Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2023, 22:54   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard Had de postbode gelijk?

Om huisnummers op brievenbussen te schrijven?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231228_95733882
Citaat:
In de Heldenhuldelaan in Mortsel heeft zich, in ware whodunit-stijl, een mysterieus verhaal afgespeeld. Verschillende bewoners merkten dat hun huisnummer op de postbus in hun voortuin was geschreven met een zwarte alcoholstift. Na ‘diepgravend’ onderzoek en een telefoontje naar Bpost blijkt nu dat het de postbode zelf was die de ‘vandalenstreek’ uithaalde. “Dit is uiteraard ontoelaatbaar”, reageert de woordvoerder van Bpost.
Het mag uiteraard niet, maar wie zet er zijn huisnummer nu niet op of vlak naast zijn brievenbus?
Ik zie zelfs huizen waar er nergens zichtbare huisnummers zijn. Wat moet die postbode dan doen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:18   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om huisnummers op brievenbussen te schrijven?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231228_95733882


Het mag uiteraard niet, maar wie zet er zijn huisnummer nu niet op of vlak naast zijn brievenbus?
Ik zie zelfs huizen waar er nergens zichtbare huisnummers zijn. Wat moet die postbode dan doen?
Vandalisme, graffiti, beschadigingen aanbrengen, het is inderdaad ook verboden voor de facteur.

Die mens gaat boeten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:19   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

ze mogen daar al blij zijn met ne facteur die nummers kan lezen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:20   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ze mogen daar al blij zijn met ne facteur die nummers kan lezen, ...
Die mens gaat bleten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:23   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ze mogen daar al blij zijn met ne facteur die nummers kan lezen, ...
Deze (v) kon zelfs schrijven en nam initiatief. Waar vind je nog zo’n plichtsbewuste werknemer?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:35   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Deze (v) kon zelfs schrijven en nam initiatief. Waar vind je nog zo’n plichtsbewuste werknemer?
Ik denk dat de Post toch wat beter zijn personeel moet selecteren...


met alcoolstiften op mensen hun brievenbus schrijven, ... niet slim he.

nu ja mijne nr hangt duidelijk geaficiheerd, langs ne kant versta ik die bezorgers wel, maar als het nummer niet duidelijk is. Als ge weet dat die eerste 91 heeft dan is de volgende 93, 95 etc... he daar moet ge geen kernfysica voor gestudeerd hebben om dat te vatten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:45   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.282
Standaard

Als hun factuur in een verkeerde brievenbus valt zijn ze waarschijnlijk ook kwaad op de post.
Die bewoners zijn veel te stom om ooit een job als postbode te kunnen krijgen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 23:51   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat de Post toch wat beter zijn personeel moet selecteren...


met alcoolstiften op mensen hun brievenbus schrijven, ... niet slim he.

nu ja mijne nr hangt duidelijk geaficiheerd, langs ne kant versta ik die bezorgers wel, maar als het nummer niet duidelijk is. Als ge weet dat die eerste 91 heeft dan is de volgende 93, 95 etc... he daar moet ge geen kernfysica voor gestudeerd hebben om dat te vatten.
Langs de andere kant: als uw huisnummer niet duidelijk zichtbaar is, dan moet ge ook niet komen klagen dat uw post in een verkeerde bus komt.
En ik heb het vroeger ook al voorgehad dat ik ergens in een straat naar een huisnummer aan het zoeken was en dat er een hele reeks huizen waren waar er gewoon geen huisnummer was dat vanaf de straat zichtbaar was.
Met Streetview is dat nu wel op te lossen, maar voor postbodes is dat wel overkill.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 00:04   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Langs de andere kant: als uw huisnummer niet duidelijk zichtbaar is, dan moet ge ook niet komen klagen dat uw post in een verkeerde bus komt.
En ik heb het vroeger ook al voorgehad dat ik ergens in een straat naar een huisnummer aan het zoeken was en dat er een hele reeks huizen waren waar er gewoon geen huisnummer was dat vanaf de straat zichtbaar was.
Met Streetview is dat nu wel op te lossen, maar voor postbodes is dat wel overkill.
vroeger toen de facteur nog ne facteur van bij ons was met een vaste ronde was dat allemaal geen probleem.

Ge wist rond den elven komt de gerard op den hof en die gaf u uwe post, en consumeerede op het einde van de maand zijn 25' ste druppel van die dag. Toch ging dat allemaal goed en kreeg iedereen op tijd zijn gazet en post in de bus.

Toen beslisten ze om het allemaal flitsend en cool en geo netwerken te maken en de lokale post af te schaffen . En nu komen vremdelingen uit de stad of uit een paar dorpen verder dat doen, ... ja

Maar ge hebt gelijk, het huisnummer moet duidelijk aangebracht zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 00:19   #10
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

De beelden op GVA waren duidelijk: het ging om brievenbussen waar geen nummer op bevestigd was.
Die postbode had groot gelijk en verdient een schadevergoeding omdat hij zelf de pen heeft moeten kopen om de nummers aan te brengen
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 01:25   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.465
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als mensen een anonieme woning willen, heeft dat gevolgen.

Langs de ene kant denk ik. Die postbode wil de job goed doen.
Langs de andere kant, da's dan toch een zeldzaam model.

Als rechter zou ik een solomonsoordeel vellen. Nadat de bewoners zich in regel stellen om post bedeeld te krijgen (brievenbus groot genoeg en een duidelijk huisnummer bijvoorbeeld), mag de postbode met een bus isopropanol alcohol en een vod de met stift aangebrachte nummers weghalen.
Indien de bewoners niet de moeite doen, dan geen postbedeling meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 05:28   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.681
Standaard

Als BPost geen werkbrillen voor mensen met bijziendheid betaalt dan krijg je zulke toestanden. De postbode kan moeilijk met een eigen bril gaan werken. Als hij door een verzuurde linkse, agressieve moslim, dolgedraaide woke of de hond van een bange blanke man wordt aangevallen kan hij zelf voor de kosten opdraaien. In plaats van dikke dividend aan Vivaldi uit te keren financiert BPost dus beter brillen voor de postbodes zodat die de huisnummers kunnen lezen. Een duidelijk van op het straat leesbaar huisnummer is namelijk verplicht maar dat hoeft niet op de brievenbus te zijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 06:35   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ze mogen daar al blij zijn met ne facteur die nummers kan lezen, ...
Ja inderdaad want soms?????

PS:

Regels?

De 6 richtlijnen voor een goede ontvangst van uw post en uw pakjes

Naast dat sommige nummers onduidelijk zijn nog te zwijgen over sommige gebouwen waar de namen op postbussen niet uit elkaar te houden vallen.

Jan, Jefke, Mohamed, José, Lilly, Beatrice... (<<- zomaar wat namen uit de lucht gegrepen) en vele andere, begin daar maar eens aan als postbode.

Had de postbode van dienst in dit geval gelijk: eigenlijk wel maar hij/zij had beter een andere manier gekozen om het probleem duidelijk te maken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 08:42   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ja inderdaad want soms?????

PS:

Regels?

De 6 richtlijnen voor een goede ontvangst van uw post en uw pakjes

Naast dat sommige nummers onduidelijk zijn nog te zwijgen over sommige gebouwen waar de namen op postbussen niet uit elkaar te houden vallen.

Jan, Jefke, Mohamed, José, Lilly, Beatrice... (<<- zomaar wat namen uit de lucht gegrepen) en vele andere, begin daar maar eens aan als postbode.

Had de postbode van dienst in dit geval gelijk: eigenlijk wel maar hij/zij had beter een andere manier gekozen om het probleem duidelijk te maken.

Ik voldoe aan alle regels, en toch kreeg ik de post van een madamme van 5 straten verder met hetzelfde nummer, en van een mijnheer weer 5 straten verder aan de andere kant van t dorp en dat in een periode van minder dan 14 dagen. Waarbij ik zelf mijn eigen post niet kreeg.

ik ben dan ne verantwoordelijke mens die die post van die mensen daar dan in de bus is gaan steken, maar mijn mede dorpsgenoten zijn een stelletje tamme zakken die zich dus niet de moeite getroosten om mijn fout geleverde post te leveren. Anyway het is goed gekomen uiteindelijk.

De facteur / koerier heeft gelijk als het nummer niet duidelijk is aangebracht, van mij moet die dan zelf de post niet leveren. Dat is de snelste manier om het de burger die het vertikt van zijn nummer omhooog op te hangen af te leren.

Het is eigenlijk weer eens een voorbeeld van laksheid die hier op alle mogelijke manieren maar getolereerd wordt en zelf normaal gevonden wordt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 08:51   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik voldoe aan alle regels, en toch kreeg ik de post van een madamme van 5 straten verder met hetzelfde nummer, en van een mijnheer weer 5 straten verder aan de andere kant van t dorp en dat in een periode van minder dan 14 dagen. Waarbij ik zelf mijn eigen post niet kreeg.

ik ben dan ne verantwoordelijke mens die die post van die mensen daar dan in de bus is gaan steken, maar mijn mede dorpsgenoten zijn een stelletje tamme zakken die zich dus niet de moeite getroosten om mijn fout geleverde post te leveren. Anyway het is goed gekomen uiteindelijk.

De facteur / koerier heeft gelijk als het nummer niet duidelijk is aangebracht, van mij moet die dan zelf de post niet leveren. Dat is de snelste manier om het de burger die het vertikt van zijn nummer omhooog op te hangen af te leren.

Het is eigenlijk weer eens een voorbeeld van laksheid die hier op alle mogelijke manieren maar getolereerd wordt en zelf normaal gevonden wordt.
Het siert u dat u dat doet om de post op het juiste adres te gaan steken. (ik doe dat ook wel)

Toch heb ik in een ver verleden eens een buur gehad die alle foutgestoken post gewoon kapotscheurde, niet voor mij zei hij toen en die post ging gelijk in stukjes de prullenbak in.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 december 2023 om 08:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 08:54   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.882
Standaard

Hier,niet voor de eerste keer,zie ik weer "de chef" van de lokale postdiensten (zal wel een "manager" zijn) in beeld...

Voor zover ik begrijp waren de bedoelde brievenbussen niet in een toestand om geadresseerde post te ontvangen en bijgevolg kon "de manager" eenvoudig gedercreteerd hebben dat geen post meer bedeeld wordt tot het eenduidig vast staat dat dit twijfelloos KAN....


Een kleine kaartaktie (kaartje gedumpt in iedere onreglementaire bus) kon dat verduidelijkt hebben.Geef de mensen een maand zich reglementair te stellen en even goede vrienden hé?.(voor die Luddieten die nog rekenen op dode-bomen-post op naam,maar dat is een ander verhaal)

Ook de gemeente kon direct op de hoogte gesteld zijn geweest.

Maar zo werkt het niet in onze maatschappij....stel je voor dat er iemand "gekwetst" zou worden...


Dus is het weer iedereen die mekaar zit te kloten en zijn "managers" nodig om het op te lossen...

Kelt lost al een deel van de problemen op door alvast de lokale "manager" te ontslaan...DIT soort dingen is waar MANAGERS voor moeten dienen en preventief oplossingen zoeken.....Nu zit iemand van het WERKVOLK in de problemen omdat hij/zij,inderdaad een foutje gemaakt heeft en er is ruzie met klanten.MAar als ik kant moet kiezen is het NIET de "manager",laat dat duidelijk zijn....Managers zijn eenvoudig vervangbaar,werkvolk niet!
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2023 om 09:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 09:05   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het siert u dat u dat doet om de post op het juiste adres te gaan steken. (ik doe dat ook wel)

Toch heb ik in een ver verleden eens een buur gehad die alle foutgestoken post gewoon kapotscheurde, niet voor mij zei hij toen en die post ging gelijk in stukjes de prullenbak in.
Als daar mijn Palieterke bij zat, had ik hem een muilpeer gegeven,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 09:12   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als daar mijn Palieterke bij zat, had ik hem een muilpeer gegeven,
Kan ik mij best voorstellen.

Dan ging het nog om een krant maar wat met bepaalde papieren die mensen moesten ontvangen??
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 09:32   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

We hadden hier ook eentje die zich regelmatig van straat vergiste, niet van nummer. Misschien kon hij enkel nummer herkennen en geen letters.
Een telefoon naar de post heeft dat klaarblijkelijk opgelost.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:08   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het siert u dat u dat doet om de post op het juiste adres te gaan steken. (ik doe dat ook wel)

Toch heb ik in een ver verleden eens een buur gehad die alle foutgestoken post gewoon kapotscheurde, niet voor mij zei hij toen en die post ging gelijk in stukjes de prullenbak in.
Toen ik in Berchem woonde dan zaten er dikwijls brieven in de bus met adressen op die je niet eens kende, dus niet een paar huisnummers verkeerd, maar op kilometers afstand.

Ik smeet die altijd op straat die enveloppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be