Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2015, 21:50   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard Treedt Jambon morgen af?

Een aanbevelingsbrief die minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) heeft ondertekend om een spontane sollicitatie te ondersteunen, heeft kwaad bloed gezet bij het Limburgse provinciebestuur. “Wij vinden het totaal onbegrijpelijk dat de minister een sollicitante steunt in haar opzet om binnen de Provincie aan het werk te geraken”, aldus gedeputeerde van Mobiliteit Jean-Paul Peuskens (sp.a) op TV Limburg, de zender bij wie de brief via een gunstige wind was terechtgekomen. Jambon zelf is zich van geen kwaad bewust.
Het was Mary-Ann Vonckx, één van de zogenaamde klokkenluiders in de Hazodi-affaire, die een spontane sollicitatiebrief naar het Limburgse provinciebestuur had gestuurd. “Een open sollicitatie, die niet gericht was naar een bepaalde vacature”, weet Olivier Van Raemdonck, woordvoerder van minister Jambon. “Die mevrouw is zich hier komen voorstellen, en heeft aangegeven dat ze na een moeilijke periode op zoek wou gaan naar een nieuwe uitdaging. De minister vond dat zij een nieuwe kans verdient, en heeft daarom een aanbevelingsbrief ondertekend. In de tekst staat duidelijk dat hij nergens druk wil uitoefenen of wil tussenbeide komen. Het gaat ook niet om een lopende sollicitatie.”

Bij het provinciebestuur, waar de N-VA in de oppositie zit, wordt er zwaar aan het voorval getild. Op de regionale zender TV Limburg, die een kopie van de aanbevelingsbrief in handen kreeg, zegt gedeputeerde van Mobiliteit Jean-Paul Peuskens dat het “onbegrijpelijk is dat de minister van Binnenlandse Zaken een sollicitante steunt in haar opzet om binnen de Provincie Limburg aan het werk te geraken”. Ook de opgevoerde politicoloog Johan Ackaert weet dat het ongebruikelijk is dat een minister zijn steun betuigt aan een sollicitante op een lager politiek niveau.


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151203_0...inister-jambon

http://www.tvl.be/nieuws/minister-va...estuur-limburg

De nva wil de provincies afschaffen???

Minder ambtenaren?

Wie gelooft deze mensen nog?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 22:31   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

natuurlijk treedt hij niet af. Maar demonen heeft toch weer zijn klaagtopic kunnen starten vandaag. De dag is weer geslaagd
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 23:45   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een aanbevelingsbrief die minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) heeft ondertekend om een spontane sollicitatie te ondersteunen, heeft kwaad bloed gezet bij het Limburgse provinciebestuur. “Wij vinden het totaal onbegrijpelijk dat de minister een sollicitante steunt in haar opzet om binnen de Provincie aan het werk te geraken”, aldus gedeputeerde van Mobiliteit Jean-Paul Peuskens (sp.a) op TV Limburg, de zender bij wie de brief via een gunstige wind was terechtgekomen. Jambon zelf is zich van geen kwaad bewust.
Het was Mary-Ann Vonckx, één van de zogenaamde klokkenluiders in de Hazodi-affaire, die een spontane sollicitatiebrief naar het Limburgse provinciebestuur had gestuurd. “Een open sollicitatie, die niet gericht was naar een bepaalde vacature”, weet Olivier Van Raemdonck, woordvoerder van minister Jambon. “Die mevrouw is zich hier komen voorstellen, en heeft aangegeven dat ze na een moeilijke periode op zoek wou gaan naar een nieuwe uitdaging. De minister vond dat zij een nieuwe kans verdient, en heeft daarom een aanbevelingsbrief ondertekend. In de tekst staat duidelijk dat hij nergens druk wil uitoefenen of wil tussenbeide komen. Het gaat ook niet om een lopende sollicitatie.”

Bij het provinciebestuur, waar de N-VA in de oppositie zit, wordt er zwaar aan het voorval getild. Op de regionale zender TV Limburg, die een kopie van de aanbevelingsbrief in handen kreeg, zegt gedeputeerde van Mobiliteit Jean-Paul Peuskens dat het “onbegrijpelijk is dat de minister van Binnenlandse Zaken een sollicitante steunt in haar opzet om binnen de Provincie Limburg aan het werk te geraken”. Ook de opgevoerde politicoloog Johan Ackaert weet dat het ongebruikelijk is dat een minister zijn steun betuigt aan een sollicitante op een lager politiek niveau.


http://www.hbvl.be/cnt/dmf20151203_0...inister-jambon

http://www.tvl.be/nieuws/minister-va...estuur-limburg

De nva wil de provincies afschaffen???

Minder ambtenaren?

Wie gelooft deze mensen nog?
Ik geloof niet dat we jou ooit de vriendjespolitiek en pure corruptie hebben horen aanklagen van je rode vrienden van de PS/SP.a.
De dag dat je dat kan heb je het recht om de partij aan te klagen die nog een héle lange weg te gaan heeft voor ze de vergelijking enigszins kan doorstaan met jouw rode hartevrienden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 00:01   #4
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik geloof niet dat we jou ooit de vriendjespolitiek en pure corruptie hebben horen aanklagen van je rode vrienden van de PS/SP.a.
De dag dat je dat kan heb je het recht om de partij aan te klagen die nog een héle lange weg te gaan heeft voor ze de vergelijking enigszins kan doorstaan met jouw rode hartevrienden.
Ik kies mijn vrienden zelf!
Ik heb ooit op de "rooi" gestemd en dat was toen ik voor de eerste keer mocht stemmen. Die wat toen opkwamen zijn allemaal dood.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 03:21   #5
Don Kie Sjotte
Burger
 
Don Kie Sjotte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2012
Berichten: 175
Standaard

@ demonen

Ik ga hier de handelwijze van Jan Jambon niet goedpraten.
Maar kan je me dan wel eens uitleggen hoe het komt dat het personeel op het provinciebestuur van Limburg overwegend van rode signatuur is?
En die zijn daar niet alleen gekomen door hun competentie of een aanbevelingsbrief met een SP.A stempel op maar via een grote rode kruiwagen.
Ik herinner me hoe ik in de jaren 90 met mensen van het provinciebestuur voor professionele reden moest onderhandelen. (ook onze ex-caféhouder was daarbij)
Om van te kotsen.
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 07:53   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Aftreden ?

Welke federale minister zit het stevigst van al in het zadel momenteel ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 10:58   #7
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik kies mijn vrienden zelf!
Ik heb ooit op de "rooi" gestemd en dat was toen ik voor de eerste keer mocht stemmen. Die wat toen opkwamen zijn allemaal dood.
hebben de rooi u dan geleerd hoe je bedrijven moet kapotstaken en daarna nog een dikke premie opstrijken alvorens in vervroegd pensioen te gaan?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 11:31   #8
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welke federale minister zit het stevigst van al in het zadel momenteel ?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be