Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2009, 11:39   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Waarom zou er maar één god bestaan ? Waarom geen hele bende ? Als je in het concept " god " kan geloven, waarom dan maar in één enkele ? Dit heb ik nooit begrepen.
Dat zou heel wat verklaren, 2 of 3 zatte operwezens samen die in staat van complete zinsverbijstering rap de wereld en mens hebben geschappen, ja wat doe je zoal als opperwezen als je eens niet weet van doen.

je kan niet altijd planeten in zwarte gaten gooien,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 11:40   #42
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Het is altijd hartverwarmend om iemand te zien toegeven wat anderen al wisten. Blijf je lang stil ?
Ik zei niets beledigend, zeker dit niet
Het is altijd beter om te zwijgen over zaken waar je geen verstand van hebt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 11:42   #43
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat zou heel wat verklaren, 2 of 3 zatte operwezens samen die in staat van complete zinsverbijstering rap de wereld en mens hebben geschappen, ja wat doe je zoal als opperwezen als je eens niet weet van doen.

je kan niet altijd planeten in zwarte gaten gooien,
Een ezel was in Parijs verdwaald en toen moest er iemand zich afvragen wat het verschil is tussen rood en soep, op dat gegeven moment kwam iemand met een stoel gemaakt door mercedes, niemand had het door want het was al te laat om naar de school te gaan waar ze twee voetballers zagen op een pan met 2 uur werk per dag.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 11:52   #44
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Porpo, jij beweert met je antwoord dat ik geen verstand van zaken heb. Helaas voor jou heb ik meer verstand van zaken dan je zou denken, want je kent me niet, je kent mijn achtergrond niet, en je kent wat ik weet niet. Dus kun je ook geen oordeel over mij vellen.
Ik spreek met kennis van zaken, omdat ik een heldere en nadenkende geest heb, dat het aandurft om geloof in vraag te stellen en dogma's uit te dagen. Zoals ik al schreef, elke schepper is sowieso geschapen geweest, en de drang van de mens om te proberen te zoeken naar een eerste principe (datgene wat er zou moeten zijn geweest voordat er iets anders bestond) is een dwaling. Iets is ontstaan uit niets en van daaruit is alles voortgekomen. Hoe moeilijk is dat voor je om te begrijpen ? Dat de god die jij aanbidt beweert dat iets te zijn wilt alleen maar zeggen dat deze god ook moet toegeven dat er ooit niets is geweest waaruit hij iets is geworden. Jouw god kan niet almachtig zijn, want anders waren al de mensen reeds zijn willoze slaven geworden. Mijn godin is niet almachtig, want ze staat toe dat men fouten kan maken zodat men er van kan leren. De zoektocht naar kennis stopt nooit, en we zullen blijven fouten maken onderweg, maar 1 ding is zeker: er is geen Waarheid. Er is alleen Verwondering.
Jij wilt er Onderwerping van maken.
Ik wil er Vreugde in vinden.
Dat is het verschil.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 11:55   #45
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Ik wou jou niet beledigen, het is gewoon altijd beter om te zwijgen over zaken waar je geen verstand van hebt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 11:57   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Niets nieuw, tik het in Google in het engels en je krijgt miljoenen reacties die dat fabeltje en leugentje bloot leggen.
Het staat nochtans mooi in de koran die ik bij de hand heb. En die is vertaald in 2 talen. Alleen het Arabisch kan ik niet lezen.

Maar kom na wat zoeken op't net ,komt er de meer "neutrale uitleg" is dat de zon naar haar rustplaats gaat bij zonsondergang.

Rustplaats wordt hier vertaald als nِمُسْتَقَرٍّ or musttaqar.

Ondertussen weet elke persoon die 2 hersencellen wenst te gebruiken dat de zon haar eigen weg volgt in het heelal, en dat de zonondergang het resultaat is van de draaing van de aarde op haar as. Zo'n omwenteling per 24 uur.

************************************************** ****
Maar , ik heb het geprobeerd, "sundown, islam, mudpool" en ik kom geen enkele weerlegging tegen op de eerste 3 pagina's. Wel veel uitleg over de relaxerende werking van hete modderbaden enzo. ( dat verklaart de modderpoel vertaling wel, na een dag hard op de woestijn neer te schijnen wil de zon ook wat rust en relaxatie nietwaar.)
Mijn google is niet halal, dat verklaart misschien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 december 2009 om 12:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 11:59   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Het is altijd beter om te zwijgen over zaken waar je geen verstand van hebt.
ik vind het nochtans een zeer goeie theorie, ...

kijk ik ken mijn eigen, stel u voor dat uw god, (wie het ook mag zijn) dezelfde karaktertrekjes had als mij, of nog erger... pffeeuuw, alle dagen thunder en lightning ! vandaag loop je op je voeten en morgen staan die ergens ter hoogte van je neus, gewoon voor de fun... je zou niet willen weten in welke crazy wereld je overmorgen zou kunnen wakker worden... ik zou er in elk geval enorm mijn plezier in hebben,... de wereld als een een soort grote maquette met levende figuurtjes in, die ik met een knip van mijn vingers kan veranderen in wat ik maar wil... Je moet een bijzonder sterk opperwezen zijn om aan die drang van de absolute macht te weerstaan... als die onozele mensen met u lachen, bliksemt ge er toch gewoon een paar neer ? (en dat is nog braaf,)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:00   #48
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het staat nochtans mooi in de koran die ik bij de hand heb. En die is vertaald in 2 talen. Alleen het Arabisch kan ik niet lezen.

Maar kom,de meer "neutrale uitleg" is dat de zon naar haar rustplaats gaat bij zonsondergang.

Rustplaats wordt hier vertaald als nِمُسْتَقَرٍّ or musttaqar.

Ondertussen weet elke persoon die 2 hersencellen wenst te gebruiken dat de zon haar eigen weg volgt in het heelal, en dat de zonondergang het resultaat is van de draaing van de aarde op haar as. Zo'n omwenteling per 24 uur.

************************************************** ****
Maar , ik heb het geprobeerd, "sundown, islam, mudpool" en ik kom geen enkele weerlegging tegen op de eerste 3 pagina's. Wel veel uitleg over de relaxerende werking van hete modderbaden enzo.
Mijn google is niet halal, dat verklaart misschien.
Je moet geen google open doen, gewoon de koran lezen en je zal het begrijpen. Zegt de koran dat? Breng dat vers dan
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:02   #49
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik vind het nochtans een zeer goeie theorie, ...

kijk ik ken mijn eigen, stel u voor dat uw god, (wie het ook mag zijn) dezelfde karaktertrekjes had als mij, of nog erger... pffeeuuw, alle dagen thunder en lightning ! vandaag loop je op je voeten en morgen staan die ergens ter hoogte van je neus, gewoon voor de fun... je zou niet willen weten in welke crazy wereld je overmorgen zou kunnen wakker worden... ik zou er in elk geval enorm mijn plezier in hebben,... de wereld als een een soort grote maquette met levende figuurtjes in, die ik met een knip van mijn vingers kan veranderen in wat ik maar wil... Je moet een bijzonder sterk opperwezen zijn om aan die drang van de absolute macht te weerstaan... als die onozele mensen met u lachen, bliksemt ge er toch gewoon een paar neer ? (en dat is nog braaf,)
En tomaat moet je eerst in water koken .. je wacht op zaterdag en je maakt die afspraak .. en stel ik bid tot God en er komt iemand vragen .. ik ga echt zien of dat een kerk was ... wij hebben dat geloof maar wij begrijpen dat niet ... ik ben wel katholiek opgevoed maar ik luister naar muziek ... hoe kan men zoiets in zijn gedachten krijgen? .... wouden ze dan zeker niet achter dat plaatje vragen en wat ze ermee in het geloof wouden verbieden? ... het geloof zei? ... ik voelde die overtuiging ...

Laatst gewijzigd door porpo : 10 december 2009 om 12:03.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:04   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Een ezel was in Parijs verdwaald en toen moest er iemand zich afvragen wat het verschil is tussen rood en soep, op dat gegeven moment kwam iemand met een stoel gemaakt door mercedes, niemand had het door want het was al te laat om naar de school te gaan waar ze twee voetballers zagen op een pan met 2 uur werk per dag.
tof he,

komaan als ge da kunt als opperwezen, ... wie zou er niet in de verleiding komen, ... komaan zelf de meest serieuse bilarenbijter onder ons. zou wel eens van een grapje houden...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:05   #51
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
tof he,

komaan als ge da kunt als opperwezen, ... wie zou er niet in de verleiding komen, ... komaan zelf de meest serieuse bilarenbijter onder ons. zou wel eens van een grapje houden...
Bewijs dat er geen God is, dan.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:11   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je moet geen google open doen, gewoon de koran lezen en je zal het begrijpen. Zegt de koran dat? Breng dat vers dan
De Koran "zegt" dat niet, het staat er gewoon in. Maar och ja, een vertaalde koran is geen koran, je kan de fijnzinnigheden van dat perfecte boekwerk nu eenmaal niet vertalen naar de barbaarse talen van de ongelovigen , of in het betere geval, van de andere maar dwalende broeders van't boek.

Maar kom, het staat in hoofdstuk 18 Al-KAHF (De Grot),en het begint bij vers 86.

Ik ben benieuwd over wel "ongelovig volk" er geschreven word dat bij die modderpoel, modderige poel, of zwarte zee waar de zon in gaat rusten leeft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:12   #53
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik wou jou niet beledigen, het is gewoon altijd beter om te zwijgen over zaken waar je geen verstand van hebt.
Er zit een barst in uw plaat, ge komt telkens terug met hetzelfde zinnetje. Kun je echt niet met een zinniger argument komen ?
Het heeft geen zin om mij monddood te praten. Ik weet gewoon te veel.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:12   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Bewijs dat er geen God is, dan.
De aanwezigheid van bliksemafleiders op kerken is al een goed teken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:14   #55
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Koran "zegt" dat niet, het staat er gewoon in. Maar och ja, een vertaalde koran is geen koran, je kan de fijnzinnigheden van dat perfecte boekwerk nu eenmaal niet vertalen naar de barbaarse talen van de ongelovigen , of in het betere geval, van de andere maar dwalende broeders van't boek.

Maar kom, het staat in hoofdstuk 18 Al-KAHF (De Grot),en het begint bij vers 86.

Ik ben benieuwd over wel "ongelovig volk" er geschreven word dat bij die modderpoel, modderige poel, of zwarte zee waar de zon in gaat rusten leeft.
Nergens staat een stelling dat de zo in dit of dat ondergaat
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:17   #56
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ik weet gewoon te veel.
Ok dan.

Jouw privé leven is jouw zaak, je mag van mij de schepper en god van jouzelf zijn en dat als jouw geloof aanhangen, en blijft voor jou, kom het niet samen brengen met geloven aangehangen door miljoenen mensen. Je probeert er iets mee te zeggen, maar dat lukt jou niet
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:18   #57
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De aanwezigheid van bliksemafleiders op kerken is al een goed teken.
Je bent geïndoctrineerd. Je zal het niet snappen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:19   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het staat nochtans mooi in de koran die ik bij de hand heb. En die is vertaald in 2 talen. Alleen het Arabisch kan ik niet lezen.

Maar kom na wat zoeken op't net ,komt er de meer "neutrale uitleg" is dat de zon naar haar rustplaats gaat bij zonsondergang.

Rustplaats wordt hier vertaald als nِمُسْتَقَرٍّ or musttaqar.

Ondertussen weet elke persoon die 2 hersencellen wenst te gebruiken dat de zon haar eigen weg volgt in het heelal, en dat de zonondergang het resultaat is van de draaing van de aarde op haar as. Zo'n omwenteling per 24 uur.

************************************************** ****
Maar , ik heb het geprobeerd, "sundown, islam, mudpool" en ik kom geen enkele weerlegging tegen op de eerste 3 pagina's. Wel veel uitleg over de relaxerende werking van hete modderbaden enzo. ( dat verklaart de modderpoel vertaling wel, na een dag hard op de woestijn neer te schijnen wil de zon ook wat rust en relaxatie nietwaar.)
Mijn google is niet halal, dat verklaart misschien.
allee Maddox ge weet toch dat al die wetenschappelijke zever fabelkes zijn, het grote sprookjesboek heeft altijd gelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:19   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nergens staat een stelling dat de zo in dit of dat ondergaat
Hoofdstuk 18 , Al-Kahf,
Vers 86: En hij volgde een weg

Vers 87: Totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid.


Maar kom, U hebt gelijk, de vertaling van het perfecte boekwerk is pure corruptie. Ik kan de waarheid pas bevatten als ik het oude Arabisch perfect onder de knie heb nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:20   #60
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
allee Maddox ge weet toch dat al die wetenschappelijke zever fabelkes zijn, het grote sprookjesboek heeft altijd gelijk.
geïndoctrineerd!

Wat doen we dan met de wetenschappelijke informatie in de koran?
Dr. Maurice Bucaille's Book: " The Bible, The Qur'an and Science "
http://www.youtube.com/watch?v=crkq8HVvdm8

Debat met een criticus van wetenschap in de koran
The Qur'an and the Bible in the Light of Science?
http://www.youtube.com/watch?v=fw3do0TLv6o

* [Holy] Quran : Top Scientists Comments on Scientific Miracles in the Quran * # Faith and Science #
http://www.youtube.com/watch?v=FUUPYs0gElU

Toevallig?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be