Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2016, 06:08   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geef in dit verhaal Maggie De Block gelijk.
De grootindustrie moet minder suiker en aanverwanten draaien in al hun producten.

Iets gelijkaardigs is al gebeurd met de hoeveelheid zout in het brood.

Of zouden jullie allemaal van die dikkerdjes gelijk de Amerikaantjes willen worden ?

.
Waarom Amerikaantjes? Allemaal kleine De Blockjes
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 06:21   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geef in dit verhaal Maggie De Block gelijk.
De grootindustrie moet minder suiker en aanverwanten draaien in al hun producten.

Iets gelijkaardigs is al gebeurd met de hoeveelheid zout in het brood.

Of zouden jullie allemaal van die dikkerdjes gelijk de Amerikaantjes willen worden ?

.
Wie verkiest rommel te eten/drinken doet dat uit vrije keuze, dat is een recht. Mss is dat voor mevrouw de blok niet zo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2016 om 06:22.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 08:32   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hier zijn geen woorden voor:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...een-eten.dhtml



Serieus? Serieus? Die wandelende vetkwab gaat ons zeggen hoeveel we mogen eten? Als er ooit iemand met perk en veren moet worden ingesmeerd is het dit hypocriet wijf wel.
Ik vind het niet zo'n slechte maatregel op het eerste gezicht, minder toegevoegde suikers & vetten is een goeie zaak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 08:34   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Er zijn al meer dan genoeg lightproducten op de markt.
Totaal irrelevant.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 08:36   #25
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is juist hetzelfde als een kettingroker/dokter die zegt dat je moet minderen met roken. Ook HEEL geloofwaardig Maggie is gewoon een mens van kust-mijn-kloten en ze zou beter eerst eens haar eigen lichaam onder handen nemen alvorens op anderen te liggen kakken.
Een kettingroker (aka: zwaar verslaafde) weet goed genoeg waarover'm spreekt als'm zegt dat ge beter niet zou roken. Het is niet omdat hij zelf niet in staat is om zijn verslaving te overwinnen dat het geen goede raad is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 08:42   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geef in dit verhaal Maggie De Block gelijk.
De grootindustrie moet minder suiker en aanverwanten draaien in al hun producten.

Iets gelijkaardigs is al gebeurd met de hoeveelheid zout in het brood.

Of zouden jullie allemaal van die dikkerdjes gelijk de Amerikaantjes willen worden ?

.
Het heeft en se zelfs niets met dikkertjes te maken, het gebruik van suikers is a) goedkoop & b) (licht) verslavend en het gebruik van vetten is er enkel & alleen omdat het goedkope vulling is.

Dit komt de kwaliteit van onze voeding alleen maar ten goede.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 08:47   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Conspiracy tegen varkensvet en pensen. LOL

Mss denkt De Block dat ze dankzij die 5% minder gaat afvallen.
Elementaire menselijke psychologie: daalt de voedingswaarde van uw eten, dan ga je simpelweg meer eten. Resultaat: 0.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 08:59   #28
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Damned if you don't and damned if you do.

Dat is op zich geen slechte maatregel. We klagen eerst dat er overal suiker in zit, teveel vet, maar als er dan acties ondernomen worden klagen we ook?

Ge kunt als politieker wellicht nooit goed doen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 09:04   #29
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Damned if you don't and damned if you do.

Dat is op zich geen slechte maatregel. We klagen eerst dat er overal suiker in zit, teveel vet, maar als er dan acties ondernomen worden klagen we ook?

Ge kunt als politieker wellicht nooit goed doen.
Wie klaagt er dan?

Wie aan mijn chocolade, mayonaise of bier raakt krijgt klopt, met of zonder blok. LOL

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2016 om 09:08.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 09:12   #30
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De OP klaagt En enkele anderen.
Als ge het zelf maakt, maakt ge het zo vettig als ge zelf wilt.
Plus kinderen staan machteloos bij wat de ouders hen voeden. Ge kunt dus wel enige verantwoordelijkheid bij de producent leggen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 09:15   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De OP klaagt En enkele anderen.
Als ge het zelf maakt, maakt ge het zo vettig als ge zelf wilt.
Plus kinderen staan machteloos bij wat de ouders hen voeden. Ge kunt dus wel enige verantwoordelijkheid bij de producent leggen.
Voor mij een echte coca cola om de 5 dagen... voor de blok een emmer friet met stoofvlees en 5kg mayonaise, 2 maal per dag.

Een reep fast food, energiedrank of energiebar met minder suiker? LOL

Als ik zoiets eet geniet ik van die extra suiker en vet. Niemand verplicht U daar 10 repen per dag van te vr(eten). LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2016 om 09:21.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 09:31   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Er steekt gewoon veel te veel suiker waar het niet in moet: soep, ontbijtgranen en tomatensaus. Wie doet daar nu suiker in als hij het zelf maakt?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 09:36   #33
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er steekt gewoon veel te veel suiker waar het niet in moet: soep, ontbijtgranen en tomatensaus. Wie doet daar nu suiker in als hij het zelf maakt?
Het gaat over 5 % minder suiker, niet over suikervolledig uit soep, tomatensaus etc. halen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 09:42   #34
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Damned if you don't and damned if you do.
Dat is op zich geen slechte maatregel. We klagen eerst dat er overal suiker in zit, teveel vet, maar als er dan acties ondernomen worden klagen we ook?

Ge kunt als politieker wellicht nooit goed doen.
G' hebt gelijk, zelfs meer dan ge denkt wat dat laatste betreft. En dat meen ik LETTERLIJK!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:04   #35
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wie verkiest rommel te eten/drinken doet dat uit vrije keuze, dat is een recht. Mss is dat voor mevrouw de blok niet zo.
Daar ben je dus fout. De industrie vraagt niet liever dan overal palmolie of suiker in te mogen kappen. Suiker is lekker goedkoop en verslavend. Controleer eens alles wat je eet en je zal zien dat overal 2 of meer types suiker in zit. Het is quasi onmogelijk om gezond en gevarieerd te eten als je enkel naar een supermarkt trekt. Bovendien is gezond eten nog eens vrij duur.

Als Maggie de industrie verplicht meet vezels en groenten in hun producten te verwerken en minder suikers, dan is dat goed voor iedereen en vooral voor de mensen die denken gezond te eten maar er eigenlijk te weinig vanaf weten of er zich niet mee bezig houden.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:10   #36
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Daar ben je dus fout. De industrie vraagt niet liever dan overal palmolie of suiker in te mogen kappen. Suiker is lekker goedkoop en verslavend. Controleer eens alles wat je eet en je zal zien dat overal 2 of meer types suiker in zit. Het is quasi onmogelijk om gezond en gevarieerd te eten als je enkel naar een supermarkt trekt. Bovendien is gezond eten nog eens vrij duur.

Als Maggie de industrie verplicht meet vezels en groenten in hun producten te verwerken en minder suikers, dan is dat goed voor iedereen en vooral voor de mensen die denken gezond te eten maar er eigenlijk te weinig vanaf weten of er zich niet mee bezig houden.
Ik koop vrijwel geen eten in de supermarkt. Als ik dan toch eens rommel koop, dan is dat om af en toe eens lekker te zondigen. Mag af en toe wel.

Verder heeft De Block geen woord gerept over vezels en groenten dacht ik. Men zou beter eens wat aandacht besteden aan het organische en de andere rommel die men nog in het industrieel voedsel mengt ipv. van in suiker en vet een zondeBlock te zoeken.

Bedrijven zoals McDonald ea. maken idd misbruik van zout, suiker, smaakmakers ea... een bekend probleem, gewoon niet eten die brol.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2016 om 10:17.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:34   #37
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik koop vrijwel geen eten in de supermarkt. Als ik dan toch eens rommel koop, dan is dat om af en toe eens lekker te zondigen. Mag af en toe wel.
Dat is leuk voor jou, goed zelfs maar heel veel mensen vertrouwen blindelings op producten te koop in de supermarkt wat niet heel erg verstandig is uiteraard maar niet iedereen kan of wil zich bezig houden met alles te onderzoeken en uit te spitten. Al bij al vind ik het een goede maatregel (en neen, ik ben geen Maggie fan, integendeel feitelijk maar als het goed is mag het ook gezegd worden).

Natuurlijk mag zondigen. Dat moet kunnen anders wordt het ook maar saai hé. De focus moet dan ook gaan naar basic producten waar teveel suiker in verwerkt zit en niet naar snoepgoed want daarvan weet iedereen dat het 'ongezond' is. Een aanval op melkproducten en ontbijtgranen zijn dan ook een logische keuze omdat kinderen die vaak eten.

Citaat:
Verder heeft De Block geen woord gerept over vezels en groenten dacht ik. Men zou beter eens wat aandacht besteden aan het organische en de andere rommel die men nog in het industrieel voedsel mengt ipv. van in suiker en vet een zondeBlock te zoeken.
Ze heeft het nogtans over het veranderen van de samenstelling.. meer vezels, meer magnesium, meer vitamines...

Het organische en andere rommel? Not sure waar je hier specifiek op doelt. Spreekt voor zich dat er nog op andere vlakken ingegrepen kan/moet worden.

Citaat:
Bedrijven zoals McDonald ea. maken idd misbruik van zout, suiker, smaakmakers ea... een bekend probleem, gewoon niet eten die brol.
Of enkel eens om te zondigen Ik eet dat misschien eens 1 keer per jaar. Maar zelf van 1 keer per maand ga je niet dood gaan als je voor de rest relatief gezond eet.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:41   #38
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hier zijn geen woorden voor:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...een-eten.dhtml



Serieus? Serieus? Die wandelende vetkwab gaat ons zeggen hoeveel we mogen eten? Als er ooit iemand met perk en veren moet worden ingesmeerd is het dit hypocriet wijf wel.
Toen ik dit hoorde op het TV-nieuws, kreeg ik zomaar de slappe lach.
Maggy, absoluut geen wandelende gezondheidssreclame, die de Belgen gezonder eten komt voorschotelen.
Een giller van formaat.
Waar blijven de eerste cartoons ?



Los daar van, is het een goede overeenkomst.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:43   #39
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wordt voeding dan 5% goedkoper of is dit weer een indirecte verkapte belasting ?
Moet je mij toch eens uitleggen hoe dit een verkapte belasting zou zijn.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2016, 10:48   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat is leuk voor jou, goed zelfs maar heel veel mensen vertrouwen blindelings op producten te koop in de supermarkt wat niet heel erg verstandig is uiteraard maar niet iedereen kan of wil zich bezig houden met alles te onderzoeken en uit te spitten. Al bij al vind ik het een goede maatregel (en neen, ik ben geen Maggie fan, integendeel feitelijk maar als het goed is mag het ook gezegd worden).

Natuurlijk mag zondigen. Dat moet kunnen anders wordt het ook maar saai hé. De focus moet dan ook gaan naar basic producten waar teveel suiker in verwerkt zit en niet naar snoepgoed want daarvan weet iedereen dat het 'ongezond' is. Een aanval op melkproducten en ontbijtgranen zijn dan ook een logische keuze omdat kinderen die vaak eten.



Ze heeft het nogtans over het veranderen van de samenstelling.. meer vezels, meer magnesium, meer vitamines...

Het organische en andere rommel? Not sure waar je hier specifiek op doelt. Spreekt voor zich dat er nog op andere vlakken ingegrepen kan/moet worden.



Of enkel eens om te zondigen Ik eet dat misschien eens 1 keer per jaar. Maar zelf van 1 keer per maand ga je niet dood gaan als je voor de rest relatief gezond eet.
Dat had ik niet gelezen in betreffend artikel (Mg en vitamines).

Maar goed. Ik wil toch geen 10% minder suiker in mijn cola.

Gezond eten is niet moeilijk. Zelf koken, veel fruit en groenten. Een moestuintje kan heel wat opleveren. Af en toe zondigen... alles perfect in orde.

Ontbijtgranen zijn BS en zullen dat steeds blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2016 om 10:53.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be