Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2015, 15:03   #41
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

[quote=Knuppel;7489641][quote=Snerror;7489569]Israël palmt wel gebied in dat oorspronkelijk van de Palestijnen was, dus de vergelijking gaat niet helemaal op.

Citaat:

Ja en?

Belgique was vroeger van de Ollanders.

Wordt er oorlogje gespeeld tussen de twee landen?
Nee, sowieso zijn Vlamingen en Nederlanders te gelijkaardig.

Maar moest België door een of ander internationaal politiek akkoord, zelfs al was het legitiem, toegewezen worden aan China en er een paar miljoen Chinezen toestromen zou het hier ook niet gezellig zijn me dunkt.

Laatst gewijzigd door Snerror : 8 januari 2015 om 15:04.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:05   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Daar hebben Joodse kolonisten zélf voor gekozen.
Je bedoelt dus dat het hun eigen schuld is dat ze met hakmessen worden afgemaakt, gewoon omdat ze daar wonen?

Diegenen die hier blijven overkomt vroeg of laat toch hetzelfde, dus kunnen ze beter in hun heimat leven en sterven. Daar staat het IDF voor de deur.

Hier enkel een agent met een sticker op de borst: "vrijheid van meningsuiting", totdat het er door een jihadist wordt afgeknald.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:06   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Oh, maar uw extremistische reputatie is gekend. Is drukazz niet zeer dichte familie van u, want ik zie dat veel wat drukazz hier schrijft identiek is aan wat gij schrijft...
Geen idee, ik ken drukazz niet. Jouw comment is overigens naast de kwestie.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:08   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Je bedoelt dus dat het hun eigen schuld is dat ze met hakmessen worden afgemaakt, gewoon omdat ze daar wonen?

Diegenen die hier blijven overkomt vroeg of laat toch hetzelfde, dus kunnen ze beter in hun heimat leven en sterven. Daar staat het IDF voor de deur.

Hier enkel een agent met een sticker op de borst: "vrijheid van meningsuiting", totdat het er door een jihadist wordt afgeknald.
Ach U bent net zoals vele inwoners van Het Beloofde een slachtoffer van wat U dat gelooft en opgelegd wordt. Zonder belediging, uiteraard meen ik dat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:09   #45
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Daar hebben Joodse kolonisten zélf voor gekozen.
Mooi plekje geworden, toch? ik gun het ze van harte!
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:10   #46
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

In ieder geval, als wij de Moslims hier moeten accepteren, moeten de Palestijnen ook de Joden daar accepteren.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:10   #47
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Wanneer heeft de "wandelende Jood" een eigen staat gehad?
Tot 135 na Chr. en opnieuw sinds mei 1948.

Tussenin is Jeruzalem nooit de hoofdstad van een ander land of natie geweest. Ook niet toen het door Jordanië werd bezet en illegaal geannexeerd werd van 1948 tot 1967.

Geen enkele Palestijn die toen om een eigen staat riep, ook niet in Gaza dat toen bezet werd door Egypte.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:11   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror
België van de Hollanders?
Dat kan niet!
Volgens mij is België pas ontstaan daarna.
Belgique heette toen idd niet Belgique maar Nederland.
Een deel van Nederland heeft zich met geweld afgescheurd en een andere naam gekozen. Nederland heeft zich daarbij neergelegd en heeft nooit gedreigd om de Belegen de zee in te drijven. De Palestijnen deden dat wél. Kunnen die zich dan niet, net als �*lle andere landen die een staat hebben gevormd, neerleggen bij de huidige toestand, en tevreden zijn met wat hen aangeboden wordt ipv zelfmoord-en andere aanslagen te plegen en raketten af te vuren? Of weten ze nog altijd niet dat ze op hun donder krijgen als ze aanslagen plegen op de Joden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 januari 2015 om 15:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:12   #49
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht

Mijn vraag is dus de volgende: vind jij dat België zijn kolonie terug zou moeten geven? Tenslotte is het historisch bewezen deel van Duitsland terwijl Israël met Oost-Jeruzalem haar eigen 3000 jaar oude hoofdstad opeist.
Van mij mogen ze dat terug hebben.

Maar Israel is NIET 3000 jaar oud. De Israelis zijn nazaten van bekeerlingen en hebben geen bloedband met de stichters van Jeruzalem. Ik vind ook niet dat een Christen een eigendomsrecht heb op enig gebied in Israel, Nazareth, Bethlehem of enig ander gebied waar Jezus gewandeld of gelopen heeft. Zulke gedachtegang is absurd.
Een staat gesticht op een mythe waarvoor geen enkel historisch bewijs bestaat is vragen om problemen. U hebt gezaaid, en u hebt geoogst.
Opperwezens die favoriete volkeren hebben bestaan niet.
Tenzij u een kadasterplan kan voorleggen getekend door de Allerhoogste Himself, waarop duidelijk staat dat Israelis eigenaar zijn van Jeruzalem, is uw claim krankzinnig.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:13   #50
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgique heette toen idd niet Belgique maar Nederland.
Een deel van Nederland heeft zich met geweld afgescheurd en een andere naam gekozen. Nederland heeft zich daarbij neergelegd en heeft nooit gedreigd om de Belegen de zee in te drijven. De Palestijnen deden dat wél. Kunnen die zich dan niet, net als �*lle andere landen die een staat hebben gevormd, neerleggen bij de huidige toestand, en tevreden zijn met wat hen aangeboden wordt ipv zelfmoord-en andere aanslagen te plegen en raketten af te vuren? Of weten ze nog altijd niet dat ze op hun donder krijgen als ze aanslagen plegen op de Joden?
Ongelijk hebben en toch blijven discussiëren, dat kan alleen Knuppel zijn
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:14   #51
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgique heette toen idd niet Belgique maar Nederland.
Een deel van Nederland heeft zich met geweld afgescheurd en een andere naam gekozen. Nederland heeft zich daarbij neergelegd en heeft nooit gedreigd om de Belegen de zee in te drijven. De Palestijnen deden dat wél. Kunnen die zich dan niet, net als �*lle andere landen die een staat hebben gevormd, neerleggen bij de huidige toestand, en tevreden zijn met wat hen aangeboden wordt ipv zelfmoord-en andere aanslagen te plegen en raketten af te vuren? Of weten ze nog altijd niet dat ze op hun donder krijgen als ze aanslagen plegen op de Joden?
Zeg euh, ik heb dat niet geplaatst. Verwijder je mijn nick aub?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:15   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
In ieder geval, als wij de Moslims hier moeten accepteren, moeten de Palestijnen ook de Joden daar accepteren.
Wij hoeven dat ook niet te doen, niet in deze aantallen noch invloed op de politiek. Maar wijzelf zijn schuldig omdat we ons niet verzetten tegen de nefaste invloed van onze beinvloede leiders welke springen voor eender welke lobby. WOII en klein snorretje is gone already.... BYE BYE! Back to the rootz please!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 15:17.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:15   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Van mij mogen ze dat terug hebben.

Maar Israel is NIET 3000 jaar oud.
Et allors?

Belgique is nog geen twee eeuwen oud.

Mogen de Vlamingen die terug bij Nederland willen aansluiten daar geweld voor gebruiken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:17   #54
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nota Bene Bekijk bericht
Daar hebben Joodse kolonisten zélf voor gekozen.
Een Joodse staat zonder Jeruzalem heeft geen bestaansrecht.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:17   #55
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Geen idee, ik ken drukazz niet. Jouw comment is overigens naast de kwestie.
Ge zijt hier al geband. Dat zal wel een reden gehad hebben, hé? En de geruchten zijn dat vele volksgenoten u ook te extremistisch vinden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:18   #56
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ach U bent net zoals vele inwoners van Het Beloofde een slachtoffer van wat U dat gelooft en opgelegd wordt. Zonder belediging, uiteraard meen ik dat.
Ik heb nog NOOIT Israël een slachtoffer genoemd. Een slachtoffer impliceert dat hij of zij zich niet kan verdedigen. Zoals dat het geval is met de Joden in de Diaspora.

Israël daarentegen kan zich wel verdedigen, dankzij het IDF. N�* Rusland en de VS het sterkste en best gemotiveerde leger van de wereld.

Vandaar dat ik verkies om Israël eerder een DOELWIT te noemen. Net zoals Charlie Hebdo gisteren eveneens een doelwit vormde.

De cartoonisten hadden zich beter moet beschermen. Met potloden alléén hou je geen jihadisten tegen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 8 januari 2015 om 15:19.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:18   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et allors?

Belgique is nog geen twee eeuwen oud.

Mogen de Vlamingen die terug bij Nederland willen aansluiten daar geweld voor gebruiken?
Nee. mag niet.

Point made!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:20   #58
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et allors?

Belgique is nog geen twee eeuwen oud.

Mogen de Vlamingen die terug bij Nederland willen aansluiten daar geweld voor gebruiken?
Ik begrijp totaal niet wat ge bedoelt.

PS Welke Vlaming wil nu bij Nederland aansluiten???
En dan nog 'terug' aansluiten??
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:21   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik heb nog NOOIT Israël een slachtoffer genoemd. Een slachtoffer impliceert dat hij of zij zich niet kan verdedigen. Zoals dat het geval is met de Joden in de Diaspora.

Israël daarentegen kan zich wel verdedigen, dankzij het IDF. N�* Rusland en de VS het sterkste en best gemotiveerde leger van de wereld.

Vandaat dat ik verkies om Israël eerder DOELWIT te noemen. Net zoals Charlie Hebdo gisteren eveneens een doelwit vormde.

De cartoonisten hadden zich beter moet beschermen. Met potloden alléén hou je geen jihadisten tegen.
U bent inderdaad geen slachtoffer. Cut the crap dan en laat niet heel de wereld lijden onder jullie gezanik. Oplossingen liggen er overal, jullie zitten er trouwens ook reeds. What the fuck willen jullie nu? Is het dan nooit voldoende? En begin niet met dat uitverkoren volk gedoe. Dan is het finished.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 januari 2015 om 15:22.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2015, 15:22   #60
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Van mij mogen ze dat terug hebben.

Maar Israel is NIET 3000 jaar oud. De Israelis zijn nazaten van bekeerlingen en hebben geen bloedband met de stichters van Jeruzalem. Ik vind ook niet dat een Christen een eigendomsrecht heb op enig gebied in Israel, Nazareth, Bethlehem of enig ander gebied waar Jezus gewandeld of gelopen heeft. Zulke gedachtegang is absurd.
Een staat gesticht op een mythe waarvoor geen enkel historisch bewijs bestaat is vragen om problemen. U hebt gezaaid, en u hebt geoogst.
Opperwezens die favoriete volkeren hebben bestaan niet.
Tenzij u een kadasterplan kan voorleggen getekend door de Allerhoogste Himself, waarop duidelijk staat dat Israelis eigenaar zijn van Jeruzalem, is uw claim krankzinnig.
De enige keer dat de Verenigde Naties iets goeds hebben gedaan, namelijk het bestaansrecht van Israël erkennen, ga jij dat weer afbreken. Foei toch. Op je revisionisme ga ik niet antwoorden. Daar heb ik een halve boek voor nodig, die jij toch niet gaat lezen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be