Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2012, 21:50   #21
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
http://www.alternatehistory.com/discussion/ wordt druk bezocht, maar ik ben zelf niet geregistreerd. Vele alternate histories op zulke fora lijken me vaak niet goed uitgewerkt.
Ik zal eens proberen wat info op een rijtje te zetten over zijn tijd.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 21:53   #22
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

'Russia: people and empire' is een goed boek als je geïnteresseerd bent.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 21:55   #23
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Rusland zou in ieder geval sneller geïndustrialiseerd geweest zijn als Alexander III de hervormingen van zijn vader niet had teruggedraaid.
Maar zou het genoeg zijn om Wereldoorlog I veilig door te komen? Als patroon van Servië zou Rusland sowieso steeds betrokken geweest zijn. Met mogelijke (semi-fascistische) partijen tijdens het interbellum (voor zover en nog een tweede wereldoorlog komt) moet ook rekening gehouden worden. Cartografisch gezien zou Ruslands invloed Griekenland ten goede kunnen komen bij de opdeling van het Ottomaanse Rijk.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 8 april 2012 om 21:55.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 21:56   #24
Wiwaxia
Vreemdeling
 
Wiwaxia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Locatie: Kempen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
'Russia: people and empire' is een goed boek als je geïnteresseerd bent.
Bedankt, zal ik zeker eens lezen
__________________
« Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. »
Wiwaxia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 21:57   #25
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Maar zou het genoeg zijn om Wereldoorlog I veilig door te komen? Als patroon van Servië zou Rusland sowieso steeds betrokken geweest zijn. Met mogelijke (semi-fascistische) partijen tijdens het interbellum (voor zover en nog een tweede wereldoorlog komt) moet ook rekening gehouden worden. Cartografisch gezien zou Ruslands invloed Griekenland ten goede kunnen komen bij de opdeling van het Ottomaanse Rijk.
Ik gebruik nu mijn smartphone; ik zal morgen wat opzoekwerk doen en dinsdag wat boeken ontlenen.
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 13:17   #26
Dennis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2012
Berichten: 251
Standaard



Veranderingen:
°Wallonië bij Frankrijk.
°de Duitstalige gemeenschap bij Duitsland.
°Vlaanderen onafhankelijk
°Zuid-Tirol(Italië) bij Oostenrijk
°Moldavië bij Roemenië
°Catalonië onafhankelijk
°Republiek Sprska bij Servië
°Bosnische republiek onafhankelijk
Dennis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 15:11   #27
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiwaxia Bekijk bericht
Bedankt, zal ik zeker eens lezen
Het is wel zware lectuur dus bereid je maar voor
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 15:47   #28
Wiwaxia
Vreemdeling
 
Wiwaxia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Locatie: Kempen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Het is wel zware lectuur dus bereid je maar voor
Ik zal mijn best doen
__________________
« Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. »
Wiwaxia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 10:59   #29
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Europa moet niet herverdeeld worden , het is een prachtig werelddeel met een mooie diversiteit aan cultuur en eigenheid .
Het enige wat Europa mist is een leiding , een doel een architect . en om te beginnen zou elk land moeten intekenen in een soort militaire macht die mensen inzet om zijn buitengrenzen duidelijk af te tekenen en te bewaken .
Een architect met aanzien opstellen die een plan uitwerkt met één enkel doel . maatschappelijke en collectieve ontwikkeling voor elke Eu onderdaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:01   #30
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Europa moet niet herverdeeld worden , het is een prachtig werelddeel met een mooie diversiteit aan cultuur en eigenheid .
Het enige wat Europa mist is een leiding , een doel een architect . en om te beginnen zou elk land moeten intekenen in een soort militaire macht die mensen inzet om zijn buitengrenzen duidelijk af te tekenen en te bewaken .
Een architect met aanzien opstellen die een plan uitwerkt met één enkel doel . maatschappelijke en collectieve ontwikkeling voor elke Eu onderdaan .
Sorry, ik kan er niet aan weerstaan.

__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 15:48   #31
Wiwaxia
Vreemdeling
 
Wiwaxia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Locatie: Kempen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Europa moet niet herverdeeld worden , het is een prachtig werelddeel met een mooie diversiteit aan cultuur en eigenheid .
Het enige wat Europa mist is een leiding , een doel een architect . en om te beginnen zou elk land moeten intekenen in een soort militaire macht die mensen inzet om zijn buitengrenzen duidelijk af te tekenen en te bewaken .
Een architect met aanzien opstellen die een plan uitwerkt met één enkel doel . maatschappelijke en collectieve ontwikkeling voor elke Eu onderdaan .
Naar mijn mening komt hier alleen oorlog van...

Interessant kaartje vandaag uitgegeven door Het Nieuwsblad, een kaartje gebaseerd op het telefoonverkeer naar alle verschillende provincies. De indeling op zich is niet verkeerd, maar ik denk dat de provincies nu niet veel meer te betekenen hebben, naar mijn mening is het afschaffen van de provincies een voor de hand liggende oplossing die minder tijd en geld in beslag zou nemen.
__________________
« Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt, minimeque ad eos mercatores saepe commeant atque ea quae ad effeminandos animos pertinent important, proximique sunt Germanis, qui trans Rhenum incolunt, quibuscum continenter bellum gerunt. »

Laatst gewijzigd door Wiwaxia : 10 april 2012 om 15:54.
Wiwaxia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be