Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2012, 09:59   #41
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een TGV en een ICE.

Het centrale idee achter een TGV is dat door de treinen lichter te bouwen je bespaart op energie, maar vooral op het onderhoud van je spoorlijnen. Vandaar dat een TGV gebouwd is op een maximum aslast van 17 ton. En dan moet je inderdaad opletten dat je niet teveel passagiers aan boord hebt, of de trein moet verplicht trager gaan rijden.
De ICE is een stuk zwaarder, en de eerste twee generaties mogen zelfs niet eens op een moderne HSL rijden. Zelfs in Duitsland zelf mag enkel de ICE-3 op de lijn van Köln naar Frankfurt, omdat de andere twee gewoon te zwaar zijn.
Dat betekent wel dat in Duitsland men meer geld moet uitgeven voor onderhoudt, en dat het bouwen van hogesnelheidslijnen een stuk duurder uitvalt. Vandaar dat men er daar ook veel minder heeft.
En omdat men daar geen verplichte reservering heeft moet men rekening houden met het feit dat een trein mogelijk overvol is bij het plannen van de dienstregeling. Er zijn lijnen waar men sneller zou kunnen rijden dan nu het geval is moest men reserveringen invoeren.
Ik heb het overigens al twee keer meegemaakt dat een ICE gewoon niet vertrok omdat hij te vol was. Als je dan zelf zo vooruitziend geweest bent om te reserveren dan voelt dat niet bepaald aangenaam aan.
Het gaat hier niet over de TGV, wel over de Fyra.

Citaat:
Aan lage snelheid ja.
Dat verklaart waarom je binnen Nederland, over de HSL, ook niet hoeft te reserveren. Een Fyra-toeslag kopen, zonder zitplaatsreservering, gaat ook.

Citaat:
Een uur sneller van Brussel naar Amsterdam?
Dat is dus niks?
Ik wist niet dat de Fyra een uur sneller in Amsterdam was dan de Thalys. Weer iets geleerd!

Ik herhaal nogmaals: wat voegt die Fyra toe dat voordien al niet bestond met of de Benelux of de Thalys?

O ja: vanmorgen is er weer een Fyra afgeschaft wegens technische problemen. Dat gaat goed zo!

Laatst gewijzigd door Scorpio : 11 december 2012 om 10:01.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 10:46   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In tegenstelling met een gewone treinverbinding heb ik niet de zekerheid ook te kunnen opstappen met m'n gezin. Als alle plaatsen gereserveerd zijn of als er onvoldoende plaatsen nog vrij zijn voor alle onze gezinsleden, hebben wij er het nakijken bij.
Je kan het ook omdraaien. In tegenstelling met een gewone trein heb je nu de zekerheid of je al dan niet kan zitten voor je vertrekt. Als je op voorhand weet dat je op een bepaalde trein gaat moeten staan dan neem je die toch niet? Ik alleszins niet.


Citaat:
Trouwens, als ik het sommetje maak, zijn we veel goedkoper af met de wagen. Alleen al mijn vrouw en ik betalen 60 euro. Voor de kinderen kan ik nog geen berekening maken, daar ik niet weet welke bovengrens er wordt gehanteerd.
Welke auto is dat, die voor minder dan 60 euro van Brussel naar Amsterdam kan rijden? Zou ik wel eens willen weten. En vergeet ook niet dat je behoorlijk lang onderweg zal zijn. Eens voorbij de Moerdijk ben je al blij als je gemiddeld de 50 haalt.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 10:49   #43
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Het gaat hier niet over de TGV, wel over de Fyra.
De Fyra is wel volgens dezelfde normen gebouwd. Die vouwt dus bij een botsing ook netjes alle vestibules in elkaar.

Citaat:
Ik herhaal nogmaals: wat voegt die Fyra toe dat voordien al niet bestond met of de Benelux of de Thalys?
Wel, ik vindt om te beginnen de reservering een voordeel. Toen ik nog in Nederland woonde nam ik regelmatig de Thalys om naar België te reizen, ook voor dat die over de HSL ging. Gewoon omdat wegens de drukte op de Benelux (zeker tussen Antwerpen en Roosendaal op zaterdagnamiddag) het daar vaak erg onaangenaam was.

Dat er op je biljet een zitplaats staat, en dat die zitplaats voor de duur van de rit van jouw is, dat is iets wat ik telkens weer erg naar waarde kan schatten.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 11:03   #44
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De Fyra is wel volgens dezelfde normen gebouwd. Die vouwt dus bij een botsing ook netjes alle vestibules in elkaar.
Verklaar dan eens waarom je in Nederland die Fyra wel degelijk, over de HSL, kan nemen zonder plaatsreservering?

En waarom de Antwerpen-Breda zonder plaatsreservering zal zijn?

En waarom NS nu al, na massaal protest, aan het onderzoeken is of ze de verplichte plaatsreservering op de Fyra Amsterdam - Brussel niet kunnen afschaffen?

Citaat:
Wel, ik vindt om te beginnen de reservering een voordeel. Toen ik nog in Nederland woonde nam ik regelmatig de Thalys om naar België te reizen, ook voor dat die over de HSL ging. Gewoon omdat wegens de drukte op de Benelux (zeker tussen Antwerpen en Roosendaal op zaterdagnamiddag) het daar vaak erg onaangenaam was.
Je geeft gewoon zelf de oplossing aan: neem de Thalys!

Citaat:
Dat er op je biljet een zitplaats staat, en dat die zitplaats voor de duur van de rit van jouw is, dat is iets wat ik telkens weer erg naar waarde kan schatten.
Opnieuw: dan neem je gewoon de Thalys!

Ik herhaal nogmaals: wat voegt deze Fyra toe dat al niet bestond? Wat is de meerwaarde van dit product?

Ik kan me perfect voorstellen dat sommige mensen die zitplaatsreservering een goed idee vinden, en bereid zijn daarvoor te betalen. Maar die mensen konden dat al, en deden dat al, met de Thalys.

Wat jij precies niet lijkt te begrijpen is dat er ook veel mensen zijn die zo'n zitplaatsreservering niet belangrijk vinden, en die vooral niet bereid zijn om daarvoor extra te betalen, en/of een stuk flexibiliteit op te geven. EN dat voor heel veel mensen deze Fyra helemaal geen verbetering is, noch qua snelheid (veel meer mensen moeten overstappen), noch qua comfort (eerste berichten van de Fyra spreken van een rammelende schommelboot met zitcomfort vergelijkbaar met de SLT, de nieuwe Nederlandse stoptrein waarvan mensen klagen over...het zitcomfort).

Tot voor kort werden deze twee categorieën bediend: mensen zoals jij namen de Thalys, anderen de Benelux. Iedereen content!

Waarom kan dat niet gewoon zo blijven?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 11:23   #45
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Verklaar dan eens waarom je in Nederland die Fyra wel degelijk, over de HSL, kan nemen zonder plaatsreservering?

En waarom de Antwerpen-Breda zonder plaatsreservering zal zijn?

En waarom NS nu al, na massaal protest, aan het onderzoeken is of ze de verplichte plaatsreservering op de Fyra Amsterdam - Brussel niet kunnen afschaffen?
Omdat er in Nederland en België bij elkaar zo'n 26 miljoen treinexperts zijn...



Citaat:
Ik herhaal nogmaals: wat voegt deze Fyra toe dat al niet bestond? Wat is de meerwaarde van dit product?

Ik kan me perfect voorstellen dat sommige mensen die zitplaatsreservering een goed idee vinden, en bereid zijn daarvoor te betalen. Maar die mensen konden dat al, en deden dat al, met de Thalys.
Die Thalys reed dus maar vijf keer per dag. Nu 10 keer. Straks rijden zowel Thalys als Fyra elk uur, wat dus betekent dat er elk halfuur een snelle verbinding is tussen Amsterdam en Brussel. Dat alleen al betekent voor sommige mensen dat ze meer dan een uur besparen.

Bijvoorbeeld was voor dit weekeinde Amsterdam - Oostende met de Thalys even snel als met de Benelux. Nu ben je met de Fyra een half uur sneller, en je hebt (tenminste vanaf Antwerpen) een garantie op een zitplaats.

Citaat:
Wat jij precies niet lijkt te begrijpen is dat er ook veel mensen zijn die zo'n zitplaatsreservering niet belangrijk vinden, en die vooral niet bereid zijn om daarvoor extra te betalen, en/of een stuk flexibiliteit op te geven. EN dat voor heel veel mensen deze Fyra helemaal geen verbetering is, noch qua snelheid (veel meer mensen moeten overstappen), noch qua comfort (eerste berichten van de Fyra spreken van een rammelende schommelboot met zitcomfort vergelijkbaar met de SLT, de nieuwe Nederlandse stoptrein waarvan mensen klagen over...het zitcomfort).

Tot voor kort werden deze twee categorieën bediend: mensen zoals jij namen de Thalys, anderen de Benelux. Iedereen content!

Waarom kan dat niet gewoon zo blijven?
Waarom snap je niet dat "gewoon zo blijven" geen optie was?

Je betaalt overigens niet extra voor die reservering. Die krijg je er gewoon gratis bij als je een kaartje koopt (wat vooralsnog nog steeds verplicht is). Ik herhaal het nog eens. Waarom is het zo een groot probleem dat er nu op je treinkaartje een zitplaatsnr. gedrukt staat. In sommige landen is dat zelfs voor alle treinen het geval.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 11:49   #46
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Omdat er in Nederland en België bij elkaar zo'n 26 miljoen treinexperts zijn...
Sorry, wat? Op welke bizarre manier is dat zelfs maar een poging tot antwoord op mijn vragen?

Citaat:
Die Thalys reed dus maar vijf keer per dag. Nu 10 keer. Straks rijden zowel Thalys als Fyra elk uur, wat dus betekent dat er elk halfuur een snelle verbinding is tussen Amsterdam en Brussel. Dat alleen al betekent voor sommige mensen dat ze meer dan een uur besparen.
Ik heb je al eerder een bron gevraagd waaruit blijkt dat zowel Thalys als Fyra binnenkort elk uur gaan rijden.

Citaat:
Waarom snap je niet dat "gewoon zo blijven" geen optie was?
Waarom leg jij me eens niet uit waarom dat geen optie was? Waarom is het absoluut noodzakelijk om van een situatie met twee producten die beiden een verschillend marktsegment, MET succes, bedienden, te gaan naar twee producten die eigenlijk gewoon net hetzelfde doen, en duizenden mensen per dag in de kou laten staan, en terug hun auto injagen?

Eigenlijk is het antwoord simpel: die HSL moet betaald worden, en dus moeten alle alternatieven voor de HSL afgeschaft of zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden. Want, zoals ik eerder al zei, zowel de NMBS als de NS weten verdomd goed dat als ze de Benelux zouden laten rijden hebben naast de Fyra, die Fyra een gigantische flop zou worden.

Citaat:
Je betaalt overigens niet extra voor die reservering. Die krijg je er gewoon gratis bij als je een kaartje koopt (wat vooralsnog nog steeds verplicht is). Ik herhaal het nog eens. Waarom is het zo een groot probleem dat er nu op je treinkaartje een zitplaatsnr. gedrukt staat.
En waarom weiger jij te begrijpen datgene wat hier al een paar keer herhaald is, nl. dat het niet zozeer om de plaatsreservering gaat, maar om het gevolg daarvan: verminderde flexibiliteit of een pak meer betalen? Da's al een paar keer gezegd, maar je negeert dat gewoon straal. Waarom?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 11 december 2012 om 11:52.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 11:58   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Welke auto is dat, die voor minder dan 60 euro van Brussel naar Amsterdam kan rijden? Zou ik wel eens willen weten. En vergeet ook niet dat je behoorlijk lang onderweg zal zijn. Eens voorbij de Moerdijk ben je al blij als je gemiddeld de 50 haalt.
Ondertussen is het al een lange tijd geleden dat we nog eens in Amsterdam waren, maar meerdere jaren per jaar gaan we op vriendenbezoek op plaatsen als Katwijk aan Zee en Dronten. Afgezien van een enkele keer is heen- als terugreis altijd vlot verlopen.

Vanuit Waregem duurt een autoreis een goede drie uur met de wagen. Natuurlijk gaat het in ons geval wat langzamer, want we hebben ook nog enkele kleine kinderen. Even een parking opzoeken of soms gaan we zelfs de autosnelweg af als we uit ondervinding ergens een leuk plekje weten. We rijden met een Ford Transit Minibus die op autosnelwegen goed is voor zeven liter of zoiets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 11:58   #48
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die Thalys reed dus maar vijf keer per dag. Nu 10 keer. Straks rijden zowel Thalys als Fyra elk uur, wat dus betekent dat er elk halfuur een snelle verbinding is tussen Amsterdam en Brussel.
Da's ontzettend mooi en ontzettend leuk alleen moet niet iedereen die de beneluxtrein neemt naar Amsterdam.

ik moest vroeger regelmatig naar Den Haag.
benelux stopte daar, mensen nu moeten naar rotterdam/breda en dan overstappen. Fyra is al duurder en nu komt daar nog een 2e ticket bij.

Fyra en Thalys is 2x hetzelfde. of je de thalys nu om het uur of het half uur laat rijden is totaal irrelevant als je naar een andere stad moet (waar de beneluxtrein stopte).

abboformule weg, flexibiliteit weg weegt allemaal niet op tegen een reservering en zekere zitplaats of een trein die nu 300 ipv 150 rijdt (wat kan de doorsnee student dat nu schelen?).
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 12:01   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je kan het ook omdraaien. In tegenstelling met een gewone trein heb je nu de zekerheid of je al dan niet kan zitten voor je vertrekt. Als je op voorhand weet dat je op een bepaalde trein gaat moeten staan dan neem je die toch niet? Ik alleszins niet.
En waarom niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 13:12   #50
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je kan het ook omdraaien. In tegenstelling met een gewone trein heb je nu de zekerheid of je al dan niet kan zitten voor je vertrekt. Als je op voorhand weet dat je op een bepaalde trein gaat moeten staan dan neem je die toch niet? Ik alleszins niet.




Welke auto is dat, die voor minder dan 60 euro van Brussel naar Amsterdam kan rijden? Zou ik wel eens willen weten. En vergeet ook niet dat je behoorlijk lang onderweg zal zijn. Eens voorbij de Moerdijk ben je al blij als je gemiddeld de 50 haalt.
Een bmw diezel , een vw polo, een geit (= de 2 pk van vroeger ) en je bent zeker dat je op tijd kan vertrekken.

Dacht zelfs dat men vanmorgen met busdiensten moest ......trein in panne.

Laatst gewijzigd door chris k : 11 december 2012 om 13:14.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 18:28   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Een bmw diezel , een vw polo, een geit (= de 2 pk van vroeger ) en je bent zeker dat je op tijd kan vertrekken.

Dacht zelfs dat men vanmorgen met busdiensten moest ......trein in panne.
Het is eigenlijk verbijsterend.......en voor de fabrikant(ik weet niet wie dat ding gemaakt heeft en met welke hoepels ze daar eigenlijk treinen samenknutselen) zal het een duur grapje worden.....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2012 om 18:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 18:59   #52
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Wink

Ook vandaag werd een treinstel type V250 die voor de Fyra rijdt getroffen door panne.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 19:24   #53
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is eigenlijk verbijsterend.......en voor de fabrikant(ik weet niet wie dat ding gemaakt heeft en met welke hoepels ze daar eigenlijk treinen samenknutselen) zal het een duur grapje worden.....
AnsaldoBreda, Italiaanse fabrikant. En het is al een tijdje een duur grapje voor hen: deze Fyra-treinstellen moesten volgens contract namelijk geleverd worden in, hou u vast... 2008! Vier jaar te laat dus. Voor AnsaldoBreda is dat niet eens een record: de Deense spoorwegen bestelden in 2000 83 dieseltreinstellen bij de fabrikant. De laatste daarvan zou moeten geleverd worden in 2006. Eind 2011 (VIJF jaar later) was ongeveer de helft geleverd. Daarvan waren er 9(!) in dienst, de rest was te onbetrouwbaar voor de dienst. En die werden eind 2011 ook nog eens uit dienst gehaald nadat er twee omwille van een ontwerpfout niet tijdig stopten voor een rood sein. De Denen hebben al compensaties ter waarde van de helft van de aankoopprijs afgedwongen van AnsaldoBreda, en dat zal ongetwijfeld nog meer worden. Ze hebben ook besloten een deel van de afwerking van de treinen gewoon zelf te doen, want als ze op de Italianen moeten wachten zijn al hun techniekers van ouderdom gestorven tegen dat die treinen af zijn.

Om maar te zeggen dat ze bij de NS en NMBS nog niet mogen klagen

Geweldige fabrikant, dat AnsaldoBreda...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 19:27   #54
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Zit Paola er ergens mee in de beheerraad?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 19:47   #55
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
AnsaldoBreda, Italiaanse fabrikant. En het is al een tijdje een duur grapje voor hen: deze Fyra-treinstellen moesten volgens contract namelijk geleverd worden in, hou u vast... 2008! Vier jaar te laat dus. Voor AnsaldoBreda is dat niet eens een record: de Deense spoorwegen bestelden in 2000 83 dieseltreinstellen bij de fabrikant. De laatste daarvan zou moeten geleverd worden in 2006. Eind 2011 (VIJF jaar later) was ongeveer de helft geleverd. Daarvan waren er 9(!) in dienst, de rest was te onbetrouwbaar voor de dienst. En die werden eind 2011 ook nog eens uit dienst gehaald nadat er twee omwille van een ontwerpfout niet tijdig stopten voor een rood sein. De Denen hebben al compensaties ter waarde van de helft van de aankoopprijs afgedwongen van AnsaldoBreda, en dat zal ongetwijfeld nog meer worden. Ze hebben ook besloten een deel van de afwerking van de treinen gewoon zelf te doen, want als ze op de Italianen moeten wachten zijn al hun techniekers van ouderdom gestorven tegen dat die treinen af zijn.

Om maar te zeggen dat ze bij de NS en NMBS nog niet mogen klagen

Geweldige fabrikant, dat AnsaldoBreda...
Het is onbegrijpelijk dat men niet voor een andere type HST gekozen heeft.
TGV en ICE zijn stukken beter.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2012, 20:09   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard



Dus,de uitbaters van die...euh....Fyra (het lijkt me wel een merk van Ijskreem) bestellen dus hun rollend materiaal bij een treinknutselhok dat een "track-record" heeft van problemen,en niet eens in verre exclusieve oorden.....

jawadde......die moeten wel ERG goedkoop geweest zijn,of misschien hebben ze een "alternatief compensatiesysteem" bedacht.....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2012 om 20:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 06:56   #57
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het is onbegrijpelijk dat men niet voor een andere type HST gekozen heeft.
TGV en ICE zijn stukken beter.
Er zijn nog wel meer fabrikanten van HSTs. CAF en Talgo bijvoorbeeld, en zelfs Bombardier. Of Hitachi...
Alles inderdaad beter dan Ansaldo Breda.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 06:57   #58
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Een bmw diezel , een vw polo, een geit (= de 2 pk van vroeger ) en je bent zeker dat je op tijd kan vertrekken.
Ik wist niet dat een BMW diesel niet versleet als je er mee reed...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 07:01   #59
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En waarom weiger jij te begrijpen datgene wat hier al een paar keer herhaald is, nl. dat het niet zozeer om de plaatsreservering gaat, maar om het gevolg daarvan: verminderde flexibiliteit of een pak meer betalen? Da's al een paar keer gezegd, maar je negeert dat gewoon straal. Waarom?
Het "pak meer betalen" is niet een gevolg van de inbegrepen reservatie. Wanneer ga jij dat eens snappen. Of dacht je dat een uur sneller niks kost?
Ook als men straks besluit van niet meer een zitplaats op het kaartje te drukken gaat een flexibel biljet daarom niet goedkoper worden. Waarschijnlijk wordt het dan zoals bij de DB: Kaartjes met zijn daar vaak goedkoper dan zonder...
En welke verminderde flexibiliteit? Men doet alsof men opeens niet meer spontaan kan reizen, wat pertinent niet waar is.
Wat jij dus straal negeert is dat er behalve dat het sneller en duurder is er eigenlijk niet zoveel verandert is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 07:08   #60
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Eigenlijk is het antwoord simpel: die HSL moet betaald worden, en dus moeten alle alternatieven voor de HSL afgeschaft of zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt worden. Want, zoals ik eerder al zei, zowel de NMBS als de NS weten verdomd goed dat als ze de Benelux zouden laten rijden hebben naast de Fyra, die Fyra een gigantische flop zou worden.
Benelux laten bestaan naast de Fyra zou er toe geleid hebben dat beiden met verlies zouden gaan rijden zijn. Wie zou dat dan volgens jou moeten betalen?
De Benelux zou veel reizigers aan de Fyra verliezen, omdat de goedkoopste Fyra biljetten goedkoper zijn dan een Benelux biljet.

Wat men volgens mij had moeten doen is:
a) Beter materiaal kopen voor de Fyra.
b) Automaten op alle Fyra stations waar je makkelijk reservaties kan wijzigen.
c) De Noorderkempenpendel gewoon elk uur duur laten rijden naar Breda.
d) De stoptrein naar Roosendaal elk halfuur laten rijden.

Maar het wordt tijd dat men van die aversie voor zitplaatsreservaties af geraakt. (Zwitserland is hier overigens in hetzelfde bedje ziek, met alle gevolgen van dien).

Er is een hoop dat voor verbetering vatbaar is. Maar iedereen valt over de reservatie...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 12 december 2012 om 07:10.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be