Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2013, 08:44   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard Ober met oortje tegen vluchtende klant

Dit is een tendens die mij echt niet aanstaat.
Neen, niet het feit dat er camera's geplaatst worden en oortjes gehanteerd.
Maar wel dat men het meer en meer normaal begint te vinden dat de mensen hun rekeningen niet betalen en er van onder muizen.

Volgens mij komt dit omdat het gerecht al zolang haar werk niet doet.
Verhalen van die tafelschuimers met een waslijst van feiten ..., ze zouden het niet doen, mochten ze de tweede of uiterlijk de derde keer dat ze betrapt worden, een sanctie opgelegd krijgen die aanvoelt als een straf. Een sanctie die aanvoelt dat je zoiets toch beter geen volgende keer nog eens probeert.

titel: Ober met oortje tegen vluchtende klant
link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130603_00609654


Citaat:
De uitbater van La Terrasse du Zoute in hartje Knokke-Zoute heeft bewakingscamera’s op zijn terras gezet. ‘Omdat er steeds meer klanten weglopen zonder te betalen’, zegt hij. Verschillende zaken volgen zijn voorbeeld.

‘Het gebeurt meestal op de piekmomenten met klanten die op het terras zitten’, weet Stefan Hollebeke van het mondaine Terras du Zoute.

‘Op mijn terras staat een camera, die moet een ontradend effect hebben. Wat minder zichtbaar maar toch doeltreffend is, is dat de kelners zijn uitgerust met een oortje waardoor ze met elkaar in contact staan’, vertelt Hollebeke.

Toch gebeurt het dat klanten net het juiste moment afwachten om het terras te verlaten.

Het verlies kan oplopen tot zo’n 2.000 euro tijdens de twee zomermaanden. Soms achtervolgt een kelner een klant die zijn rekening niet betaalt. Ze halen dan de smoes boven dat ze dachten dat de rekening al was betaald. Daarnaast zijn er ook een aantal klanten die wij niet hebben kunnen vatten omdat ze verdwijnen in de massa in de Kustlaan’, verduidelijkt Hollebeke.

Een klacht indienen heeft volgens de uitbater geen effect. ‘Van klanten die weglopen kun je geen identiteit achterhalen.’

In bistro Point de Vue in Duinbergen hebben ze er ook last van. ‘Het terras heeft verschillende uitgangen en sommige klanten maken daar misbruik van’, zeggen de kelners.

In Blankenberge schommelt de schade op de terrassen tussen de 500 en 2.000 euro. ‘Tijdens de zomermaanden hebben wij iemand die het terras in de gaten houd’, zegt Dominique Collin van De Sleutel.

De uitgang op de zeedijk hebben we afgesloten, zodat niet-betalende klanten niet langs daar kunnen wegvluchten. Mijn dochter heeft nog klanten achterna gelopen voor een rekening van 150 euro die ze niet betaalden. Een nieuw fenomeen is dat klanten ook de zout- en pepervaatjes stelen. Tijdens de paasvakantie is de helft ervan verdwenen’, weet Collin.

In bistro De Boeie zijn de uitbater en kelners ook uitgerust met een oortje. ‘Wij vermijden dat de kelners voor iets kleins naar de keuken moeten. Als dat wel het geval is, springt een collega in om te vermijden dat klanten weglopen’, zegt de uitbater.

In De Vénitien moeten de kelners, zoals in de meeste horecazaken, meteen afrekenen als ze dranken aan tafel brengen.

‘Tijdens de zomer komt het regelmatig voor dat er iemand wegloopt’, zegt uitbaarster Rita Lodens. ‘De kelners zijn zelf verantwoordelijk als ze de rekening van de drank niet ontvangen. Zodra ze het eten op tafel zetten, vragen ze dan ook dat de klanten betalen. Wij overwegen bovendien ook om oortjes in te voeren.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 12:29   #2
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

"Zodra ze het eten op tafel zetten, vragen ze dan ook dat de klanten betalen."

Dat moeten ze bij mij niet proberen. Ik betaal pas na ik heb gegeten. Voor drinken vind ik dit geen probleem, maar eten betaal ik niet op voorhand in een restaurant. Het is toch geen McDonald's?
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 12:31   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

dat oortje, gooien ze dat dan naar die weglopende klant of zo ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 15:03   #4
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
"Zodra ze het eten op tafel zetten, vragen ze dan ook dat de klanten betalen."

Dat moeten ze bij mij niet proberen. Ik betaal pas na ik heb gegeten. Voor drinken vind ik dit geen probleem, maar eten betaal ik niet op voorhand in een restaurant. Het is toch geen McDonald's?
Ik ben het zowel met u als met die restaurants eens. De schuld ligt uitsluitend bij het schorem dat zonder betalen wegloopt. De maatschappij is er weer eens de dupe van door de toenemende verzuring.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 19:41   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik ben het zowel met u als met die restaurants eens. De schuld ligt uitsluitend bij het schorem dat zonder betalen wegloopt. De maatschappij is er weer eens de dupe van door de toenemende verzuring.
Ach, mensen vergissen zich al eens, het is daarom geen schorem.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 23:20   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

In Kelly's pub hebben ze allemaal een oortje !!
http://www.kellys.be
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 19:44   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat oortje, gooien ze dat dan naar die weglopende klant of zo ?
Daar staan ze mee in verbinding met de sniper op het dak, die dan de wegloper neerschiet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 12:56   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is een tendens die mij echt niet aanstaat.
Neen, niet het feit dat er camera's geplaatst worden en oortjes gehanteerd.
Maar wel dat men het meer en meer normaal begint te vinden dat de mensen hun rekeningen niet betalen en er van onder muizen.

Volgens mij komt dit omdat het gerecht al zolang haar werk niet doet.

... enzovoort
Schoofzak. Mensen durven al eens hun rekening niet betalen. En volgens jou is dit te wijten aan de werking van het Departement Justitie. Ik vind deze redenering vooral een vorm van gemakzuchtigheid.

Je verwijzing naar een video op youtube vind ik dan ook niet meer dan een misschien eigentijdse manier om alles te proberen bewijzen met wat youtube vertelt. Veelzeggend.

En. Hoe komt het dat mensen hun rekening niet willen betalen ? Vertel het eens met eigen woorden ...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be