Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2016, 22:25   #1
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard Dikke vinger aan Vanovertvelt.

Ik heb net 21 flessen van mijn geliefde Havanna-club rum gekocht in Italie,prijs amper 8,08 euro,de ganse winkelvoorraad.In den belziek kost zoiets al vlug 16 euro per stuk.Grand marnier 14 euro,bij ons 25 Cointreau amper 11 euro en de Campari 10 euro voor een fles.Met een fles of 40 sterke drank mee te brengen recupereer ik al bijna een week huur van mijn appartement.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 23:03   #2
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Het omgekeerde kan ook...het is simpel.

Twee jaar geleden de Jameson fabriek bezocht in Ierland.
22 euro voor een standaard fles 0.75 ltr. Exact dezelfde fles bij Colruyt 18 euro. Reden: nationale accijnzen, taksen,...

Laatst gewijzigd door Wapper : 11 juni 2016 om 23:04.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 23:14   #3
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het omgekeerde kan ook...het is simpel.

Twee jaar geleden de Jameson fabriek bezocht in Ierland.
22 euro voor een standaard fles 0.75 ltr. Exact dezelfde fles bij Colruyt 18 euro. Reden: nationale accijnzen, taksen,...
Ik heb ooit een flesje maple-syrop gekocht in Canada vanwege het mooie vlagje er op,die was verdorie goedkoper in de lokale delhaize.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 12:46   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb net 21 flessen van mijn geliefde Havanna-club rum gekocht in Italie,prijs amper 8,08 euro,de ganse winkelvoorraad.In den belziek kost zoiets al vlug 16 euro per stuk.Grand marnier 14 euro,bij ons 25 Cointreau amper 11 euro en de Campari 10 euro voor een fles.Met een fles of 40 sterke drank mee te brengen recupereer ik al bijna een week huur van mijn appartement.
Voor 8€ rij ik geen & terug naar Frankrijk & Nederland, go figure.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 16:06   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb net 21 flessen van mijn geliefde Havanna-club rum gekocht in Italie,prijs amper 8,08 euro,de ganse winkelvoorraad.In den belziek kost zoiets al vlug 16 euro per stuk.Grand marnier 14 euro,bij ons 25 Cointreau amper 11 euro en de Campari 10 euro voor een fles.Met een fles of 40 sterke drank mee te brengen recupereer ik al bijna een week huur van mijn appartement.
Alleen overtreedt je de douane wetgeving.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 16:08   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb ooit een flesje maple-syrop gekocht in Canada vanwege het mooie vlagje er op,die was verdorie goedkoper in de lokale delhaize.
Hebben ze Maple-syrop in de Delhaize. Dat moet ik morgen onderzoeken. Dank voor de tip.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 16:13   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Hebben ze Maple-syrop in de Delhaize. Dat moet ik morgen onderzoeken. Dank voor de tip.
Ja hoor...
http://shop.delhaize.be/nl-be/Zoete-...22200092220000
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 16:32   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Alleen overtreedt je de douane wetgeving.
Inderdaad. Als de douane hem tegenhoudt dan zal Van Overtveldt toch nog gelukkig zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 16:34   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Alleen overtreedt je de douane wetgeving.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 17:02   #10
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb net 21 flessen van mijn geliefde Havanna-club rum gekocht in Italie,prijs amper 8,08 euro,de ganse winkelvoorraad.In den belziek kost zoiets al vlug 16 euro per stuk.Grand marnier 14 euro,bij ons 25 Cointreau amper 11 euro en de Campari 10 euro voor een fles.Met een fles of 40 sterke drank mee te brengen recupereer ik al bijna een week huur van mijn appartement.
Amaai, duur appartement dat gij hebt. Dat terzijde zijnde hoop ik dat jij dan niet iemand bent die wakker ligt van de Panama affaire want je doet in se hetzelfde. Eigenlijk doen heel veel mensen een beetje hetzelfde als de Panama papers. Wie heeft er nog niets in het buitenland besteld via e-shops of met de wagen omdat het daar goedkoper was? Awel mensen zetten ook hun geld ergens anders omdat ze daar beter af zijn.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 17:11   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Is ook typisch voor marginalen: bluffen over een zogenaamde besparing op iets nutteloos als alcoholische drank.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 20:14   #12
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Alleen overtreedt je de douane wetgeving.
Who cares?Maar ik zou wel niet via Zwitserland terugkomen.

Laatst gewijzigd door Rahowa : 12 juni 2016 om 20:15.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 20:17   #13
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Amaai, duur appartement dat gij hebt. Dat terzijde zijnde hoop ik dat jij dan niet iemand bent die wakker ligt van de Panama affaire want je doet in se hetzelfde. Eigenlijk doen heel veel mensen een beetje hetzelfde als de Panama papers. Wie heeft er nog niets in het buitenland besteld via e-shops of met de wagen omdat het daar goedkoper was? Awel mensen zetten ook hun geld ergens anders omdat ze daar beter af zijn.
Ik voel me schuldig,not.Overigens heb ik het over de huur van mijn vakantieverblijf hoor.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 20:20   #14
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is ook typisch voor marginalen: bluffen over een zogenaamde besparing op iets nutteloos als alcoholische drank.
Drank is de oplossing van alle en de oorzaak van de meeste problemen,dixit Homer Simpson.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2016, 22:22   #15
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Eigen portemonnee eerst.
Je hebt al de juiste instelling van 'de rijken'. Nu het vermogen nog.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 05:53   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb net 21 flessen van mijn geliefde Havanna-club rum gekocht in Italie,prijs amper 8,08 euro,de ganse winkelvoorraad.In den belziek kost zoiets al vlug 16 euro per stuk.Grand marnier 14 euro,bij ons 25 Cointreau amper 11 euro en de Campari 10 euro voor een fles.Met een fles of 40 sterke drank mee te brengen recupereer ik al bijna een week huur van mijn appartement.

Drink je niet wat veel?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 06:56   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Alleen overtreedt je de douane wetgeving.
denk je? met hoeveel personen zou hij in de auto gezeten hebben ?

dit is per persoon :

Citaat:
Alcohol- en tabaksproducten
Bij reizen van een EU-land naar een ander, mag u tabaks- en alcoholproducten meenemen voor persoonlijk gebruik, maar niet om verder te verkopen.

Volgens de EU-wetgeving, hoeft u niet te bewijzen dat de goederen voor persoonlijk gebruik zijn als u minder bij u heeft dan:

800 sigaretten
400 cigarillo's
200 sigaren
1 kg tabak
10 liter sterke drank
20 liter sherry, port of andere distillatiewijnen
90 liter wijn (waaronder maximaal 60 liter mousserende wijn)
110 liter bier.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 juni 2016 om 06:57.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 09:52   #18
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik voel me schuldig,not.Overigens heb ik het over de huur van mijn vakantieverblijf hoor.
Ik zeg toch niet dat ge u schuldig moet voelen. Ik doe net hetzelfde en je kan wat mij betreft dat niemand kwalijk nemen.

Had blijkbaar niet goed door wat je bedoelde. Ik dacht dat je via een e-shop besteld had en dat liet afkomen naar hier ^^ Maar inderdaad: ik neem ook altijd wijn/champagne mee uit Frankrijk bvb. Of dat het je echt veel bespaart, weet ik niet. Meestal gaat dat sneller vooruit als ik het in huis heb dan dat ik erachter moet gaan in de winkel.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 12:34   #19
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

En hoeveel horeca uitbaters zouden dat niet op regelmatige basis doen? Even de grens over, massaal sterke drank en sigaretten inkopen en "in het zwart" in hun zaak verkopen. Wist je trouwens waarom in sommige zaken je een pakje sigaretten geopend en met een paar sigaretten er een beetje uitgeschoven aanbieden? Omdat er geen takszegel aanwezig is en het dan niet zo opvalt.

Is trouwens een leuke bijverdienste van sommige vrachtwagenchauffeurs die internationaal vervoer doen. Kans op controle = zo goed als uitgesloten. En bij controle controleren ze enkel de vrachtbrieven en in uitzonderlijk geval kijken ze eens naar de vracht zelf. Pakweg tweemaal de week de grens over. 100 flessen bij. Winst per fles 2 euro. Op een maand snel 1600 euro extra, handje contant. Idem met champagne. Hoeveel mensen rijden er niet twee tot viermaal per jaar naar de champagnestreek. Sommigen keren huiswaarts met een wagen vol flessen. Natuurlijk met de bedrijfswagen want doe rijdt gratis. En dat is niet alleen voor eigen gebruik!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2016, 14:48   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En hoeveel horeca uitbaters zouden dat niet op regelmatige basis doen? Even de grens over, massaal sterke drank en sigaretten inkopen en "in het zwart" in hun zaak verkopen. Wist je trouwens waarom in sommige zaken je een pakje sigaretten geopend en met een paar sigaretten er een beetje uitgeschoven aanbieden? Omdat er geen takszegel aanwezig is en het dan niet zo opvalt.

Is trouwens een leuke bijverdienste van sommige vrachtwagenchauffeurs die internationaal vervoer doen. Kans op controle = zo goed als uitgesloten. En bij controle controleren ze enkel de vrachtbrieven en in uitzonderlijk geval kijken ze eens naar de vracht zelf. Pakweg tweemaal de week de grens over. 100 flessen bij. Winst per fles 2 euro. Op een maand snel 1600 euro extra, handje contant. Idem met champagne. Hoeveel mensen rijden er niet twee tot viermaal per jaar naar de champagnestreek. Sommigen keren huiswaarts met een wagen vol flessen. Natuurlijk met de bedrijfswagen want doe rijdt gratis. En dat is niet alleen voor eigen gebruik!
Dat is toch goed?

Ik vind niet dat initiatief bestraft moet worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be