Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2015, 23:11   #21
boeha
Schepen
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 424
Standaard

Zijn er meer details beschikbaar dan dat ene artikel?
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 00:33   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik doe niet graag dramatisch maar dit soort voorvallen wijzen er volgens mij op dat het ongelofelijk fout aan het gaan is in deze samenleving, hoe hard we ook ons best doen om te doen alsof het niet zo is.
Dat het fout gaat weten we al langer dan vandaag. Dit los je niet op door 13-jarigen te isoleren.
Stel je eerst eens de vraag of het probleem niet ligt bij de bloed- en andere verwanten. Misschien moeten juist deze eens worden gecolloqueerd, tijdelijk uiteraard.

Dus neen. Er bestaat geen perfecte oplossing.

Hoe dan ook. Laat het slachtoffer niet nog meer slachtoffer worden door een overheidsapparaat. De politie wordt uiteindelijk enkel opgeleid tot uitvoerders van het gerecht. En wat justitie uitspookt is niet blindelings geloofwaardig.

Praat met een inspecteur van de politie en ze zal enkel weten te vertellen dat ze enkel haar werk doet binnen de kantooruren. En om 4 uur staat het kindje voor de schoolpoort.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 09:47   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Laat het een les zijn voor ouders overal. Als je zoon/dochter gepest wordt, dan laat je je niet afschepen door de directie. Van zodra je dat ter ore komt, grijp je in. Als de school niet wil ingrijpen, stante pede een kort geding starten tegen de ouders van de pesters, de pesters zelf en de school. Er zal dan wel rap aktie komen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 februari 2015 om 09:48.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:01   #24
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De overheid moet helemaal niet ingrijpen.
Iemand anders?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:05   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iemand anders?
Duidelijk wel hé.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:06   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Duidelijk wel hé.
Wie dan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:19   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie dan?
De ouders. Als de school weigert te handelen en je weet dat het ernstig is, dan onderneem je verdere stappen. Als iemand aan mijn kinderen raakt, dan laat ik me niet afschepen tot er effectief actie ondernomen wordt. Niet volgende maand of week, maar nu. Van zodra je pestsignalen opvangt moet je handelen. Dat zijn dingen die niet zomaar overwaaien en die effectief heel ernstige gevolgen kunnen hebben. Ik heb de indruk dat sommige ouders dat niet altijd even goed beseffen. Deze ouders wisten dat hun kind gepest werd en ze hebben onterecht vertrouwen gesteld in de school in kwestie. Dat lijkt me nooit een goed idee.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:35   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De ouders. Als de school weigert te handelen en je weet dat het ernstig is, dan onderneem je verdere stappen. Als iemand aan mijn kinderen raakt, dan laat ik me niet afschepen tot er effectief actie ondernomen wordt. Niet volgende maand of week, maar nu. Van zodra je pestsignalen opvangt moet je handelen. Dat zijn dingen die niet zomaar overwaaien en die effectief heel ernstige gevolgen kunnen hebben. Ik heb de indruk dat sommige ouders dat niet altijd even goed beseffen. Deze ouders wisten dat hun kind gepest werd en ze hebben onterecht vertrouwen gesteld in de school in kwestie. Dat lijkt me nooit een goed idee.
Ik dacht aan het gerecht.
Maar goed, wat kunnen ouders volgens u concreet doen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:38   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De ouders. Als de school weigert te handelen en je weet dat het ernstig is, dan onderneem je verdere stappen. Als iemand aan mijn kinderen raakt, dan laat ik me niet afschepen tot er effectief actie ondernomen wordt. Niet volgende maand of week, maar nu. Van zodra je pestsignalen opvangt moet je handelen. Dat zijn dingen die niet zomaar overwaaien en die effectief heel ernstige gevolgen kunnen hebben. Ik heb de indruk dat sommige ouders dat niet altijd even goed beseffen. Deze ouders wisten dat hun kind gepest werd en ze hebben onterecht vertrouwen gesteld in de school in kwestie. Dat lijkt me nooit een goed idee.
2!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:50   #30
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik dacht aan het gerecht.
Maar goed, wat kunnen ouders volgens u concreet doen?
Wat kan een rechtbank doen als er geen fysiek geweld wordt vastgesteld? Wat is de norm voor 'normaal' omgangsgedrag tussen kinderen? Wat is emotioneel ruw omgangsgedrag (normaal voor die leeftijd) en wat is pesten? Niemand die het kan zeggen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 10:57   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie dan?
Ouders, school, andere leerlingen, de leerling zelf...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 11:02   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ouders, school, andere leerlingen, de leerling zelf...
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 11:06   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik dacht aan het gerecht.
Maar goed, wat kunnen ouders volgens u concreet doen?
Het is aan de ouders om een kortgeding aan te spannen bij justitie als de school niet met een oplossing komt. Kortgeding tegen school, pesters en ouders van pesters. Zolang het gerecht niet op de hoogte is van de pesterijen, kan justitie ook niets doen hé.

Nu is het echter te laat voor deze jongen, maar is het inderdaad wel de taak van justitie om de schuldigen van dit drama te zoeken en zwaar te straffen om zo een signaal te geven aan andere scholen en pesters.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 11:07   #34
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is aan de ouders om een kortgeding aan te spannen bij justitie als de school niet met een oplossing komt. Kortgeding tegen school, pesters en ouders van pesters. Zolang het gerecht niet op de hoogte is van de pesterijen, kan justitie ook niets doen hé.

Nu is het echter te laat voor deze jongen, maar is het inderdaad wel de taak van justitie om de schuldigen van dit drama te zoeken en zwaar te straffen om zo een signaal te geven aan andere scholen en pesters.
Hoe wil je pesten bewijzen?
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 11:07   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ouders, school, andere leerlingen, de leerling zelf...
De leerling zelf heeft het gesignaleerd, maar er werd niks mee gedaan. Als je gepest wordt sta je vaak vrij machteloos als volwassenen niks met de zaak aanvangen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 11:11   #36
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ouders, school, andere leerlingen, de leerling zelf...
Ik vind dat allemaal niet effectief.
Pesten moet gerechtelijk aangepakt worden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 11:59   #37
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De leerling zelf heeft het gesignaleerd, .
90-95% vd leerlingen kent wel minstens 1 leerkracht die een pik op hem/haar heeft.

de jongen werd gepest (school als privé) en volwassenen deden er niets/te weinig mee.
enekl op school/chiro/voetbalclub/... schieten lijkt me flauw, een grotere verantwoordelijkheid ligt bij de ouders vd 13j me dunkt.
loopt het de spuigaten uit konden zij juridische straffen ondernemen (tegen bvb de ouders vd pesters)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:38   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind dat allemaal niet effectief.
Pesten moet gerechtelijk aangepakt worden.
En hoe wil je dat doen? Microcamera's? En dan op grond van wat? Dat je niemand sul mag noemen of welk woord ook in de mode is?

Tenzij er sprake is van fysiek geweld of zwartmakerij in schriftelijke vorm, bv. op het internet, is er toch helemaal geen grond?

Over pesten gesproken, twee leerlingen hebben ooit eens een filmpje online gezet waarin ze hun leerkracht (mijn vriendin) bespotten en uitmaakten. De schooldirectie was heel traag in het geven van een straf. Uiteindelijk sleepte het twee weken voort, was het eind mei en was hun straf dat ze tot het einde van het schooljaar geschorst werden. Kuch. De ene verliet de school zelfstandig, de ander... Wel, daar mag ze nu les aan geven.

Om maar een voorbeeld te geven. Hier ligt geen fout bij het ontbreken van gerechtelijke stappen, maar bij daadkracht van de school uit.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 20 februari 2015 om 12:38.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:45   #39
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En hoe wil je dat doen? Microcamera's? En dan op grond van wat? Dat je niemand sul mag noemen of welk woord ook in de mode is?

Tenzij er sprake is van fysiek geweld of zwartmakerij in schriftelijke vorm, bv. op het internet, is er toch helemaal geen grond?

Over pesten gesproken, twee leerlingen hebben ooit eens een filmpje online gezet waarin ze hun leerkracht (mijn vriendin) bespotten en uitmaakten. De schooldirectie was heel traag in het geven van een straf. Uiteindelijk sleepte het twee weken voort, was het eind mei en was hun straf dat ze tot het einde van het schooljaar geschorst werden. Kuch. De ene verliet de school zelfstandig, de ander... Wel, daar mag ze nu les aan geven.

Om maar een voorbeeld te geven. Hier ligt geen fout bij het ontbreken van gerechtelijke stappen, maar bij daadkracht van de school uit.
Op grond van getuigenissen.
De grote hoop zwijgers weet precies wat er allemaal gebeurd is.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2015, 12:53   #40
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op grond van getuigenissen.
De grote hoop zwijgers weet precies wat er allemaal gebeurd is.
Getuigenissen?
Van mede-leerlingen?
Zij die het durven vertellen zullen het al wel verteld hebben.
De anderen willen hun nek niet uitsteken uit schrik dat ze dan het volgende slachtoffer van de pesters worden.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be