Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2012, 12:48   #61
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Argumenten ?
Argumenten?
U komt met een waanzinnig overdreven mopje af waarmee u ineens elke anti-roker belachelijk maakt en verwacht argumenten?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:48   #62
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is onzin om te zeggen dat een goede schilderbeurt de rookgeur weghaalt.

Het kruipt echt overal in. Het is gas, en dat zal altijd maximale ruimte opvullen, en daar dan ook zijn deeltjes afzetten.
wat een totale onzin: ik heb 25 jaar gerookt in mijn huis en nadien gestopt. er is hier niks dat nog naar rook ruikt.

Men kan rookvrije hotelkamers aanbieden, en totale rookvrije bemeubelde korte huur appartementen (vb. aan zee), maar als men gewoon appartementen verhuurt voor langere tijd, dan mogen die mensen toch wel leven zoals ze willen zeker.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 januari 2012 om 12:50.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:49   #63
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Een aantal ja, maar een eigenaar kan niet zomaar om het even welke eisen stellen.
De eisen die beschreven werden, zijn toch wel heel basic eisen. Betalingszekerheid en behoud van de waarde/goede staat van het gehuurde pand.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:52   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Als ik rook, rook ik buiten op het terras; ik word zelf namelijk afkerig van de geur nadien.

Overigens heb ik er niets op tegen dat eigenaars doen met hun eigendom naar hun goeddunken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:53   #65
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als ik rook, rook ik buiten op het terras; ik word zelf namelijk afkerig van de geur nadien.

Overigens heb ik er niets op tegen dat eigenaars doen met hun eigendom naar hun goeddunken.
Dit dus
²
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:54   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Argumenten?
U komt met een waanzinnig overdreven mopje af waarmee u ineens elke anti-roker belachelijk maakt en verwacht argumenten?
Ik heb 4000 euro uitgegeven voor de komplete uitkuis van een appartement waar jarenlang in is gerookt. Overal vond ge een laag gele nicotine/teer. Achter de kasten, ramen, plafonds, in iedere kier en hoek. Alle ventillatieroosters moesten vervangen worden en de schachten uitgekuist worden. De keuken moest volledig gedemonteerd worden om de rommel er uit te halen. De stank zat overal.

Volledig uitkuisen door een bedrijf en opnieuw schilderen was dus de boodschap.

Ik kan mij dus perfect inbeelden dat eigenaars dat NIET willen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:55   #67
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dit dus
²
Een eigenaar heeft in het verhuurde pand zelfs niets meer te zoeken.
Of een keertje per jaar langskomen na afspraak met de huurder of (en dat vertikken ze meestal) als er iets stuk is dat buiten de verantwoordelijkheid van de huurder valt.
Verhuurders zijn god niet, al denken ze het precies wel...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:57   #68
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb 4000 euro uitgegeven voor de komplete uitkuis van een appartement waar jarenlang in is gerookt. Overal vond ge een laag gele nicotine/teer. Achter de kasten, ramen, plafonds, in iedere kier en hoek. Alle ventillatieroosters moesten vervangen worden en de schachten uitgekuist worden. De keuken moest volledig gedemonteerd worden om de rommel er uit te halen. De stank zat overal.

Volledig uitkuisen door een bedrijf en opnieuw schilderen was dus de boodschap.

Ik kan mij dus perfect inbeelden dat eigenaars dat NIET willen.
Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat u aan't overdrijven bent...
En nog geen klein beetje...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 12:59   #69
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een eigenaar heeft in het verhuurde pand zelfs niets meer te zoeken.
Of een keertje per jaar langskomen na afspraak met de huurder of (en dat vertikken ze meestal) als er iets stuk is dat buiten de verantwoordelijkheid van de huurder valt.
Verhuurders zijn god niet, al denken ze het precies wel...
't Staat je vrij elders te gaan huren of te kopen als een bepaalde verhuurder of zijn eisen je niet aanstaan. 't Is niet dat de verhuurder je dwingt zijn eigendom te huren, toch?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:01   #70
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat u aan't overdrijven bent...
En nog geen klein beetje...
Ik ben niet aan het overdrijven. Maar ja, u gelooft enkel wat u zelf ziet.

Er zal wel een reden zijn waarom eigenaars geen rokers meer in hun appartementen willen he ? En die reden is hoogst waarschijnlijk financieel.

Als ge met twee constant zit te roken in een ruimte, wat denkt gij zelf dat er gaat gebeuren op termijn ?

Als ik een appartement binnenkom waarin gerookt wordt/is geweest, dan ruik ik dat nu eenmaal. Direct. Sorry. Dat duurt een lange tijd om er uit te gaan, en dan nog vindt ge resten terug op plekken die ge niet regelmatig kuist.

Het is schade, die niet onder slijtage valt, en is bijgevolge voor de rekening van de huurder. Maar de huurder trekt zich hier niks van aan, met gevolg dat de verhuurder met de factuur zit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:02   #71
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als wij ons huis kopen en dit pand verhuren, no way in hell dat er hier een roker inkomt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:04   #72
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat een totale onzin: ik heb 25 jaar gerookt in mijn huis en nadien gestopt. er is hier niks dat nog naar rook ruikt.

Men kan rookvrije hotelkamers aanbieden, en totale rookvrije bemeubelde korte huur appartementen (vb. aan zee), maar als men gewoon appartementen verhuurt voor langere tijd, dan mogen die mensen toch wel leven zoals ze willen zeker.
In een huurwoning niet, daar zijn regels waar ze zich aan moeten houden
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:05   #73
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
't Staat je vrij elders te gaan huren of te kopen als een bepaalde verhuurder of zijn eisen je niet aanstaan. 't Is niet dat de verhuurder je dwingt zijn eigendom te huren, toch?
De verhuurders moeten geen eisen gaan stellen die't dagelijkse privéleven van de huurders aan gaat.
Staat er in het huurcontract ook iets over de kookluchtjes? Van parfumgebruik? Neen? Dan moeten ze stoppen met zeveren want dan hebben ze geen recht van klagen.
Ook over huisdieren moet een verhuurder niet klagen, aan het einde van het huurcontract moet men het pand in dezelfde staat terugbezorgen aan de verhuurder, de rest heeft die geen affaire mee.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:07   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

"Brave New World" is in aantocht, zo te zien.
Binnenkort gaan sommige verhuurders misschien ook gaan eisen dat hun appartement kiemvrij blijft.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:07   #75
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS Wat denkt gij dat een schilder kost aan uren, verf en materiaal om een appartement te herschilderen en een kuisfirma om alles te kuisen ?

Die 4000 euro was omdat ik zelf nog een deel heb gedaan. Ik heb net wat waterschade aan een dak, en ik moet een plafond laten het plafond laten herschilderen en bijwerken : 750 euro.

Tis maar dat je het weet....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:09   #76
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dit dus
²
behalve als er huurders met beschermde kenmerken willen huren, dan heb je als eigenaar ineens geen recht meer....

komen er twee werklozen afrikaans uitziende zwangere lesbische dwergen zonder job solliciteren voor je appartement, dan is je enige toegestane vraag: roken jullie?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 januari 2012 om 13:12.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:13   #77
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
PS Wat denkt gij dat een schilder kost aan uren, verf en materiaal om een appartement te herschilderen en een kuisfirma om alles te kuisen ?

Die 4000 euro was omdat ik zelf nog een deel heb gedaan. Ik heb net wat waterschade aan een dak, en ik moet een plafond laten het plafond laten herschilderen en bijwerken : 750 euro.

Tis maar dat je het weet....
Uw dak was in slechte staat en die huurder zat in een vochtig kruipkot?

Ik weet niet , maar als ik ergens naar verhuis behang en schilder ik zowieso de boel. Lijkt me iets dat veel huurders zelf doen.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:16   #78
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Uw dak was in slechte staat en die huurder zat in een vochtig kruipkot?

Ik weet niet , maar als ik ergens naar verhuis behang en schilder ik zowieso de boel. Lijkt me iets dat veel huurders zelf doen.
Het dak is al lang gerepareerd.

Dat is waar dat velen verven. Ik vond het best wel grappig om die gele muren terug wit te zien worden na 3 lagen Levis. Wetende dat de vorige eigenaar er juist 3 jaar had ingezeten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:17   #79
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
behalve als er huurders met beschermde kenmerken willen huren, dan heb je als eigenaar ineens geen recht meer....

komen er twee werklozen afrikaans uitziende zwangere lesbische dwergen zonder job solliciteren voor je appartement, dan is je enige toegestane vraag: roken jullie?
Gij kiest nog altijd zelf wie uw appartement huurt, en ge hoeft geen reden te geven waarom ge iemand kiest of niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 13:34   #80
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De verhuurders moeten geen eisen gaan stellen die't dagelijkse privéleven van de huurders aan gaat.
Eisen die het privéleven van de huurders an sich aangaan moeten ze niet stellen, maar ze zijn vrij te eisen wat ze willen wanneer het gaat over hun pand.
Concreet wil dat zeggen dat de verhuurder niet kan eisen dat de huurder niet rookt, maar hij kan wel eisen dat er enkel buiten gerookt wordt. Doet de huurder dat niet, dan moet ie achteraf ook niet klagen dat hij/zij opdraait voor de reinigingsfactuur. Toch niet moeilijk zeker?

't Is als huurder niet jouw eigendom, dus je hebt je maar te houden aan de eisen van de verhuurder. Wil je dat niet, zoek je een andere verhuurder of koop zelf iets.

Citaat:
Staat er in het huurcontract ook iets over de kookluchtjes? Van parfumgebruik? Neen? Dan moeten ze stoppen met zeveren want dan hebben ze geen recht van klagen.
Check je huurcontract eens eh; wie weet staat het er wel in.
Ga je niet akkoord met een huurcontract, teken niet en huur er niet.

Citaat:
Ook over huisdieren moet een verhuurder niet klagen, aan het einde van het huurcontract moet men het pand in dezelfde staat terugbezorgen aan de verhuurder, de rest heeft die geen affaire mee.
Toch wel; 't is zijn/haar eigendom.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be