Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2012, 23:35   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Yep, en de hoofdrol voor Mohammed gaat naar Sacha Baron Cohen aka Borat.
Ja lap!
Weer een belediging van Mohamed.
Morgen blaast er weer zo een bruine religioot zichzelf en zijn geburen het hoofd af.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 23:47   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Als men hetzelfde had gedaan met de Joden dan was de kot te klein?
en wat was life of Brian dan?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 00:03   #23
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ja lap!
Weer een belediging van Mohamed.
Morgen blaast er weer zo een bruine religioot zichzelf en zijn geburen het hoofd af.
Pf, dat doen ze ook al voor ne cartoon of als er ene met de koran z'n gat afveegt, dus veel zotter dan nu kunnen ze niet meer worden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 00:05   #24
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Omdat men wel oren heeft naar de grieven van de Joden met alle respect vr de Joden
Zagevent.
De kunst van de joodse humor en zelfrelativering, is zelfs voor een buitenstaander te smaken:


“God heeft een paar geboden bedacht en Hij gaat ermee op pad.
Eerst komt Hij bij de Fransen en zegt: 'Ik heb een mooi gebod voor jullie.' 'Wat is het voor een gebod?' vragen de Fransen. God zegt: 'Jullie mogen niet vreemdgaan, niet echtbreken.' 'Nee,' zeggen die Fransen, 'dat is niets voor ons. Zo'n gebod nemen wij niet aan.' 'Oké,' zegt God en vertrekt.
Hij komt bij de Duitsers en zegt: 'Hoor eens jongens, ik heb een gebod voor jullie. Gij zult niet doden.' 'Nee,' roepen die Duitsers, 'dat is flauwekul. Daar luisteren wij niet naar.' Enigszins wanhopig gaat God verder.
Dan komt Hij bij de joden aan en zegt: 'Ik heb een gebod voor jullie.' 'O ja?' vragen de joden, 'en wat kost het? 'Niets,' zegt God, 'het kost jullie helemaal niets.' 'Prachtig,' zeggen de joden, 'doe er dan maar tien.”

http://www.robcassuto.com/witzen.html


Heb jij voorbeelden of een link van typisch islamitische humor ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 00:09   #25
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Jongens toch, wat een triestige bende gefrustreerden dat je om zo'n prutsfimpje mensen gaat afmaken.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 07:18   #26
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jij veralgemeent, ben je vergeten dat de Libische president en tal van andere leiders, dat geweld afkeuren, dat is het werk van een minderheid

Ik keur het af dat die diplomaat aangevallen werd en vermoord, ik vind het zelfs shokerend dat zoiets gebeurd is

Te erg zelfs

Maar wat wordt nu veroorzaakt?

Beste mensen vergeet niet dat om een vuur te ontvlammen, je gewoon een kleine "vonk" nodig hebt en dan kan een VUURHAARD ontstaan


Amerika stuurt nu soldaten naar daar, en dit zal weeral een kettingreactie creeren, ondertussen zie ik op islamitische fora en facebook pagina 's de verontwaardiging groeien, ik hou m'n hart vast, de aardolie prijzen zijn al zo historisch hoog, de crisis woedt nog steeds en dit kan men missen als kiespijn

Ik vind gewoon dat men "consequent" moet zijn: als men geen negationistische en anti semitische uitspraken mag maken waar ik akkoord mee ben overigens dan vind dat men dit ook moet doen met andere zaken zoals het schofferen van persoonlijkheden die bij sommige volkeren heilig zijn, als men deze unieke wet kan stemmen, dan is dat een primeur
Er zijn al duizenden homo's en verwesterde jongeren vermoord in Irak sinds de oorlog en dokters weigeren zelfs om slachtoffers te helpen, de regering is wel "verontwaardigd" maar voor zover ik weet is er nog niet 1 iemand veroordeeld hiervoor. Het zal me verwonderen als zelfs de man die de raket afschoot ooit vervolgd zal worden.

Dan heb je nog die haat-predikanten die aanzetten tot moord, imams hebben een grote schuld in die zaak maar zullen ook nooit veroordeeld worden.

Die beperking op laster tegen joden is inderdaad verwerpelijk maar dat betreft voornamelijk de cijfers van de holocaust, niet het jodendom. De joden hebben trouwens ook niet 1 man om te beledigen, het oude testament, boeken van de moslims en de joden zijn grotendeels hetzelfde.

Hoe gaan moslims het joodse geloof beledigen zonder zichzelf te beledigen?

Bij moslims is het gewoon te makkelijk, 1 man is de basis voor hun geloof en als dat dan nog een oorlogsheer is met kindhuwelijken dan moet je niet ver zoeken hé.

.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door BonBon : 13 september 2012 om 07:22.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 07:32   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Als men hetzelfde had gedaan met de Joden dan was de kot te klein?
In tegendeel, he. Joden zijn meestal nogal ironisch en grappig over zichzelf.

Het kot is ALLEEN maar te klein tot bloedvergieten toe als men spot met het ingebeeld vriendje van moslims of beter, met hun inbeeldingen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 07:34   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Maar het wordt tijd dat men een internationale wet stemt dat het schofferen van voor bepaalde volkeren heilige persoonlijkheden VERBIED
Waarom zou een internationale wet de collectieve hallucinaties van geestesgestoorden moeten beschermen tegen gezond inzicht ??

Moet er dan ook een wet komen die de Heilige Tandenborstel Fifi moet beschermen tegen spot ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2012 om 07:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 10:15   #29
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel, he. Joden zijn meestal nogal ironisch en grappig over zichzelf.

Het kot is ALLEEN maar te klein tot bloedvergieten toe als men spot met het ingebeeld vriendje van moslims of beter, met hun inbeeldingen.
Joden begrijpen meestal nog humor, iets wat echte moslims compleet ontbreekt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 10:18   #30
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou een internationale wet de collectieve hallucinaties van geestesgestoorden moeten beschermen tegen gezond inzicht ??

Moet er dan ook een wet komen die de Heilige Tandenborstel Fifi moet beschermen tegen spot ?
Of de aliëns van de invloedrijke scientology kerk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 10:23   #31
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Of de aliëns van de invloedrijke scientology kerk.
De Thetans kunnen zichzelf wel beschermen, die hebben geen wetgeving nodig.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 10:49   #32
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Jongens toch, wat een triestige bende gefrustreerden dat je om zo'n prutsfimpje mensen gaat afmaken.
Welnee, niks gefrustreerden. Dit was een aanval van een gewapende groepering die alleen maar zat te wachten op een voorwendsel om de VS te treffen. De VS en de Ambassadeur hebben er niets mee te maken. Het geeft blijk van een diepgewortelde haat tegen het Westen en de VS in het bijzonder. Geef deze lieden een wapen en ze gebruiken het tegen het Westen. Zal er een vergelding volgen? Ik denk het wel.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 10:53   #33
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Als men hetzelfde had gedaan met de Joden dan was de kot te klein?
Voor alle duidelijkheid => het kot is te klein.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 11:46   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Joden begrijpen meestal nog humor, iets wat echte moslims compleet ontbreekt.
Dat is omdat humor het gevaarlijkste wapen is tegen fascisme.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 14:49   #35
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Hier staan wat stukjes van de film, dat is onbekijkbaar slecht gemaakt. Blijkbaar zijn ze hele slechte films gewoon als ze hiervoor de schuld op de amerikanen steken, overduidelijk een low budget privé film die niets met de overheid te maken heeft. Je kunt die massa blijkbaar alles wijs maken.

http://youtu.be/_Kuz5PCYcQg

Laatst gewijzigd door BonBon : 13 september 2012 om 14:49.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 17:47   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jij veralgemeent, ben je vergeten dat de Libische president en tal van andere leiders, dat geweld afkeuren, dat is het werk van een minderheid

Ik keur het af dat die diplomaat aangevallen werd en vermoord, ik vind het zelfs shokerend dat zoiets gebeurd is

Te erg zelfs

Maar wat wordt nu veroorzaakt?

Beste mensen vergeet niet dat om een vuur te ontvlammen, je gewoon een kleine "vonk" nodig hebt en dan kan een VUURHAARD ontstaan


Amerika stuurt nu soldaten naar daar, en dit zal weeral een kettingreactie creeren, ondertussen zie ik op islamitische fora en facebook pagina 's de verontwaardiging groeien, ik hou m'n hart vast, de aardolie prijzen zijn al zo historisch hoog, de crisis woedt nog steeds en dit kan men missen als kiespijn

Ik vind gewoon dat men "consequent" moet zijn: als men geen negationistische en anti semitische uitspraken mag maken waar ik akkoord mee ben overigens dan vind dat men dit ook moet doen met andere zaken zoals het schofferen van persoonlijkheden die bij sommige volkeren heilig zijn, als men deze unieke wet kan stemmen, dan is dat een primeur
Onzin, Niet moslims mogen de profeet bekritiseren, met films en cartoons, leer er mee leven inplaats van te proberen de vrijheid van mening de das om te doen.
Ik denk er nog niet aan dat we ons die beperkingen moeten opleggen, omdat moslims, een gedeelte dan toch, totaal geen relativeringsvermogen hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 19:33   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou een internationale wet de collectieve hallucinaties van geestesgestoorden moeten beschermen tegen gezond inzicht ??

Moet er dan ook een wet komen die de Heilige Tandenborstel Fifi moet beschermen tegen spot ?
Een internationaal verbod op lachen met spaghetti moet er komen!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 19:35   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Onzin, Niet moslims mogen de profeet bekritiseren, met films en cartoons, leer er mee leven inplaats van te proberen de vrijheid van mening de das om te doen.
Ik denk er nog niet aan dat we ons die beperkingen moeten opleggen, omdat moslims, een gedeelte dan toch, totaal geen relativeringsvermogen hebben.
Moslims moeten leren beledigd te worden, zoniet gaat het nooit goedkomen met integratie. De moslims moeten vooral ook leren minder overtrokken te reageren, zoniet mogen ze in de woestijn blijven en mekaar uitmoorden, dan hebben wij er minder last van.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 19:40   #39
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

In ieder geval, de scène van de film die ze in Terzake lieten zien over Mohammed, hoefde nu ook weer niet. Men moet niet te shockeren. Men hoort respect hebben voor elke godsdienst zonder dat men het met die godsdienst het eens hoeft te zijn. En de moslims horen zich onthouden van denigrerend en kwetsend commentaar wanneer er een kortgerokte jonge dame over straat loopt. Ook d�*t is respect.

Laatst gewijzigd door system : 13 september 2012 om 19:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 20:06   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik vind gewoon dat men "consequent" moet zijn: als men geen negationistische en anti semitische uitspraken mag maken waar ik akkoord mee ben overigens dan vind dat men dit ook moet doen met andere zaken zoals het schofferen van persoonlijkheden die bij sommige volkeren heilig zijn, als men deze unieke wet kan stemmen, dan is dat een primeur
Konsekwent zou zijn: toelaten om elke mening te uiten.
De konsekwentie van jouw verbieden is dat we op de duur allemaal onze klep voorgoed toehouden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be