Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: De muur permanent of tijdelijk?
De muur moet permanent blijven staan, enige oplossing 11 44,00%
De muur mag tijdelijk blijven staan, maar kan niet dienen als uiteindelijke oplossing 6 24,00%
De muur moet nu verdwijnen, ik heb reeds een andere bruikbare oplossing uitgedacht en ik wens die nu te delen.... 8 32,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2004, 16:37   #1
kristruyers
Vreemdeling
 
kristruyers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Berichten: 18
Standaard

De muur anno 2004
Zomaar voor of tegen is te extreem.....

Met in het hoofd. Indien terrorisme wereldwijd wordt, kunnen we niet rond elk land of elke staat een muur bouwen.... Of een muur rond Europa?
Misschien moeten ze maar een muur bouwen rond Europa...beschermd tegen alle fundamentalisten van buiten af.

De muur In Irsaël een muur tegen de terroristen....? Ik begrijp het best maar toch slechts een halve waarheid...
Vergeet niet dat de muur toch reeds op Palestijns grondgebied delen inneemt. .... Er zijn trouwens enkele Rabbi's die tegen de muur zijn. Er zijn ook Izraeliers die familie hebben wonen in Palestina, en omgekeerd. ...... Zomaar VOOR of Tegen zijn is extreem.

Geen van beiden kanten (noch Izraëliërs, noch Palestijnen) mogen zomaar bloot staan aan gevaar of afgesneden worden van de rest van de wereld. Aan beide kanten zijn SCHULDIGEN en ONSCHULDIGEN. De discussie wie er eerder was is er een van de kip of het ei.....

Ik herstel mijn eerdere mening van het dadelijk afbreken van de muur naar: De muur moet ZO SNEL MOGELIJK WEG , maar er lijkt (is niet BLIJKT) momenteel geen andere mogelijkheid te zijn, omdat het gevaar dreigend is. ....Het verder afwerken van de betonmuur wordt beter stilgelegd, want uiteindelijk moet deze toch verdwijnen. Er moet worden gezocht achter andere veiligheidsmiddelen....Er wordt niet geraakt aan het Palestijns grondgebied, want dat is uitlokking. Er moet tevens beter worden toegekeken op de rechten van de mens.


Een muur bouwen kan GEEN PERMANENTE oplossing voorstellen, alleen een dure korte-termijnsoplossing...... Tenzij men wil dat dit probleem naar de toekomst toe voor meer problemen gaat zorgen op mondiaal vlak zoekt men beter verder achter een andere oplossing...

Met respect voor de onschuldigen aan beide zijden.

K.T.2004
__________________
leef om te leren
kristruyers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 16:48   #2
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

Ik vindt ook dat die muur met de tijd moet verdwijnen.Maar hebt u gezien dat in kampen kinderren van ongeveer 10 jaar opgeleid wordden als terorist.Dan is mijn mening zo lang de joden bedreigt wordden mag die muur blijven staan.
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK
Beer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 17:29   #3
Dr. Bos. Herz.
Partijlid
 
Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Locatie: Westhoek
Berichten: 257
Standaard

Eerst het fundamentalisme opaanwakkern en er dan ervoor wegkruipen
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 06:28   #4
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Hoge muren maken goede buren.....
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 08:13   #5
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Hoge muren maken goede buren.....
Maar wat als je die muur in het midden van uwen gebuur zijn oprit zet?

En dan gaat die naar de vrederechter omdat hij er niet meer door kan met zijn wagen.

De vrederechter veroordeeld u tot het afbreken en verplaatsen van de muur.

En dan?

Whaaaa die vrederechter heeft ne pik op mij !
En daarbij ik voel me niet gebonden door de uitspraak van de vrederechter die mijn gebuur voortrekt.
Mijn oom Sam heeft een lange arm in het gerecht die zal dat wel regelen.

De vrederechter is niet bindend. 8)
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 08:21   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kristruyers
De muur anno 2004
Zomaar voor of tegen is te extreem.....

Met in het hoofd. Indien terrorisme wereldwijd wordt, kunnen we niet rond elk land of elke staat een muur bouwen.... Of een muur rond Europa?
Misschien moeten ze maar een muur bouwen rond Europa...beschermd tegen alle fundamentalisten van buiten af.

De muur In Irsaël een muur tegen de terroristen....? Ik begrijp het best maar toch slechts een halve waarheid...
Vergeet niet dat de muur toch reeds op Palestijns grondgebied delen inneemt. .... Er zijn trouwens enkele Rabbi's die tegen de muur zijn. Er zijn ook Izraeliers die familie hebben wonen in Palestina, en omgekeerd. ...... Zomaar VOOR of Tegen zijn is extreem.

Geen van beiden kanten (noch Izraëliërs, noch Palestijnen) mogen zomaar bloot staan aan gevaar of afgesneden worden van de rest van de wereld. Aan beide kanten zijn SCHULDIGEN en ONSCHULDIGEN. De discussie wie er eerder was is er een van de kip of het ei.....

Ik herstel mijn eerdere mening van het dadelijk afbreken van de muur naar: De muur moet ZO SNEL MOGELIJK WEG , maar er lijkt (is niet BLIJKT) momenteel geen andere mogelijkheid te zijn, omdat het gevaar dreigend is. ....Het verder afwerken van de betonmuur wordt beter stilgelegd, want uiteindelijk moet deze toch verdwijnen. Er moet worden gezocht achter andere veiligheidsmiddelen....Er wordt niet geraakt aan het Palestijns grondgebied, want dat is uitlokking. Er moet tevens beter worden toegekeken op de rechten van de mens.


Een muur bouwen kan GEEN PERMANENTE oplossing voorstellen, alleen een dure korte-termijnsoplossing...... Tenzij men wil dat dit probleem naar de toekomst toe voor meer problemen gaat zorgen op mondiaal vlak zoekt men beter verder achter een andere oplossing...

Met respect voor de onschuldigen aan beide zijden.

K.T.2004
Hoe goed je het ook bedoeld, ik vrees dat die muur de beste permanente oplossing tot hiertoe is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 09:19   #7
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Er bestaat in het internationale recht een gelijkaardige constructie: het embargo. We zouden Europa kunnen beschermen tegen de fall-out van het Israëlisch-Palestijnse conflict door de poorten hermetisch te sluiten: geen toelating geven aan scheepvaart van en naar Israël door de territoriale wateren van de EU lidstaten, geen vliegverkeer (zelfs in transit) geen goederenverkeer over het Europese vasteland, geen personenverkeer van en naar Israël... kortom, gewoon isoleren en laten stoven in eigen nat.

Eens zien hoe lang Sharon nog in Europese richting zal blijven spuwen...
Ach ja, we zullen wel weer antisemiet zijn zeker?

Kwestie van ook een bijdrage te leveren tot de collectie "hallucinante oplossingen".
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 04:23   #8
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

Europa (inzonderheid ook België) heeft natuurlijk wel belangen in Israël. Denk maar aan de Antwerpse diamantsector.
Ik dacht dat die discussie al eens is gevoerd, ten tijde van de raid op de Palestijnse steden in 2002. Embargo's noch muren zijn oplossingen.
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 09:09   #9
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Zo'n muur biedt wel degelijk - zij het een associale - oplossing. Sharon moet hem wel plaatsen op de '67 grenzen, want er zal áltijd wrevel blijven over de ingepalmde gebieden, enzo meer ergernis bij de Palestijnen, waardoor Israël het probleem ook een beetje zelf in de hand heeft.
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 13:36   #10
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

k'zou dat eigenlijk alléén maar zien zitten ne muur rond europa als't ne schoonen is zo'n beetje gelijk de "lange muur" in china zo iets énorm groot dat ge't van in de ruimte zelfs kunt herkennen, en met vanboven een lijn op voor nen Supersnellen EURO-TGV zodat hij nog voor andere dingen kan dienen dan voor mensensmokkelaars tegen te houden en met hier en daar een schoon torentje in de stijl en traditie van de deelstaat en met een schoon en breed gangpad voor de toeristen die eens buiten de grenzen van europa willen loeren........ mits betaling van enkele euro's natuurlijk zodoende dat den onderhoud van dat bouwsel niks kost aan de europese gemeenschap.....
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 24 juli 2004 om 13:36.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 13:42   #11
Jo Laweit
Burger
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Locatie: mijne versterker.
Berichten: 105
Standaard

Ze gaan daar aan de kust niet kunnen mee lachen "ne muur rond europa"

Allemaal de mensen die aan appartementje op den dijk hebben gaan de zee niet meer kunnen zien, niewaar........ t'zal een troosteloos zicht zijn !
__________________
Verstandige mensen spreken uit ervaring.
Zéér verstandige mensen spreken uit ervaring niet !
Jo Laweit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 14:15   #12
senator
Partijlid
 
senator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Dendermonde
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
k'zou dat eigenlijk alléén maar zien zitten ne muur rond europa als't ne schoonen is zo'n beetje gelijk de "lange muur" in china zo iets énorm groot dat ge't van in de ruimte zelfs kunt herkennen, en met vanboven een lijn op voor nen Supersnellen EURO-TGV zodat hij nog voor andere dingen kan dienen dan voor mensensmokkelaars tegen te houden en met hier en daar een schoon torentje in de stijl en traditie van de deelstaat en met een schoon en breed gangpad voor de toeristen die eens buiten de grenzen van europa willen loeren........ mits betaling van enkele euro's natuurlijk zodoende dat den onderhoud van dat bouwsel niks kost aan de europese gemeenschap.....
Yup en een Tv show zeker, zij die op zondag tussen 19 en 19:30 de muur kunnen voorbij geraken op het stuk met het mijnenveld, de honden, de mitrailletten, de prikkeldraad met elektriek, de valkuilen met giftige speren en de dubbele muur krijgen een verblijfsvergunning.

No seriously. Als ge een ziekte hebt moet ge de oorzaak aanpakken en niet de symptomen alleen bestrijden. In alle geval kan de muur alleen tijdelijk zijn.
__________________
Fear is a weapon of mass destruction.
Truth is relative, therefore truth does not exist.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 02:01   #13
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Maar wat als je die muur in het midden van uwen gebuur zijn oprit zet?

En dan gaat die naar de vrederechter omdat hij er niet meer door kan met zijn wagen.

De vrederechter veroordeeld u tot het afbreken en verplaatsen van de muur.

En dan?

Whaaaa die vrederechter heeft ne pik op mij !
En daarbij ik voel me niet gebonden door de uitspraak van de vrederechter die mijn gebuur voortrekt.
Mijn oom Sam heeft een lange arm in het gerecht die zal dat wel regelen.

De vrederechter is niet bindend. 8)

De Algemene Vergadering van de VN is geen rechter.Er is geen vastomlijnd kader waarbinnen de regels vastgelegd zijn.En dat kan ook niet.
Andorra heeft in de AV net evenveel stemmen als China,tis te zeggen:één.....
Niet echt ernstig te nemen dus.

En bovendien moet je oorzaak en gevolg niet verwarren:
Eerst was er het moslim terrorisme,dan pas de muur.
eerst was er de oorzaak,dan kwam het gevolg
Eerst mochten Palestijnse kinderen vrijelijk gaan en staan waar ze wilden;toen stopten de moslims bommen in boekentassen van 10-jarige kinderen,en toen pas zijn de Israëmis ook kinderen gaan controleren.
eerst was er de oorzaak,dan kwam het gevolg
Eerst mochten de ambulances van de Palestijnen direkt en ongecontroleerd doorrijden,toen gebruikten de moslims hun ambulances om wapens en drugs mee te smokkelen,en toen werden de ambulances ook doorzocht.
eerst was er de oorzaak,dan kwam het gevolg
en zo kan ik terug gaan tot in de jaren '60.
Toen waren er geen kolonisten in Gaza en toen waren er geen incursies van het IDF.
Maar toch werd Israël door 6 Arabische landen aangevallen.......dus hebben ze zich verdedigd.
eerst was er de oorzaak,dan kwam het gevolg
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 02:04   #14
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Er bestaat in het internationale recht een gelijkaardige constructie: het embargo. We zouden Europa kunnen beschermen tegen de fall-out van het Israëlisch-Palestijnse conflict door de poorten hermetisch te sluiten: geen toelating geven aan scheepvaart van en naar Israël door de territoriale wateren van de EU lidstaten, geen vliegverkeer (zelfs in transit) geen goederenverkeer over het Europese vasteland, geen personenverkeer van en naar Israël... kortom, gewoon isoleren en laten stoven in eigen nat.

Eens zien hoe lang Sharon nog in Europese richting zal blijven spuwen...
Ach ja, we zullen wel weer antisemiet zijn zeker?

Kwestie van ook een bijdrage te leveren tot de collectie "hallucinante oplossingen".
Mischien kunnen we de Israëlis voor alle zekerheid nog verplichten een gele ster op hun vest te naaien......
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 02:04   #15
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

eerst was er geen israelische staat, toen kwamen de zionistische terroristen en TOEN KWAM ER PALESTIJNS VERZET
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 02:34.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 02:08   #16
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Mischien kunnen we de Israëlis voor alle zekerheid nog verplichten een gele ster op hun vest te naaien......
nog ne keer dat slachtoffer gezeik....ocharme toch ; geef ons gelijk ! ook al knijpen we langzaam de palestijnen dood, want de nazi's hebben toch nog al wat gedaan he...

De europese bevolking heeft er genoeg van ! het is erg, maar het geeft Jullie géén privileges en zeker geen recht om de palestijnen langzaam dood te knijpen

en daarom dat we steeds vaker te horen krijgen dat we antisemiet zijn ...
zoals sharon nog even expliciet beschuldigend en belerende aan Frankrijk liet weten....waarschijnlijk denkende dat zoiets NOG IMPACT heeft en we braafjes en beschaamd terugkrabbelen.

Maar hij heeft zich deerlijk vergist !
en het zijn NIET WIJ die terugkrabbelen
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juli 2004 om 02:38.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 11:42   #17
SkunkAnanda
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld

De europese bevolking heeft er genoeg van !

en het zijn NIET WIJ die terugkrabbelen
Precies last van een beke megalomanie, Meneer Geweld?
Pas op of ge wordt nog belachelijk!
SkunkAnanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 11:49   #18
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
eerst was er geen israelische staat, toen kwamen de zionistische terroristen en TOEN KWAM ER PALESTIJNS VERZET
Dit is weer de zoveelste leugen die zich op niets baseert.
__________________
Wanneer de schijver van deze zinnen:
"tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " ,
“Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert”

[font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font=&quot]
[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]
[font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font]

tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 11:53   #19
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
nog ne keer dat slachtoffer gezeik....ocharme toch ; geef ons gelijk ! ook al knijpen we langzaam de palestijnen dood, want de nazi's hebben toch nog al wat gedaan he...
Een vergelijking die niet opgaat en alleen in het kader van antisemitisme en negationisme past. Dit is zuivere oproep tot haat, want ik zou willen zien dat de palestijnen langzaam doodgeknijpt worden. Dat is weer zo een van haatverwekkende leugens met maar een bedoeling in het zicht.
__________________
Wanneer de schijver van deze zinnen:
"tja, joden hebben natuurlijk altijd gelijk vermits ze de holocaust hebben overleefd " ,
“Joden menen altijd meer te mogen omdat ze ooit wat zever hebben meegemaakt waar niemand zich nog voor interesseert”

[font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font=&quot]
[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]
[font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font]

tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 12:58   #20
Tiger777
Burgemeester
 
Tiger777's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2004
Locatie: Ternat, Vlaams-Brabant
Berichten: 555
Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Doek de JOODSE staat op en maak er 1 multicultureel en multiconfessioneel land van.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be