Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 14:39   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Deze catastrofe was veel minder erg geweest moesten de hulpdiensten in 1830 niet gesplitst zijn geweest...
Eigenlijk wel, er werden immers zelfs ambulances vanuit West-Vlaanderen gestuurd, terwijl Eindhoven en Maastricht een pak dichter zijn.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 14:43   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Eigenlijk wel, er werden immers zelfs ambulances vanuit West-Vlaanderen gestuurd, terwijl Eindhoven en Maastricht een pak dichter zijn.
Ja, dat krijg je dus als je een land splitst. Moesten Eindhoven en Maastricht nog steeds ons land zijn geweest was er geen probleem...

Maar ik vermoed dat de BUB zo consequent niet is.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 21:32   #23
Fight 4 B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 augustus 2011
Berichten: 18
Standaard

Nochtans zorgen de splitsingen voor extra beslissingsniveaus en kosten. Reeds in 2009 bleek uit een studie van de Belgische Unie - Union belge dat het federalisme de Belgische belastingbetaler (dat zijn u en ik) elk jaar zo'n slordige 10 miljard euro kost. De beweerlijke fantoomgeldstromen naar het zuiden van België worden zelfs door het Vlaamse KBC lager ingeschat. En dan zijn de kosten van de imageschade nog niet meegerekend (hoewel de inkomsten derving voor toerisme wordt geschat op 2,5 miljard euro).

http://www.unionbelge.be/wp-content/...sme%202009.pdf
Fight 4 B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 21:58   #24
Fleur__
Lokaal Raadslid
 
Fleur__'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2011
Locatie: Brussels
Berichten: 340
Standaard

Zielige actie. Elke mens met een stukje hart zou solidair zijn met de medemens of die medemens nu blank, zwart, jood, moslim, hindoe is is dan ook niet relevant tijdens zo een vreselijke ramp.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 22:55   #25
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Van de B.U.B persdienst:

---

TOTALE SOLIDARITEIT TUSSEN ALLE BELGEN

Op het muziekfestival Pukkelpop in Hasselt, hoofdplaats van de provincie Limburg, zijn bij een storm op 18 augustus 2011 minstens 5 doden gevallen. De B.U.B. betuigt haar medeleven met alle slachtoffers en hun families.

De natuurcatastrofen in België worden erger met de tijd. Dit is nogmaals een goede reden om de Belgische hulpdiensten zoals de brandweer en de civiele bescherming niet de splitsen. De Belgen moeten volledig solidair blijven met elkaar. Nochtans hebben de onderhandelaars al in het geniep beslist deze bevoegdheden wel te splitsen…

Deze catastrofen zijn moeilijk of niet te voorkomen, maar als er een mogelijkheid is om politieke lessen te trekken uit dit menselijk drama, dan moeten we dat ook doen om in de toekomst het menselijk leed te verzachten.

De B.U.B. vraagt dan ook aan de onderhandelaars om uit respect voor de slachtoffers deze absurde en schandalige ontwerpen van splitsingen onmiddellijk ongedaan te maken.

---

http://www.unionbelge.be/?p=4308
de BUB is overgenomen door neveneffecten bij wijze van experiment om te zien hoe lang wij zouden denken hoe laag ze feitelijk kunnen vallen zonder dat wij hen doorhebben.

Bij deze, eis ik de overwinning op! ik wil live in de uitzending komen!
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 01:15   #26
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fight 4 B Bekijk bericht
Nochtans zorgen de splitsingen voor extra beslissingsniveaus en kosten. Reeds in 2009 bleek uit een studie van de Belgische Unie - Union belge dat het federalisme de Belgische belastingbetaler (dat zijn u en ik) elk jaar zo'n slordige 10 miljard euro kost. De beweerlijke fantoomgeldstromen naar het zuiden van België worden zelfs door het Vlaamse KBC lager ingeschat. En dan zijn de kosten van de imageschade nog niet meegerekend (hoewel de inkomsten derving voor toerisme wordt geschat op 2,5 miljard euro).

http://www.unionbelge.be/wp-content/...sme%202009.pdf
snel, we hebben nog zo ne BUB kwiet gevonden
Bruno, het is niet nodig om meer aliasen aan te maken he...

een studie van de BUB... contradictio in terminis?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 05:35   #27
Jeroenm
Burger
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fight 4 B Bekijk bericht
Nochtans zorgen de splitsingen voor extra beslissingsniveaus en kosten. Reeds in 2009 bleek uit een studie van de Belgische Unie - Union belge dat het federalisme de Belgische belastingbetaler (dat zijn u en ik) elk jaar zo'n slordige 10 miljard euro kost. De beweerlijke fantoomgeldstromen naar het zuiden van België worden zelfs door het Vlaamse KBC lager ingeschat. En dan zijn de kosten van de imageschade nog niet meegerekend (hoewel de inkomsten derving voor toerisme wordt geschat op 2,5 miljard euro).

http://www.unionbelge.be/wp-content/...sme%202009.pdf
imagoschade lol, precies of Belgie zo'n goed imago heeft...
__________________
Stop de bezetting - Stem N-VA
Jeroenm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 05:47   #28
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alweer politieke recuperatie van menselijk leed. Jullie zijn degoutant.

BUB
In Hasselt, zijn er vorige week vijf mensen dodelijk verongelukt en enkel tientallen tussen matig en vrij erg verwond.

Zulke 'rampen' gebeuren elke dag ergens in de 'Wereld'.

Slechte zaak voor de Families van de getroffenen. Goeie zaak voor de 'Media' die naast zulke buitenkansen niets dan komkommers te verwerken heeft!

Innige deelneming aan AL de naasten en mogen we nu verder leven a.u.b.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 13:39   #29
Fight 4 B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 augustus 2011
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
snel, we hebben nog zo ne BUB kwiet gevonden
Bruno, het is niet nodig om meer aliasen aan te maken he...

een studie van de BUB... contradictio in terminis?
Wat heeft Bruno hiermee te maken?
Voorts ook een inhoudelijke weerlegging, of waagt u zich daar dan toch maar niet aan?
Fight 4 B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 13:43   #30
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Van de B.U.B persdienst:

---

TOTALE SOLIDARITEIT TUSSEN ALLE BELGEN

Op het muziekfestival Pukkelpop in Hasselt, hoofdplaats van de provincie Limburg, zijn bij een storm op 18 augustus 2011 minstens 5 doden gevallen. De B.U.B. betuigt haar medeleven met alle slachtoffers en hun families.

De natuurcatastrofen in België worden erger met de tijd. Dit is nogmaals een goede reden om de Belgische hulpdiensten zoals de brandweer en de civiele bescherming niet de splitsen. De Belgen moeten volledig solidair blijven met elkaar. Nochtans hebben de onderhandelaars al in het geniep beslist deze bevoegdheden wel te splitsen…

Deze catastrofen zijn moeilijk of niet te voorkomen, maar als er een mogelijkheid is om politieke lessen te trekken uit dit menselijk drama, dan moeten we dat ook doen om in de toekomst het menselijk leed te verzachten.

De B.U.B. vraagt dan ook aan de onderhandelaars om uit respect voor de slachtoffers deze absurde en schandalige ontwerpen van splitsingen onmiddellijk ongedaan te maken.

---

http://www.unionbelge.be/?p=4308
Is het echt steeds dieper te zinken. Vroeger kon men tenminste nog lachen met de BUB maar nu is het veeleer om van te kotsen. Degoutant.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 16:39   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fight 4 B Bekijk bericht
Wat heeft Bruno hiermee te maken?
Voorts ook een inhoudelijke weerlegging, of waagt u zich daar dan toch maar niet aan?
Je hebt mijn inhoudelijke weerlegging alvast straal genegeerd zoals dat gebruikelijk is voor belgische separatisten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 09:50   #32
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

En dan zeggen ze dat ik het politiek recupereer door te wijzen op de beschikbaarheid van internet, maar niet van telefoonverkeer...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 21:12   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Zielige actie. Elke mens met een stukje hart zou solidair zijn met de medemens of die medemens nu blank, zwart, jood, moslim, hindoe is is dan ook niet relevant tijdens zo een vreselijke ramp.
Hoeveel jonge asiel zoekers heb jij al in huis gepakt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 22:12   #34
Fleur__
Lokaal Raadslid
 
Fleur__'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2011
Locatie: Brussels
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoeveel jonge asiel zoekers heb jij al in huis gepakt?
Helpen wilt niet zeggen in huis nemen. Helpen doe je met de mogelijke middelen.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 23:50   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Helpen wilt niet zeggen in huis nemen. Helpen doe je met de mogelijke middelen.
Ik kan mis zijn maar ik dacht dat er nog niet zo lang geleden een oproep was jonge asiel zoekers in huis te pakken en daarmee dacht ik dat jij die toch sociaal voelend en solidair tgo vreemdelingen wil zijn er wel een paar in huis had gepakt.

Of was het veel geblaat maar weinig wol van jou?

Maar troost je, je bent niet alleen, van geen enkele politicus van de poco partijen hoorde ik al dat ze tot de actie waren overgegaan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 augustus 2011 om 23:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 11:49   #36
Fleur__
Lokaal Raadslid
 
Fleur__'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2011
Locatie: Brussels
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik kan mis zijn maar ik dacht dat er nog niet zo lang geleden een oproep was jonge asiel zoekers in huis te pakken en daarmee dacht ik dat jij die toch sociaal voelend en solidair tgo vreemdelingen wil zijn er wel een paar in huis had gepakt.

Of was het veel geblaat maar weinig wol van jou?

Maar troost je, je bent niet alleen, van geen enkele politicus van de poco partijen hoorde ik al dat ze tot de actie waren overgegaan.
Ik bezit de middelen niet. Ik ben maar een arme stakker die word bedrogen en leeggezogen door de politici.
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 12:48   #37
Fight 4 B
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 augustus 2011
Berichten: 18
Standaard

En niet alleen nog steeds geen inhoudelijk reactie, maar zelfs nu van onderwerp proberen te veranderen. Zielige Vlaamsch-antizionisten!
Fight 4 B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 12:49   #38
Fleur__
Lokaal Raadslid
 
Fleur__'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2011
Locatie: Brussels
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fight 4 B Bekijk bericht
En niet alleen nog steeds geen inhoudelijk reactie, maar zelfs nu van onderwerp proberen te veranderen. Zielige Vlaamsch-antizionisten!
Zijn Vlaamsche mensen dan anti-zionisten?
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:01   #39
donzigschaap
Gouverneur
 
donzigschaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Locatie: De hei
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fight 4 B Bekijk bericht
En niet alleen nog steeds geen inhoudelijk reactie, maar zelfs nu van onderwerp proberen te veranderen.
Hoe kan men inhoudelijk reageren op het onderstaande?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB
Het valt me trouwens net op dat dat ook de afkorting is van het Belgisch Staatsblad. Leuk.
__________________
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief."

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 24 augustus 2011 om 14:03.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:13   #40
Arouet
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fight 4 B Bekijk bericht
Nochtans zorgen de splitsingen voor extra beslissingsniveaus en kosten. Reeds in 2009 bleek uit een studie van de Belgische Unie - Union belge dat het federalisme de Belgische belastingbetaler (dat zijn u en ik) elk jaar zo'n slordige 10 miljard euro kost. De beweerlijke fantoomgeldstromen naar het zuiden van België worden zelfs door het Vlaamse KBC lager ingeschat. En dan zijn de kosten van de imageschade nog niet meegerekend (hoewel de inkomsten derving voor toerisme wordt geschat op 2,5 miljard euro).

http://www.unionbelge.be/wp-content/...sme%202009.pdf
Ik heb al enkele malen om verduidelijking gevraagd over deze cijfers bij de BUB aangezien deze blijkbaar nergens anders terug te vinden zijn en ik me bij de meeste cijfers serieuze vragen stel. Als de BUB dit echt heeft onderzocht is het toch maar een kleine moeite om mij die cijfers te bezorgen en mij te overtuigen dat ze die cijfers niet zelf hebben zitten te verzinnen.

Tot nu toe nog geen antwoord...
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be