Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2005, 14:56   #21
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Tja,

Voor niets te doen, lijkt me dat geen slechte verdienste.

Ik werk en ik krijg geeneens het dubbele,
zegt mij dan nu eens wie het slechtste af is.

Maar krijgen en krijge en krijgen is maar normaal in België,
er zal wel iemand betalen voor al dat krijgen...
moete tegenwoordig 'iets doen' om te mogen leven?
dus wie 'niets doet' moet eigenlijk doodgaan.
dat bedoel je toch hé.

goh en er is geeneens werk genoeg om iedereen 'iets' te laten doen, dus zijn er een heleboel mensen die noodgedwongen 'niets' doen.
en onze gemene communistische rode sovjetstaat laat die mensen nog in leven ook zeg.

wat een onrecht.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:01   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
moete tegenwoordig 'iets doen' om te mogen leven?
dus wie 'niets doet' moet eigenlijk doodgaan.
dat bedoel je toch hé.

goh en er is geeneens werk genoeg om iedereen 'iets' te laten doen, dus zijn er een heleboel mensen die noodgedwongen 'niets' doen.
en onze gemene communistische rode sovjetstaat laat die mensen nog in leven ook zeg.

wat een onrecht.
Ik ken er toch die dat gedwongen "nietsdoen" toch niet zo erg vinden. Een beetje wiet verkopen, wat slapen, wat rondhangen, een beetje blowen, wat op werkende man zijn kap zitten (uischelden dat het een dikke egoïst is) en dat voor +- 700 €. Niet slecht betaald moet ik zeggen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:06   #23
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik ken er toch die dat gedwongen "nietsdoen" toch niet zo erg vinden. Een beetje wiet verkopen, wat slapen, wat rondhangen, een beetje blowen, wat op werkende man zijn kap zitten (uischelden dat het een dikke egoïst is) en dat voor +- 700 €. Niet slecht betaald moet ik zeggen.
ik ken er ook die het ongedwongen 'ietsdoen' vreselijk tegen hun zin doen maar dat niet durven toegeven en dan maar wat op de werklozen hun kap zitten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:26   #24
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik ken er ook die het ongedwongen 'ietsdoen' vreselijk tegen hun zin doen maar dat niet durven toegeven en dan maar wat op de werklozen hun kap zitten.
... dan zijn er gelukkig de ongedwongen nietsdoeners (hangt ervan af wat je "niets" noemt natuurlijk) die van mening zijn dat er gewoonweg teveel energie gestopt wordt in gezaag over-en-weer. Als je die energie nou eens zou gebruiken om je ambities waar te maken (ik neem aan dat je die toch hebt, of niet?), dan zou je jezelf al een pak beter voelen.


[size=1]Ik zit alweer te lang op dit forum; gelukkig is m'n favoriete boekhandel morgen weer open en dan is het weer ciao voor een paar maanden. Niet gewanhoopt dus, dra ben ik weer verschwunden.[/size]
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:41   #25
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

ik vind 'ambitie' zo'n walgelijk woord dat ik er misselijk van word.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:42   #26
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik vind 'ambitie' zo'n walgelijk woord dat ik er misselijk van word.
Ok, ok... jij je zin.
Vervang het woord "ambitie" door "streefdoel" of -poëtischer- "dromen".
Heb je die dan niet, Mitgard?
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:44   #27
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
... dan zijn er gelukkig de ongedwongen nietsdoeners (hangt ervan af wat je "niets" noemt natuurlijk) die van mening zijn dat er gewoonweg teveel energie gestopt wordt in gezaag over-en-weer. Als je die energie nou eens zou gebruiken om je ambities waar te maken (ik neem aan dat je die toch hebt, of niet?), dan zou je jezelf al een pak beter voelen.




[size=1]Ik zit alweer te lang op dit forum; gelukkig is m'n favoriete boekhandel morgen weer open en dan is het weer ciao voor een paar maanden. Niet gewanhoopt dus, dra ben ik weer verschwunden.[/size]
wete lees uw boeken en gun ons hier gewoon tussendoor eventjes van uw wijsheid . moet ook kunnen !
kheb maar 1 vraag in jouw betoog: hoe passen kinderen opvoeden of de zorg voor ouderen of anderen hierin? ge weet wel het is voor mij ook perfect mogelijk om een sober aangenaam vrolijk gelukkig leven uit te bouwen met weinig, dat is veel minder makkelijk als je kinderen ( vooral jongeren) in huis wonen hebt want die willen natuurlijk wel deel zijn van die moderne dure samenleving wat hun volste recht is ( ze zijn dus geintegreerd ).
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:57   #28
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Beste Lutifer,

Een kind en zelfs een "jongere" (voor mij zijn dat ook nog kinderen, maar soit) heeft al die sturm-und-drang van de zogenaamde consumptiemaatschappij helemaal niet nodig. Veel ouders "dumpen" hen daarin (met de beste bedoelingen overigens), maar spelen zo ongewild en onbewust het spelletje mee. Ze "conformeren" hun kinderen, zorgen ervoor dat ze nét hetzelfde willen (en krijgen) als hun speelkameraadjes op school, dat ze nét zo materialistisch-verslaafd worden als de grote meute. Laatst zag ik bij een supertof koppel vrienden de kinderen nog lekker ouwerwets knutselen met rolletjes wc-papier en yoghurtpotjes: kinderen van 6, 12 en 14... (voor mij een flashback) En ze hadden er duidelijk lol in! Geen bergen plastieken rommel, geen SMS-stress, geen gedrum rond de televisie, ... Soms denk ik wel eens dat we onze kinderen te snel de volwassenheid (of beter: het volwassen"dom") willen injagen. En hoe bereik je die schijnbare idylle??? Heel simpel: door ontzettend veel tijd met die jong gasten door te brengen, door ze te geven wat ze diep in hun binnenste het hardste nodig hebben: de aandacht en de liefde van hun ouders.

Maarja, carrière... time is money ... die derde auto moet afbetaald ... 2x op reis per jaar ... ---> kinderen voor de teevee 's avonds en/of laten SMSsen of chatten... kost wel wat, maar ze zijn tenminste stil.


[size=1]ps. als ik begin te lezen, dan kom ik niet meer in de buurt van de computer of televisie.[/size]
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 15:58   #29
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Ok, ok... jij je zin.
Vervang het woord "ambitie" door "streefdoel" of -poëtischer- "dromen".
Heb je die dan niet, Mitgard?
vroeger, ja.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 16:38   #30
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Beste Lutifer,

Een kind en zelfs een "jongere" (voor mij zijn dat ook nog kinderen, maar soit) heeft al die sturm-und-drang van de zogenaamde consumptiemaatschappij helemaal niet nodig. Veel ouders "dumpen" hen daarin (met de beste bedoelingen overigens), maar spelen zo ongewild en onbewust het spelletje mee. Ze "conformeren" hun kinderen, zorgen ervoor dat ze nét hetzelfde willen (en krijgen) als hun speelkameraadjes op school, dat ze nét zo materialistisch-verslaafd worden als de grote meute. Laatst zag ik bij een supertof koppel vrienden de kinderen nog lekker ouwerwets knutselen met rolletjes wc-papier en yoghurtpotjes: kinderen van 6, 12 en 14... (voor mij een flashback) En ze hadden er duidelijk lol in! Geen bergen plastieken rommel, geen SMS-stress, geen gedrum rond de televisie, ... Soms denk ik wel eens dat we onze kinderen te snel de volwassenheid (of beter: het volwassen"dom") willen injagen. En hoe bereik je die schijnbare idylle??? Heel simpel: door ontzettend veel tijd met die jong gasten door te brengen, door ze te geven wat ze diep in hun binnenste het hardste nodig hebben: de aandacht en de liefde van hun ouders.

Maarja, carrière... time is money ... die derde auto moet afbetaald ... 2x op reis per jaar ... ---> kinderen voor de teevee 's avonds en/of laten SMSsen of chatten... kost wel wat, maar ze zijn tenminste stil.


[size=1]ps. als ik begin te lezen, dan kom ik niet meer in de buurt van de computer of televisie.[/size]
awel kben blij van te horen dat het nog wel bestaat het gewone knutselen maar mijn ervaring is dat kinderen graag 'normaal' willen zijn en dus meedoen met wat de norm is . Ik vind dat je daar als ouder niet tegen in kan gaan omdat je dan zelf aan het pushen bent. Je kan er over praten maar ook kinderen hebben recht op hun eigen keuzes. Vooral in 'arme' gezinnen willen de kinderen heel erg graag de laatste nieuwe snufjes om op die manier toch mee te kunnen tellen tussen hun 'vrienden'. Je kan zeggen dat ze dat gedrag van hun ouders overgenomen hebben en dat zal ook wel voor een stuk kloppen maar toch kan je je kinderen opvoeden als 'alternootjes'? is dat niet het omgekeerde van integratie?
Je ziet wat een discussies er zijn over allochtonen versus autochtonen, arm tov rijk en telkens gaat het over 'erbij horen, integratie' en jij kiest duidelijk voor 'durf tegen de stroom in gaan? '
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 16:40   #31
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
vroeger, ja.
damn mitgard , we hadden je mee moeten nemen naar het weekend in Leuven.
ik heb altijd uit je postings verstaan dat jij net een heel duidelijke droom hebt?
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 17:44   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik ken er toch die dat gedwongen "nietsdoen" toch niet zo erg vinden. Een beetje wiet verkopen, wat slapen, wat rondhangen, een beetje blowen, wat op werkende man zijn kap zitten (uischelden dat het een dikke egoïst is) en dat voor +- 700 €. Niet slecht betaald moet ik zeggen.
En heb jij concrete cijfers over hoeveel werklozen zich daar nu precies mee bezig houden?

Nee hé? Ik dacht het niet. Tuurlijk niet want u weet niet waar u over spreekt.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 17:52   #33
oliepiek
Banneling
 
 
oliepiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 1.275
Standaard

Mitgard, heb je daar een bron voor? Dit is zeer interessant.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 18:55   #34
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
Je ziet wat een discussies er zijn over allochtonen versus autochtonen, arm tov rijk en telkens gaat het over 'erbij horen, integratie' en jij kiest duidelijk voor 'durf tegen de stroom in gaan? '
Dat van die "alternootjes" betwist ik; het is niet omdat je kinderen een iPod of een PSP of zo'n blits lulijzer lachwekkende ondingen vinden dat ze "alternootjes" zijn. Meer nog: er moet zelfs helemaal niet "gepushed" worden; wél geduid, erop gewezen dat ze over hun materiële wensen en natte droompjes tweemaal moeten nadenken en dan zélf een beslissing moeten nemen. Veel volwassenen zouden dat beter zelf ook eens doen; zou hen inderdaad ontzettend veel nodeloze ellende besparen. En dan moeten je kinderen er nog helemaal niet bijlopen in van die zelfgebreide soeptruien, als je begrijpt wat ik bedoel. En wat die "integratie" betreft... het is nog maar de vraag waarbinnen je wil geïntegreerd wil worden: iedereen schijnt daar zo zijn eigen invulling aan te willen geven.

en daarmee zijn we back on topic: als "integratie" moet inhouden dat het een quasi burgerplicht wordt om te consumeren, je daarvoor krom te werken en vooral de écht belangrijke zaken in ons zo al veel te korte leven uit het oog te verliezen... dan krijg je inderdaad de vicieuze cirkel waar Mitgard het over had. Er is een uitweg uit die cirkel, meer dan één zelfs en als we eens leren na te denken in plaats van willoos de meute te volgen, dan weten we allemaal die uitweg te vinden...

By the way... oprecht gelukkig zijn is geen illusie !



En nou wil ik van Mitgard horen waar z'n dromen naartoe zijn... (lijkt me het allerbelangrijkste dat een mens kan verliezen)
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 22:09   #35
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

ik ga dadelijk naar dromeland, misschien kom ik ze daar wel tegen, hihihi.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be