Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2017, 22:36   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook de gelovige is een burger van dit land en bijgevolg kan daar nu eenmaal een meerderheid voor bestaan, ook al zint dat u niet.
Dan komen logischerwijze de vragen:
- bent u voor of tegen het principe van scheiding van staat en kerk ?
- bent u voor of tegen een keuze van ons land, voor een staatsgodsdienst ?
- mocht er ooit een boudhist bij ons verkozen worden als eerste minister, of mocht de koning zich bekeren tot de islam, zou jij het redelijk vinden dat die eerste minister of die koning zijn speechen zou eindigen zoals Trump en vorige Amerikaanse presidenten met god, of de daila lama, of allah bless you en god of de daila lama of allah bless Vlaanderen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 22:38   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu u toch begint over grondrechten: er staat ook vrijheid van onderwijs en vrijheid van organisatie. Bijgevolg is confessioneel onderwijs volledig in overeenstemming met het geheel van vrijheden zoals opgesomd in de grondwet.
Yep, zoals voor de Vlaamse onafhankelijkheid, moet ook op dit vlak de grondvod dringend gemoderniseerd worden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 17:21   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan komen logischerwijze de vragen:
- bent u voor of tegen het principe van scheiding van staat en kerk ?
- bent u voor of tegen een keuze van ons land, voor een staatsgodsdienst ?
- mocht er ooit een boudhist bij ons verkozen worden als eerste minister, of mocht de koning zich bekeren tot de islam, zou jij het redelijk vinden dat die eerste minister of die koning zijn speechen zou eindigen zoals Trump en vorige Amerikaanse presidenten met god, of de daila lama, of allah bless you en god of de daila lama of allah bless Vlaanderen ?

.
Ik ben toch wel curieus naar de antwoordjes op mijn vraagjes.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:56   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Een ouwe post van drie jaar terug op een ander forum:

Citaat:
ENO
Ik vind het schandalig dat men in België uitzonderingen maakt voor de moslims en voor de joden voor wat het onverdoofd slachten betreft. Ook op mijn eiland wordt er ten behoeve van de Moslims sinds kort onverdoofd geslacht in een daartoe aangewezen slachthuis.
Dat bedoel ik nu met die hatelijke vrijheid van godsdienst, die religioten vrijer en straffelozer laat dan niet religioten om allerlei smeerlapperijen uit te halen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 14:58   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben toch wel curieus naar de antwoordjes op mijn vraagjes.

.
Het is een zéér moeilijk en delicaat thema.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 15:00   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Als je Godsdienst privatiseert zijn er natuurlijk geen groepsvoordelen meer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 12:42   #47
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Op de nationale zender hebben de katholieken in Spanje wekelijks twee uur zendtijd.
De moslims, joden en protestanten elk een kwartier.
Hoe zit dat in België?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2017, 15:01   #48
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De staat en ook de samenleving moet seculier zijn natuurlijk en seculier betekent:
Citaat:
waar*in kerk en re*li*gie geen over*we*gen*de in*vloed heb*ben op de wet*ge*ving, het be*stuur en de recht*spraak= we*reld*lijk•een se*cu*lie*re sa*men*le*ving
Dikke Van Dale.

Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat uiteindelijk- na dertig jaar strijd- twee van de vier grote wereldgodsdiensten teruggefloten zijn bij hun bloedige en wrede want onverdoofde dierenoffers.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be