Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: De muur permanent of tijdelijk?
De muur moet permanent blijven staan, enige oplossing 11 44,00%
De muur mag tijdelijk blijven staan, maar kan niet dienen als uiteindelijke oplossing 6 24,00%
De muur moet nu verdwijnen, ik heb reeds een andere bruikbare oplossing uitgedacht en ik wens die nu te delen.... 8 32,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2004, 19:05   #61
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Dat is nu het probleem (gelieve niet geschokt te zijn) met de Joden en de Palestijnen. In de geloofsboeken van beide godsdiensten staat: 'oog om oog, tand om tand'. Vergeven kunnen ze niet. Dan is er maar 1 oplossing he, slacht mekaar af... Als beide partijen onverzettelijk van hun gelijk overtuigd zijn, is er écht geen alternatief...
Je hebt half gelijk:blijven doorvechten is natuurlijk geen goede oplossing.
Maar wat kan Israël doen:de grenzen openen en maar hopen dat er niet teveel Israëlis opgeblazen worden?
In tegenstelling tot het populaire fabeltje "geweld lost niets op" laat geloven,lost geweld weldegelijk problemen op;in feitte heeft geweld als faktor in de menselijke geschiedenis reeds meer problemen opgelost dan alle andere faktoren samen.....of we het nu leuk vinden of niet.
En alhoewel ik Sharon bittere verwijten heb gemaakt omwille van Shabra en Shatilla,is er maar één oplossing:de PA arresteert alle terroristen,en Sharon terkt het IDF terug en doekt de nederzettigen op.
Sharon probeert dat tenminste nog.

En,alhoewel ik geen theoloog ben (maar dat had je al wel geraden) heb je op één punt ongelijk:"oog om oog,tand om tand" werd door de Joodse godsdienst 2000 jaar geleden reeds vervangen door het principe dat je ook met geld of goederen een benadeelde kan vergoeden.
Iets wat de meerderheid der moslims onder het mom van "eer" en "respekt" heden ten dage nog steeds verwerpen....met alle gevolgen vandien!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be