmeringen

Voila hier is hij dan de nummerplaatscanner

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111107_117

wat ik mij afvraag
1° Worden die kerels dan nooit geflistst, zoja, blijkbaar slagen ze er niet in voor die 3-5% hun overtredingen te innen

2° Als je de gewichtsscanners en trajectcontroles zou gebruiken om de nummerplaten te scannen, dan zit je permanent toch duizenden nummerplaten te scannen ? Kun je dat niet vaststellen op die manier ??

3° En wat als je nu eens het verzekeringsdatabank zou koppelen aan de nummerplaat ? Zou je niet constateren dat ineens onze verzekeringspremie met 10% omlaag kan ???

4° Wat als je iedereen die zijn taks betaalt een RFID zou geven, dan kun je volledig gautomatiseerd scannen en flitsen ? Is dat nu nodig dat daar een ploeg mensen op staat te werken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 23:07   #2
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Voor een keer treed ik u bij. In mechelen heb ik het hier al duidelijk gezien; elke grote invalsweg heeft nu zo'n apparaat staan (de groene kastjes op de groene palen).
Ik vind het alvast goed want heb maar eens iets voor met een niet verzekerde... in fout of niet je kan zelf opdraaien voor de kosten.
En ja de verzekeringspremies kunnen inderdaad naar beneden; zeker voor diegene die ongeval vrij rijden en liefst nooit in fout.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 17:45   #3
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
(...)
Ik vind het alvast goed want heb maar eens iets voor met een niet verzekerde... in fout of niet je kan zelf opdraaien voor de kosten.
(...)
Klopt niet. Dan kan je beroep doen op het het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds. http://www.kum.be/nl_BE/organisatie/...to-u-aanrijdt-
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 18:18   #4
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
(...)
wat ik mij afvraag
1° Worden die kerels dan nooit geflitst, zoja, blijkbaar slagen ze er niet in voor die 3-5% hun overtredingen te innen
(...)
Goeie vraag.
Als 3% (2.9% volgens het artikel) van de gescanden de verkeersbelasting niet heeft betaald, dan verwacht je dat ook 3% van de geflitsten de verkeersbelasting niet heeft betaald. Die 3% moeten toch opvallen.
Ik verwacht eerder dat het een klassiek verhaal is van een inefficiënt werkende overheid waarbij de ene alleen controleert op snelheid, en de andere alleen op belastingsfraude.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 18:28   #5
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voila hier is hij dan de nummerplaatscanner
(...)
Natuurlijk stelt zich de vraag waarom je een nummerplaatscanner nodig zou hebben om te weten wie wel en wie niet de verkeersbelasting heeft betaald.
Onze administratie moet dat zonder ook weten.
Het volstaat om na te gaan in de lijst van actieve nummerplaten wie wel en wie niet zijn verkeersbelasting heeft betaald. Een nummerplaat waarvoor geen verkeersbelasting werd betaald en die niet werd teruggestuurd naar Kantersteen, die fraudeert meer dan waarschijnlijk.
Als daar nog het bestand van de actief ingeschreven voertuigen bij wordt genomen kan ook eenvoudig worden nagegaan wie wel en wie niet het juiste bedrag heeft overgemaakt.
Simpel en geen camera nodig.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 18:30   #6
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Ze hebben daar precies geld nodig, en snel, bij het departement van verkeer.
__________________
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 20:30   #7
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ze hebben daar precies geld nodig, en snel, bij het departement van verkeer.
Niet bij het departement van verkeer.
De verkeersbelasting wordt niet geïnd door dat departement.

Dat is tegenwoordig een Vlaamse bevoegdheid. Wordt geïnd door de Vlaamse Belastingsdienst (VLABEL), sinds begin dit jaar bevoegd voor de verkeersbelastingen.
Wist je dat niet? Nu ik ook niet.

En natuurlijk, in dat efficiënte land van ons, kan die VLABEL blijkbaar geen gebruik maken van federale bestanden en dus moet er geld uitgegeven worden aan camera's om daarna in de pers te kunnen uitpakken met weer een nieuw bewijs van "wat we zelf doen, doen we beter".
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 21:21   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Als ze nu ook zo frenetiek de wegen zouden onderhouden als ze spionageapparatuur inschakelen...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 00:56   #9
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Klopt niet. Dan kan je beroep doen op het het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds. http://www.kum.be/nl_BE/organisatie/...to-u-aanrijdt-
Dit geldt alléén voor lichamelijk letsel mijn beste...

Citaat:
Het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds voegt zich bij het initiatief dat werd genomen.
De toepassing van deze regels in concreto veronderstelt vanzelfsprekend dat het Fonds tegemoetkoming
kan verlenen met betrekking tot de schade binnen het kader van de wettelijke en reglementaire
verplichtingen.
Toepassingsgebied
Deze gedragsregels gelden enkel voor de verkeersslachtoffers die zware lichamelijke
schade hebben opgelopen
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 08:32   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Natuurlijk stelt zich de vraag waarom je een nummerplaatscanner nodig zou hebben om te weten wie wel en wie niet de verkeersbelasting heeft betaald.
Onze administratie moet dat zonder ook weten.
Het volstaat om na te gaan in de lijst van actieve nummerplaten wie wel en wie niet zijn verkeersbelasting heeft betaald. Een nummerplaat waarvoor geen verkeersbelasting werd betaald en die niet werd teruggestuurd naar Kantersteen, die fraudeert meer dan waarschijnlijk.
Als daar nog het bestand van de actief ingeschreven voertuigen bij wordt genomen kan ook eenvoudig worden nagegaan wie wel en wie niet het juiste bedrag heeft overgemaakt.
Simpel en geen camera nodig.
Ja die nummerplaten gaan zogezegd kapot in een accident, maar dan nog eenmaal kapot zouden ze kapot moeten teruggestuurd wordenhé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 10:56   #11
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Niet bij het departement van verkeer.
De verkeersbelasting wordt niet geïnd door dat departement.

Dat is tegenwoordig een Vlaamse bevoegdheid. Wordt geïnd door de Vlaamse Belastingsdienst (VLABEL), sinds begin dit jaar bevoegd voor de verkeersbelastingen.
Wist je dat niet? Nu ik ook niet.

En natuurlijk, in dat efficiënte land van ons, kan die VLABEL blijkbaar geen gebruik maken van federale bestanden en dus moet er geld uitgegeven worden aan camera's om daarna in de pers te kunnen uitpakken met weer een nieuw bewijs van "wat we zelf doen, doen we beter".

Nogmaals het bewijs dat heterogene bevoegdheidspakketten niet werken. Waar blinkt de overeengekomen staatshervorming alweer in uit?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 12:10   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik ken niet veel van die verkeersbelasting,
maar volgens mij gaat het niet om de gewone nummerplaat van de particulier, of van de gewone personenwagen;
het gaat om die auto's die, als ze niet bestendig op de openbare weg komen, niet moeten betalen voor die periodes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 12:40   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken niet veel van die verkeersbelasting,
maar volgens mij gaat het niet om de gewone nummerplaat van de particulier, of van de gewone personenwagen;
het gaat om die auto's die, als ze niet bestendig op de openbare weg komen, niet moeten betalen voor die periodes.
nee hoor, er zijn een pak mensen die niet betalen, en die met niets in orde zijn.

Kijk
je betaalt geen rijtaks, geen verzekering, rijdt met huisbrandolie, en je hebt geen technische controle en geen snelheidsovertredingen... Toch fantastisch ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 18:47   #14
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Meanwhile ...

Citaat:
De Mechelse politie heeft dank zij het systeem van de nummerplaatherkenning een autodief gevat.
http://www.gva.be/antwerpen/mechelen...erkenning.aspx
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 15:14   #15
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als ze nu ook zo frenetiek de wegen zouden onderhouden als ze spionageapparatuur inschakelen...
Volgens Schauvlieghe zullen de puttekes tegen 2020 gedicht zijn. (VTM-nieuws)
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be