Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2016, 12:51   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Brussels Airlines wil de nationaliteit van de betrokken passagiers niet vrijgeven.

Wij leven in een maatschappij waar de vrije pers (kuch) de bevolking inlicht van alles en nog wat.
Onze wetgeving voorziet dingen zoals openbaarheid van bestuur.

Zelfs in delicate gevallen, zoals misdrijven waarvoor nog geen daders veroordeeld zijn, wordt door bevoegde aangeduide magistraten een persmededeling gedaan.

Daarom vind ik hetgeen we nu meemaken met BA een rare zaak.
Welk geurtje hangt daar aan ?

titel: Groep amokmakers van vliegtuig gehaald in Zaventem
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161120_02580876


Citaat:
Zaventem - Een toestel van Brussels Airlines heeft zaterdag op de luchthaven van Zaventem uren vertraging opgelopen nadat dronken passagiers uit het vliegtuig moesten worden gezet. Dat meldt de VRT. Het nieuws wordt bevestigd door de luchtvaartmaatschappij. Er gebeurden geen aanhoudingen.

De vlucht met 136 passagiers aan boord moest normaal om 15.30 uur vertrekken richting Alicante. "De boarding verliep normaal. Toen het toestel naar de startbaan reed, begon een groep mensen zich te misdragen. Een oproep van de bevelhebber haalde niets uit. Daarop besliste de bevelhebber om, uit veiligheidsoverwegingen en om het comfort van de andere reizigers te vrijwaren, terug te keren naar de gate", aldus een woordvoerster van Brussels Airlines. Er was ook sprake van dreigementen tegenover de bemanning. Het toestel van Brussels Airlines is tijdens het incident nooit in de lucht geweest.

Het ging om een groep van 41 passagiers die uit het toestel werd gezet. Een deel van hen was onder de invloed van alcohol. Het ging niet om Belgen. Brussels Airlines wil de nationaliteit van de betrokken passagiers niet vrijgeven. De politie werd er bij gehaald.

De vlucht liep 2,5 uur vertraging op. Niet alleen diende de groep en hun bagage het toestel te verlaten, er was ook een nieuwe bemanning nodig omdat die anders het maximum toegelaten aantal vlieguren dreigde te overschrijden.

Volgens de federale politie is de groep van 41 passagiers na bemiddeling met een verantwoordelijke van de groep zelf van het vliegtuig gestapt. Er moest geen dwang of geweld gebruikt worden door de politie. Er vonden geen aanhoudingen plaats, want de dronken personen vertoonden nog geen tekenen van openbare dronkenschap. Ook de bemanning van het vliegtuig legde geen verdere klacht neer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 13:24   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Allez, 't zijn de flikken die het uitgebracht hebben.
't Waren zatte Polen.

Blijft de vraag waarom BA zo geheimzinnig deed en doet.

Blijft ook nog de vraag of die Polen de juiste boete aan hun Poolse broek genaaid zullen krijgen. Riskeert zoiets maar eens als Vlaming, dan zult ge het wel weten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 13:48   #3
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, 't zijn de flikken die het uitgebracht hebben.
't Waren zatte Polen.

Blijft de vraag waarom BA zo geheimzinnig deed en doet.
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is de 'company policy' om bij incidenten zoals deze geen gegevens te verstrekken over de betrokken passagiers. Men laat het aan de autoriteiten over om dat indien nodig te doen.

Klinkt natuurlijk niet zo spannend als samenzweringen insinueren.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 20:11   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is de 'company policy' om bij incidenten zoals deze geen gegevens te verstrekken over de betrokken passagiers. Men laat het aan de autoriteiten over om dat indien nodig te doen.

Klinkt natuurlijk niet zo spannend als samenzweringen insinueren.
Ik trek me van hun company policy geen zak aan.
Als ik hoor dat er wegens 42 zatlappen een vliegtuig niet kan opstijgen, dan vraag ik me af in welk apenland wij leven.

Ondertussen weten we dat Poolse bouwvakkers van Brussel naar Alicante gevlogen worden om ginder te kunnen gaan werken.
Niet van Warchau naar ginder, maar via Zaventem.
Dat zijn zo van die dingen die een Westerling moet kunnen te weten komen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 21:27   #5
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik trek me van hun company policy geen zak aan.
Stoer.

Zij wel.

Citaat:
Als ik hoor dat er wegens 42 zatlappen een vliegtuig niet kan opstijgen, dan vraag ik me af in welk apenland wij leven.
...què?

Citaat:
Ondertussen weten we dat Poolse bouwvakkers van Brussel naar Alicante gevlogen worden om ginder te kunnen gaan werken.
Niet van Warchau naar ginder, maar via Zaventem.
1) Hoe weet jij dat dat bouwvakkers waren die ginder gingen werken?
2) Waarom zouden die niet via Zaventem mogen reizen?

Citaat:
Dat zijn zo van die dingen die een Westerling moet kunnen te weten komen.
Wat precies? Dat Brussels Airlines Zaventem ook als hub gebruikt, en dat zelfs *schok* Polen daar gebruik van kunnen maken?

Serieus, heel dit draadje heeft een air van iemand die wanhopig op zoek is naar *iets* om over te kunnen mekkeren...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 22:42   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
...
1) Hoe weet jij dat dat bouwvakkers waren die ginder gingen werken?
2) Waarom zouden die niet via Zaventem mogen reizen?



Wat precies? Dat Brussels Airlines Zaventem ook als hub gebruikt, en dat zelfs *schok* Polen daar gebruik van kunnen maken?

Serieus, heel dit draadje heeft een air van iemand die wanhopig op zoek is naar *iets* om over te kunnen mekkeren...
Het heeft in een van de kranten gestaan, ofwel heeft de woordvoerder van de flikken dit gezegd in het nieuws op televisie, dat het Poolse bouwvakkers waren die ... enz.

Waar jij het haalt dat ik zou vinden dat die bouwvakkers zo niet zouden mogen reizen, dat weet ik niet.
Ik zeg alleen dat het interessant is om weten dat die gasten niet alleen met busjes naar de buurt van het Zuid in Brussel reizen, om daar gecontracteerd te worden, maar dat er grotere organisaties achter zitten.

Zoek geen spijkers op laag water.
Heel deze voormiddag was er a) wel degelijk een persbericht van Brussels Airline en b) veel onduidelijkheid daarover.

Ik vraag me dan af: hoeveel 'gewone' reizigers naar Alicante hebben zo hun reis verknoeid zien worden.
Wat voor gasten waren die boelmakers ?

En nu weten we het: zatte Polen die in de bouw werken.
Niet meer of niet minder.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 08:35   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik trek me van hun company policy geen zak aan.
Als ik hoor dat er wegens 42 zatlappen een vliegtuig niet kan opstijgen, dan vraag ik me af in welk apenland wij leven.
Ondertussen weten we dat Poolse bouwvakkers van Brussel naar Alicante gevlogen worden om ginder te kunnen gaan werken.
Niet van Warchau naar ginder, maar via Zaventem.
Dat zijn zo van die dingen die een Westerling moet kunnen te weten komen.
Als het die 42 poolse zatlappen waren die jou het licht deden zien, stel ik voor dat men de 'ampoelen' in dat zoölogieland van jou gaat vervangen.
Ondertussen is er ergens ook een vliegerke, richting Pakistan denk ik, ergens onderweg moeten gaan noodlanden omdat de kakhuisjes aan boord waren verstopt.
Vliegen was ooit een soort van statussymbool, hoogstaand ahw.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be