Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2017, 17:30   #61
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge dat geloofd , ik heb nog een prachtstuk strand aan de zee der stilte dat ik U wil verkopen aan een laag prijsje.


Uw uitleg over vader en echtgenoot is gewoon fout.
Of hij was Islamitisch gehuwd met de dame en heeft ie de Belgische seculiere wetten overschreden die bepalen dat een huwelijk eerst seculier moet bekrachtigd worden door de overheid.
Of hij heeft de Islamitische wetten overtreden door een moslima buiten het huwelijk om zwanger te maken. En dat laatste kan alleen door verkrachting. Iets anders is zelfmoord voor een hardcore moslima. Zwanger buiten het huwelijk is familieeerverlies en klaar voor de hel (steniging iemand) of ze moet 4 getuigen vinden die kunnen aantonen dat ze verkracht is.

In beide gevallen is hij gewoon een crimineel. Natuurlijk, Koran a la carte is zo leuk nietwaar.
Volgens de Koren heeft hij juist gehandeld want hij is met zijn drie vrouwen religieus gehuwd, dus zeker geen verkrachting volgens de Sharia. Het burgerlijk huwelijk heeft voor de Sharia geen enkele waarde vermits die wetten voor hen niet geldend zijn en kan hoogstens als een formaliteit beschouwd worden.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 18:14   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ge dat geloofd , ik heb nog een prachtstuk strand aan de zee der stilte dat ik U wil verkopen aan een laag prijsje.


Uw uitleg over vader en echtgenoot is gewoon fout.
Of hij was Islamitisch gehuwd met de dame en heeft ie de Belgische seculiere wetten overschreden die bepalen dat een huwelijk eerst seculier moet bekrachtigd worden door de overheid.
Of hij heeft de Islamitische wetten overtreden door een moslima buiten het huwelijk om zwanger te maken. En dat laatste kan alleen door verkrachting. Iets anders is zelfmoord voor een hardcore moslima. Zwanger buiten het huwelijk is familieeerverlies en klaar voor de hel (steniging iemand) of ze moet 4 getuigen vinden die kunnen aantonen dat ze verkracht is.

In beide gevallen is hij gewoon een crimineel. Natuurlijk, Koran a la carte is zo leuk nietwaar.
Als hij in het buitenland kerkelijk gehuwd is kan het wel.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 18:29   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.348
Standaard

Herhaling: het is enkel de pastoor, imam ... afijn, de bedienaar van de eredienst die een strafbaar feit stelt als hij een huwelijk afsluit waarvoor eerst geen burgerlijk huwelijk werd afgesloten.
In het buitenland is de b. wet tuurlijk niet van toepassing; en als een imam het hier wel doet, maar daarna het land verlaat, dan is er ook weinig aan te doen.
Afgezien of een islam huwelijk op papier moet staan. Hoe in dat geval bewijzen dat er een huwelijk afgesloten werd ?


Maar ik wou iets zeggen over de (naar mijn vermoeden) vrouwelijke sossen-schepen die het huwelijk afsloot.
Zou zij een hand gegeven hebben aan beide tortelduifjes voor de plechtigheid ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 18:54   #64
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Wat is het probleem? Als deze man wil trouwen, dan mag hij dat zeker doen met de mevrouw waarmee hij 3 kinderen heeft. Wie gaat beoordelen of die man al dan niet mag trouwen of dan het een schijnhuwelijk zou betreffen?

Als men dergelijke wetten maakt en men ze niet controleren kan, dan moet men ze gewoon niet maken, punt andere lijn. Belkacem treft geen fout, wel de beleidsmakers.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 20:50   #65
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ken je ze nu nog niet?
Diegene die opkomen voor onze Rechten en Vrijheden??
Hoe? We moeten toch evolueren naar een Islamitische staat. Dan zijn er toch geen rechten en vrijheden meer.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 20:59   #66
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat is het probleem? Als deze man wil trouwen, dan mag hij dat zeker doen met de mevrouw waarmee hij 3 kinderen heeft. Wie gaat beoordelen of die man al dan niet mag trouwen of dan het een schijnhuwelijk zou betreffen?

Als men dergelijke wetten maakt en men ze niet controleren kan, dan moet men ze gewoon niet maken, punt andere lijn. Belkacem treft geen fout, wel de beleidsmakers.
Euh, ik denk dat het probleem waarmee redelijke mensen worstelen is dat deze man een staatsgevaarlijk individu is dat we liever uit onze maatschappij verwijderd zien. Ik moet je wel gelijk geven dat er heel wat foute wetten zijn gemaakt. We hebben dan ook heel lang foute regeringen gehad.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 21:15   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat is het probleem? Als deze man wil trouwen, dan mag hij dat zeker doen met de mevrouw waarmee hij 3 kinderen heeft. Wie gaat beoordelen of die man al dan niet mag trouwen of dan het een schijnhuwelijk zou betreffen?

Als men dergelijke wetten maakt en men ze niet controleren kan, dan moet men ze gewoon niet maken, punt andere lijn. Belkacem treft geen fout, wel de beleidsmakers.
De wetgeving op diverse vlakken, ook op deze van het huwelijk, moeten inderdaad op heel veel punten en zeer dringend geactualiseerd worden.

Waarom zou b. of eenderwelk land, een juridische erkenning geven van een privaat contract (het huwelijk), als er iets hangend is waarvoor deze persoon met zijn klikken en zijn klakken buiten gesmeten gaat worden, of zou kunnen worden ?
Hij kan begod gaan trouwen in eenderwelk ander land van de wereld, dat hem zou aanvaarden, eens hij hier zijn straf uitgezeten heeft.
Bijvoorbeeld in het land waarvan hij ook de nationaliteit heeft.

Weet ge wat ik begin te vermoeden? Dat hij ook een pvda-advocaat heeft. Die het enkel om doen is om wat politieke publiciteit te bekomen, bij potentiële kiezers. Potentiële kiezers dus van het nogal naïeve type.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 21:17   #68
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Hoe? We moeten toch evolueren naar een Islamitische staat. Dan zijn er toch geen rechten en vrijheden meer.
Dus vandaar dat 'we' ze beter zelf eerst afschaffen?
Kwestie van het gras voor hun voeten weg te maaien...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 juni 2017 om 21:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 21:38   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De wetgeving op diverse vlakken, ook op deze van het huwelijk, moeten inderdaad op heel veel punten en zeer dringend geactualiseerd worden.

Waarom zou b. of eenderwelk land, een juridische erkenning geven van een privaat contract (het huwelijk), als er iets hangend is waarvoor deze persoon met zijn klikken en zijn klakken buiten gesmeten gaat worden, of zou kunnen worden ?
Omdat daar een aantal internationale verdragen rond afgesloten zijn?

Citaat:
Hij kan begod gaan trouwen in eenderwelk ander land van de wereld, dat hem zou aanvaarden, eens hij hier zijn straf uitgezeten heeft.
Bijvoorbeeld in het land waarvan hij ook de nationaliteit heeft.
Dat kan ongeveer iedere Belg (klopt eigenlijk niet, maar kom). Waarom doen zij het meestal niet?

Citaat:
Weet ge wat ik begin te vermoeden? Dat hij ook een pvda-advocaat heeft. Die het enkel om doen is om wat politieke publiciteit te bekomen, bij potentiële kiezers. Potentiële kiezers dus van het nogal naïeve type.

.
Nabil Riffi. De rest kan je wel zelf opzoeken, hé?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2017, 22:18   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.549
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Volgens de Koren heeft hij juist gehandeld want hij is met zijn drie vrouwen religieus gehuwd, dus zeker geen verkrachting volgens de Sharia. Het burgerlijk huwelijk heeft voor de Sharia geen enkele waarde vermits die wetten voor hen niet geldend zijn en kan hoogstens als een formaliteit beschouwd worden.
Maakt voor de Belgische wetgeving eigenlijk geen zak uit. Misdrijven gepleegd in het buitenland kunnen vervolgd worden.
Zie maar naar de veroordelingen ivm piraterij, fraude, kinderverkrachting enzoverder, waarbij de feiten gepleegd zijn in het buitenland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als hij in het buitenland kerkelijk gehuwd is kan het wel.
Nu weet ik niet hoe het zit met "voorafgaande religieuze huwelijken" en de rechtsgeldigheid ervan.

Zou ik in een Apache -reservaat in de VS religieus kunnen huwen met een andere vrouw dan mijn echtgenote, en dat huwelijk erkend kunnen krijgen in Blegië, tegelijk met het seculiere huwelijk met mijn huidige echtgenote?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 juni 2017 om 22:23.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 02:34   #71
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zou ik in een Apache -reservaat in de VS religieus kunnen huwen met een andere vrouw dan mijn echtgenote, en dat huwelijk erkend kunnen krijgen in Blegië, tegelijk met het seculiere huwelijk met mijn huidige echtgenote?
Zuidelijk 'Poca-hond-tasje' in 't vizier?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 07:36   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.549
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zuidelijk 'Poca-hond-tasje' in 't vizier?
Alleen als we zeker zijn dat de Blegische wetgeving meewerkt.
Want in dit geval kunnen we niet gaan roepen "racisme" of de hulp van allah verwachten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 08:03   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu weet ik niet hoe het zit met "voorafgaande religieuze huwelijken" en de rechtsgeldigheid ervan.

Zou ik in een Apache -reservaat in de VS religieus kunnen huwen met een andere vrouw dan mijn echtgenote, en dat huwelijk erkend kunnen krijgen in Blegië, tegelijk met het seculiere huwelijk met mijn huidige echtgenote?
Neen omdat polygamie tegen de internationale openbare orde is.
Let wel, indien het enkel gaat om één vrouw, dan zou dat huwelijk wel erkend kunnen worden, al is het een religieus huwelijk.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 08:59   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.549
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen omdat polygamie tegen de internationale openbare orde is.
Let wel, indien het enkel gaat om één vrouw, dan zou dat huwelijk wel erkend kunnen worden, al is het een religieus huwelijk.
Dan lijkt er toch een vlieg in de boter te zitten voor Belhamelcem.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:27   #75
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan lijkt er toch een vlieg in de boter te zitten voor Belhamelcem.
Welke vlieg?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:36   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.549
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Welke vlieg?
Hij kan maar 1 echtgenote de voordelen van de Blegische sociale voordelen van het huwelijk bieden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:38   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.549
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Welke vlieg?
Hij kan maar 1 echtgenote de voordelen van de Blegische sociale voordelen van het huwelijk bieden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:42   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
...
Nabil Riffi. De rest kan je wel zelf opzoeken, hé?
Het feit dat je weet wie zijn advocaat zou zijn, zegt al het een en het ander over jou.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:43   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hij kan maar 1 echtgenote de voordelen van de Blegische sociale voordelen van het huwelijk bieden.
De anderen krijgen rechtstreeks toegang tot de ocmw ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 09:44   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.549
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De anderen krijgen rechtstreeks toegang tot de ocmw ?

.
Da's een ander verhaal nietwaar. maar Belhamelcem trekt zich daar niet al te veel van aan. de Blegische wetgeving kan de pot op.
De Blegische cellen zijn nog steeds comfortabeler dan de cellen in zandbakkiestan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be