Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2011, 22:07   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
"angstzweet"?

De meest libertaire partij is LDD als ik mij niet vergis.

En de meest communistische is de PS.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 22:09   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Gelijk hebben is in deze tijd, in tegenstelling tot vroeger, veel leuker dan de mainstream gedachte verdedigen.

Spijtig dat je daardoor echter heelder bevolkingsgroepen in armoede verdreven ziet door het heilige vierkant van de staat: onderwijs, welvaartsstaat, oorlog en immigratie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 22:12   #23
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En de meest communistische is de PS.
Op welke vlakken zijn die dan communistisch?
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 22:19   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Op welke vlakken zijn die dan communistisch?
Op welke vlakken is LDD libertarisch?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 22:22   #25
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Op welke vlakken is LDD libertarisch?
Ik noem LDD niet libertarisch, dus gelieve mijn vraag te beantwoorden.
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 22:42   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Ik noem LDD niet libertarisch, dus gelieve mijn vraag te beantwoorden.
Je gaat toch het geheel moeten begrijpen... Mijn stelling kwam immers niet in een vacuüm maar als reactie op een andere stelling. Als je de gehele context begrijpt, dan snap je ook dit particulier deel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 23:11   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Op welke vlakken zijn die dan communistisch?
Door en door corrupt en op geld van anderen belust.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 09:38   #28
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Door en door corrupt en op geld van anderen belust.
Marx verachte in een zekere zin geld. Next.
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:03   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Marx verachte in een zekere zin geld. Next.
Neen, hoor. Hij vond het best leuk zoveel te krijgen van zijn bourgeois broeder Engels.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:11   #30
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen, hoor. Hij vond het best leuk zoveel te krijgen van zijn bourgeois broeder Engels.
Door het drukken en publiceren van zijn boeken + de politie die hem achterna joeg zat hij rap zonder kapitaal dus hij was uiteindelijk telkens genoodzaakt geld te lenen.

Je moet nu geen historische figuren in een slecht daglicht stellen omdat je hij/zij niet kunt uitstaan hé.

En als je het niet met me eens bent, gelieve het boek "Marx in Brussel" van Edward De Maesschalck te lezen, want ik heb nu geen tijd meer.
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:17   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Door het drukken en publiceren van zijn boeken + de politie die hem achterna joeg zat hij rap zonder kapitaal dus hij was uiteindelijk telkens genoodzaakt geld te lenen.

Je moet nu geen historische figuren in een slecht daglicht stellen omdat je hij/zij niet kunt uitstaan hé.

En als je het niet met me eens bent, gelieve het boek "Marx in Brussel" van Edward De Maesschalck te lezen, want ik heb nu geen tijd meer.
Met andere woorden: hij was de bourgeois aan het uithangen.

Klopt overigens niet met zijn eigen (flut)theorie. Maar dat zal hem worst wezen.

Marx was een bourgeois bohemien. Ik heb daar niets tegen. Daar moet alleen op gewezen worden als mensen onzin vertellen zoals dat hij geld niet graag zou hebben gehad.

Het feit dat hij een onverantwoordelijke vader was, komt daar nog eens bij. Daar heb ik wel iets tegen, maar 't is nu wat laat om daar de rekening voor te maken, he.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:22   #32
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Met andere woorden: hij was de bourgeois aan het uithangen.

Klopt overigens niet met zijn eigen (flut)theorie. Maar dat zal hem worst wezen.

Marx was een bourgeois bohemien. Ik heb daar niets tegen. Daar moet alleen op gewezen worden als mensen onzin vertellen zoals dat hij geld niet graag zou hebben gehad.

Het feit dat hij een onverantwoordelijke vader was, komt daar nog eens bij. Daar heb ik wel iets tegen, maar 't is nu wat laat om daar de rekening voor te maken, he.
Hoezo? Dus als je geld leent van iemand ben je de bourgeois aan het uithangen?

Waarom klopt het niet met zijn theorie? Is zijn theorie misschien een "lifestyle"?

Eerste vraag.

Je gaat nu af op zijn relatie met zijn gezin of zo? En hoe komt het dan wel dat hij een onverantwoordelijke vader was? En waarom was hij dan wel een verantwoordelijke vader?

Je bent hier duidelijk Marx aan het zwartmaken met leugens en haat.

EDIT: http://www.humo.be/tws/boeken-review...n-brussel.html

Stuur me maar een PM als je het boek gelezen hebt . Doe je dat niet, ga ik niet meer in op je argumenten in deze discussie.

Laatst gewijzigd door Simple_Mind : 7 juli 2011 om 15:27.
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:29   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Hoezo? Dus als je geld leent van iemand ben je de bourgeois aan het uithangen?

Waarom klopt het niet met zijn theorie? Is zijn theorie misschien een "lifestyle"?

Eerste vraag.

Je gaat nu af op zijn relatie met zijn gezin of zo? En hoe komt het dan wel dat hij een onverantwoordelijke vader was? En waarom was hij dan wel een verantwoordelijke vader?

Je bent hier duidelijk Marx aan het zwartmaken met leugens en haat.
Haha @ het woord 'lenen'. Hij kreeg het geld van de bourgeois en kapitalist Engels. Ik heb daar niets tegen: ik ben volledig voorstander van rijke kapitalisten die intellectuelen ondersteunen die een waardevolle intellectuele bijdrage leveren aan de samenleving. Maar we moeten wel onthouden dat het d�*t was; Marx was geen hardwerkende arbeider, maar eentje die geld kreeg van een kapitalist om te schrijven wat hij schreef.

Zijn theorie stelt dat er een correcte manier van denken is en dat mensen gedetermineerd zijn om te denken volgens hun eigen klasse. Alleen... hij was geen arbeider en volgens zijn eigen theorie kan hij dus niet de correcte proletarische logica bedenken. Maar dat deed hij - aldus hemzelf en anderen - wel. Ja, dat is inconsistent. Dat heeft niets met 'lifestyle' te maken, dus.

Waarom hij een onverantwoordelijke vader was, dat weet ik niet. Dat hij het is, is zeker; in plaats van productief te wezen, verkoos hij boeken te schrijven terwijl zijn gezin in grote armoede leefde. Gelukkig dat Engels er nog was.

Welke leugens? Dit is allemaal standaard geschiedenis, hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:32   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik snap het probleem niet echt, trouwens.

Als blijkt dat een van mijn liberale helden een klootzak was; het zij dan zo. Dat verandert niets aan de intellectuele bijdragen.

Ik denk dan maar aan Hayek zijn dubieuze steun voor Chili.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:34   #35
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Haha @ het woord 'lenen'. Hij kreeg het geld van de bourgeois en kapitalist Engels. Ik heb daar niets tegen: ik ben volledig voorstander van rijke kapitalisten die intellectuelen ondersteunen die een waardevolle intellectuele bijdrage leveren aan de samenleving. Maar we moeten wel onthouden dat het d�*t was; Marx was geen hardwerkende arbeider, maar eentje die geld kreeg van een kapitalist om te schrijven wat hij schreef.

Zijn theorie stelt dat er een correcte manier van denken is en dat mensen gedetermineerd zijn om te denken volgens hun eigen klasse. Alleen... hij was geen arbeider en volgens zijn eigen theorie kan hij dus niet de correcte proletarische logica bedenken. Maar dat deed hij - aldus hemzelf en anderen - wel. Ja, dat is inconsistent. Dat heeft niets met 'lifestyle' te maken, dus.

Waarom hij een onverantwoordelijke vader was, dat weet ik niet. Dat hij het is, is zeker; in plaats van productief te wezen, verkoos hij boeken te schrijven terwijl zijn gezin in grote armoede leefde. Gelukkig dat Engels er nog was.

Welke leugens? Dit is allemaal standaard geschiedenis, hoor.
Standaard geschiedenis? Dat is gewoon de details weglaten zodat pro-kapi's dan er van kunnen eten.

Voor de rest moet je maar dat boek lezen en eens klaar, mij een PM sturen met je mening erover. Tot dan!
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:35   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Standaard geschiedenis? Dat is gewoon de details weglaten zodat pro-kapi's dan er van kunnen eten.

Voor de rest moet je maar dat boek lezen en eens klaar, mij een PM sturen met je mening erover. Tot dan!
Welke 'details'?

Sorry, Marx zijn biografie vind ik zo mogelijk nog oninteressanter dan zijn prutsbijdrage.

Dat geldt overigens voor alle biografieën die langer zijn dan 3 pagina's. Jezus wat is dat saai.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:37   #37
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap het probleem niet echt, trouwens.

Als blijkt dat een van mijn liberale helden een klootzak was; het zij dan zo. Dat verandert niets aan de intellectuele bijdragen.

Ik denk dan maar aan Hayek zijn dubieuze steun voor Chili.
Wat zit jij dan te vitten op Marx?

Ik snap het probleem niet echt, trouwens.

Als blijkt dat een van mijn communistische helden* een klootzak was; het zij dan zo. Dat verandert niets aan de intellectuele bijdragen.*

Ik denk dan maar aan Marx die toentertijd een huismeid in huis nam.


*Marx is niet mijn held, het is gewoon om iets te verduidelijken dat ik daar zet

*Als je Marx zijn bijdragen niet intellectueel noemt, dan is dat maar een subjectieve mening
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:42   #38
Simple_Mind
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2011
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Welke 'details'?

Sorry, Marx zijn biografie vind ik zo mogelijk nog oninteressanter dan zijn prutsbijdrage.

Dat geldt overigens voor alle biografieën die langer zijn dan 3 pagina's. Jezus wat is dat saai.
Dan zie ik nu wat voor een triestige mentaliteit jij hebt, en zie ik ook dat jouw liberalisme duidelijk een opium voor jou is.

Dat is makkelijk he, iemand zitten beoordelen zonder veel kennis erover hebben, en als er iemand dan je een boek aanbiedt die die kennis kan bevorderen om dan er vervolgens een fatsoenlijke mening erover te hebben, dat in de wind slaan met een reactie die typerend is voor een rebelse tiener.

Van mensen als jij moet ik dus geen reacties meer lezen, dus welkom op mijn negeerlijst.

PS: ik vind Hayek en Smith hun theorieën en leven een tragedie en een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de mensheid. Maar voor de rest weet ik niet veel van hun leven of theorieën. (Voor alle duidelijkheid meen ik dit niet, maar dit is maar even weerspiegelen hoe ik dan ook zou kunnen reageren. Alleen is het een kwestie van wie er zich het eerst opjaagt)
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:43   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simple_Mind Bekijk bericht
Wat zit jij dan te vitten op Marx?
Om erop te wijzen dat jij aan het liegen was.


("Marx verachte in een zekere zin geld.")
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2011, 15:44   #40
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Men kan Obama natuurlijk moeilijk links noemen. Net zoals nagenoeg alle presidenten van de VS leunen die sterk aan bij extreem-rechts. Democratie in de VS is dan ook een hol woord, aangezien beide partijen quasi dezelfde principes hanteren. Tijdens een verkiezingscampagne wordt dan ook nauwelijks gesproken over wat werkelijk belangrijk is.
Hier wordt iedereen die niet hetzelfde verdedigt als Adrian Healey (of als 't VB of als de NVA ) "links" genoemd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be