Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2011, 19:33   #41
besluitloos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
... Stel dat dexia die 1.5miljard sociale lasten in BUFFER kon stoppen om zich te wapenen tijdens de crisis, dan hadden ze in 4 jaar tijd +6Miljard meer om de crisis te bevecthten.
...
Ik ben het grotendeels met je eens, maar geloof jij echt dat ze dat netjes gespaard zouden hebben, als een goede huisvader?
Als ze zich op zo'n manier zouden gedragen, zouden ze nu niet in deze positie zitten, denk ik dan...

EDIT: ah, nu valt mijne frank. je bedoelt: vanaf nu

Laatst gewijzigd door besluitloos : 10 oktober 2011 om 19:34.
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 20:07   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gij zijt toch niet tegen fraude?
Ah nee, alleen tegen fraude die geen fraude is
Fraude is een symptoom van verkeerde lasten. Kijk als je alcohol zwaarder belast importeren ze illegaal of beginnen ze zelf te stoken. Dat wil zeggen de belasting is een brug tever. En zo moet je alle lasten beredeneren. Het heeft geen zin arbeid 80% te belasten en energie 6% te belasten je trekt een balans uit evenwicht. Dus ook daar ontstaan frauduleuze toestanden. De kunst is systemen maken die toelaten lasten te ontwijken zoals je wagens kunt kiezen kies je ook de belasting die jebetaalt. Nu zwartwerk in de bouw is een gevolg van gebrek aan.schaalgrootte. en mensen die onder een hoedje spelen versus de fiskus. Dus daarom bedoel ik je moet meer nadenken wanneer een belasting een brug te ver is en wanneer het geen zin meer heeft om lasten op te drijven. In die redenering heeft fraude geen belang dat je daar een gestapo toestand op organiseert. Je doet de lasten op arbeid dalen zoals.met dienstencheques en alle zwartwerk in die sektor verdwijnt. Dat is dan naar zwartwerk toe een goed systeem
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 20:09   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos Bekijk bericht
Ik ben het grotendeels met je eens, maar geloof jij echt dat ze dat netjes gespaard zouden hebben, als een goede huisvader?
Als ze zich op zo'n manier zouden gedragen, zouden ze nu niet in deze positie zitten, denk ik dan...

EDIT: ah, nu valt mijne frank. je bedoelt: vanaf nu
Hadden ze dat kunnen doen vanaf 2007. Dat bedoelde ik.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 20:59   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
?? wat wil u daarmee zeggen?
Overdag taxirijden en 's avonds optreden, zoals een bekende vriend-gitarist van mij.

En dan in slaap vallen in zijn auto en een total loss zetten
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 21:49   #45
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

[quote=De schoofzak;5735471]


Er zijn er die kakken op belastingsfraude, klein en groot.
Ook zij vergissen zich. Bevraag je bij een ernstige partij, en kom tot de conclusie: je moet kakken op ondoorzichtige niet-transparante systemen (fiscale regels), of veel te dure systemen (als legale arbeid te duur is, dan vind je wel iemand die het in het zwart komt doen bij jou thuis).

QUOTE]

Moet je niet eens iemand anders voor zoeken, diezelfde persoon doet het dan gewoon in het zwart, het is zo simpel. Om in orde te zijn met zwartwerk moet je een btw nummer hebben
Maar pas op als je je huis bouwd/ verbouwd dan mag je famillie niet gratis komen helpen en moet je btw nabetalen omdat je zelf wild werken.

Laatst gewijzigd door poxers : 10 oktober 2011 om 21:50.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be