Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2013, 10:16   #121
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daarmee ben ik het eens. Ongeacht of je voor of tegen het regime bent, Iran heeft net zoveel of net zo weinig recht op atoombommen als Israel.
Met dit verschil: Israël heeft nooit het bestaansrecht van Iran ontkend. De houding van Iran en de andere islamitische consoorten tegenover het bestaansrecht van Israël daarentegen ...
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:50   #122
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

[quote=tomm;6712873]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah;




Tsjetsjenië is een deel van Rusland en zal dat altijd blijven. TsjetsjeniË werd het graf van vele duizenden jihadisten. Tegenwoordig worden ze zelfs opgespoord [B
in het Westen[/b] en de Golfstaten en daar omgelegd.
Tomm, zijn er aanwijzingen dat de russen in het westen tsjetsjeense terroristen opsporen en opruimen ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 21:25   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

[quote=peter1962;6714460]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Tomm, zijn er aanwijzingen dat de russen in het westen tsjetsjeense terroristen opsporen en opruimen ?
Bvb. :

http://en.wikipedia.org/wiki/Umar_Israilov

Umar S. Israilov (c. 1982 – January 13, 2009) was a former bodyguard of Chechen President Ramzan Kadyrov who became a critic of the Chechen regime. He was shot and killed in exile in Vienna, Austria on January 13, 2009.[1]

February 13, 2004 - The former Chechen President, Zelimkhan Yandarbiyev, was assassinated by a car bomb in Qatar; up to two other people were killed in the blast and his teenage son was wounded. Moscow had, at the time, been involved in a bid to extradite Yandarbiyev to Russia to face terrorism-related charges. A Qatari court convicted two Russian government Foreign Intelligence Service (SVR) agents in the bombing.

March 30, 2009 - Sulim Yamadayev, former commander of a GRU Spetznaz battalion and rival of Ramzan Kadyrov, dies after being shot in Dubai.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 22:45   #124
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

[quote=tomm;6715104]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Bvb. :

http://en.wikipedia.org/wiki/Umar_Israilov

Umar S. Israilov (c. 1982 – January 13, 2009) was a former bodyguard of Chechen President Ramzan Kadyrov who became a critic of the Chechen regime. He was shot and killed in exile in Vienna, Austria on January 13, 2009.[1]

February 13, 2004 - The former Chechen President, Zelimkhan Yandarbiyev, was assassinated by a car bomb in Qatar; up to two other people were killed in the blast and his teenage son was wounded. Moscow had, at the time, been involved in a bid to extradite Yandarbiyev to Russia to face terrorism-related charges. A Qatari court convicted two Russian government Foreign Intelligence Service (SVR) agents in the bombing.


March 30, 2009 - Sulim Yamadayev, former commander of a GRU Spetznaz battalion and rival of Ramzan Kadyrov, dies after being shot in Dubai.
djeezes... dat wist ik niet, en ik moet toegeven dat ik ervan sta te kijken. Toch valt het op dat het hier blijkbaar meer gaat om ex rivalen en ex medestanders die die Kadyrov laat ombrengen. Lijkt niet direct een link te hebben met jihadi op het eerste gezicht.
Maar als die kadyrov zo ver gaat om zijn ex rivaal in een ander land te laten vermoorden, dan wil ik niet weten wat hij doet met minder belanrijke tegenstanders die in handbereik zijn...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 00:34   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

[quote=peter1962;6715181]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

djeezes... dat wist ik niet, en ik moet toegeven dat ik ervan sta te kijken. Toch valt het op dat het hier blijkbaar meer gaat om ex rivalen en ex medestanders die die Kadyrov laat ombrengen. Lijkt niet direct een link te hebben met jihadi op het eerste gezicht.
Maar als die kadyrov zo ver gaat om zijn ex rivaal in een ander land te laten vermoorden, dan wil ik niet weten wat hij doet met minder belanrijke tegenstanders die in handbereik zijn...
Hij is een sterke leider en doet wat sterke leiders doen, of het nu Obama is in het geval Snowden of Kadyrov maakt niet uit, de tegenstanders het zo moeilijk mogelijk maken.

Is Kadyrov een goede man? Ik denk het niet, maar iemand met een goede inborst kan dan ook geen leider zijn van de deel republie"k als Tsjetsjenië. Hij is een berekend cynicus die waarschijnlijk wel ergens gelooft in z'n missie, en over lijken gaat om z'n doel te bereiken. Zo heb je er nog, veel zelfs. Verschil met westerse politici is dat hij de hypocrisie laat voor wat het is en iedereen weet waar hij voor staat en hem daar ook voor respecteert. Een beetje vergelijkbaar met Stalin. En nee, niet met Hitler, want iemand die hem of z'n deelstaat geen kwaad berokkende zal hij niet aanvallen of kwaad doen.

Overigens, Kadyrov wordt goed in het oog gehouden door Moskou en de geheime dienst, als hij er ook maar aan zou denken de Russen te verraden, zijn z'n dagen geteld, in alle betekenissen. Hij heeft daar geen reden toe, want de Russen overaden hem met geld en steunen hem.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2013 om 00:42.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2013, 18:26   #126
Salah
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 3.225
Standaard

EU Issues Disputed Settlement Guidelines

Citaat:
The document published on Friday clearly states that "the EU does not recognize Israel's sovereignty over any of the (occupied) territories."

http://www.spiegel.de/international/...-a-912072.html
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 14:40   #127
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

De kolonisten en het IDF laten weer eens hun beste kant zien:

http://electronicintifada.net/blogs/...orrie-pancakes
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be