Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2016, 12:09   #21
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Deze ?
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460

U begrijpt deze voorrangsregel niet ?
Natuurlijk wel, alleen zorg je door te snel te rijden dat mensen verkeerde inschattingen maken. Oorzaak => gevolg.

Als voorbeeld kan je Merel nemen die werd opgeschept door een BMW rijder die aan hoge snelheid over de weg donderde en daarbij de snelheidslimieten, die volstrekt overbodig zijn en enkel dienen om automobilisten te pesten, flagrant negeerde.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 april 2016 om 12:26.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 16:25   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Natuurlijk wel, alleen zorg je door te snel te rijden dat mensen verkeerde inschattingen maken. Oorzaak => gevolg.
Je bedoelt dat enkel diegenen die voorrang-moeten-verlenen verkeerde inschattingen mogen maken, en diegene die voorrang hebben mogen dat niet? Raar.

Blijkbaar dus toch niet, nog eens:
Citaat:
12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
M.a.w. diegene die voorrang moet verlenen MOET ook altijd rekening houden dat weggebruikers op de voorrangsweg zich soms niet strikt aan de snelheidslimieten houden, dat wordt namelijk elke dag uitgesmeerd in de media en jij post dat hier zelfs bijna in elke post.

Ik ben benieuwd naar je volgend excuus verkeersregel 12.5 en andere verkeersregels uit < Artikel 12. Verplichting voorrang te verlenen > te overtreden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 april 2016 om 16:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 18:00   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U hield zich misschien weeral niet aan de snelheidslimieten die enkel dienen om de automobilisten te pesten?
Voorrang geldt ongeacht het rijgedrag van de voorranghebbende. Zelfs al zou ik te snel hebben gereden (quod certe non), dan nog moet mevrouw Planckaert mij voorrang verlenen en mag zij zichzelf absoluut niet in gevaar brengen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 18:07   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Natuurlijk wel, alleen zorg je door te snel te rijden dat mensen verkeerde inschattingen maken. Oorzaak => gevolg.

Als voorbeeld kan je Merel nemen die werd opgeschept door een BMW rijder die aan hoge snelheid over de weg donderde en daarbij de snelheidslimieten, die volstrekt overbodig zijn en enkel dienen om automobilisten te pesten, flagrant negeerde.
Als mevrouw Planckaert zonder vertragen van achter een haag komt gefietst dan kan ze geen snelheden inschatten, nee. En wat is het nut van snelheid inschatten als ze dan een auto ziet rijden en toch lustig blijft doorpeddelen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 12 april 2016 om 18:07.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 19:02   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is dan ook niet meer dan een "reputatie", niet waar. Ik heb onlangs bijna een fietster van haar sokken gereden toen die plots uit een straat kwam en doorreed, hoewel zij voor een stopbord moest stoppen en zij mij zag aankomen. Ik ben er bijna in een omheining voor gereden om haar te ontwijken. Nu kan ik me zo de krantenkoppen voorstellen mocht ik haar geraakt hebben: "Bestuurder BMW-jeep rijdt fietster omver". Zo dom zijn de Vlamingen nu eenmaal.
Ja die fietsers kiezen er de BMW's uit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 19:10   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als mevrouw Planckaert zonder vertragen van achter een haag komt gefietst dan kan ze geen snelheden inschatten, nee. En wat is het nut van snelheid inschatten als ze dan een auto ziet rijden en toch lustig blijft doorpeddelen?
Als "die auto" aan grote snelheid uit een bocht komt is dat ook moeilijk in te schatten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 19:28   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ja die fietsers kiezen er de BMW's uit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als "die auto" aan grote snelheid uit een bocht komt is dat ook moeilijk in te schatten.
Het is onmogelijk om op zo'n hersenscheten te reageren zonder beledigend te worden, dus ik ga er veiligheidshalve niet op in of de moderatie trekt weer aan mijn oren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 20:13   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is onmogelijk om op zo'n hersenscheten te reageren zonder beledigend te worden, dus ik ga er veiligheidshalve niet op in of de moderatie trekt weer aan mijn oren.
Ge kunt er ook eens over nadenken, of is dat beledigend voor u?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 20:19   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge kunt er ook eens over nadenken, of is dat beledigend voor u?
Toogpraat. Lees mijn beschrijving van de FEITEN erop na, of is het idee van een BMW-rijder die de verkeersregels volgt terwijl de fietser flagrant in fout is te moeilijk om te bevatten?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 20:29   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Toogpraat. Lees mijn beschrijving van de FEITEN erop na, of is het idee van een BMW-rijder die de verkeersregels volgt terwijl de fietser flagrant in fout is te moeilijk om te bevatten?
Heb ik gedaan en dat is inderdaad toogpraat.
Uw belevenis met die vrouw doet niets ter zake en heeft niet de minste invloed op de statistiek dat BMW rijders meer ongevallen krijgen.
Zoals ik schreef gebeurt dat niet alleen bij BMW rijders maar ook bij andere wagens, ik kom dat ook regelmatig tegen.
Nog meer zelfs laagvliegers die hun bocht missen en over de witte lijn rijden in de bocht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 20:42   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heb ik gedaan en dat is inderdaad toogpraat.
Uw belevenis met die vrouw doet niets ter zake en heeft niet de minste invloed op de statistiek dat BMW rijders meer ongevallen krijgen.
Zoals ik schreef gebeurt dat niet alleen bij BMW rijders maar ook bij andere wagens, ik kom dat ook regelmatig tegen.
Nog meer zelfs laagvliegers die hun bocht missen en over de witte lijn rijden in de bocht.
We hebben het over wat ik heb meegemaakt en omdat je je gelijk niet kan halen, zitten we ineens weer op het niveau van de statistieken. Doei, ik heb wel betere dingen te doen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 20:46   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
We hebben het over wat ik heb meegemaakt en omdat je je gelijk niet kan halen, zitten we ineens weer op het niveau van de statistieken. Doei, ik heb wel betere dingen te doen.
Ja daar gaat deze draad dan ook over, niet over wat gij meegemaakt hebt.
Dat komt elke automobilist tegen en daar kan ik hele boeken over schrijven.
Doei.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 21:21   #33
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Heel toevallig ook de auto's die het meest geleased worden (in Belgie toch, ik weet niet hoe dt in Nederland zit) en dus waarschijnlijk ook de minste problemen hebben met het aangeven van schade bij de verzekering. Kunnen we dan concluderen uit deze enquete dat Audi en BMW rijders de eerlijkste bestuurders zijn waar je het minst problemen mee hebt in geval van een ongeluk?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 21:24   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Heel toevallig ook de auto's die het meest geleased worden (in Belgie toch, ik weet niet hoe dt in Nederland zit) en dus waarschijnlijk ook de minste problemen hebben met het aangeven van schade bij de verzekering. Kunnen we dan concluderen uit deze enquete dat Audi en BMW rijders de eerlijkste bestuurders zijn waar je het minst problemen mee hebt in geval van een ongeluk?
Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 05:28   #35
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voorspelbare reactie, beste Jan: ik ben dom omdat ik met de auto rijd terwijl in dit verhaal de fietster overduidelijk in fout is. Ik had scherpzinniger van u verwacht.

Zolang uw uitlaat niet naar binnen is gericht bent u altijd in fout.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 05:41   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.293
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zolang uw uitlaat niet naar binnen is gericht bent u altijd in fout.
Scherven A. Mok, is dat soms een dubbelnick van Blue Sky?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 08:12   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Scherven A. Mok, is dat soms een dubbelnick van Blue Sky?
Je zou het nog gaan geloven.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 08:25   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voorrang geldt ongeacht het rijgedrag van de voorranghebbende. Zelfs al zou ik te snel hebben gereden (quod certe non), dan nog moet mevrouw Planckaert mij voorrang verlenen en mag zij zichzelf absoluut niet in gevaar brengen.
Theoretische, wereldvreemde praat typerend voor een Belg die zijn verplaatsingen uitsluitend doet met de auto en daardoor het eenzijdige visie op het verkeer heeft en het nodige inzicht mist.

De auto is een moordwapen en de bestuurders daarvan zouden defensief moeten rijden, ongeacht wat dan ook. Op de baan zijn er ook jonge kinderen of oudere mensen die deel uitmaken van het verkeer en die minder goed inschattingen kunnen maken. Door defensief te rijden anticipeer je daarop. Een baan oversteken is sowieso al moeilijk genoeg. Als de bestuurders dan ook nog eens te snel gaan rijden, dan neemt het risico op foute inschattingen natuurlijk enorm toe - wat de voorrangsregels ook mogen zijn. Dat is de realiteit. Helaas snappen automobilisten dat doorgaan enkel wanneer er een kind tegen hun vooruit plakt, waarna ze dan eensklaps in shock zijn. Je bent er dan vet mee dat u theoretisch voorrang had.

Voorbeeldje om dit te illustreren: 100 km/h = 27.78 m afgelegde weg op 1 seconde tijd. Steek de baan maar eens over.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 08:26   #39
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
We hebben het over wat ik heb meegemaakt en omdat je je gelijk niet kan halen, zitten we ineens weer op het niveau van de statistieken. Doei, ik heb wel betere dingen te doen.
Mijn opa was een verstokte roker en is 100 jaar geworden, dus roken is gezond.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 09:04   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Voorbeeldje om dit te illustreren: 100 km/h = 27.78 m afgelegde weg op 1 seconde tijd. Steek de baan maar eens over.
Heel simpel men wacht tot die auto gepasseerd is, en op een navenant snellere auto moet men ook navenant minder lang wachten totdat die volledig gepasseerd is. Ik heb dat in mijn oertijd toen ik te voet naar de lagere school ging geleerd, U niet?


Citaat:
Als de bestuurders dan ook nog eens te snel gaan rijden, dan neemt het risico op foute inschattingen natuurlijk enorm toe - wat de voorrangsregels ook mogen zijn. Dat is de realiteit.
Complete onzin.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2016 om 09:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be