Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2016, 20:59   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Angry Sven Ornelis onder vuur: "Zelden zoveel boosheid gekregen"

Gent, Brussel en Leuven moeten het in het vervolg zonder de bezoekjes van Sven Ornelis doen. De Q-dj uitte gisteren op Twitter zijn ongenoegen over steden die auto's uit het stadscentrum bannen. "Sorry Gent, Brussel, Leuven, etc. Jullie haat tegenover auto's doet mij afhaken. Ik shop en dineer wel buiten de stad. Eigen schuld. Jammer", klonk het.

Na deze tweet kreeg Sven de volle lading uit de hoek van de eco-fasco's, geitewollensokkendragers, en de werkonwilligen met veel tijd om te voet te gaan, maar geen geld voor een auto, en al evenmin om de middenstand van een stad te laten florisseren.

Niet terugkrabbelen, Sven.
Er zijn meer mensen die je in stilte gelijk geven, en er ook naar handelen.
Lekker eten en winkelen buiten de stad waar je je auto comfortabel kan parkeren voor de deur.
Daar is niks fout mee.
We hebben voor onze luxe immers gewerkt, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk.
Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten.
Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto.

En ja, we hebben als werkende mens geen zin om tijd te verkwanselen aan nutteloze wandelingen als we eens ontspannen willen gaan eten in onze schaarse vrije tijd.
We betaalden genoeg voor onze wagens en de wegen om droog op onze bestemmingen te geraken, in deftige kledij in plaats van in parka.

Niks om beschaamd over te zijn.
De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:35   #2
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Lol@ Ornelis, de vadsige pad.

Dat hij naar McDonald's gaat, bij de mcdrive moet je zelfs niet uit de auto komen. Zijn droom in vervulling.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:37   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Gent ken ik niet en Brussel is inderdaad een rotstad om er te geraken, met de auto of met wat anders.

Maar Leuven? Daar zijn massa's parkings, je moet nooit meer dan 5 minuten wandelen om ergens te geraken. Je kan trouwens nog bijna overal rijden behalve in enkele winkelstraten en pleinen.

Luirik Ornelis
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:43   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:43   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niks om beschaamd over te zijn.
De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde.
Er is geen enkele reden om de wagen weer op de troon te zetten, zodat die weer, zoals weleer, tot in de kleinste straatjes van een historische stad kan geraken. Die tijd zijn we nu echt wel voorbij. Iedereen heeft ook ingezien (en ondervonden) dat de overrompeling van de stad door de auto na verloop van tijd de stad ziek maakt.

De tijd ligt wel ver achter ons dat de Brugse of Kortrijkse markt stampvol auto's stonden, waardoor het wel eens een helse bedoeling was om er nog uit weg te rijden. Het resultaat was trouwens dat in Kortrijk heel wat horeca-zaken hun deuren sloten. Het was immers niet meer aangenaam in de omgeving van de markt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:45   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om de wagen weer op de troon te zetten, zodat die weer, zoals weleer, tot in de kleinste straatjes van een historische stad kan geraken.
Toch wel: mijn comfort.

Citaat:
Die tijd zijn we nu echt wel voorbij.
Hopelik niet.
Dat zou jammer zijn...

Citaat:
Iedereen heeft ook ingezien (en ondervonden) dat de overrompeling van de stad door de auto na verloop van tijd de stad ziek maakt.
Politiek correcte groene bullshit.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:47   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
Onzin, Superstaaf. In Gent kan je bij de stadsdiensten een vergunning bekomen om toch in de voetgangerszone te rijden als je gehandicapt bent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:48   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik wens alle groene autohaters, die nu luchthartig doen over te poot overal heen stiefelen, een oude dag toe, waarin ze nog slechts de lucht door hun kamervenstertje te zien krijgen, wegens slecht te been en geen auto-toegang tot een stadscentrum.
Zelfs in Brussel zijn er parkings in het centrum van de stad.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:49   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch wel: mijn comfort.
Als iedereen dat comfort opeist, is er uiteindelijk geen enkel comfort meer. Ik herinner me nog de tijd dat de Kortrijkse markt volgestouwd stond en dat het er stonk naar de uitlaatgassen van de vele wagens die rondjes reden om een parkeerplaatsje te zoeken.

In Kortrijk willen ze alvast niet meer terug naar die tijd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:51   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hopelik niet.
Dat zou jammer zijn...
Jawel, zo goed als alle steden in Vlaanderen hebben nu een voetgangerszone of op z'n minst bepaalde verkeersvrije (winkel)straten.

U hangt iets aan uit het verleden. Visie op mobiliteit zoals in de jaren tachtig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:52   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Politiek correcte groene bullshit.
Helemaal niet, je hoeft niet groen te zijn om te beseffen dat in de jaren tachtig-negentig onze steden aan het dichtslibben waren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 21:55   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet, je hoeft niet groen te zijn om te beseffen dat in de jaren tachtig-negentig onze steden aan het dichtslibben waren.
Daar heb ik andere oplossingen voor: minder mensen!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 22:26   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar heb ik andere oplossingen voor: minder mensen!
Misschien moet u overwegen om naar de tip van Patagonië te verhuizen. Nauwelijks mensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 22:28   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
We hebben voor onze luxe immers gewerkt, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk.
Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten.
Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto.
De auto genereert niets. Wel de mens die zich omwille van beroepsdoeleinden met een wagen moet verplaatsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 22:59   #15
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.

Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen.

Persoonlijk vind ik het wandelen in een autovrij stadscentrum aangenaam en rustig.

Meer en meer steden zullen volgen trouwens. Toen ik in Kopenhagen was viel het echt op hoe weinig auto's daar rondreden. Massa's fietsen en bakfietsen, dat wel, maar relatief weinig auto's. De Denen hebben het alvast begrepen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 23:53   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.941
Standaard

Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 2 mei 2016 om 23:54.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 03:21   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gent, Brussel en Leuven moeten het in het vervolg zonder de bezoekjes van Sven Ornelis doen. De Q-dj uitte gisteren op Twitter zijn ongenoegen over steden die auto's uit het stadscentrum bannen. "Sorry Gent, Brussel, Leuven, etc. Jullie haat tegenover auto's doet mij afhaken. Ik shop en dineer wel buiten de stad. Eigen schuld. Jammer", klonk het.

Na deze tweet kreeg Sven de volle lading uit de hoek van de eco-fasco's, geitewollensokkendragers, en de werkonwilligen met veel tijd om te voet te gaan, maar geen geld voor een auto, en al evenmin om de middenstand van een stad te laten florisseren.

Niet terugkrabbelen, Sven.
Er zijn meer mensen die je in stilte gelijk geven, en er ook naar handelen.
Lekker eten en winkelen buiten de stad waar je je auto comfortabel kan parkeren voor de deur.
Daar is niks fout mee.
Citaat:
We hebben voor onze luxe immers gewerkt
, in tegenstelling tot de groene franco-mannetjes die wél jaloers op ons zijn, maar toch te tam om zichzelf wat extra luxe te te permitteren door hard werk.
Dat soortje kritikeert liever de automobilist uit wiens handen ze eten.
Hun muil wordt opengehouden met geld afgehouden van lonen meestal gegenereerd door de zo verfoeide auto.

En ja, we hebben als werkende mens geen zin om tijd te verkwanselen aan nutteloze wandelingen als we eens ontspannen willen gaan eten in onze schaarse vrije tijd.
We betaalden genoeg voor onze wagens en de wegen om droog op onze bestemmingen te geraken, in deftige kledij in plaats van in parka.

Niks om beschaamd over te zijn.
De klant moet zijn koningschap opnieuw opeisen, en als burger de mobiliteit krijgen waarvoor hij de helft van zijn loon afstond en een shitload wegentax betaalde.
Bravo!! schoon uiteen gezet .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 03:27   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tja, tijden veranderen, en koning auto is niet overal welkom meer.

Sommige mensen hebben het daar moeilijk mee. Zonder enige twijfel hebben zij zelf een veel beter mobiliteitsplan voor de steden uitgestippeld maar wachten ze tot de tijd rijp is om er mee op de proppen te komen.

Persoonlijk vind ik het wandelen in een autovrij stadscentrum aangenaam en rustig.

Meer en meer steden zullen volgen trouwens. Toen ik in Kopenhagen was viel het echt op hoe weinig auto's daar rondreden. Massa's fietsen en bakfietsen, dat wel, maar relatief weinig auto's. De Denen hebben het alvast begrepen.
Jaja al goed en wel maar hoe geraak je er dan Openbaar vervoer ? neemt ook veel tijd in beslag .....en heeft ook nadelen ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 03:56   #19
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als iedereen dat comfort opeist, is er uiteindelijk geen enkel comfort meer. Ik herinner me nog de tijd dat de Kortrijkse markt volgestouwd stond en dat het er stonk naar de uitlaatgassen van de vele wagens die rondjes reden om een parkeerplaatsje te zoeken.

In Kortrijk willen ze alvast niet meer terug naar die tijd.
Kortrijk .... wat een triestige stad vol immigranten en OCMW mensen ....en 5 inbraken per dag geef mij maar Kortrijk van 30 jaar geleden , zoals Oostende ,, waar is die goeie levendige tijd ... nu alles dood ,vuil en complex ,, vol autohaters ,, al hoe wel er zijn inderdaad teveel auto 's .... jah wat doen we eraan we zijn gewoon een te klein land met teveel mensen op een hoop .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 07:44   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik geef Sven Ornelis gelijk: de auto is nog altijd een legaal en legitiem vervoermiddel dat de nodige voordelen biedt ten opzichte van het openbaar vervoer. Comfort, tijdswinst en gebruiksgemak alleen al wegen op tegen de denkbeeldige milieuwinst van het openbaar vervoer.
Het is erg geworden. Men rijdt liever 10 minuten rond om op straat een parkeerplaats te vinden ipv in een parkeergarage te gaan en 5 minuten te wandelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be