Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2012, 20:08   #41
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Konsekwent zou zijn: toelaten om elke mening te uiten.
De konsekwentie van jouw verbieden is dat we op de duur allemaal onze klep voorgoed toehouden.
²
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 20:55   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, de scène van de film die ze in Terzake lieten zien over Mohammed, hoefde nu ook weer niet. Men moet niet te shockeren. Men hoort respect hebben voor elke godsdienst zonder dat men het met die godsdienst het eens hoeft te zijn. En de moslims horen zich onthouden van denigrerend en kwetsend commentaar wanneer er een kortgerokte jonge dame over straat loopt. Ook d�*t is respect.
Ik zie niet in waarom ik respect voor een godsdienst moet hebben.
Voor de gelovige ok, maar toch niet voor leugens en sprookjes.
Het wordt wel eens tijd dat die gelovigen respect voor onze mening gaan hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 21:21   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom ik respect voor een godsdienst moet hebben.
Voor de gelovige ok, maar toch niet voor leugens en sprookjes.
Het wordt wel eens tijd dat die gelovigen respect voor onze mening gaan hebben.
Een religie mag van buitenaf beoordeeld worden. Daar is geen enkel probleem mee.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 21:26   #44
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Zeker niet als de kritiek op het eerste zicht geen onwaarheden bevat.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 21:57   #45
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zeker niet als de kritiek op het eerste zicht geen onwaarheden bevat.
Daar zit het hem, als ze een waarheidsgetrouwe film zouden maken naar de teksten van Mohammed zat hij een jong meisje te bespringen, hoofden afhakken en persoonlijk gesprekken te voeren met de engel Gabriël in een grot.
Je mag van de moslims Mohammed niet uitbeelden maar het is wel duidelijk waarom, het wordt een grote klucht.

Iets spiritueels kan eventueel nog maar elke godsdienst waar je god moet vrezen, waar 1 man centraal staat en waar de mens zelf centraal staat is ronduit belachelijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 22:33   #46
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men hoort respect hebben voor elke godsdienst zonder dat men het met die godsdienst het eens hoeft te zijn.
Trek dat 'respect' verder door en elke stand-up comedian wordt werkloos en de grappigste nonkel op het communiefeest mag geen gore moppen meer tappen.

Ironische commentaar, karikaturen en/of humor over eigen volk, gehandicapten, joden, negers, moslims, chinezen, amerikanen, eskimo's, domme blondjes, ijzige schoonmoeders, corrupte politiekers en foute automerken zullen dan ook spoedig tot het verleden behoren.
Kortom, het lachen zou ons spoedig vergaan.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 september 2012 om 22:33.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 23:22   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men hoort respect hebben voor elke godsdienst zonder dat men het met die godsdienst het eens hoeft te zijn.
Heb jij dan respect voor baarlijke nonsens, grove leugenverhalen, afgrondelijke stupiditeiten, en achterlijk gebrabbel?
Dat lijkt me geen authentiek respect, maar politiek correct, geveinsd, onecht respect.

Jij mag dergelijk onecht respect gerust huichelen, maar waar haal je de pretentie vandaan om dat ook van anderen te verlangen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 september 2012 om 23:23.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 23:29   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Omdat men wel oren heeft naar de grieven van de Joden met alle respect vr de Joden

Maar het wordt tijd dat men een internationale wet stemt dat het schofferen van voor bepaalde volkeren heilige persoonlijkheden VERBIED

zoals Boedha, Profeet Mohammed, Jezus, Mozes, Confucius, enz....zo zal men ook rust garanderen
Waarom dan wel? Ik ben zelf christen. Gelovig en praktizerend. Toch zie ik geen heil binnen onze maatschappelijke structuren in een verbod tegen kritiek, tegen spot... Wel vind ik dat er een zekere kiesheid mag worden nagestreefd, maar als mensen het anders zien moet de vrijheid hen dat toelaten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 23:32   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heb jij dan respect voor baarlijke nonsens, grove leugenverhalen, afgrondelijke stupiditeiten, en achterlijk gebrabbel?
Dat lijkt me geen authentiek respect, maar politiek correct, geveinsd, onecht respect.

Jij mag dergelijk onecht respect gerust huichelen, maar waar haal je de pretentie vandaan om dat ook van anderen te verlangen?
Ook vanuit gelovig standpunt is dergelijke "we horen iedere godsdienst respect te geven" geveinsd, want uiteindelijk gelooft men dat die andere religies niet de (hele) waarheid omvatten. Voor de islam kan ik in dat opzicht niet veel respect koesteren, wat evenwel niet betekent dat ik instem met bepaalde, vrij zinloze uitvallen naar die religie. Kiesheid en kritiek kunnen heus wel samengaan. 't Hoeft niet grof te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 05:28   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, de scène van de film die ze in Terzake lieten zien over Mohammed, hoefde nu ook weer niet. Men moet niet te shockeren. Men hoort respect hebben voor elke godsdienst zonder dat men het met die godsdienst het eens hoeft te zijn. En de moslims horen zich onthouden van denigrerend en kwetsend commentaar wanneer er een kortgerokte jonge dame over straat loopt. Ook d�*t is respect.
Nee, waar respect moet voor zijn, is voor het RECHT om er (gekke) meningen op na te houden. Maar als je er een gekke mening op nahoudt, is het even goed het recht van iemand anders om dat idioot te vinden. Hij moet je wel respecteren in het recht om die mening te hebben, ttz, hij mag geen dwingende handelingen ondernemen om je die mening te doen herzien, of geweld te gebruiken of zo. Het is je goede recht om te geloven dat je Napoleon bent. Maar het is anderen hun goed recht om dat belachelijk te vinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:00   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wie het filmpje gezien heeft, heeft ook het stukje met Kahidjah gezien, waar Mohammed tussen haar benen moet zitten om te testen of de geest die hij ziet de duivel is of niet.

Waarom zijn de moslims zo boos daarover? het is een zeer bekend verhaal :

Citaat:
Ibn Ishaq recorded that when the spirit came to Muhammad another time, Khadija tested him:


Isma`il b. Abu Hakim, a freedman of the family of al-Zubayr, told me on Khadija's authority that she said to the apostle of Allah, 'O son of my uncle, are you able to tell me about your visitant, when he comes to you?" He replied that he could, and she asked him to tell her when he came.


So when Gabriel came to him, as he was wont, the apostle said to Khadija, 'This is Gabriel who has just come to me.' `Get up, O son of my uncle,' she said,
`and sit by my left thigh.'
The apostle did so, and she said, `Can you see him?' `Yes,' he said. She said,
`Then turn around and sit on my right thigh.' He did so, and she said, `Can you see him?' When he said that he could she asked him to move and sit in her lap.
When he had done this she again asked if he could see him, and when he said yes, she disclosed her form and cast aside her veil while the apostle was sitting in her lap. Then she said, `Can you see him?' And he replied, `No.' She said, `O son of my uncle, rejoice and be of good heart, by Allah he is an angel and not a satan.
(Ibn Ishaq, The Life of Muhammad, tr. Guillaume, 1967, p. 107)


Abed El Malak Bin Hisham wrote the biography of Mohammed and he mentions that when Mohammed was at the cave of Hira, outside of Mecca, he was alone, when a spirit came and squeezed him, and told him, "Read." He went to this wife scared. And he continued to be in doubt of what happened to him. And one day, his wife Khadijah said to him, "Mohammed, let us put that on a test. When the spirit comes to you, tell me, and we will test if that spirit is really Gabriel the angel, or a bad spirit." He said OK.


One day, he was sitting with her, and he said, "Khadijah, the spirit came!" She said, "Come, and sit on my right side." So, he sat on her right side. She said, "Mohammed, do you see the spirit?" He said, "Yes." She said, "Then sit on my left side." So, he switched and he sat on her left side. "Do you see the spirit?"Khadijah asked. "Yes," Mohammed answered. "Then sit on my lap." He sits on her lap. "Do you still see the spirit?" "Yes," Mohammed answered. Then she uncovered herself to show some of her feminine parts of body. And then she said, "Do you see the spirit?" He said, "No." She said, "That spirit is good because he doesn't want to see my feminine part. You are the prophet of Allah." And by that he came to be convinced that that spirit who was talking to him was the angel Gabriel, and a good spirit, because when he saw his wife almost naked, he didn't stay to see.
http://www.inthenameofallah.org/Muha...s%20Thigh.html
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:04   #52
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Begin dan paarden te fokken zodat jullie terug paarden kunnen rijden, terug paardrijden,

Dan hoop ik echt met het diepste van m'n hart, echt ik zal da echt hopen dat de oliekraan dichtzal gaan, IK HOOP DAT ECHT INSHALLAH


En dan gaan we zien hoe jullie gaan piepen
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:06   #53
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wie het filmpje gezien heeft, heeft ook het stukje met Kahidjah gezien, waar Mohammed tussen haar benen moet zitten om te testen of de geest die hij ziet de duivel is of niet.

Waarom zijn de moslims zo boos daarover? het is een zeer bekend verhaal :
Als ik het zo lees is dit nog een bewijs dat hij contact heeft met de engel Gabriël? Als Mohammed tussen de benen van die naakte vrouw zit ziet hij geen spirit omdat die de naaktheid van die vrouw respecteert, dat was blijkbaar een bewijs dat hij het woord van de engel Gabriël verkondigd.

Quasi geen enkele westerse moslim kent dit verhaal denk ik en al zeker de draagwijdte niet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:08   #54
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Begin dan paarden te fokken zodat jullie terug paarden kunnen rijden, terug paardrijden,

Dan hoop ik echt met het diepste van m'n hart, echt ik zal da echt hopen dat de oliekraan dichtzal gaan, IK HOOP DAT ECHT INSHALLAH


En dan gaan we zien hoe jullie gaan piepen
die oliekraan gaat sowieso dicht als de bronnen opgebruikt zijn. Amerika heeft nog hopen reserves, Zuid Amerika, Afrika, de Noordpool, Alaska.... allemaal bomvol.

Denken de arabieren nu echt dat ze alleenleveranciers zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:08   #55
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=VCLRlVxOH-Q
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:08   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Dan hoop ik echt met het diepste van m'n hart, echt ik zal da echt hopen dat de oliekraan dichtzal gaan, IK HOOP DAT ECHT INSHALLAH


En dan gaan we zien hoe jullie gaan piepen
Daar valt alweer het maskertje van een lid van het geef-ons-respect-clubje....

Bytheway, wat gaan jullie bruine rukkers vreten zonder inkomende petro-dollares of olie-€uro's?
Zand?
Met een glaasje ruwe olie erbij?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:11   #57
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar valt alweer het maskertje van een lid van het geef-ons-respect-clubje....

Bytheway, wat gaan jullie bruine rukkers vreten zonder inkomende petro-dollares of olie-€uro's?
Zand?
Met een glaasje ruwe olie erbij?
Bereid je dan voor om ezels, paarden en koeien te berijden

En dan wordt Europa gekatapulteerd tot het Middelleeuwen

Ik hoop echt waar dat de aardoliekraan dicht wordt gedraaid dan zullen jullie zien

deze wapen wordt veel te weinig gebruikt, ik hoop echt dat de OPEC de aardolie kraan dichtdraait

Laatst gewijzigd door Moor : 14 september 2012 om 08:12.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:12   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook vanuit gelovig standpunt is dergelijke "we horen iedere godsdienst respect te geven" geveinsd, want uiteindelijk gelooft men dat die andere religies niet de (hele) waarheid omvatten. Voor de islam kan ik in dat opzicht niet veel respect koesteren, wat evenwel niet betekent dat ik instem met bepaalde, vrij zinloze uitvallen naar die religie. Kiesheid en kritiek kunnen heus wel samengaan. 't Hoeft niet grof te zijn.
De nagel op de kop.
Gisteren vertolkte Torfs, waarvan ik normaal geen hoge pet opheb, ongeveer een identiek standpunt.
Jurist Matthias Storme verwees in zijn teksten vroeger ook naar de onwenselijkheid om fatsoen te juridiseren, op gevaar af dat de vrije meningsuiting totaal op de helling komt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:12   #59
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
echt ik zal da echt hopen dat de oliekraan dichtzal gaan
Gezien zowat alle belangrijke pomp- en raffinagetechnieken en aanverwante jobs geleverd/bediend worden door westerse ingenieurs en werknemers, vrees ik er wat voor dat moslims het sluitkraantje zullen vinden en dan nog niet zullen weten of ze dat kraantje nu links of rechts moeten draaien.
Mocht het westen er jullie niet op gewezen hebben dat er olie onder jullie grond zit, dan reden jullie nog rond op kamelen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:13   #60
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Begin dan paarden te fokken zodat jullie terug paarden kunnen rijden, terug paardrijden,

Dan hoop ik echt met het diepste van m'n hart, echt ik zal da echt hopen dat de oliekraan dichtzal gaan, IK HOOP DAT ECHT INSHALLAH

En dan gaan we zien hoe jullie gaan piepen
Het draait hem allemaal om geld, ook in de moslim wereld. Als de islam landen geen olie meer zouden verkopen verdubbeld de prijs en gaan de andere olielanden extreem rijk worden. Laat de arabische landen nu net dat geld nodig hebben om hun verziekte geloof te verspreiden, zoals die extreme moslim scholen in antwerpen met geld uit Saudi Arabië.

Ik hoop ook dat de oliekraan dicht gaat en dat de stille moslim verovering van het westen eindelijk zichtbaar wordt en het een open oorlog wordt. Dat zou het ten minste duidelijk maken, liever een oorlog dan de sharia opgedrongen van binnenuit.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be