Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2012, 17:05   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard Belgische rechters geschokt na bezoek aan gevangenis

http://www.joop.nl/wereld/detail/art...an_gevangenis/

Arme Belgen, jullie elite ziet jullie nog steeds als beesten. En dan maar drukte maken over Syrië en god weet wat, regimes in het buitenland omver werpen, terwijl je je eigen toko niet op orde hebt. Busstaking in Brussel! Bah!

Citaat:
706 gedetineerden terwijl er plek is voor 402
Kan het achterlijker?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 april 2012 om 17:07.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:01   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Wat hebben die arme rechters dan misdaan dat ze NU gestraft worden met een ongewenst gedwongen gevangenisbezoek ?

Citaat:
'Ik heb 25 jaar geleden als onderzoeksrechter de gevangenis al bezocht en sindsdien is er blijkbaar niets veranderd', zegt de rechtbankvoorzitter. ...
Bij de weg, velen hebben blijkbaar het gezochte geluk gevonden.

Laten we deze gedwongen arbeidsplaatsen afschaffen en iedereen vrijlaten. Of misschien kan Nederland of 'Europa' deze jongens elders nuttig inzetten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 april 2012 om 18:05.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:03   #3
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat hebben die arme rechters dan misdaan dat ze NU gestraft worden met een ongewenst gevangenisbezoek ?Bij de weg, velen hebben blijkbaar het gezochte geluk gevonden.
Goedwillige Belgen zouden dit forum kunnen gebruiken om hun land ten goede te keren, maar dat mag dan niet, kennelijk....Gewoon rapporteren wat voor verbetering vatbaar is, elkaar informeren over foute zaken, opkomen als volk voor je belangen inplaats van elkaar te bestrijden: die constante haat van jullie snap ik niet.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:17   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Goedwillige Belgen zouden dit forum kunnen gebruiken om hun land ten goede te keren, maar dat mag dan niet, kennelijk....Gewoon rapporteren wat voor verbetering vatbaar is, elkaar informeren over foute zaken, opkomen als volk voor je belangen inplaats van elkaar te bestrijden: die constante haat van jullie snap ik niet.
Prima hoor, doch doen sommigen hun best, hier op het froum.

Verder, die 'deplorable' situatie in de Belgische gevangenissen is vast geen uniek feit.
In andere landen worden dikwijls ergere situaties vastgesteld (geen voedsel noch bed) bvb.) Daarmee vergeleken is de instelling in Belgie nog steeds een 5 sterren-hotel. Gezellig is het er alvast.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:21   #5
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Prima hoor, doch doen sommigen hun best, hier op het froum.

Verder, die 'deplorable' situatie in de Belgische gevangenissen is vast geen uniek feit.
In andere landen worden dikwijls ergere situaties vastgesteld (geen voedsel noch bed) bvb.) Daarmee vergeleken is de instelling in Belgie nog steeds een 5 sterren-hotel. Gezellig is het er alvast.
Dit is de soort redenatie die ik nooit kan volgen. Kijk toch naar je eigen: jullie betalen toch belasting? Wat gebeurt er toch met jullie geld: één van de rijkste landen ter wereld. Het is jullie geld, en jullie criminelen hebben nog steeds hun mensenrechten. Wel geld om Irak en Libië naar zijn verdoemenis te bombarderen, maar een fatsoenlijke gevangenis: ho maar. Jullie zijn gewoon hartstikke achterlijk en hebben jullie diefachtige elite niet in de hand. Geen politiemannen in Brussel die iets nuttigs doen, bv.


Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 april 2012 om 18:24.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:25   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Neemt U hier een kijkje : Photos: Latin America Prisons
Posted Mar 19, 2012









__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:26   #7
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Achterlijk, achterlijk, achterlijk.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:30   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit is de soort redenatie die ik nooit kan volgen. Kijk toch naar je eigen: jullie betalen toch belasting? Wat gebeurt er toch met jullie geld: één van de rijkste landen ter wereld. Het is jullie geld, en jullie criminelen hebben nog steeds hun mensenrechten. Wel geld om Irak en Libië naar zijn verdoemenis te bombarderen, maar een fatsoenlijke gevangenis: ho maar. Jullie zijn gewoon hartstikke achterlijk en hebben jullie diefachtige elite niet in de hand. Geen politiemannen in Brussel die iets nuttigs doen, bv.

Diezelfde diefachtige elite die ook in Uw land aan het roer staat, niet ? Ome Bernard etc... Bilder... een mooie club hoor. Nee, Nederland doet het op dat gebied alvast niet beter. Same shxt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 18:50   #9
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Diezelfde diefachtige elite die ook in Uw land aan het roer staat, niet ? Ome Bernard etc... Bilder... een mooie club hoor. Nee, Nederland doet het op dat gebied alvast niet beter. Same shxt.
Ik ben geen vertegenwoordiger van Nederland en hun diefachtige elite, een staat als criminele organisatie. Terwijl jullie je druk maken over het buitenland loopt het bij jullie thuis erg fout, dat is mijn fucking point. Ik weet dat jij niet over de gevangenissen in België gaat, maar ik zou voorstellen dat wel te doen en al die leugenpraat over andere landen te laten voor wat het is: zo worden jullie misleid. Power to the Belgium people.

Grappig, toen ik dit artikel opzocht, las ik meteen die stomme, achterlijke vergelijking met gevangenissen in het buitenland. Jullie zijn gedresseerd om de leugens van jullie onderdrukkers te slikken. Ze voorzien julle van antwoorden die als bij een papegaai er meteen uitkomen. Moslims klinken vaak ook zo als je iets zegt over hun religie. Oerstom.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 april 2012 om 18:52.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 19:00   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik ben geen vertegenwoordiger van Nederland en hun diefachtige elite, een staat als criminele organisatie. Terwijl jullie je druk maken over het buitenland loopt het bij jullie thuis erg fout, dat is mijn fucking point. Ik weet dat jij niet over de gevangenissen in België gaat, maar ik zou voorstellen dat wel te doen en al die leugenpraat over andere landen te laten voor wat het is: zo worden jullie misleid. Power to the Belgium people.

Grappig, toen ik dit artikel opzocht, las ik meteen die stomme, achterlijke vergelijking met gevangenissen in het buitenland. Jullie zijn gedresseerd om de leugens van jullie onderdrukkers te slikken. Ze voorzien julle van antwoorden die als bij een papegaai er meteen uitkomen. Moslims klinken vaak ook zo als je iets zegt over hun religie. Oerstom.
Waar bent U dan wel vertegenwoordiger van en wat is Uw oplossing ? Een zoveelste nieuwe partij of alles op stelten zetten ? Dat laatste komt sowieso nog, maar eerst moet men nog veeeeeel honger en hopelijk massaal aan ziektes lijden.

Verder, geen domme vergelijking hoor. Gewoonweg realiteit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 april 2012 om 19:00.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 19:12   #11
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Ik snap het probleem niet helemaal. Het is eigenlijk best eenvoudig om er voor te zorgen dat je niet in een gevangenis terechtkomt. Dus je verwacht dat de meeste mensen het worst zal weten hoe het er daar aan toe gaat.
Uiteindelijk is de overgrote meerderheid van de mensen die daar zit daar terechtgekomen omwille van keuzes die ze zelf gemaakt, hebben, keuzes waarvan ze wisten dat die op een verblijf in de gevangenis konden uitdraaien.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 19:34   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://www.joop.nl/wereld/detail/art...an_gevangenis/

Arme Belgen, jullie elite ziet jullie nog steeds als beesten. En dan maar drukte maken over Syrië en god weet wat, regimes in het buitenland omver werpen, terwijl je je eigen toko niet op orde hebt. Busstaking in Brussel! Bah!



Kan het achterlijker?
Nu pas ?
Das wel al ouds nieuws.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 21:42   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Goedwillige Belgen zouden dit forum kunnen gebruiken om hun land ten goede te keren, maar dat mag dan niet, kennelijk....Gewoon rapporteren wat voor verbetering vatbaar is, elkaar informeren over foute zaken, opkomen als volk voor je belangen inplaats van elkaar te bestrijden: die constante haat van jullie snap ik niet.
Zegt de man die wakker ligt van de vraag of " witten" afstammen van albino's...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 21:45   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
http://www.joop.nl/wereld/detail/art...an_gevangenis/

Arme Belgen, jullie elite ziet jullie nog steeds als beesten. En dan maar drukte maken over Syrië en god weet wat, regimes in het buitenland omver werpen, terwijl je je eigen toko niet op orde hebt. Busstaking in Brussel! Bah!



Kan het achterlijker?

Zet die Belgen allemaal op uw negeerlijst. Misschien helpt dat.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 22:23   #15
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dit is de soort redenatie die ik nooit kan volgen. Kijk toch naar je eigen: jullie betalen toch belasting? Wat gebeurt er toch met jullie geld: één van de rijkste landen ter wereld. Het is jullie geld, en jullie criminelen hebben nog steeds hun mensenrechten. Wel geld om Irak en Libië naar zijn verdoemenis te bombarderen, maar een fatsoenlijke gevangenis: ho maar. Jullie zijn gewoon hartstikke achterlijk en hebben jullie diefachtige elite niet in de hand. Geen politiemannen in Brussel die iets nuttigs doen, bv.

Groot gelijk; Edmond.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 22:24   #16
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Ik ben geen vertegenwoordiger van Nederland en hun diefachtige elite, een staat als criminele organisatie. Terwijl jullie je druk maken over het buitenland loopt het bij jullie thuis erg fout, dat is mijn fucking point. Ik weet dat jij niet over de gevangenissen in België gaat, maar ik zou voorstellen dat wel te doen en al die leugenpraat over andere landen te laten voor wat het is: zo worden jullie misleid. Power to the Belgium people.

Grappig, toen ik dit artikel opzocht, las ik meteen die stomme, achterlijke vergelijking met gevangenissen in het buitenland. Jullie zijn gedresseerd om de leugens van jullie onderdrukkers te slikken. Ze voorzien julle van antwoorden die als bij een papegaai er meteen uitkomen. Moslims klinken vaak ook zo als je iets zegt over hun religie. Oerstom.
Goede analyse.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:49   #17
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik snap het probleem niet helemaal. Het is eigenlijk best eenvoudig om er voor te zorgen dat je niet in een gevangenis terechtkomt. Dus je verwacht dat de meeste mensen het worst zal weten hoe het er daar aan toe gaat.
Uiteindelijk is de overgrote meerderheid van de mensen die daar zit daar terechtgekomen omwille van keuzes die ze zelf gemaakt, hebben, keuzes waarvan ze wisten dat die op een verblijf in de gevangenis konden uitdraaien.
Lieverd,

Belgen behoren tot het superieure blanke meesterras, jullie zijn blonde blauwogige ariërs, door god geschapen om leiding te geven aan de lagere rassen. Waarom zouden jullie je vergelijken met deze rijst etende tropische apen aan de andere kant van de wereld?

Zoals je ziet eten zij ook pannenkoeken met stroop bij hun groente en vlees. Geen enkele Belg zou pannenkoeken met slagroom bij zijn biefstukje serveren. Dus: jullie morele superioriteit gebied je om de mensenrechten te respecteren, want dat is ook precies hetgene dat jullie onderscheid van de aapvolkeren, wiens handen jullie vroeger afhakten...

Help ik jou met deze uitleg om te begrijpen waarom het fout is gevangenen nog erger te straffen door ze te kwellen met slechte leefomstandigheden en groepsverkrachting?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 april 2012 om 09:55.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:51   #18
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zegt de man die wakker ligt van de vraag of " witten" afstammen van albino's...


Mijn belangstelling voor menselijke albino's heeft te maken met de gedachte bij witten dat ze superieur aan zwarten zouden zijn, wat niet echt mogelijk is als je, zoals albino's, uit de buik van zwarten komt. Het werkelijk erg simpel...



Hedendaagse albino kinderen krijgen alle mogelijke bescherming tegen de zon, waardoor dat gehavende uiterlijk van oudere albino's vermeden word. Er zijn nu albino foto en runway modellen wat bewijst dat het om normale, gezonde mensen gaat met een bijzonder uiterlijk.




Albino power

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 april 2012 om 09:56.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:11   #19
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Help ik jou met deze uitleg om te begrijpen waarom het fout is gevangenen nog erger te straffen door ze te kwellen met slechte leefomstandigheden en groepsverkrachting?
En wat ik jou wil doen begrijpen is het volgende: Het is iedereen zijn plicht om er voor te zorgen dat hij geen keuzes maakt in zijn leven die tot een verblijf in de gevangenis voeren.
Dit is geen zware plicht, want dit is eigenlijk triviaal eenvoudig.
Eigenlijk hoort er helemaal niemand in de gevangenis te zitten. Zij die er toch zitten hebben er voor gekozen, en dat de gevolgen onaangenaam kunnen zijn houdt mij niet bezig.
Ik heb immers niet de ambitie in een gevangenis terecht te komen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:28   #20
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En wat ik jou wil doen begrijpen is het volgende: Het is iedereen zijn plicht om er voor te zorgen dat hij geen keuzes maakt in zijn leven die tot een verblijf in de gevangenis voeren.
Dit is geen zware plicht, want dit is eigenlijk triviaal eenvoudig.
Eigenlijk hoort er helemaal niemand in de gevangenis te zitten. Zij die er toch zitten hebben er voor gekozen, en dat de gevolgen onaangenaam kunnen zijn houdt mij niet bezig.
Ik heb immers niet de ambitie in een gevangenis terecht te komen.
Er schijnt geen foto te zijn van zo een walgelijke Belgische gevangenis cel: zoveel openheid en democratische transparantie zou men niet verwachten in richtnatie België!

Wellicht ben je geen persoon die genoeg wijsheid en levenservaring heeft om zich in zo een onderwerp te verdiepen. De behandeling van gevangen houdt de mensheid al eeuwenlang bezig, is onderwerp van heel veel wetenschappelijk onderzoek. Er zullen altijd gevangenissen zijn, al hoe vreselijk wij dit vinden, want er zal altijd misdaad zijn.

Als je hoort dat iemand wordt opgesloten, zou ik een schietgebedje doen, want als je iets van het leven weet zal je begrijpen dat de mens heel gemakkelijk kan falen. Je zou iemand kunnen doodrijden, terwijl je kopje koffie in de auto is omgevallen of zo. Of dat je in slaap viel? Of dat je in passie iemand de hersenen inslaat. Of dat je corrupte baas ervoor zorgt dat jij de schuld krijgt, en dat je wordt veroordeelt, en dat je misschien geluk hebt om vele jaren later vrijgesproken te worden. Intussen heb je dus jaren liggen rotten in één van jullie smerige Belgische cellen

Ik heb als oudere en meer ervaren persoon geprobeerd je bewust te maken van het probleem, en ik hoop dat ik daar goed aan heb gedaan.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be