Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden.
Ja. 4 9,52%
Neen. 28 66,67%
Ja, maar, mits ... 3 7,14%
Neen, maar toch ... 6 14,29%
Geen mening, ik weet het niet. 1 2,38%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2015, 12:35   #121
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Liever een vondelingenschuif dan een vermoorde baby in de vuilbak. Bepaalde "verboden" kunnen mensen tot extremere wanhoopsdaden drijven...
Jij bent niet goed snik. Denk jij nu echt dat er maar 2 opties zijn? Een vondelingenschuif ofwel kindermoord?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 13:24   #122
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Jij bent niet goed snik. Denk jij nu echt dat er maar 2 opties zijn? Een vondelingenschuif ofwel kindermoord?
voor sommigen blijkbaar wel. Velen hebben zoveel schrik dat hun identiteit toch zal worden vrijgegeven of dat ze herkend worden (in de kliniek vb) dat die mogelijkheid er (in hun beperkt wereldbeeld) niet inzit.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 14:10   #123
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Jij bent niet goed snik. Denk jij nu echt dat er maar 2 opties zijn? Een vondelingenschuif ofwel kindermoord?
de zaken niet omkeren hé Drukazz...

de vondelingenschuif is net de extra optie (die blijkbaar voor sommigen nodig is)

die extra optie schrappen is ongetwijfeld voor sommigen noodlottig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 17:23   #124
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dit forum moet echt hernoemd worden; (zatte) toogpraat of iets dergelijks...
Klagen en zagen over allerlei en vooral over hoe dat ons leven verpest wordt door regeltjes en bemoeienissen maar zelf de ene bemoeienis (regeltjes) na het ander voorstellen om anderen hun leven te kunnen sturen...
Niet overdrijven. De meningen zijn inderdaad nogal uiteenlopend. Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.
Hoe dan ook. Volgens de opiniepeiling mag de vondelingenschuif wel nog efkes blijven.
Over wie, hoe en met welke motivatie iemand een baby in de schuif dropt, daar zal je volgens mij enkel naar kunnen raden.
Een pak reacties binnen m'n draad zijn inderdaad enkel gebaseerd op veronderstellingen en niet meer dan toogpraat. Feit is wel dat wie aan de toog zit ook mag gaan stemmen.

Ik denk dat een vondelingenschuif een noodzakelijk kwaad is. Iets wat niet past binnen een moderne beschaving, maar toch nodig is om te hopen dat het kindje een menswaardige toekomst krijgt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 27 februari 2015 om 17:26.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 18:12   #125
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet overdrijven. De meningen zijn inderdaad nogal uiteenlopend. Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.
Hoe dan ook. Volgens de opiniepeiling mag de vondelingenschuif wel nog efkes blijven.
Over wie, hoe en met welke motivatie iemand een baby in de schuif dropt, daar zal je volgens mij enkel naar kunnen raden.
Een pak reacties binnen m'n draad zijn inderdaad enkel gebaseerd op veronderstellingen en niet meer dan toogpraat. Feit is wel dat wie aan de toog zit ook mag gaan stemmen.

Ik denk dat een vondelingenschuif een noodzakelijk kwaad is. Iets wat niet past binnen een moderne beschaving, maar toch nodig is om te hopen dat het kindje een menswaardige toekomst krijgt.
Over wie, hoe en waarom iemand een kindje afstaat is ondertussen meer dan geweten, zelfs de uiteenlopende reden.
Snap niet goed waarom een vondelingenschuif niet zou passen binnen een moderne beschaving, OK er kunnen andere oplossingen zijn maar ondanks dat kan dat moeilijk op zich als een slecht iets gezien worden. Enfin voor sommigen wel; die zien toch in alles wat ze zelf willen zien.

Maar of dat kindje nu echt een menswaardige toekomst krijgt daar twijfel ik zeer sterk aan maar dat is een andere gerelateerde discussie weer.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 18:57   #126
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Voila, ik heb gestemd. De reden is heel eenvoudig, anonieme bevalling moet mogelijk zijn en indien er geen andere mogelijkheden zijn, dan moet het maar zo.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 12:41   #127
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Over wie, hoe en waarom iemand een kindje afstaat is ondertussen meer dan geweten, zelfs de uiteenlopende reden.
Snap niet goed waarom een vondelingenschuif niet zou passen binnen een moderne beschaving, OK er kunnen andere oplossingen zijn maar ondanks dat kan dat moeilijk op zich als een slecht iets gezien worden. Enfin voor sommigen wel; die zien toch in alles wat ze zelf willen zien.

Maar of dat kindje nu echt een menswaardige toekomst krijgt daar twijfel ik zeer sterk aan maar dat is een andere gerelateerde discussie weer.
we zijn het dus met elkaar eens.

Ik vind de wijze waarop een probleem moet worden opgelost nogal middeleeuws. Is er dan geen oplossing die beter past binnen ons westers beschavingsmodel ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 2 maart 2015 om 12:41.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 13:03   #128
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvijand Bekijk bericht
Jaja, verbieden maar.
We leggen ze wel ergens aan een overdekte parking van een willekeurige supermarkt ...
wie heeft het over verbieden
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2015, 13:21   #129
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Staatsvijand Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
wie heeft het over verbieden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
OPINIE. Een levenslang trauma voor moeder en kind
DE VONDELINGENSCHUIF MOET VERBODEN WORDEN
Staatsvijand. Je gaat toch niet proberen aan te tonen dat ik de mening deel van een door mij geciteerd opiniestuk
Ben je achterlijk of zo ? Dit is Facebook niet hoor.
Binnen een volwassen wereld kan je best meningen citeren zonder de mening te delen. Zo ver ben jij blijkbaar nog niet.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2015, 20:25   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Voila, ik heb gestemd. De reden is heel eenvoudig, anonieme bevalling moet mogelijk zijn en indien er geen andere mogelijkheden zijn, dan moet het maar zo.
Er zullen steeds anonieme bevallingen zijn. En als er geen vondelingenschuif is dan vrees ik dat het kindje anoniem in de grond belandt. Een fenomeen binnen alle culturen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be