Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Bekijk resultaten enquête: België Unitair?
Ja, natuurlijk, dat is de keuze van 't gezond verstand. 31 29,81%
Nee, hoewel het niet perfect is, blijf ik toch het federalisme aanhangen. 14 13,46%
Nee, ik haat mijn land en wil het vernietigen. 59 56,73%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 13:02   #81
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Zelfs een unitaire staat heeft zijn belangengroepen, drukkingsgroepen, partijpolitieke spelletjes,... waarmee het moet rekeninghouden.

Ik ben er wel van overtuigd dat een totale splitsing dossiers als deze alleen nog maar moeilijker maken, maar om te zegen dat een unitaire staat hier geen problemen mee zal ondervinden, is iets te simplistisch lijkt me.

Lobbyen, tegengestelde meningen, onderhandelingen tussen dissidenten,... zijn van alle tijd en van alle systemen.

Wat mij wel opvalt, is het feit dat wij nogal verwende belgjes zijn. In landen of regios waar men het minder makkelijk heeft, dat men daar sneller een knoop durft doorhazkken dat hier bij ons.
Het Skill Effect is offline  
Oud 4 oktober 2004, 15:18   #82
Joshua
Burger
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hier hebben we te maken met een typisch geval van een oude, verbitterde man die verteerd wordt door haat tegen zijn land. Triest, eigenlijk...
Dat is nu net het verschil. U wordt verteerd door haat tegen uw eigen volk. Dat is nog veel erger. Een land is een lege doos. U kiest voor uw lege doos. Mij niet gelaten. Maar ik kies voor mijn volk.
Joshua is offline  
Oud 4 oktober 2004, 15:28   #83
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 4 oktober 2004, 15:29   #84
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik heb voor de derde optie gestemd omdat ik mij niet in de eerste twee terugvind.
Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 20 oktober 2004, 00:18   #85
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het draagvlak voor Vlaamse onafhankelijkheid in de samenleving is echt wel nul (buiten gefrustreerden die hier hun lief komen zoeken dan )
Zegt de man wiens ganse partij hier aanwezig is...
zorroaster is offline  
Oud 20 oktober 2004, 01:20   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zegt de man wiens ganse partij hier aanwezig is...
Niet overdrijven hé.
Ze gebruiken ook dubbelnicks.
Bobke is offline  
Oud 20 oktober 2004, 06:40   #87
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

indien men geen verdere staatshervormingen wil doorvoeren moet men het Vlaams en Brussels en Waals parlement en Gewesten maar afschaffen !!

Dat is een besparing van meer dan 3,6 miljard euro per jaar.

Ik koos voor de derde optie want de eerste twee werken toch niet !
Ik haat mijn land niet.
Ik wil het ook niet vernietigen.
Ik wil een beter Vlaanderen en een Brussel voor de Brusselaars.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 oktober 2004, 09:52   #88
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De titel In een Unitair België was dit niet gebeurd ! geeft een verkeerd beeld.

Toen België unitair was viel de regering over zo'n zaken. Nu hoeft dat dankzij het federaal model niet meer zo te zijn.

Maar inhoudelijk zou het verhaal DHL op dezelfde manier een chaos zijn geworden.
__________________
Antoon is offline  
Oud 20 oktober 2004, 11:50   #89
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Vlaams geloof in regio groter

Peiling legt verschil geloof in eigen kunnen tussen Vlamingen en Walen blootVan onze redacteur

BRUSSEL - De Vlamingen hebben meer zelfvertrouwen dan de Walen, zowel op economisch, cultureel als politiek vlak. Onafhankelijkheid roept veel minder angst op bij Vlamingen dan bij Walen. Die twijfelen aan de economische leefbaarheid van een zelfstandig Wallonië.






VAN de Vlamingen twijfelt 71 procent er niet aan dat Vlaanderen economisch op zichzelf kan overleven. Een groot verschil met Wallonië, waar slechts 43 procent gelooft dat Waalse onafhankelijkheid economisch haalbaar is. Vier op de tien Walen zegt België economisch nodig te hebben.


Opvallend is dat ook op politiek en cultureel vlak de Vlaming zijn regio klaar acht voor onafhankelijkheid, terwijl ook daar de Walen meer twijfelen (zie grafiek hiernaast). De peiling in opdracht van Het Nieuwsblad en Vers L'Avenir bevestigd het beeld van de zelfbewuste Vlaming tegenover de wat onzekerdere Waal. Het onderzoeksbureau INRA peilde bij 600 Vlamingen en 600 Walen naar hun houding. De resultaten hebben een foutenmarge van 4 procent.

Zes op de tien Vlamingen gelooft ook dat zijn regio de laatste tien jaar sterker geworden is, tegen slechts 47 procent in Wallonië.

De Vlaming heeft er veel minder problemen mee om Wallonië onafhankelijkheid te gunnen dan omgekeerd. 38 procent van de Vlamingen vindt een Waals verlangen naar onafhankelijkheid gewettigd. In Wallonië is slechts 23 procent bereid om de Vlamingen onafhankelijkheid te verlenen.

De peiling stelde ook de vraag ,,zou u willen dat België uiteenvalt''. Slechts 12 procent beantwoordt die vraag positief, maar dat heeft veel te maken met de vraagstelling.

Op een positiever geformuleerde vraag, zoals ,,wilt u dat Vlaanderen onafhankelijk wordt'', antwoordt 35 procent met ,,ja''. Dat bleek in mei uit een TNS-Media-peiling bij 1.000 Vlamingen.

Een nog negatievere vraagstelling, zoals ,,wilt u dat België verdwijnt'', beantwoordt slechts 4 procent van de Vlamingen positief. Dat toonde een peiling van Le Soir begin deze maand bij 600 Vlamingen aan.

Een belangrijkere vaststelling uit het onderzoek is dat Vlamingen veel minder dan Walen gehecht zijn aan Belgische symbolen. 85 procent van de Walen wil de Belgisch vlag niet opgeven, tegen 68 procent van de Vlamingen.

Het Belgische volkslied moet voor 78 procent van de Walen behouden blijven, terwijl maar 6 op de 10 Vlamingen dat ook vindt.

Liefst 73 procent van de Walen is niet bereid om het koningshuis op te geven, tegen nog 55 procent van de Vlamingen die vast blijft houden aan de monarchie.

Die resultaten tonen duidelijk aan dat het koningsgezinde Vlaanderen en het republikeinse Wallonië niet meer bestaan. Die etiketten kregen de regio's een halve eeuw geleden opgeplakt, toen 73 procent van de Vlamingen geen troonsafstand van Leopold III wenste, tegenover slechts 42 procent van de Walen.

Opmerkelijk is dat Walen beweren meer om te gaan met Vlamingen dan omgekeerd. 67 procent van de Walen zegt cultureel, toeristisch, familiaal, professioneel of economisch in contact te komen met Vlamingen. Slechts 53 procent van de Vlamingen beweert hetzelfde.

Als het aankomt op de kennis van de andere taal, schatten de Vlamingen zichzelf veel hoger in. 68 procent beweert actief Frans te spreken, nog eens 10 procent kan het passief. Slechts 23 procent van de Walen zegt het Nederlands machtig te zijn, 18 procent verstaat het, maar kan het niet spreken.

20/10/2004
Wouter Verschelden
Bron: De Standaard

Zo blijkt nog maar es dat het belgicisme bij de Walen vnl gefundeerd is op de angst dat ze het alleen niet zullen redden. 8)
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline  
Oud 20 oktober 2004, 12:24   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
Als de Walen altijd ziek zouden zijn, waarom zouden de Waalse werkgevers daarmee akkoord gaan?
who cares?
__________________
Antoon is offline  
Oud 20 oktober 2004, 12:26   #91
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hou u dan uit de discussie, als 't u toch nie interesseert!
Patriot! is offline  
Oud 20 oktober 2004, 12:31   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het draagvlak voor Vlaamse onafhankelijkheid in de samenleving is echt wel nul (buiten gefrustreerden die hier hun lief komen zoeken dan )
Dat is interessant. Want een poll in het Nieuwsblad zegt iets anders.
__________________
Antoon is offline  
Oud 20 oktober 2004, 12:41   #93
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad. Zieligaards die niet buiten mogen en heel den dag op internet zitten.
Patriot! is offline  
Oud 20 oktober 2004, 13:16   #94
odinkontakt
Provinciaal Statenlid
 
odinkontakt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 733
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Zieligaards die niet buiten mogen en heel den dag op internet zitten.
.........heeft u het over uw eigen persoon en driekwart van de BUB-top ? ik moet nog werken ....anderen zitten hier van s morgens tot s avonds vastgeplakt voor hun computer .........in de hoop een stem bij te winnen voor de BUBkes....
__________________
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline  
Oud 20 oktober 2004, 13:20   #95
odinkontakt
Provinciaal Statenlid
 
odinkontakt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 733
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Zieligaards die niet buiten mogen en heel den dag op internet zitten.
......het moet ten andere erg gesteld zijn met votre patrie .....als men de krampachtige pogingen van de BUBkes en Co bekijkt .......votre patrie lijkt eerder in groot gevaar dan hetgeen u steeds beweert......
__________________
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline  
Oud 20 oktober 2004, 14:28   #96
Acid
Schepen
 
Acid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2004
Berichten: 458
Standaard

Vlaanderen onafhankelijk. Het federalisme (en het confederalisme) zouden slechts een tussenstop mogen zijn.

Het is eindelijk duidelijk dat de verschillende niveaus in België elkaar voor de voeten lopen, dat het federale model ten dode is opgeschreven.

De verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn zodanig groot dat er voor beide landsdelen een apart en onafhankelijk bestuur nodig is. En dit zonder inmenging van de federale pipo's die, als puntje bij paaltje komt, toch ook niks te zeggen hebben.
__________________
Voor een vrij en onafhankelijk Vlaanderen.
Acid is offline  
Oud 20 oktober 2004, 15:48   #97
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Zieligaards die niet buiten mogen en heel den dag op internet zitten.
Is dat jouw analyse van resultaten die je niet gezind zijn?
__________________
Antoon is offline  
Oud 20 oktober 2004, 15:48   #98
carlos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Locatie: oostende
Berichten: 587
Standaard

De poll hierboven bewijst nogmaals de flamingantise strekking van dit forum. Het resultaat bewijst echter ook dat 50 % van diegene aan dit forum meewerken wel degelijk voorstanders zijn van het behoud van België, 26% als unitair land, 24 % als federale stand !
Dan ook en eens te meer, moet een dwingende referendum plaats hebben !
carlos is offline  
Oud 20 oktober 2004, 15:57   #99
odinkontakt
Provinciaal Statenlid
 
odinkontakt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 733
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
De poll hierboven bewijst nogmaals de flamingantise strekking van dit forum. Het resultaat bewijst echter ook dat 50 % van diegene aan dit forum meewerken wel degelijk voorstanders zijn van het behoud van België, 26% als unitair land, 24 % als federale stand !
Dan ook en eens te meer, moet een dwingende referendum plaats hebben !
.......ja ja carlos ....zet er maar spoed achter voor het te laat is ........ de glorierijke onafhankelijkheidsdag van vlaanderen kan er rapper zijn dan jij verwacht......
__________________
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !!
odinkontakt is offline  
Oud 20 oktober 2004, 16:02   #100
carlos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Locatie: oostende
Berichten: 587
Standaard

Onnozelaar!
carlos is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be