Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2017, 21:30   #5061
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb tegenwoordig de indruk dat er geen enkele politicus is (van geen enkele partij) die de problemen van vandaag kan oplossen.
Dat klopt.

Op een normale manier is verandering niet meer mogelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 21:39   #5062
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het ziet er NU nogal rampzalig uit voor de Britten.
De Britten zullen het "zaakje" NIET intrekken. Die kans is verwaarloosbaar.
Heel wat grote companies zullen Londen verlaten voor Parijs en/of Frankfurt.
Omgekeerd verlaten nogal wat Britten Brussel, de zgn "hoofdstad" van de EU.
In Frankrijk vragen vele Britten de Franse nationaliteit aan. Het is nogal evident dat dit op alle gebied gevolgen gaat hebben.
Er wonen ongeveer 400.000 Britten in Frankrijk.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 juni 2017 om 21:43.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 22:24   #5063
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Loop eens door Molenbeek en kom dan terug sprookjes vertellen...
Mijn bakker is een Turk, mijn coiffeur een Marrokaan. Als ik naar de supermarkt ga zie ik dat de kassiersters meer en meer allochtonen zijn. De chauffeurs van UPS, DHL, JLS zijn bijna allemaal moslims. Als ik in de weekend naar de marché de l'abbatoir ga in Anderlecht om mijn vrouw plezier te doen zij de honderden marktkramers bijna allemaal moslims. Zelf stel ik verschillende allochtonen te werk met jobs die ik niet ingevuld krijg door autochtonen (nochtans proper werk).
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 23:57   #5064
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn bakker is een Turk, mijn coiffeur een Marrokaan. Als ik naar de supermarkt ga zie ik dat de kassiersters meer en meer allochtonen zijn. De chauffeurs van UPS, DHL, JLS zijn bijna allemaal moslims. Als ik in de weekend naar de marché de l'abbatoir ga in Anderlecht om mijn vrouw plezier te doen zij de honderden marktkramers bijna allemaal moslims. Zelf stel ik verschillende allochtonen te werk met jobs die ik niet ingevuld krijg door autochtonen (nochtans proper werk).
En daarmee is het probleem van de (zeer) hoge werkloosheid onder de (laaggeschoolde) allochtonen weeral opgelost.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 23:57   #5065
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijn bakker is een Turk, mijn coiffeur een Marrokaan. Als ik naar de supermarkt ga zie ik dat de kassiersters meer en meer allochtonen zijn. De chauffeurs van UPS, DHL, JLS zijn bijna allemaal moslims. Als ik in de weekend naar de marché de l'abbatoir ga in Anderlecht om mijn vrouw plezier te doen zij de honderden marktkramers bijna allemaal moslims. Zelf stel ik verschillende allochtonen te werk met jobs die ik niet ingevuld krijg door autochtonen (nochtans proper werk).
.(Dubbel)

Laatst gewijzigd door Bob : 19 juni 2017 om 23:59.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 00:21   #5066
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En daarmee is het probleem van de (zeer) hoge werkloosheid onder de (laaggeschoolde) allochtonen weeral opgelost.
Absoluut niet, ik stel alleen maar het simplistisch beeld bij dat sommigen brengen. Als de blanke luie Ariërs bereid zijn hun dop te verlaten en deze jobs uit te voeren zal ik meer dan tevreden zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2017, 16:58   #5067
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat klopt.

Op een normale manier is verandering niet meer mogelijk.
Jij bedoelt een verandering ten goede, neem ik aan. Een oplossing voor de problemen zou inderdaad een verandering zijn, ja.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 06:06   #5068
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

De "onderhandelingen" zijn in de week van de 20ste juni inderdaad begonnen.

Het Britse voorstel in verband met de rechten van EU-inwoners van het VK (juridische-,sociale-,economische rechten...enfin,hoe je daar normaal kunt leven en werken)werd blijkbaar gunstig ontvangen.Het ligt waarschijnlijk zeer in lijn met hoe de EU wenst om te gaan met Britse inwoners in de EU na de Brexit.

Voor hetgeen als een "groot probleem" werd aangemerkt is er waarschijnlijk al vrijwel overeenkomst.Het is natuurlijk een groot voordeel omdat er geen sprake is van wrijvingen tussen de bevolkingen en bestuurders.(behalve hier en daar een gekke hoetoemoetoetoe)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 06:50   #5069
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De "onderhandelingen" zijn in de week van de 20ste juni inderdaad begonnen.

Het Britse voorstel in verband met de rechten van EU-inwoners van het VK (juridische-,sociale-,economische rechten...enfin,hoe je daar normaal kunt leven en werken)werd blijkbaar gunstig ontvangen.Het ligt waarschijnlijk zeer in lijn met hoe de EU wenst om te gaan met Britse inwoners in de EU na de Brexit.

Voor hetgeen als een "groot probleem" werd aangemerkt is er waarschijnlijk al vrijwel overeenkomst.Het is natuurlijk een groot voordeel omdat er geen sprake is van wrijvingen tussen de bevolkingen en bestuurders.(behalve hier en daar een gekke hoetoemoetoetoe)
vele geschillen gaan er zijn rond het bewijs hoelang iemand al verblijft dus moet er eensgezindheid zijn over welke rechtbank dan een uitspraak gaat doen daar wringt het nog.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 09:08   #5070
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Absoluut niet, ik stel alleen maar het simplistisch beeld bij dat sommigen brengen. Als de blanke luie Ariërs bereid zijn hun dop te verlaten en deze jobs uit te voeren zal ik meer dan tevreden zijn.
Ge bent ook rap tevreden. Maar laat ons eerst de grootste problemen aanpakken. Lijkt meer efficienter.
En deze zijn nu eenmaal de abnormale hoge werkloosheid en schoolachterstand bij bepaalde migrantengroepen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 09:21   #5071
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De "onderhandelingen" zijn in de week van de 20ste juni inderdaad begonnen.

Het Britse voorstel in verband met de rechten van EU-inwoners van het VK (juridische-,sociale-,economische rechten...enfin,hoe je daar normaal kunt leven en werken)werd blijkbaar gunstig ontvangen.Het ligt waarschijnlijk zeer in lijn met hoe de EU wenst om te gaan met Britse inwoners in de EU na de Brexit.

Voor hetgeen als een "groot probleem" werd aangemerkt is er waarschijnlijk al vrijwel overeenkomst.Het is natuurlijk een groot voordeel omdat er geen sprake is van wrijvingen tussen de bevolkingen en bestuurders.(behalve hier en daar een gekke hoetoemoetoetoe)
Het gaat over mensen die er al 5 jaar wonen. Waarschijnlijk hoofdzakelijk mensen met een goede opleiding en job. Niemand heeft er belang bij om die weg te jagen. Logisch dat ze daar vlug een akkoord over hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 11:40   #5072
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen lijkt de Brexit almaar zwaarder aan het wegen op het VK en op May. Laatstgenoemde lijkt wel een verloren gelopen hondje als je haar bezig ziet, iemand zonder ruggengraat. De Britten doen er goed aan om haar zo snel mogelijk te dumpen.

In Brussel dromen ze blijkbaar al hardop dat de Brexit niet doorgaat:

https://nl.express.live/2017/06/23/134054brexit-may/
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 17:52   #5073
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Uiteindelijk lijkt het totaalpakket dat de Britten gepresenteerd hebben aan de EU toch niet te smaken.

Het ziet er nu wel naar uit dat de Britten een "soft Brexit" willen en dan wel volgens het model dat een Poolse Minister verleden jaar nog sappig omschreef:

Totnogtoe waren de Britten "in" met vele "outs",en nu willen ze "out" met vele "ins"..

Wat is het verschil?

De Britse kiezers heeft zich natuurlijk zelf als een idioot gedragen door hun eigen PM te verzwakken.Het is allemaal gemakkelijk te zeggen dat PM May weg moet,maar haar opvolger zal evengoed die "zachte Brexit" moeten proberen en zal evenzeer het deksel op de nieuw krijgen...


Er ligt overigens naar verluid nog steeds een rekening van over de 60 miljard Euro voor de Britten.....en binnen de EU is het gebekvecht al begonnen over de lokatie van verschillende EU-instellingen waarvan de hoofdzetel weg zal moeten uit Londen.(Oost-Europa lijkt me nu de meest logische zone daarvoor overigens)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:35   #5074
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Uiteindelijk lijkt het totaalpakket dat de Britten gepresenteerd hebben aan de EU toch niet te smaken.

Het ziet er nu wel naar uit dat de Britten een "soft Brexit" willen en dan wel volgens het model dat een Poolse Minister verleden jaar nog sappig omschreef:

Totnogtoe waren de Britten "in" met vele "outs",en nu willen ze "out" met vele "ins"..

Wat is het verschil?

De Britse kiezers heeft zich natuurlijk zelf als een idioot gedragen door hun eigen PM te verzwakken.Het is allemaal gemakkelijk te zeggen dat PM May weg moet,maar haar opvolger zal evengoed die "zachte Brexit" moeten proberen en zal evenzeer het deksel op de nieuw krijgen...


Er ligt overigens naar verluid nog steeds een rekening van over de 60 miljard Euro voor de Britten.....en binnen de EU is het gebekvecht al begonnen over de lokatie van verschillende EU-instellingen waarvan de hoofdzetel weg zal moeten uit Londen.(Oost-Europa lijkt me nu de meest logische zone daarvoor overigens)
Of Straatsburg. Dan zijn de Fransen tevreden en kunnen ze stoppen met die verhuis heel de tijd, dan kunnen ze gewoon in Brussel blijven.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:41   #5075
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb tegenwoordig de indruk dat er geen enkele politicus is (van geen enkele partij) die de problemen van vandaag kan oplossen.
In Frankrijk: de Franse problemen: Macron ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:45   #5076
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Of Straatsburg. Dan zijn de Fransen tevreden en kunnen ze stoppen met die verhuis heel de tijd, dan kunnen ze gewoon in Brussel blijven.
Het enorme EU gebouw in Straatsburg zal misschien toch nog volledig dienst doen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 01:32   #5077
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het enorme EU gebouw in Straatsburg zal misschien toch nog volledig dienst doen ???
Zou het geen goede locatie zijn voor vergaderingen van een Eurozone-Parlement?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 06:13   #5078
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Zou het geen goede locatie zijn voor vergaderingen van een Eurozone-Parlement?
Goed idee!

Wel vind ik dat het Eurozone -Parlement moet bestaan uit vertegenwoordigers
van de nationale parlementen.
Dus geen nieuwe verkiezingen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 00:29   #5079
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Goed idee!

Wel vind ik dat het Eurozone -Parlement moet bestaan uit vertegenwoordigers
van de nationale parlementen.
Dus geen nieuwe verkiezingen.
Of vertegenwoordigers van Euro-parlementariers uit de Eurozone & vertegenwoordigers van Eurozone Parlementen. Allicht zoals Provinciale Staten in Nederland de Senatoren van de Eerste Kamer kiezen?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 05:33   #5080
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

http://www.aol.co.uk/video/---------...4e36cabafd8af/

Mevr. Soubry,conservative MP en virulent anti-Brexit wrijft het in een interventie in het Parlement haar eigen partij nog eens in dat ze de jongeren verloren zijn,roept op om te stoppen met "pseudo-stoerspraak" omtrent no-deal is better dan a bad deal en roept de oppositie ,nu ze zoveel jongere mensen vertegenwoordigd,op om in ieder geval DUIDELIJK te zijn omtrent enkele standpunten....

(dat laatste zal heel moeilijk zijn met de bejaarde bende aan de top van de Labour die echt denkt dat de funktie van HM Opposition bestaat om regelmatig wat te bekvechten met HM Government... omtrent windrichting,zonneschijn en andere staatsbelangrijke zaken)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2017 om 05:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be