Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2013, 15:13   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck Bekijk bericht
Ik zou liefst buren hebben die mij niet bestralen met microgolven en die niet komen inbreken van zodra ik even weg ben.
Het ras is mij gelijk.
Ik zie niet in wie het daar oneens mee kan zijn.
De provocatie van de topicstarter beweert wel dat je goed moet opletten met je nieuwe buur.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 22:52   #22
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zie niet in wie het daar oneens mee kan zijn.
De provocatie van de topicstarter beweert wel dat je goed moet opletten met je nieuwe buur.
ik zou de topicstarter niet als buur willen,niks dan last mee...
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 14:16   #23
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Mijn appartementsgebouw .... eens tellen:
- thai
- turks
- italiaans
- russisch
- ikzelf belg, wat ook buitenlands is
- duitsers (lokaal)

Gebouw is perfect in orde en proper, nergens rommel of geur. Iedereen heeft werk en spreekt duits, perfect geïntegreerd dus. Nergens last van.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 16:43   #24
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar staat dat?

Beweren dat xenofobie niet voorbehouden is voor Vlamingen is natuurlijk een open deur intrappen. Je moet maar eens met Roemenen of Polen praten over Roma's, ook Arabische Marokkanen kunnen soms racistisch praten over Riffijnen, ..
Praat met Arabieren/ Magrebijnen eens over Turken, en omgedraaid.
Praat met zigeuners eens over negers. Vraag hen bvb wat ze er over zouden denken als hun dochter met een neger zou willen trouwen. Ambiance gegarandeerd.
Wie denkt en/of zegt dat Vlamingen of andere blanke West Europeanen de ergste " racisten " zijn, heeft duidelijk nog nooit met mensen van andere rassen gesproken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:54   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Ik heb nog nooit een blanke in de metro zien opstaan en een beetje verder op de grond gaan zitten nadat een zwarte medemens de zitplaats naast hem innam.
Wel al door een bebaarde in woestijnkledij.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 24 mei 2013 om 17:55.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 18:00   #26
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja, punt 7 heb ik wel gelezen;

Vlaanderen blijkt nu eenmaal racistischer te zijn dan Wallonië. Het zou ook kunnen dat Vlaanderen iets behoudsgezinder is dan Wallonië. West-Vlaanderen is het voorbeeld van. Xenofoob en wereldvreemd tot en met. Kan je het hen kwalijk nemen ?
Ik zou West-Vlaanderen eerder gereserveerd noemen. Wereldvreemd zijn ze zeker niet want ze zitten in alle delen van de wereld. Die gereserveerdheid komt wellicht omdat een deel van hen pendelt tot in Brussel.

Ik ben geen West-Vlaming (Hageland) maar ik begin die gereserveerd beter en beter te begrijpen en te waarderen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 18:05   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Mijn appartementsgebouw .... eens tellen:
- thai
- turks
- italiaans
- russisch
- ikzelf belg, wat ook buitenlands is
- duitsers (lokaal)

Gebouw is perfect in orde en proper, nergens rommel of geur. Iedereen heeft werk en spreekt duits, perfect geïntegreerd dus. Nergens last van.
geen getto maar integratie. De beste oplossing.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 18:11   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een blanke in de metro zien opstaan en een beetje verder op de grond gaan zitten nadat een zwarte medemens de zitplaats naast hem innam.
Wel al door een bebaarde in woestijnkledij.
Extremisme trekt extremisme aan. De gemiddelde Belg verdient misschien niet beter dan verdrongen te worden aangezien hij niet in staat is zich aan veranderende omstandigheden aan te passen. Zeker indien hij niet in staat is die omstandigheden te veranderen.

Sorry om het zo cru te zeggen. Ik lees hier nogal veel achterhoedegeklaag en opportunistische opjutterij die voornamelijk neerkomen op een deel van het probleem te zijn, in plaats van van de oplossing. Het zijn evenzeer de kortzichtige Belgen dan de onverdraagzame vreemdelingen die het sociaal weefsel ontmantelen en alzo het geweld en de armoede doen toenemen.

Dat is ook mijn kritiek op een partij zoals het Vlaams Belang dat ik voor de rest niet wil uitsluiten van het democratisch proces.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 mei 2013 om 18:11.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 18:23   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Extremisme trekt extremisme aan. De gemiddelde Belg verdient misschien niet beter dan verdrongen te worden aangezien hij niet in staat is zich aan veranderende omstandigheden aan te passen. Zeker indien hij niet in staat is die omstandigheden te veranderen.

Sorry om het zo cru te zeggen. Ik lees hier nogal veel achterhoedegeklaag en opportunistische opjutterij die voornamelijk neerkomen op een deel van het probleem te zijn, in plaats van van de oplossing. Het zijn evenzeer de kortzichtige Belgen dan de onverdraagzame vreemdelingen die het sociaal weefsel ontmantelen en alzo het geweld en de armoede doen toenemen.

Dat is ook mijn kritiek op een partij zoals het Vlaams Belang dat ik voor de rest niet wil uitsluiten van het democratisch proces.
Aha... de gemiddelde belg kan zich dus niet aanpassen aan veranderende omstandigheden?

Jij bent met deze ongefundeerde uitspraak niet heel veel beter dan een stormfronter die beweerd dat de gemiddelde neger denkt dat die aids met stenen kan genezen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 18:30   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Zolang het deugdelijke mensen zijn, maakt mij dat helemaal niets uit.

Zich opboeien over de huidskleur van buren waar men geen last van heeft, berzorgt enkel stress. Zich opboeien over de huidskleur van de buren waar men wél last van heeft, bezorgt enkel bijkomende stress.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 24 mei 2013 om 18:30.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 18:53   #31
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
ik zou de topicstarter niet als buur willen,niks dan last mee...
Ik zou de topicstarster wel als buur willen hebben, in ... wacht even, ik ga mijn buren tellen, in viervoud.

Ik zou al mijn buren willen vervangen door mensen die normaal doen, waar je een babbeltje mee kan slaan; in het Nederlands zou een pluspunt zijn maar dat is al teveel gevraagd.

In plaats van een wekelijkse imam die door de vensters galmt alsof de Jihad is aangebroken, zou ik een ander leuk deuntje kunnen appreciëren. Een reukje barbecue �* la Flamande. Ik heb geen zin meer om nog iets te organiseren.

Ik zou graag buren willen hebben die hun kinderen met elkaar laten spelen, zoals het vroeger was, zoals ik het altijd gekend heb. Nu moeten de kinderen van de ene familie binnen omdat de kinderen van de andere familie effe gaan springen op de trampoline. Ik denk dat ze een onafgesproken beurtrol hebben.

Ik heb geen beurtrol.

Als de Jordaniërs met zes kinderen effe stil zijn, heeft mijn extreem katholieke Nigeriaanse andere buur enkele orgasmes aan de telefoon (give me back those ten thousand euro! Financiële transacties of zo iets)) of een preek op zondag en op katholieke feestdagen die uren duurt (You know, there are people who ..., I want you to know that ..., And that's a fact, you can never ... I want ... I want ...". Uren! Dat haar kinderen nog niet weggevlucht zijn, is een mirakel op zich. Het preken om halfzeven 's morgens zijn nakomertjes van de namiddag de dag voordien. Met gesloten deuren en vensters is ze er nog altijd. Maar in de zomer als ik in de tuin ben, is het het ergste. Mocht iemand geen luidsprekers kunnen betalen en ze nodig hebben, dan kan ik een deal regelen, want dat mens schalt en het gaat in crescendo naarmate de tijd vervliedt. Van iets negatiefs dien je er iets positiefs uit te halen. Ze doet het wel niet gratis en dat is een eufemisme).

Het is duidelijk dat ik na zovele jaren snak naar buurmensen die niet van ergens anders komen maar van hier zijn.

Welbewust ga ik nu meer en meer een week naar de ouders van mijn vriend in de Limburg. Ik heb al kalendertjes gemaakt om gewoon de dagen af te tellen dat ik kan vertrekken. Daar heb ik o.a. de kuisvrouw die ratelt: 'Menne man en zenne prei, zenne slaad, zen bunen, zen patatten..' Daar geniet ik volop van want als ik terug thuis ben hoor ik talen en ik weet niet eens de welke.

Ik heb geen beurtrol.

In hun ogen ben ik een vreemd geval, een gevallen vrouw omdat ik graag en vaak in mijn tuin werk, er soms zit met een glas wijn en rook. Niet gesluierd ben, geen speeches afsteek tegen mijn kinderen, af en toe een short aantrek en een hemdje zonder mouwen. Blijkbaar ben ik dus een excentriek geval voor moslimsburen die elkaar schuwen.

't Is hier een plezant gedoe.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 19:00   #32
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Mijn appartementsgebouw .... eens tellen:
- thai
- turks
- italiaans
- russisch
- ikzelf belg, wat ook buitenlands is
- duitsers (lokaal)

Gebouw is perfect in orde en proper, nergens rommel of geur. Iedereen heeft werk en spreekt duits, perfect geïntegreerd dus. Nergens last van.
Je bedoelt eigenlijk dat alles oké is van zodra je een middenklasse hebt als buren.

Ja, daar kan ik het volledig mee eens zijn. Ik vind die diversiteit trouwens heel aantrekkelijk.

Heb je ook contact met je buren meer dan 'Gutentag'?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 19:09   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha... de gemiddelde belg kan zich dus niet aanpassen aan veranderende omstandigheden?
Misschien zei ik. Ik denk dat de gemiddelde forummer niet overeenkomt met de gemiddelde Belg. Het xenofobisch gehalte is hier denk ik hoger dan in de maatschappij in het algemeen. Laat het forum die uitlaatklep voor frustraties maar zijn.

De slimmere Belg past zich inderdaad aan, zelfs al vindt hij dat het een soort van onrecht is hem aangedaan het feit dat hij die moeite moet doen.

U mag altijd een alternatieve weg aanduiden hoor. Iets realistisch liefst.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 19:15   #34
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Misschien zei ik. Ik denk dat de gemiddelde forummer niet overeenkomt met de gemiddelde Belg. Het xenofobisch gehalte is hier denk ik hoger dan in de maatschappij in het algemeen. Laat het forum die uitlaatklep voor frustraties maar zijn.

De slimmere Belg past zich inderdaad aan, zelfs al vindt hij dat het een soort van onrecht is hem aangedaan het feit dat hij die moeite moet doen.

U mag altijd een alternatieve weg aanduiden hoor. Iets realistisch liefst.
Xenofobie heeft niet per definitie te maken met "niet kunnen aanpassen".

En dat tweede ben ik het al helemaal niet mee eens. Een volk dient zich niet aan te passen aan een volk dat hen onrecht aan doet. Dat zou wel erg slaafs zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 19:50   #35
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zou de topicstarster wel als buur willen hebben, in ... wacht even, ik ga mijn buren tellen, in viervoud.

Ik zou al mijn buren willen vervangen door mensen die normaal doen, waar je een babbeltje mee kan slaan; in het Nederlands zou een pluspunt zijn maar dat is al teveel gevraagd.

In plaats van een wekelijkse imam die door de vensters galmt alsof de Jihad is aangebroken, zou ik een ander leuk deuntje kunnen appreciëren. Een reukje barbecue �* la Flamande. Ik heb geen zin meer om nog iets te organiseren.

Ik zou graag buren willen hebben die hun kinderen met elkaar laten spelen, zoals het vroeger was, zoals ik het altijd gekend heb. Nu moeten de kinderen van de ene familie binnen omdat de kinderen van de andere familie effe gaan springen op de trampoline. Ik denk dat ze een onafgesproken beurtrol hebben.

Ik heb geen beurtrol.

Als de Jordaniërs met zes kinderen effe stil zijn, heeft mijn extreem katholieke Nigeriaanse andere buur enkele orgasmes aan de telefoon (give me back those ten thousand euro! Financiële transacties of zo iets)) of een preek op zondag en op katholieke feestdagen die uren duurt (You know, there are people who ..., I want you to know that ..., And that's a fact, you can never ... I want ... I want ...". Uren! Dat haar kinderen nog niet weggevlucht zijn, is een mirakel op zich. Het preken om halfzeven 's morgens zijn nakomertjes van de namiddag de dag voordien. Met gesloten deuren en vensters is ze er nog altijd. Maar in de zomer als ik in de tuin ben, is het het ergste. Mocht iemand geen luidsprekers kunnen betalen en ze nodig hebben, dan kan ik een deal regelen, want dat mens schalt en het gaat in crescendo naarmate de tijd vervliedt. Van iets negatiefs dien je er iets positiefs uit te halen. Ze doet het wel niet gratis en dat is een eufemisme).

Het is duidelijk dat ik na zovele jaren snak naar buurmensen die niet van ergens anders komen maar van hier zijn.

Welbewust ga ik nu meer en meer een week naar de ouders van mijn vriend in de Limburg. Ik heb al kalendertjes gemaakt om gewoon de dagen af te tellen dat ik kan vertrekken. Daar heb ik o.a. de kuisvrouw die ratelt: 'Menne man en zenne prei, zenne slaad, zen bunen, zen patatten..' Daar geniet ik volop van want als ik terug thuis ben hoor ik talen en ik weet niet eens de welke.

Ik heb geen beurtrol.

In hun ogen ben ik een vreemd geval, een gevallen vrouw omdat ik graag en vaak in mijn tuin werk, er soms zit met een glas wijn en rook. Niet gesluierd ben, geen speeches afsteek tegen mijn kinderen, af en toe een short aantrek en een hemdje zonder mouwen. Blijkbaar ben ik dus een excentriek geval voor moslimsburen die elkaar schuwen.

't Is hier een plezant gedoe.
Ik begrijp je volkomen.

Zoek anders even op google maps naar een mooi gezicht op het stulpje van dhimmietje bertje die mensen zoals U voor de rechter wil slepen.....

Ik denk niet dat hij veel problemen heeft met zijn buren, de brave multiculturalist!

zijn adres: Korte Groenweg 127 1120 Brussel
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 20:21   #36
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Extremisme trekt extremisme aan. De gemiddelde Belg verdient misschien niet beter dan verdrongen te worden aangezien hij niet in staat is zich aan veranderende omstandigheden aan te passen. Zeker indien hij niet in staat is die omstandigheden te veranderen.

Sorry om het zo cru te zeggen. Ik lees hier nogal veel achterhoedegeklaag en opportunistische opjutterij die voornamelijk neerkomen op een deel van het probleem te zijn, in plaats van van de oplossing. Het zijn evenzeer de kortzichtige Belgen dan de onverdraagzame vreemdelingen die het sociaal weefsel ontmantelen en alzo het geweld en de armoede doen toenemen.

Dat is ook mijn kritiek op een partij zoals het Vlaams Belang dat ik voor de rest niet wil uitsluiten van het democratisch proces.
Ik sta nu al iets meer dan een halve eeuw op deze aardkloot en heb de gemiddelde Belg enorme aanpassingen zien maken aan veranderende omstandigheden gedurende die tijd.
Qua ontvoogding, zelfbeschikking, gelijkheid (tussen geslachten, seksuele geaardheid en ja ook huidskleur), vrijheid (van meningsuiting, expressie, afschaffing van censuur), kennis, rationaliteit, hygiëne en gezondheid is er op die tijd enorme vooruitgang geboekt ondanks de tegenwerking van conservatieve en religieuze krachten die deze aanpassingen uit alle macht wilden tegenhouden.
Dat waren positieve aanpassingen waar ieders lot beter van werd.
Er is hoegenaamd geen reden om zich aan te passen aan veranderingen die nefast zijn. Toen in de jaren '70 de bossen stierven door zure regen zijn we ons ook niet gaan aanpassen aan een leven zonder bossen, maar hebben we de lucht-en-water-en andere vervuilingen aangepakt, hetgeen ook een radicale en moeilijke aanpassing van mentaliteit en levenswijze vergde.

We hoeven ons helemaal niet aan te passen aan veranderingen die de positieve verwezenlijkingen van de afgelopen vijftig jaar teniet willen doen.
De gemiddelde Belg, die heel dat palmares van vooruitgang kan tonen zou zich niet kunnen aanpassen, maar de gemiddelde migrant die zich nog kleedt en gedraagt zoals 10 generaties geleden in Afrika of het Midden Oosten, en die volledig onder het juk van een primitieve godsdienst blijft leven, die moet zijn ancestrale levenswijze hier onverkort kunnen voortzetten ?
Als iemand zich aanpassen moet zijn het die laatse wel. Zij zijn de zure regen, wij hoeven onze bossen niet door hen te laten vernietigen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 24 mei 2013 om 20:29.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 20:29   #37
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

We zijn allemaal familie : maar als we "onzichtbare" grenzen overschrijden worden we meteen "in een andere groep" ingedeelt. Als inwoner van Deurne-Antwerpen hoor ik bij de "buitenrand" die meer racistisch is als de "binnenstad". God zij dank blijkt uit dit "wetenschappelijk onderzoek" dat vlamingen nog minder racistisch zijn dan Ollanders en Walen...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 20:40   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik sta nu al iets meer dan een halve eeuw op deze aardkloot en heb de gemiddelde Belg enorme aanpassingen zien maken aan veranderende omstandigheden gedurende die tijd.
Qua ontvoogding, zelfbeschikking, gelijkheid (tussen geslachten, seksuele geaardheid en ja ook huidskleur), vrijheid (van meningsuiting, expressie, afschaffing van censuur), kennis, rationaliteit, hygiëne en gezondheid is er op die tijd enorme vooruitgang geboekt ondanks de tegenwerking van conservatieve en religieuze krachten die deze aanpassingen uit alle macht wilden tegenhouden.
Dat waren positieve aanpassingen waar ieders lot beter van werd.
Er is hoegenaamd geen reden om zich aan te passen aan veranderingen die nefast zijn. Toen in de jaren '70 de bossen stierven door zure regen zijn we ons ook niet gaan aanpassen aan een leven zonder bossen, maar hebben we de lucht-en-water-en andere vervuilingen aangepakt, hetgeen ook een radicale en moeilijke aanpassing van mentaliteit en levenswijze vergde.

We hoeven ons helemaal niet aan te passen aan veranderingen die de positieve verwezenlijkingen van de afgelopen vijftig jaar teniet willen doen.
De gemiddelde Belg, die heel dat palmares van vooruitgang kan tonen zou zich niet kunnen aanpassen, maar de gemiddelde migrant die zich nog kleedt en gedraagt zoals 10 generaties geleden in Afrika of het Midden Oosten, en die volledig onder het juk van een primitieve godsdienst blijft leven, die moet zijn ancestrale levenswijze hier onverkort kunnen voortzetten ?
Als iemand zich aanpassen moet zijn het die laatse wel. Zij zijn de zure regen, wij hoeven onze bossen niet door hen te laten vernietigen.
dat is nooit hun bedoeling geweest
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 20:50   #39
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zolang het deugdelijke mensen zijn, maakt mij dat helemaal niets uit.
Vwala !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 21:27   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
We hoeven ons helemaal niet aan te passen aan veranderingen die de positieve verwezenlijkingen van de afgelopen vijftig jaar teniet willen doen.
De gemiddelde Belg, die heel dat palmares van vooruitgang kan tonen zou zich niet kunnen aanpassen, maar de gemiddelde migrant die zich nog kleedt en gedraagt zoals 10 generaties geleden in Afrika of het Midden Oosten, en die volledig onder het juk van een primitieve godsdienst blijft leven, die moet zijn ancestrale levenswijze hier onverkort kunnen voortzetten ?
Als iemand zich aanpassen moet zijn het die laatse wel. Zij zijn de zure regen, wij hoeven onze bossen niet door hen te laten vernietigen.
Ik spreek nergens over verplichting. Het zijn individuele beslissingen. Ik zie de Abrahamische religies ook liever niet oprukken. Ze komen me nogal primitief, hautain, onverdraagzaam en gemakkelijk tot geweld leidend over met hun suprematiedenken en hun pretenties God te kennen en te vertegenwoordigen. Maar ik zal wel proberen het individu niet met de groep te verwarren en ik zal ook proberen om de samenleving leefbaar te houden ondanks de omstandigheden, en dat betekent soms plooien soms het tegenovergestelde. Je vergat in bold te zetten..." zeker als je de omstandigheden niet kan veranderen". "OF WIL veranderen" zou ik daaraan willen toevoegen.

Kijk ook naar de oorzaken van extremisme en niet enkel naar de gevolgen. It's all connected. Een extremist wil iemand onthoofden in London en verwijst daarbij naar het moorddadige gedrag van de westerling in Moslimlanden. Maar die westerling wil dat niet horen en doet er alles aan om de oorzaak elders te leggen, ondanks het feit dat de moordenaar openlijk zijn motieven weergeeft. Het kan en mag niet zijn dat we het geweld en extremisme deels zelf in de hand werken. Liever struisvogel dan wijs blijkbaar.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be