Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2015, 12:04   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard De beschikbaarheid vd oudere werklozen

Dinsdag 3/3/2015 MOET de groep van 10 (vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers) over dit heikel punt een akkoord bereiken. Afgelopen vrijdag was de groep van 10 samen en toen was men op enkele punten en komma's na reeds tot een akkoord gekomen.
Wouter Beke heeft zojuist in de 7de dag een tipje vd sluier laten vallen : "De mensen van Ford hebben in oktober een keuze moeten maken mbt het nemen van brugpensioen. Die keuze had invloed op de grootte van hun ontslagpremie en hun beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt. Het heeft ook weinig zin om ouderen beschikbaar te houden als er geen werk is."
Het ziet er naar uit dat alle swt-ers/bruggepensioneerden niet meer actief beschikbaar zullen zijn maar enkel nog passief dwz hij/zij wordt met rust gelaten.

Laatst gewijzigd door demonen : 1 maart 2015 om 12:10.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:10   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dinsdag 3/3/2015 MOET de groep van 10 (vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers) over dit heikel punt een akkoord bereiken. Afgelopen vrijdag was de groep van 10 samen en toen was men op enkele punten en komma's na reeds tot een akkoord gekomen.
Wouter Beke heeft zojuist in de 7de dag een tipje vd sluier laten vallen : "De mensen van Ford hebben in oktober een keuze moeten maken mbt het nemen van brugpensioen. Die keuze had invloed op de grootte van hun ontslagpremie en hun beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt. Het heeft weinig zin om ouderen beschikbaar te houden als er geen werk is."
Het ziet er naar uit dat alle swt-ers/bruggepensioneerden niet meer actief beschikbaar zullen zijn maar enkel nog passief dwz hij/zij wordt met rust gelaten.
Is dat zo?
Hebt gij toch alweer geluk.
Nu kan je verder kakken op ambtenaren terwijl je zelf niets meer bijdraagt (lees netto ontvanger bent).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:18   #3
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Hebt gij toch alweer geluk.
Nu kan je verder kakken op ambtenaren terwijl je zelf niets meer bijdraagt (lees netto ontvanger bent).
Mijn (ex-)werkgever betaalt meer dan 100.000 Euro rsz tot aan mijn pensioen. Ik ben dus geen netto-ontvanger.
Door te kiezen voor het swt-stelsel hebben wij een groot deel van onze ontslagpremie laten vallen.
ps Wij hebben geen geluk gehad want wij verloren onze job!
Wij zijn niet vrijwillig aan de kant gaan staan!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:23   #4
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Nu kan je verder kakken op ambtenaren
Vindt U het normaal dat 2 collega's, de ene statutair en de andere contractueel, die hetzelfde werk doen, dezelfde funktie hebben, zelfde diploma, etc een verschillend pensioen trekken ttz de ene krijgt het dubbele tov de andere. Noemt U dat kakken of onrecht aanklagen?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:29   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Vindt U het normaal dat 2 collega's, de ene statutair en de andere contractueel, die hetzelfde werk doen, dezelfde funktie hebben, zelfde diploma, etc een verschillend pensioen trekken ttz de ene krijgt het dubbele tov de andere. Noemt U dat kakken of onrecht aanklagen?
Ik zou die vraag stellen aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor dat systeem, te weten:
1) de politiekers van de oude machtspartijen
2) de verantwoordelijken van de zuilen-vakbonden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:29   #6
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Vindt U het normaal dat 2 collega's, de ene statutair en de andere contractueel, die hetzelfde werk doen, dezelfde funktie hebben, zelfde diploma, etc een verschillend pensioen trekken ttz de ene krijgt het dubbele tov de andere. Noemt U dat kakken of onrecht aanklagen?
U vergeet te overdrijven: het is vierdubbel.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 maart 2015 om 12:30.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:31   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijn (ex-)werkgever betaalt meer dan 100.000 Euro rsz tot aan mijn pensioen. Ik ben dus geen netto-ontvanger.
Door te kiezen voor het swt-stelsel hebben wij een groot deel van onze ontslagpremie laten vallen.
ps Wij hebben geen geluk gehad want wij verloren onze job!
Wij zijn niet vrijwillig aan de kant gaan staan!
U heeft geluk.
Niet uw ex-werkgever betaald die RSZ, maar Ford deed / doet dit.
Uw werkgever was een onder aanneming, die eigenlijk met Ford niets te maken had, gewoon een leverancierke van levensnoodzakelijke onderdelen..

De mensen van de broodjeszaak om de hoek hadden minder geluk, ook hun job kwijt maar ze hadden geen drukkingsmiddel op Ford, zij werden gewoon buitengestampt.

En de mensen van Ford, dat waren makke lammetjes, die hebben veel te vlug toegegeven in het voordeel van netto-ontvangers zoals u.

Dus niet te hoog van uwen toren blazen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:31   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Hebt gij toch alweer geluk.
Nu kan je verder kakken op ambtenaren terwijl je zelf niets meer bijdraagt (lees netto ontvanger bent).
Men kan het ook met ietwat minder anaal gekwaak zeggen: "grote behoefte doen..."

Kwestie van opvoeding (of gebrek eraan) uiteraard.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 maart 2015 om 12:32.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:32   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Vindt U het normaal dat 2 collega's, de ene statutair en de andere contractueel, die hetzelfde werk doen, dezelfde funktie hebben, zelfde diploma, etc een verschillend pensioen trekken ttz de ene krijgt het dubbele tov de andere. Noemt U dat kakken of onrecht aanklagen?
Dat is kakken met stront.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:32   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou die vraag stellen aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor dat systeem, te weten:
1) de politiekers van de oude machtspartijen
2) de verantwoordelijken van de zuilen-vakbonden.

.
Bij die laatste was ie zelf militant.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:33   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Het is niet oneerbaar dat oudere werklozen ter beschikking moeten blijven voor de arbeidsmarkt,
net zoals dat niet oneerbaar is voor jongere werklozen.

De verzekering tegen werkloosheid is niet zo vrijblijvend als een gewone private verzekering.
Om werkloosheidssteun te trekken, moet je de voorwaarde vervullen en blijven vervullen om klaar te staan voor een nieuwe job.
Die vervulling van die voorwaarde ben je simpelweg verplicht aan de bijdrager aan het systeem.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:33   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Men kan het ook met ietwat minder anaal gekwaak zeggen: "grote behoefte doen..."

Kwestie van opvoeding (of gebrek eraan) uiteraard.
Nee, dat is echt kakken.
Uw "soft" voorstel benadrukt veel te weinig wat ik wil schrijven.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:39   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Men kan het ook met ietwat minder anaal gekwaak zeggen: "grote behoefte doen..."

Kwestie van opvoeding (of gebrek eraan) uiteraard.
Je moet al eens iets plastisch kunnen omschrijven.
Zelfs wat straffer bijvoorbeeld, dan de pennevruchten van een medeforummer omschrijven als gekwaak.
Het is hier een politiek forum, en geen forum van de Koningin Elizabethwedstrijd.

En over wat opvoeding en beleefdheid wel precies kunnen inhouden, zouden mooie draden geopend kunnen worden in het juiste soepforum.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:44   #14
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U heeft geluk.
Niet uw ex-werkgever betaald die RSZ, maar Ford deed / doet dit.
Over welke werkgever heeft U het? Ik was tot 31/12/2014 in dienst bij 3 werkgevers.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:45   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet oneerbaar dat oudere werklozen ter beschikking moeten blijven voor de arbeidsmarkt,
net zoals dat niet oneerbaar is voor jongere werklozen.

De verzekering tegen werkloosheid is niet zo vrijblijvend als een gewone private verzekering.
Om werkloosheidssteun te trekken, moet je de voorwaarde vervullen en blijven vervullen om klaar te staan voor een nieuwe job.
Die vervulling van die voorwaarde ben je simpelweg verplicht aan de bijdrager aan het systeem.

.
Akkoord en niet akkoord.

In principe heeft u gelijk.

De mensen van Ford en toeleveranciers moesten op een bepaald moment kiezen voor het systeem waar ze wilden instappen.
Na die keuze werden de spelregels gewijzigd, ik vind dat weinig democratisch.

Opleidingen bij Ford:
- Cursus voor 15 mensen.
- Cursus alleen voor niet SWT gerechtigden.
- Indien er plaats vrij is, mag er één SWT gerechtigde de cursus volgen, hij zij moet een lage loongroep hebben.

Dus SWT gerechtigden mochten geen cursussen volgen, zij moeten nu wel beschikbaar zijn.
Waarom denkt u dat die uitzondering er was?
Zou het heel misschien kunnen zijn omdat zij eigenlijk niet meer beschikbaar moesten zijn voor de arbeidsmarkt?
Waarom heeft de regering gewacht tot 31 december om de wet, om ter beschikking te blijven, in te voeren? Zou het heel misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat, indien de regering dit eerder bekend gemaakt had, dat er vanaf dan geen wagen meer van de band zou lopen op Ford?
Vergeet niet dat een overgroot deel van de SWT gerechtigden mensen waren die de fabriek aan het draaien hielden, zeker die met de hoge loongroepen en zeker nadat vrijwillige vertrekkers reeds vertrokken waren.

Waarom was er een verschil in premie tussen een SWT gerechtigde en een niet-SWT gerechtigde?
Een niet SWT- gerechtigde die op 25 oktober 2012 50 jaar werd, kreeg duizenden euro's meer dan een SWT-gerechtigde die 501 jaar werd op 24 oktober 2012.

Het is allesbehalve eerlijk om spelregels te veranderen na een akkoord.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:46   #16
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij die laatste was ie zelf militant.
Ik heb ondertussen promotie gekregen bij mijn vakbond!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:49   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Over welke werkgever heeft U het? Ik was tot 31/12/2014 in dienst bij 3 werkgevers.
Weet ik veel, u was in ieder geval niet in dienst bij Ford Genk.
U schrijft zelf dat, en ik citeer letterlijk: "Mijn (ex-)werkgever betaalt meer dan 100.000 Euro rsz tot aan mijn pensioen.".

Ik kan hier niet uit opmaken dat u 3 werkgevers had.
Wil dat zeggen dat u:
- Drie premies krijgt?
- Er drie keer 100.000 euro RSZ betaald wordt?
- ....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:49   #18
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet oneerbaar dat oudere werklozen ter beschikking moeten blijven voor de arbeidsmarkt,
net zoals dat niet oneerbaar is voor jongere werklozen.



.
U bent vrijwillig aan de kant gaan staan en U moet niet beschikbaar zijn enkel en alleen omdat jij ambtenaar bent.
Toch wenst U dat ontslagen werknemers uit de privé wel beschikbaar moeten blijven!
Is dat geen zieke redenering?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:50   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik heb ondertussen promotie gekregen bij mijn vakbond!
En dat is?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 12:50   #20
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou die vraag stellen aan diegenen die verantwoordelijk zijn voor dat systeem, te weten:
1) de politiekers van de oude machtspartijen
2) de verantwoordelijken van de zuilen-vakbonden.

.
Ik weet het niet maar de relevantie van zoiets berust op de menselijke ontwikkeling en in het bijzonder de ontspoorde mannelijke energie dat zich vertaalt in corruptievormen zoals agressie, dwang en dergelijk ofwel negatieve reacties die een uiting zijn van frustraties en onbegrip, er is een tijd dat de menselijke familie eens eindelijk naar een verheven model van samenleven toewerkt waarbij de harmonie tussen man en vrouw in evenwicht komt, het hiernavolgende stukje visie is een duidelijke boodschap die zich spitst op de gequote bericht !

“Wij zien in grote lijnen drie hoofdstromingen op Aarde als het om de menselijke processen gaat. De eerste stroming is die van de oude machtshebbers, van de bestaande structuren, die willen vasthouden aan het ‘oude’. De tweede stroming is die van de groeperingen die hun heil zoeken in geweld, in het opdringen van hun visie en in het veroveren van land. De derde stroming is die van de mensen die focussen op duurzaamheid, vernieuwing, aandacht voor Moeder Aarde, verdraagzaamheid, gezondheid, spiritualiteit en een holistische samenleving.
De eerste twee stromingen gaan uiteindelijk ten onder aan hun onderlinge wedijver. De derde stroming zal als van nature, als vanzelf de twee eerste stromingen overvleugelen. Het is een kwestie van gestage en exponentiële bewustzijnsontwikkeling en een kwestie van tijd. Het is belangrijk dat mensen daarvoor hun positie innemen. Ieder op zijn of haar eigen wijze. Uiteindelijk zal iedereen zijn eigen Goddelijkheid op Aarde omarmen."
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be