Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2016, 22:03   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard De Crem: "Ik geloof niet in een Europese of Belgische islam"

Citaat:
CD&V-staatssecretaris Pieter De Crem vindt dat zijn partij "veel te links" zit in de centrumrechtse regering-Michel. "En dat gaat ons niet goed af", zegt hij in een interview met De Morgen. "Voor mij is het geen raadsel waarom we vandaag zo slecht scoren in de peilingen." Verder in het interview toont De Crem zich opvallend sceptisch over een Europese of Belgische islam.

"Van meet af aan hebben wij ons op eenzijdige manier vereenzelvigd met de syndicaten. En dat is heel slecht geweest", oordeelt De Crem, die opmerkt dat de christelijke vakbond zich best wat dankbaarder zou mogen tonen voor "die linkse koers". De CD&V'er vindt trouwens dat de partij bij de lijstvorming niet langer rekening zou mogen houden met de verschillende standen binnen CD&V.

Voorzitterschap
De Crem stelt het leiderschap van voorzitter Wouter Beke niet ter discussie. Al werd naar eigen zeggen wel aan zijn mouw getrokken om tegen Beke de handschoen op te nemen. "Ik heb als het ware een harnas aangetrokken, om ongevoelig te zijn voor mensen die vinden dat ik wél een gooi naar het voorzitterschap had moeten doen, omdat ik volgens hen het enige geloofwaardige alternatief ben voor de veel te linkse koers van CD&V", aldus nog de voormalige vicepremier.

Europese of Belgische islam
Verderop in het interview toont De Crem zich sceptisch over een Europese of Belgische islam. "Ik geloof daar niet in", klinkt het. "De structuur van de islam laat niet toe om terrorisme in naam van de islam bijvoorbeeld per decreet te veroordelen. Door dat gebrek aan hiërarchie zal het nog generaties duren voor die mensen geassimileerd zijn." Iets wat volgens de CD&V'er wel het streefdoel moet zijn.

Samensmelting met N-VA
De Crem blikt tot slot nog terug naar het verleden. Zo betreurt hij dat CD&V destijds niet met N-VA is samengesmolten tot "één grote Vlaamse volkspartij". En nog wat verder terugkijkend uit De Crem zich als 'anti-soixanthuitard'. "Mei '68 heeft ons niets opgeleverd, het heeft het geloof in structuren verwoest. En tot wat heeft dat geleid? Tot meer individualisering", besluit de zelfverklaarde "vooruitstrevende conservatief".
http://m.hln.be/hln/m/nl/957/Binnenl...he-islam.dhtml

De Crem maakt volgens mij een juiste analyse van zijn partij: recht de afgrond in. De tsjeven hun maskers zijn afgevallen en ze staan met de billen bloot.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 22:33   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://m.hln.be/hln/m/nl/957/Binnenl...he-islam.dhtml

De Crem maakt volgens mij een juiste analyse van zijn partij: recht de afgrond in. De tsjeven hun maskers zijn afgevallen en ze staan met de billen bloot.
Hij probeert gewoon de illusie te wekken dat de CD&V en het ACW twee verschillende zaken zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 00:12   #3
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

CD&V is een partij zonder een verhaal. Wordt zo genieten als die eindelijk onder de 10% vallen. Begrijp eigenlijk niet dat dit nog niet gebeurd is.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 00:14   #4
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Hun slogan "Waar een wij is, is een weg" is trouwens een slogan die het niveau heeft van een doorsnee lagere school kleuter.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 02:07   #5
Nick Overbrugghe
Burger
 
Nick Overbrugghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 130
Standaard

De Crem heeft hier volkomen gelijk. De munafiq "clausule" maakt dat de Koran en meer bepaald de interpretatie van het begrip jihad maar op één manier te interpreteren is: heilige oorlog, heilige strijd in de wereldlijke betekenis.

Het begrip munafiq betekent hypocriet (de hypocrieten), waarmee bedoelt wordt "enkel moslim in naam" die niet aan de heilige strijd willen deelnemen noch ze financieel of logistiek ondersteunen. In de Koran worden zij door Mohammed herhaaldelijk beschimpt en als nog verwerpelijker dan de kaffir, de ongelovigen beschouwd. Daarom, zoals ik ook al elder stelde, dat geen enkele moslim zichzelf als "gematigde moslim" of variant van deze zal uiten.
__________________
Dr. Mabuse fährt inzwischen fort, die Menschheit für seine Zwecke zu missbrauchen. Sein Blick ist Befehl, dem sich keiner entziehen kann.
Nick Overbrugghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 04:10   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://m.hln.be/hln/m/nl/957/Binnenl...he-islam.dhtml

De Crem maakt volgens mij een juiste analyse van zijn partij: recht de afgrond in. De tsjeven hun maskers zijn afgevallen en ze staan met de billen bloot.
Wie deze analyse maakt over z'n eigen partij moet eerlijk zijn en de partij verlaten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 maart 2016 om 04:10.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 08:12   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie deze analyse maakt over z'n eigen partij moet eerlijk zijn en de partij verlaten.
Kritiek zoals die van De Crem is veel beter voor zo'n partij dan wat een Van Rompuy doet: constant de anderen met de vinger wijzen in de hoop hen electoraal onderuit te halen. Naar mijn mening klopt de kritiek van De Crem ook: bij CD&V willen ze precies vervellen tot de nieuwe sossen en de mensen pikken dit niet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2016, 08:13   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij probeert gewoon de illusie te wekken dat de CD&V en het ACW twee verschillende zaken zijn.
Ik denk het niet:

Citaat:
"Van meet af aan hebben wij ons op eenzijdige manier vereenzelvigd met de syndicaten. En dat is heel slecht geweest", oordeelt De Crem, die opmerkt dat de christelijke vakbond zich best wat dankbaarder zou mogen tonen voor "die linkse koers". De CD&V'er vindt trouwens dat de partij bij de lijstvorming niet langer rekening zou mogen houden met de verschillende standen binnen CD&V.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be