Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2002, 15:19   #21
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Jonas,

Troost u ik wou en wil niets in uw schoenen duwen. Ik heb enkel aan een moderator beloofd een einde te maken aan een belachelijke discussie die eigenlijk het woord niet waard is! Ik heb niet gezegt dat jij ermee gestart bent ofzo!

Godfried,

Inderdaad hoelang nog ... volgens mij is het een kwestie van momenten! 1 ding alzeker hoop doet leven

J.N.
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 16:37   #22
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Toen ik begon te participeren in dit forum werd er over de meest uiteenlopende onderwerpen gediscussieerd. Maar de laatste dagen lijkt er en plaag te woeden op politics.be. Net als op andere fora monopoliseren VB'ers en aanverwanten het debat met allerlei topics over vreemdelngen, het VB zelf, de jaarlijkse Ijzerbedevaart-beslommeringen, enz.
Dit is verrre van aangenaam. Wat denkt u hierover?
Simpel.Omdat die van rechts zijn hun gedacht eens kunnen zeggen, anoniem en zonder met de vinger gewezen te worden of elders, bij de gecensureerde pers hun gedacht niet kwijt kunnen.

Anderzijds, omdat de anderen niet veel te vertellen hebben en dan kun je ook niets inzenden. Dat noemen ze de regeringsgezinden voor wie alles goed gaat en die nooit opmerkingen te maken hebben.

Het ging nog nooit zo goed in Vlaanderen en goed nieuw is géén nieuws.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 22:14   #23
ggolsteyn
Schepen
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Locatie: Sint-Amandsberg
Berichten: 436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Toen ik begon te participeren in dit forum werd er over de meest uiteenlopende onderwerpen gediscussieerd. Maar de laatste dagen lijkt er en plaag te woeden op politics.be. Net als op andere fora monopoliseren VB'ers en aanverwanten het debat met allerlei topics over vreemdelngen, het VB zelf, de jaarlijkse Ijzerbedevaart-beslommeringen, enz.
Dit is verrre van aangenaam. Wat denkt u hierover?
-------------
Beste Leo,

Kan het nog verder verkeerd gaan na Leo ?
(tenminste als je de enige echte bent)

Gerard Golsteyn
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 15:18   #24
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Ahem, ik zal het kort maken, ik vind het heel mooi hoe u hier enige verantwoordelijkheid voor de afgelopen "rel" in mijn schoenen wil schuiven. Wel hier vind je de posting van jouw die de oorzaak was van mijn scherpe kritiek (zonder schelden):




"Inderdaad voor vele forumgangers is het blijkbaar een dagelijkse must het Vlaams Blok aan te vallen. Het is dan ook meer dan de logica zich zelve dat de Vlaams Blokkers de leugens en laster met de waarheid bekampen.

Misschien moeten we er eens aandenken om als rechtsgezinde niet meer te reageren op de door links geuite leugens. Wie vindt er wat van dit voorstel?

J.N."


Maar dat is geen provocatie zeker en zeker ook geen gescheld.
De zaak is voor mij al lang gesloten (ik begin mij anders een kleuter te voelen)...
Wat noemt u aanvallen??? Ik weet niet echt wie er op dit forum vlaams blokker is, kan dit enkel vermoeden!!! Daarbij, ik ben geen vb'er en krijg ook aanvallen van links! Laat links links liggen, daarvan komt die uitspraak ook

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 16:29   #25
carf
Vreemdeling
 
carf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Locatie: Leningrad
Berichten: 84
Stuur een bericht via ICQ naar carf
Standaard

Hey,

Ik ga mij niet mengen in de discussies waarom er zo veel over en tegen het blok wordt gepost en geschreven. Wat ik echter wel boeiend vind aan deze discussie is dat blijkt dat het blok - ondanks de pogingen om een zo 'normaal' mogelijke partij te zijn - toch nog voor heel wat opschudding zorgt. Dit toont iets aan.

De partijlijn van het blok is, ondanks al hun camouflagepogingen, nog steeds neo-fascistisch.(*) Vele kritische jongeren op dit debat laten hun ogen niet sluiten en hun mond niet snoeren. Ze blijven daarom het blok stevig aanpakken in de discussies. Of je dit nu aangenaam vindt of niet, het toont aan wat er leeft en waar men van wakker ligt.

Ik ben een voorstander van eender welke discussie maar het moet niet eindigen in het met modder gooien van links naar rechts. Ik hoop dat we kunnen blijven praten over het blok, en ik hoop dat mijn mede-discuteerders dit ook willen.

Groeten, CaRf



(*)Ik gebruik de term neo-fascisme omdat het klassieke fascisme van '30 steunde op de massale misleiding van een heel volk en de opelijke verkondiging van antisemitisme, antisyndicalisme,...
Bij het neo-fascisme is dit niet aanwezig. Er is wel misleiding op grote schaal bij mensen uit alle sociale klassen, maar de openlijke verdediging van het extreem-rechtse gedachtengoed is niet altijd expliciet aanwezig. Daartoe is men o.a. wettelijk niet in staat. Neo-fascisten komen daarom buiten met een populistisch(**) programma, maar de (onuitgesproken) kerngedachte is nog steeds sterk aanwezig. Denk maar aan de randorganisaties van het blok (nsv, voorpost, kvhv, vmo...) die openlijk hun ideeën kunnen verkondigen. Het blok beweert hiermee niks te maken te hebben, maar de ledenlijsten die af en toe uitlekken en soms juridisch moeten openbaar gemaakt worden bewijzen het tegendeel.

(**) Het is niet omdat neo-fascisten een populistisch programma hebben dat alle populisten neo-fascisten zijn. Denk maar aan Pim Fortuyn, die wel radikaal rechts was (laten we dat niet vergeten!), maar geen fascist. Populisme komt zowel bij rechts als links voor. Denk maar aan de houding van de PvdA in hun acties pro-Palestina. Om de Belgische migrantenjongeren te overtuigen maakten ze geen onderscheid tussen Israëlische militairen en de vreedzame Israëlische bevolking. Israël was 1 pot nat. De realiteit is echter anders (en dat weet PvdA ook!). Binnen Israël is er een groeiende oppositie die vóór samenwerking is met Palestijnen tegen Sharon.
carf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 18:10   #26
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Extreem zijn is nooit goed, extreem warm, extreem koud, noem maar op!!! Wat u zegt dat het blok nog altijd voor opschudding zorgt: ja!!! Onlangs is het nogmaar bewezen dat ze tot de radicale extreme bewegingen behoren: "Aangezien het feit van die alternatieve bedevaart."

Je moet niet links zijn om anti-vb'er tezijn en ik herhaal laat links links liggen.

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 19:16   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Toen ik begon te participeren in dit forum werd er over de meest uiteenlopende onderwerpen gediscussieerd. Maar de laatste dagen lijkt er en plaag te woeden op politics.be. Net als op andere fora monopoliseren VB'ers en aanverwanten het debat met allerlei topics over vreemdelngen, het VB zelf, de jaarlijkse Ijzerbedevaart-beslommeringen, enz.
Dit is verrre van aangenaam. Wat denkt u hierover?
Simpel.Omdat die van rechts zijn hun gedacht eens kunnen zeggen, anoniem en zonder met de vinger gewezen te worden of elders, bij de gecensureerde pers hun gedacht niet kwijt kunnen.

Anderzijds, omdat de anderen niet veel te vertellen hebben en dan kun je ook niets inzenden. Dat noemen ze de regeringsgezinden voor wie alles goed gaat en die nooit opmerkingen te maken hebben.

Het ging nog nooit zo goed in Vlaanderen en goed nieuw is géén nieuws.
Goed gezien Willy. Voor een keer kan ik ook eens achter jouw reactie staan.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be